[HUN] Rába Magyar Vagon- és Gépgyár / Rába Járműipari Holding Nyrt.

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Watson

Active Member
2020. október 27.
130
57
28
Mindenki itt. Ez volt a tény.
Mi tagadás nem megszokott magyar lépték )))
De Rába csak finomhangolásra szorul !
Pénz paripa fegyver ...
Szerintem simán felturbózzák a Csaba M vonalak Vida vonal kicsit homályos még
Vélhetően tőke, vagy tulajdonos vonal lesz
2-3 hónap és pikk pakk a Rába
Pintér nyugdíjbavonulása előtt megcsinálják

Kérdés mit akarnak gyártani ?l
 
  • Tetszik
Reactions: Bálint

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 841
29 074
113
De Rába csak finomhangolásra szorul !
HT Division Zrt. például a semmiből alkalmas. Igaz ott a németek építkeznek majd a nulláról. A RÁBA a múltjával és jelenével együtt alkalmatlan. Szóval ha lehet finomhangolni láncfűrésszel és szívlapáttal. akkor nevezzük annak! :rolleyes:
 

Watson

Active Member
2020. október 27.
130
57
28
HT Division Zrt. például a semmiből alkalmas. Igaz ott a németek építkeznek majd a nulláról. A RÁBA a múltjával és jelenével együtt alkalmatlan. Szóval ha lehet finomhangolni láncfűrésszel és szívlapáttal. akkor nevezzük annak! :rolleyes:

jó a párhuzam
Csak hibás a következtetés ))

Valszeg itt is valami majd építkezik
 

szarci1999

Well-Known Member
2020. augusztus 6.
431
479
63
Srácok azt ne feledjétek, hogy "A kormánybiztos elmondta: a 2016-ban elindított haderőfejlesztési program és a mögötte álló iparfejlesztésnek az volt az eredeti célja, hogy tíz éven belül meglegyen ez első egymilliárd eurós árbevételű magyar cég az iparágban"
Ez nagy valószínűséggel a rába lehet, nem hiszem, hogy az RM gyárakra utalna. Vagy esetleg egy másik magyar cég, amit felfuttatnának?
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 841
29 074
113
Srácok azt ne feledjétek, hogy "A kormánybiztos elmondta: a 2016-ban elindított haderőfejlesztési program és a mögötte álló iparfejlesztésnek az volt az eredeti célja, hogy tíz éven belül meglegyen ez első egymilliárd eurós árbevételű magyar cég az iparágban"
Ez nagy valószínűséggel a rába lehet, nem hiszem, hogy az RM gyárakra utalna. Vagy esetleg egy másik magyar cég, amit felfuttatnának?
A RÁBA mégcsak nem is részese jelenleg a programnak és az exportsikert az RM részesedésű cégektől várhatjuk, így az az egymilliárd eurós árbevételt a Rheinmetall Hungary fogja produkálni, ebben már biztos lehetsz! Ez egyértelműen ki is derül az interjúból:

"A kormánybiztos elmondta: a 2016-ban elindított haderőfejlesztési program és a mögötte álló iparfejlesztésnek az volt az eredeti célja, hogy tíz éven belül meglegyen ez első egymilliárd eurós árbevételű magyar cég az iparágban. – Most úgy tűnik, hogy 2024-re ezt a célt messze túlszárnyaljuk, megelőzve több környező országot is. A már elkészült és most épülő hazai üzemek a világon elérhető legmagasabb technológiai színvonalat képviselik."

Itt a Rheinmetall Hungary üzemeiről van szó!
 

Azzurro

Well-Known Member
2018. november 25.
2 028
5 471
113
A RÁBA mégcsak nem is részese jelenleg a programnak és az exportsikert az RM részesedésű cégektől várhatjuk, így az az egymilliárd eurós árbevételt a Rheinmetall Hungary fogja produkálni, ebben már biztos lehetsz! Ez egyértelműen ki is derül az interjúból:

"A kormánybiztos elmondta: a 2016-ban elindított haderőfejlesztési program és a mögötte álló iparfejlesztésnek az volt az eredeti célja, hogy tíz éven belül meglegyen ez első egymilliárd eurós árbevételű magyar cég az iparágban. – Most úgy tűnik, hogy 2024-re ezt a célt messze túlszárnyaljuk, megelőzve több környező országot is. A már elkészült és most épülő hazai üzemek a világon elérhető legmagasabb technológiai színvonalat képviselik."

Itt a Rheinmetall Hungary üzemeiről van szó!
Nem feltétlenül. Maróth lehet, hogy az Arzenálra gondolt: a kiskunhalasi kézilőfegyvergyára (kézilőfegyver, DND-vel páncéltörő rakéta, ERA, AR-15, mesterlövészfegyver UA-al, Hirtenberger aknavetőgyár), a várpalotai robbanóanyag, lőszer, gránátgyártás a RMH-val, AV 50%-a Csehországban, az Arzenal jelenlegi nyírteleki ábevétele, lehet, hogy benne lesz a kaposvári üzemben is.
 

Shadow

Well-Known Member
2018. október 29.
1 327
4 534
113
Többször nyilatkozták hogy a Rába zászlóshajó. Én nem hiszem hogy elengednék a céget, ami szerintem jó nagy baromság is lenne. Csak az új futómű gyártósorra 10,5 milliárdot költöttek.. erre jönnek az egyéb beruházások. Egy 120 éves cégről beszélünk ami ma is sikeresen exportálja termékeit az USA-ba vagy akár a FÁK országaiba. Nem hiszem hogy pl a Claas átvesz rossz terméket. Emiatt azt gondolom hogy a cégnek jelenleg is van versenyképes saját terméke, ha valaki iparfejlesztésben gondolkodik szerintem nem logikus egy ilyen céget elengedni. Az eddigi bejelentések jól mutatják az utat vagyis külső partner bevonása a cég továbbfejlesztésének érdekében. Szerintem nagyon sok opció van. Jelenleg mindenki partnereket keres az autóiparban annak érdekében hogy megossza a gyártási/fejlesztési költségeket.
Egyébként feltűnt hogy az átszervezésnél a Rába saját részvény vásárlást is bejelentett. Vajon ennek mi az oka? Jelenleg az állam 73,67%-os tulajdonos. Lenne jelentősége 75% fölé kerülni?
 

