[HUN] Mikojan-Gurevics MiG-29 "Fulcrum"

Igen, ertekesithetnek bontva, akar alkatreszekkent, mint a hasznalt autoknal is szokas. Valami webes feluleten licit, ha kis tetelek is lennenek, akar mi is licitalnank, kabinmuszerekre, vagy valami jellegzetesebb kisebb darabra vitrinbe disznek, nem? :)
Az ACsSz óra irodába is kíváló ! :)
67082131_857935301249898_6072876086285303808_n.jpg
 
Idehoztak onkoltsegen egy Viggent, gyakorlatilag civil keresre mert a HM-ben ilyesmi nem esik le. Ezeknek meg az a legnagyobb gondja hogy ki fozze a gulyast vagy szalamis kenyeret, mert gondolom a nyavogasbol hogy nem beluga kaviar volt hegyekben. Tenyleg illene feldobni egyet nekik hasonloan ajandekba mert igy csak sajat magunkat rohogtetjuk ki, kar hogy ez nem esik le senkinek odafent.
 
Idehoztak onkoltsegen egy Viggent, gyakorlatilag civil keresre mert a HM-ben ilyesmi nem esik le. Ezeknek meg az a legnagyobb gondja hogy ki fozze a gulyast vagy szalamis kenyeret, mert gondolom a nyavogasbol hogy nem beluga kaviar volt hegyekben. Tenyleg illene feldobni egyet nekik hasonloan ajandekba mert igy csak sajat magunkat rohogtetjuk ki, kar hogy ez nem esik le senkinek odafent.
Szavak nincsenek arra a fillerbaszo mentalitasra, ami itthon megy.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba
Idehoztak onkoltsegen egy Viggent, gyakorlatilag civil keresre mert a HM-ben ilyesmi nem esik le. Ezeknek meg az a legnagyobb gondja hogy ki fozze a gulyast vagy szalamis kenyeret, mert gondolom a nyavogasbol hogy nem beluga kaviar volt hegyekben. Tenyleg illene feldobni egyet nekik hasonloan ajandekba mert igy csak sajat magunkat rohogtetjuk ki, kar hogy ez nem esik le senkinek odafent.
.
.
Azert ne legyunk naivak, a Viggent azert hoztak ide ilyen önzetlenul pont akkoriban, mert azon keves orszag köze tartozunk, aki Gripent uzemeltet. Betudtak a Gripen project reprezentacios keretebe, szoval vegulis csak mi fizettuk azt.
.
(Erdekes reszlet, Svedorszagot ismerve irom, hogy a Viggenes iras vegen az utolso bekezdesben a svedek tokaji borokat kapnak es ertetlenul nezik, hogy ez mi. A helyzet az, hogy magyar Tokaji bor (pl 5 puttonyos aszu Dereszlai pinceszet) letezik a sved Systembolagetekben, ami a Nemzeti Dohanyboltoknak megfelelö allami monopolium uzletlanc, de mivel a svedek valojaban sajnos magukban melyen lenezik kelet- es közepeuropat, a tokaji bor siman "alsopolcos" kategoria itt, eltunik a milliofele chilei, spanyol, ausztral, del-afrikai borok tengereben. Keresni kell, hogy megtalalja az ember, sajnos a tokaji csak szamunkra "A BOR".)
 
Én szétbontom őket szívesen....:D
De tényleg az Oroszokkal kellene elboltolni,lv-re,vagy T-90-re,esetleg valami komlyabb rakétás tüzérségre.:cool:
Vagy valami okosságra a Hindekhez,a pult alól...;)
 
  • Tetszik
Reactions: Nemerson
Ha pénzt akarnak akkor hatástalanítani mindent ami még működik benne, és 1-1db-ként eladni magán gyűjtőknek. A múzeumok úgyse adnának pénzt csak max. cseregépet.

A környék legjobb repülőgépmúzeumát lehetne létrehozni a gépcserékkel... és a légijármű javítónak is lehetne így még munkát adni. (Lassan úgy is elfogynak a körfolgalomba kerülő gépek.) A Reptár gépe (05) az egyik legrégebben leállított gép volt, mégis szépen megcsinálták.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz and tonyo
A környék legjobb repülőgépmúzeumát lehetne létrehozni a gépcserékkel... és a légijármű javítónak is lehetne így még munkát adni. (Lassan úgy is elfogynak a körfolgalomba kerülő gépek.) A Reptár gépe (05) az egyik legrégebben leállított gép volt, mégis szépen megcsinálták.

Ha van rá kormányzati akarat, lehetne kicsit kicsinosítani a sárkányt, megpucolni/lefesteni, de ezek már csak tréleren utaznának. nem is tudom a maradék 5 amit 2010-ben állítottak-e mennyiből lehetne repképes. talán 1-2-t lehet még repülőnapokra bemutatógépnek megtartani, de akkor érdemes 1-2 Szu22 meg MIG-21-et is, és lehetne fasza repnapokat tartani amiben bemutatják a honvédség története során használt meghatározó gépeket. (Légcsavarosból asszem vannak ilyen példányok, ebből a 3 inaktív típusból lehetne még 1-2-t tartani, de ez azért némileg hely és költség igényes, mégha csak évi 8-10 órát repülnek is. )

(Mig23-at azért nem írtam mert abból nem vagyok biztos, hogy 1-is maradt-e az országban eldugva valahol, de repképessé tehető aligha hiszem, hogy fellelhető.)
 
A környék legjobb repülőgépmúzeumát lehetne létrehozni a gépcserékkel... és a légijármű javítónak is lehetne így még munkát adni. (Lassan úgy is elfogynak a körfolgalomba kerülő gépek.) A Reptár gépe (05) az egyik legrégebben leállított gép volt, mégis szépen megcsinálták.
Akarat és lelkes ember is kell hozzá, akinek van némi hatásköre. A kassai gyűjtemény jó részét Rudolf Schuster, volt államfő és kassai főpolgármester cserélgette össze diplomáciai kapcsolatai révén. Még Q-5-t is szerzett...
 
Akarat és lelkes ember is kell hozzá, akinek van némi hatásköre. A kassai gyűjtemény jó részét Rudolf Schuster, volt államfő és kassai főpolgármester cserélgette össze diplomáciai kapcsolatai révén. Még Q-5-t is szerzett...

El is mentem emiatt Kassara... haromszor :)
Ott teto alatt van kiallitva a magyar Szu-22-es is.
 

Ez egy 25 évvel ezelőtti állapot leírása, amikor éppen bomlott fel a SzU. Gazdaságilag és katonailag is a mélyponton voltak.
Előtte teljesen más volt a légkör, és némileg a körülmények is jobbak voltak. Akkor már nem volt jó viszony a két ország között. Szovjet / orosz szempontból mi árulók voltunk, így is bántak a kiutazókkal.
A jelenlegi helyzet is teljesen más. Rég túl vannak a gazdasági válságukon, és sokat javultak a körülmények, még a Keleti Katonai Körzet repülőterein is. Természetesen nem egy USAF szintre kell gondolni elhelyezésben és ellátásban, de a HuAF szintet lazán hozzák.
Azt nem tudom, hogy ha most mennének ki magyar katonák, vajon hogy viszonyulnának hozzájuk. Valószínűleg szigorúan üzleti alapon, mivel a régi személyes kapcsolatok már leépültek, és továbbra is ellenségek vagyunk (NATO). Mondjuk nem is valószínű, hogy a közeljövőben magyar katonák a Rogyinába mennének átképzésre, vagy lövészetre.