[HUN] Mikojan-Gurevics MiG-29 "Fulcrum"


Miért kellett volna neki felkészültnek lenni? Melyik utasnak kell bármilyen vizsgát tennie egy Boeing-ból vagy az Airbus-ból?! :-)
Mert nehogy már valaki azt képzelje, hogy Bocsi a hátsó ülés és a sisak illatának hatására pilótává vált!</blockquote>

Például mert úgy tudom, hogy van PPL szakszolgálati engedélye (akkor még lehet,hogy nem volt), így illene legalább minimális ismeretekkel rendelkeznie azzal a típussal kapcsolatban amit repül és rövid ideig vezet is. A másik dolog az, hogy ez nem utasszállítógép. Van katapultülés, aminek a működésével tisztában kell lenni. Az oroszoknál a mai napig bárki repülhet MiG-29-essel(vagy akár 31-essel is),jó pénzért egy órát. Ott a nyizsnij- novgorodi Szokol repülőgyár tesztpilótái reptetik az utasokat, és ők is oda szokták adni a gépet az utasnak. Ott része a programnak az is, hogy az utast felkészítik a katapultálásra,elmondják neki, hogy mit tud az ülés, és gyakorló katapultálást is végeztetnek az utassal. Plusz elmondják,hogy mi micsoda a kabinban, mihez szabad nyúlnia az utasnak és mihez nem. Nem nagyon hiszem, hogy Bochkor ne kapott volna az MH-tól hasonló felkészítést( lehet,hogy gyakorló katapultálást nem kellett végezzen,de attól tuti elmondtak neki mindent a katapultülésről, a katapultáláskor használatos biztonságos testhelyzetről is).
Ettől még fékernyőt nyitott amikor nem kellett volna, és a nyilatkozatában hallhatóan nem volt tisztában az egyik legfontosabb életmentő berendezés jellemzőivel.
Igen az utas nem tesz típusvizsgát a Boeing-ból, Airbusból, Tupoljevből. Ettől függetlenül még tudnia kell, amit a stewardess elmond a biztonsággal kapcsolatban( pl.honnan jönnek ki az O2 maszkok, hogyan tegyük fel őket). A 29-es esetében a katapult működésének ismerete ugyanúgy alap, ahogy a nagygépen tudni kell felvenni az O2 maszkokat baj esetén.Ha pedig vezeti is, akkor tudni kell, hogy mit nyomhat és mit nem. Biztos,hogy elmondták neki, csak nagy esély van, hogy nem figyelt oda.
Itt lehet részletesebben olvasni a 2005-ös ernyőnyitásról:
http://www.honvedelem.hu/container/files/9/2490/hm0808.doc</blockquote>

Megadatott, hogy "dolgoztam vele"! Tudása "kívánnivalót" hagy maga után..! Van itt egy kedvencünk: talán az ő szintjén áll. Nálad a pont!
 
mikoyan-gurevich-mig-29-13_www.kepfeltoltes.hu_.png
 
Magyar vonatkozású történet:

http://totalcar.hu/belsoseg/2016/01/09/egy_katapultalas_igaz_tortenete/
 
Srácok; megértem azokat, akik sajnálják a duplasvancú gépeink kivonását. Imádtam én is őket (szépek, dinamikusak, stb.). Nem messze lakva kecsótol, minden munka megállt a kezembe, ha gyakorló légi harcot vívtak egymással. Elképesztő volt. Éjszakai repülésnél a robaj hangja megnyugtatott (fenn vannak a fiúk-vigyáznak ránk-mi baj lehetne), jót aludtam. De...
Még ha példásan is üzemeltettük volna, akkor is le kellett cserélni (más kérdés, hogy Gripenre soha), persze nem így :(
 
rappali

Ha normálisan üzemeltettük volna őket akkor csak most kellene azon gondolkodnunk, hogy mire cseréljük őket.
 
Igazából ha a sárkány bírná akkor egy alapos modernizációval nem kéne még gondolkozni a 29-esek kivonásán 5-10 évet nyernénk vele ami elég lenne ahhoz hogy az f-35 pl kiforrja magát.
 
