Mert szerintem irracionális máshova tenni, mint a fő alapanyag forrás közelébe. Ennyi.
Szerintem
@dudi nak teljesen igaza van, de szeretném kicsit szemléletesen megvilágítani a problémát, ha az 1 eurós drágulás nem volt elég. Hátha segítek.
Ha -feltéve és meg nem engedve- jó a logikád, akkor egy autógyártó sosem engedné meg, hogy a sebességváltót vagy a hifit máshol gyártsák, kizárólag az összeszerelő üzemében... vagy ha úgy nem megy, akkor a közvetlen szomszédos valamelyik telephelyen. Hogy a te szavaiddal élve át tudják targoncázni egyikből a másikba a kész hifit, motorblokkot vagy épp sebességváltót.
Ehhez képest azt látjuk, hogy ennél jóval messzebb is települnek beszállítók és 50 km-en belül az ipar úgy kezeli, hogy az semmi. Felrakom a platóra és a Janit egy órára átküldöm vele a másik céghez.
És fontos dolog következik, szeretném, ha érthető lenne. Mennyibe kerül egy autó és hány alkatrészt szállítanak bele, amit a beszállító nem közvetlenül a megrendelő üzemcsarnokában gyárt? És mennyibe kerül egy RGW110-es, amihez egy darab beszállítóról beszélünk. Miért nem követeled, hogy a Lynx közvetlenül egy páncél minőséget előállítani tudó nemesacélt kifosó kohó telephelyével legyen összeépítve, mert ott a pár kilós kézifegyverhez képest sokkal több szállítási költséget spórolhatnál, de az a kohó épüljön egy vasbánya fölé, hogy a követ ne kelljen egy métert se vinni... Miközben egy kibaszott szénerőmű sem épül közvetlenül a szénbánya fölé, ott vagonszámra megoldják a jóval nagyobb anyagmennyiség mozgatását.
Szerintem engedd el a témát! És amit
@Rapesz ír, az sokkal érdekesebb.