Csövet méretezni nehéz. Ez egy undorító multiphysics probléma.
Egyrészt ott a nyomás - folyamatosan változik a hely és idő függvényében, ezt pontosan ismerni kell. Nincs benne a tankönvyben
Aztán ott a hőmérséklet - szintén folyamatosan változik az idő és a hely függvényében, az anyag mechanikai jellemző pedig a hőmérséklettől függenek.
Aztán ott a korrózió, a súrlódás és a ciklikus igénybevétel - amit persze jó lenne maximálizálni, nem 2 lövés után cserélni a csövet.
Aztán valahogy valakinek ki kellene számolni az autofrettage nyomás is, hogy a cső belső fala az aktuális anyagvastagság kb. 20%-ig megfollyon és nyomófeszültség jöjjön létre. Ehhez nem ártana berendezést se méretezni meg gyártani.
Nem ártana magas minőségű anyagot elő állítani, azt normálisan lekovácsolni, kifúrni, többlépcsőben hőkezelni, majd jöhet az autofrettage, lebizonylatoni és a minőséget folyamatosan garantálni...
3 ilyen cég van Németországban, az egyik a munkaadóm...