[HUN] Mikojan-Gurevics MiG-29 "Fulcrum"

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Van ebben bármi vas egyáltalán? Komolyan kérdezem.
Vas nincs, csak acél, de ez nem normál kereskedelmi acél-anyag, hanem különleges, nagyszilárdságú rep-technikai acél. Hajtómű, futóművek és helyzetzárjaik, hidraulikus munkahengerek, szivattyúk dugattyúi és tengelyei, törzs/szárnyak/vezérsíkok/hajtómű/futóművek bekötési csomópontjai, bekötőcsapok, az összes csavar, anya és gyors-zár (ezrével), szóval nagyjából "csak" ennyi.
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
16 934
53 515
113
Vas nincs, csak acél, de ez nem normál kereskedelmi acél-anyag, hanem különleges, nagyszilárdságú rep-technikai acél. Hajtómű, futóművek és helyzetzárjaik, hidraulikus munkahengerek, szivattyúk dugattyúi és tengelyei, törzs/szárnyak/vezérsíkok/hajtómű/futóművek bekötési csomópontjai, bekötőcsapok, az összes csavar, anya és gyors-zár (ezrével), szóval nagyjából "csak" ennyi.


Gondolom ezek rozsdamentes anyagok?
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Gondolom ezek rozsdamentes anyagok?
A hajtómű az nagyrészt igen, de nem a rozsdamentesség az elsődleges cél, hanem a hőtűrés miatt vannak benne olyan anyagok, amiknél "melléktermék" a rozsdamentesség. A többi nagyrészt alapból nem rozsdamentes anyag, de el vannak látva galvanikus és egyéb felületvédelemmel (krómozás, nikkelezés, horganyzás, kadmiumozás, barnítás, kenés/zsírzás, festés stb.). Viszont minden védelem annyit ér, amennyire azt karbantartják, és az évek óta a gazban, porban, esőben, hóban, napon álló gépek éppúgy tönkremennek, mint a lakatlan és gondozatlan házak.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
16 934
53 515
113
Nagyon nyomós érvek kellenének nekem, hogy elhiggyem,nem szándékosan rohasztanak le mindent,ilyen vagyont kint hagyni bakker.....
 
M

molnibalage

Guest
Nincsenek ilyen nyomós érvek, véletlenül nem lehet tönkretenni a gépeket, max gondatlanul.
Egyszerűen szartak bele, a felső vezetés mentalitása tovább terjedt lefelé. AO említette talán vagy Kövi, hogy végén még le sem ponyvázták rendesen őket...
 

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 034
24 594
113
mig-29-12476.jpg
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
16 934
53 515
113
A 29-es légiharc rakétái meg tudnak fordulni? Ha hátúlról támadnak rá,akkor is be tudja fogni a célt,és kilövi előre,de a rakéta visszafordul? Vagy a cél mögé kell manőverezni?
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 424
44 128
113
A 29-es légiharc rakétái meg tudnak fordulni? Ha hátúlról támadnak rá,akkor is be tudja fogni a célt,és kilövi előre,de a rakéta visszafordul? Vagy a cél mögé kell manőverezni?
Nem tudja a háta mögé lőni őket, R-73 tól függő szögtartományban, de pozícióba kell manőverezni vele.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Mert ám a poteciális vevőknek pont hatástalanított rakéták kellenek...
Én azt tartom a legnagyobb vágyálomnak, hogy ezt valaki egyben, csomagban ezekért a fél-roncsokért kifizesse. Azt el tudnám képzelni, hogy valaki válogat, kimazsolázza azt ami neki kell, de komplett az egészet szerintem nehéz ügy ENNYIÉRT eladni. Új technikánál még talán elmegy az árukapcsolás (új BMW csak ha megveszem a téli gumikat is hozzá), de így?!!
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci

LMzek

Well-Known Member
2017. szeptember 18.
610
523
93
Én azt tartom a legnagyobb vágyálomnak, hogy ezt valaki egyben, csomagban ezekért a fél-roncsokért kifizesse. Azt el tudnám képzelni, hogy valaki válogat, kimazsolázza azt ami neki kell, de komplett az egészet szerintem nehéz ügy ENNYIÉRT eladni. Új technikánál még talán elmegy az árukapcsolás (új BMW csak ha megveszem a téli gumikat is hozzá), de így?!!



Bolgárok?
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Nehezen tudom elképzelni, mert akár csak pótalkatrészként való felhasználáshoz is teljes, alkatrészenkénti és berendezésenkénti nagyjavításra van szükség. Mindent szétszerelni, minden berendezést kiszerelni, szétszerelni, bemérni az illeszkedéseket, felületvédelmezni, az összes gumitömítéseket, perselyeket, kopó alkatrészeket kicserélni, összeszerelni, próbapadon tesztelni és beszabályozni - csak ezek után lehet bármit a gépekbe beszerelni. A 29-eseink kb. a fele több mint 20 éve nem repült, csak rohadt a szabad ég alatt, az utolsó 4 repképes gép is 7 éve repült utoljára, azóta ugyanaz a sorsuk. Persze minden ár kérdése, és kilóra vagy kimazsolázva lehet hogy lesz rá vevő.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and endre

LMzek

Well-Known Member
2017. szeptember 18.
610
523
93
Nehezen tudom elképzelni, mert akár csak pótalkatrészként való felhasználáshoz is teljes, alkatrészenkénti és berendezésenkénti nagyjavításra van szükség. Mindent szétszerelni, minden berendezést kiszerelni, szétszerelni, bemérni az illeszkedéseket, felületvédelmezni, az összes gumitömítéseket, perselyeket, kopó alkatrészeket kicserélni, összeszerelni, próbapadon tesztelni és beszabályozni - csak ezek után lehet bármit a gépekbe beszerelni. A 29-eseink kb. a fele több mint 20 éve nem repült, csak rohadt a szabad ég alatt, az utolsó 4 repképes gép is 7 éve repült utoljára, azóta ugyanaz a sorsuk. Persze minden ár kérdése, és kilóra vagy kimazsolázva lehet hogy lesz rá vevő.


Egy valószínű forgatókönyv: Tőlunk megveszik, Lengyelek megcsinálják, Bolgárok használják kannibalizálva, + hajtóművek (?). Szerintem a háttérben már "lejátszották"? ;)


U.i:...és vannak csodák, az is lehet, hogy mindenki jól jár! Nem egyformán, de kb.