Srácok; megértem azokat, akik sajnálják a duplasvancú gépeink kivonását. Imádtam én is őket (szépek, dinamikusak, stb.). Nem messze lakva kecsótol, minden munka megállt a kezembe, ha gyakorló légi harcot vívtak egymással. Elképesztő volt. Éjszakai repülésnél a robaj hangja megnyugtatott (fenn vannak a fiúk-vigyáznak ránk-mi baj lehetne), jót aludtam. De...
Még ha példásan is üzemeltettük volna, akkor is le kellett cserélni (más kérdés, hogy Gripenre soha), persze nem így :(


Húú,hogy megtaláltam ezt a topikot,alig pár hónap után......
Sosem felejtem el a mennydörgést amikor gyakorlatoztak,Bugyi mellett/felett a 80-as évek elején a Kiskunlacházi (orosz)gépek,még süldő kölyök voltam,kifigyeltük mikor repülnek,aztán egyre közelebb bicóztunk a reptérhez,eleinte csak hátul a kavicsbányákig,majd közelebb a laktanyáig,mármint a kerítésig,onnan hátrébb küldtek ugyan az őrök,de csak pár métert,hogy mégse a kerítésen lógjunk.
Már az is szigorú volt ahogy beröffent a hangár előtt,aztán mikor odavágta neki a kifutón a rettenetest a pilóta,dübörgött az egész határ felszálláskor.....
A régi dicsőség,hol van már?
Akkor még a nyolcadikos osztályokhoz kijöttek a hadseregből,osztályfőnöki órán beszélgetni,meg diákat vetíteni az egyenruhás tisztek,ketten,hogy kapacitálják a fiúkat a hivatásos katonaságra.A folyosón méteres plakátok voltak honvédségi képekkel,az egész osztály minimum harckocsizó,de inkább vadász pilóta,vagy űrhajós akart lenni....
A mai skacok mik akarnak lenni?
 
Akkor még a nyolcadikos osztályokhoz kijöttek a hadseregből,osztályfőnöki órán beszélgetni,meg diákat vetíteni az egyenruhás tisztek,ketten,hogy kapacitálják a fiúkat a hivatásos katonaságra.A folyosón méteres plakátok voltak honvédségi képekkel,az egész osztály minimum harckocsizó,de inkább vadász pilóta,vagy űrhajós akart lenni....
A mai skacok mik akarnak lenni?

Figyelem! Rosszhiszemű előítélet a részemről, akinek nem inge, ne vegye magára.

Ugyan mik akarnának lenni?
https://www.google.hu/search?q=hipszter&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwji9a2d6vrLAhXHXBoKHREvAjwQsAQILA&biw=1280&bih=926
 
<blockquote rel="papajoe">
Akkor még a nyolcadikos osztályokhoz kijöttek a hadseregből,osztályfőnöki órán beszélgetni,meg diákat vetíteni az egyenruhás tisztek,ketten,hogy kapacitálják a fiúkat a hivatásos katonaságra.A folyosón méteres plakátok voltak honvédségi képekkel,az egész osztály minimum harckocsizó,de inkább vadász pilóta,vagy űrhajós akart lenni....
A mai skacok mik akarnak lenni?

Figyelem! Rosszhiszemű előítélet a részemről, akinek nem inge, ne vegye magára.

Ugyan mik akarnának lenni?
https://www.google.hu/search?q=hipszter&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwji9a2d6vrLAhXHXBoKHREvAjwQsAQILA&biw=1280&bih=926


</blockquote>
Nem olyan rosszhiszemü......
 
Miért nem adjuk oda a 29-eseinket a horvátoknak? A lengyelekkel felújíttatnák őket és minden fasza lenne!
 
Nem biztos hogy nincs topic hozzá, de nem kerestem most, ide rakom...

http://iho.hu/hir/hol-vannak-a-mig-29-esek-es-milyen-allapotban-160703
 
Honnét vették az ötletet hogy alulra is felfessék a kabin sziluettjét? Van ilyen megoldás más légierőben is vagy hungaricum?
 
Akkor a kanadai pilótasulin kaphatták az ötletet. A múlt évtized második felében jelent meg itthon ha jól emlékszem, 2007-8 körül.