Azzurro

Well-Known Member
2018. november 25.
2 028
5 471
113
Többször nyilatkozták hogy a Rába zászlóshajó. Én nem hiszem hogy elengednék a céget, ami szerintem jó nagy baromság is lenne. Csak az új futómű gyártósorra 10,5 milliárdot költöttek.. erre jönnek az egyéb beruházások. Egy 120 éves cégről beszélünk ami ma is sikeresen exportálja termékeit az USA-ba vagy akár a FÁK országaiba. Nem hiszem hogy pl a Claas átvesz rossz terméket. Emiatt azt gondolom hogy a cégnek jelenleg is van versenyképes saját terméke, ha valaki iparfejlesztésben gondolkodik szerintem nem logikus egy ilyen céget elengedni. Az eddigi bejelentések jól mutatják az utat vagyis külső partner bevonása a cég továbbfejlesztésének érdekében. Szerintem nagyon sok opció van. Jelenleg mindenki partnereket keres az autóiparban annak érdekében hogy megossza a gyártási/fejlesztési költségeket.
Egyébként feltűnt hogy az átszervezésnél a Rába saját részvény vásárlást is bejelentett. Vajon ennek mi az oka? Jelenleg az állam 73,67%-os tulajdonos. Lenne jelentősége 75% fölé kerülni?
Láthatóan Maróthék is így gondolják. Ezért nyilatkozta, hogy a Rábát felkészítik a hadiipari termelésre és nyilván nem egyedül állnak neki a termékfejlesztésnek a nulláról. Teljesen biztos a külső partner bevonása. A kérdés csak az, hogy ST vagy RM vagy mindkettő együtt. Szerintem még a termék is megtippelhető,mert a portfolio a Terrexet favorizálja, ami könnyen elképzelhető, mivel a Gidrán bemutatón végre egyértelmű választ adtak, hogy lesz kerekes APC (nyilatkoztak, hogy nem a Gidrán váltja a BTR-t) , de az kerekes önjáró tarack is várhatóan beszerzésre kerül, ami szintén készülhetne Rába-ST-RM kooperációban.
 

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 776
18 012
113
Mármint a csövet ?
Csövet méretezni nehéz. Ez egy undorító multiphysics probléma.

Egyrészt ott a nyomás - folyamatosan változik a hely és idő függvényében, ezt pontosan ismerni kell. Nincs benne a tankönvyben

Aztán ott a hőmérséklet - szintén folyamatosan változik az idő és a hely függvényében, az anyag mechanikai jellemző pedig a hőmérséklettől függenek.

Aztán ott a korrózió, a súrlódás és a ciklikus igénybevétel - amit persze jó lenne maximálizálni, nem 2 lövés után cserélni a csövet.

Aztán valahogy valakinek ki kellene számolni az autofrettage nyomás is, hogy a cső belső fala az aktuális anyagvastagság kb. 20%-ig megfollyon és nyomófeszültség jöjjön létre. Ehhez nem ártana berendezést se méretezni meg gyártani.

Nem ártana magas minőségű anyagot elő állítani, azt normálisan lekovácsolni, kifúrni, többlépcsőben hőkezelni, majd jöhet az autofrettage, lebizonylatoni és a minőséget folyamatosan garantálni...

3 ilyen cég van Németországban, az egyik a munkaadóm...
 

Watson

Active Member
2020. október 27.
130
57
28
Csövet méretezni nehéz. Ez egy undorító multiphysics probléma.

Egyrészt ott a nyomás - folyamatosan változik a hely és idő függvényében, ezt pontosan ismerni kell. Nincs benne a tankönvyben

Aztán ott a hőmérséklet - szintén folyamatosan változik az idő és a hely függvényében, az anyag mechanikai jellemző pedig a hőmérséklettől függenek.

Aztán ott a korrózió, a súrlódás és a ciklikus igénybevétel - amit persze jó lenne maximálizálni, nem 2 lövés után cserélni a csövet.

Aztán valahogy valakinek ki kellene számolni az autofrettage nyomás is, hogy a cső belső fala az aktuális anyagvastagság kb. 20%-ig megfollyon és nyomófeszültség jöjjön létre. Ehhez nem ártana berendezést se méretezni meg gyártani.

Nem ártana magas minőségű anyagot elő állítani, azt normálisan lekovácsolni, kifúrni, többlépcsőben hőkezelni, majd jöhet az autofrettage, lebizonylatoni és a minőséget folyamatosan garantálni...

3 ilyen cég van Németországban, az egyik a munkaadóm...
ez egy kerek (Szak) hozzáértő vélemény

10 Mrd fejlesztésen ment keresztül a Rába kalapács
Lehet hogy előre gondolkodtak a fijuk ?
 

Watson

Active Member
2020. október 27.
130
57
28
Kikérem magamnak!Eszembe sem jutott,hogy bármit képesek vagyunk vilagszinvonalon gyártani ami haditechnika.
Szerintem nem publikussan mondhatni suttyomban a Rábát ügyesen feljavitották most a CsabaM elvégzi a finomhangolast és RÁBA-TS-RM koprodukcióban az önjáró tarackokat (stb) fogja gyártani a cég.

Úgy rémlik erre volt már Rába kísérlet a múltban.