• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 304
96 564
113
Nyilván sokan szavaznának ellene amikor picsa munkahely nincs Várpalotán.
Nem lehet eléggé alábecsülni a választópolgárok önsorsrontását. Ez nem csak Mo-ra vonatkozik. Szal ha lesz, akkor max. az érvénytelenségben lehet bízni. Eleve nagyon rossz üzenete lenne a jövőbeni üzletek szempontjából. Remélem csak egy rossz vicc. Bár biztos sokan tolnák, akár külföldről is.
 

vasszekely

Well-Known Member
2020. május 9.
4 794
8 694
113
Nem lehet eléggé alábecsülni a választópolgárok önsorsrontását. Ez nem csak Mo-ra vonatkozik. Szal ha lesz, akkor max. az érvénytelenségben lehet bízni. Eleve nagyon rossz üzenete lenne a jövőbeni üzletek szempontjából. Remélem csak egy rossz vicc. Bár biztos sokan tolnák, akár külföldről is.
Ez valós?
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 035
80 741
113
Akkor legyen még egy kis esti "lapszemle" a bokrétaünnepről...

Palkovics László: a Lynx a magyar védelmi ipar újjáépítésének zászlóshajója lehet

A Lynx-harcjárműgyár a magyar védelmi ipar fontos bázisa lesz


 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 700
12 169
113
Viszont például a lengyeleknek 1280 darab Borsuk kellene és mégse lesznek képesek évente tobb mint 50 darabot gyártani belole.

Szesszék meg, kiszámolták, hogy ezt hány év lesz majd legyártani?

Nyilván sokan szavaznának ellene amikor picsa munkahely nincs Várpalotán.

Elég ha megkampányolja valami nyomoronc, hogy "Ide dobják az első aaatoomóót", és máris szaladnak...

Szal ha lesz, akkor max. az érvénytelenségben lehet bízni.

Én inkább abban bízom, hogy kiemeltté nyilvánítják, és nem lehet róla szavazni.
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 165
6 699
113
A magyar hírlapos riport szerint nem valószínű, hogy mi komplett járműveket fogunk szállítani a cseh-szlovákoknak. Páncéltestről meg néhány másik komponensről beszélt az illetékes. Mind a két ország magának szerel össze vagy legjobb esetben is együtt építik a járgányokat. (Utóbbi az én felvetésem.) Legalábbis nagyon ezt szeretnék elérni a vaskos rendelésért cserébe. Nyilván az RM meg belemegy majd...

Ezeket a tendereket még meg is kell nyerni. A szlovákoknál már legalább elhatározták magukat, hogy vesznek valamit.
A cseh beszerzéseket elnézve ott lehet, hogy évek múlva is simán csak BMP lesz...már vagy 3-4 éve lebegtetik ezt az IFV témát.

Egy műszakban évi 40-50 jármű/év az egész jó kapacitás szerintem. Ha nagyon meglódul, akkor vesznek fel pár embert és két műszakban tolják majd...

Szerintem az összes multi úgy számol, hogy már az elejétől fogva két műszak. Legalábbis a gyár max kapacitását illetően. Az első fél évben még úgy adták meg jövőbeni termelést, hogy 10-45 jármű/év. Vagyis nem a 45 volt az alsó.
Kaposvár után kezdtek beszélni arról, hogy 100 db/év.

Másrészt az elejétől fogva arról nyilatkozott mindig az RM, hogy mi elvittük a csehek elől -akik teljes gyártást szerettek volna maguknak- a járműtestet, mint alkatrész beszállítók. A torony mindvégig arról volt szó, hogy a cseheknél készül, kivétel az első zl, ami Ausztráliában.
Ez a bejelentés ilyen szempontból nem tartalmazott semmi újdonságot. Már az elejétől fogva arról volt szó, hogy mindenki veri a mellét, hogy ő akarja gyártani tokkal-vonóval. Kivéve mi, akik mindig arra játszottunk, hogy a KKE számok összeadódjanak és egy termelésen belül jöjjön létre akár 6-700 jármű legyártásának ellátóhálózata. (Mindig elmondom, hogy 50, meg 200 darabszámra semmiből nem éri meg kutatást, tervezést indítani, de gyárat se létrehozni.) Annak ellenére, hogy az RM nem zárkózik el, hogy helyben szerelje össze, reális esély van ennek a hálózatnak a létrehozására.
Ragaszkodhatnak ahhoz, hogy maguk akarják összeszerelni a dolgokat, ezzel költenek egy olyan összeszerelő üzemre, ami 3-5 év múlva megrendelés hiányába bezár. Erről mindenki meg fogja próbálni lebeszélni mind Prágát, mind Pozsonyt. A másik két ország is, meg egy kövér csekk, hogy ennyibe kerül betanítani a munkásokat az összeszerelés fázisaira, létrehozni a telephelyet... lényegében a semmiért.
Ténylegesen amit ebből a járműből hosszútávon ki lehet nyerni, azt javarészt kiszedtük. Keveset beszélünk erről, de két dologban előztük meg Csehországot és Szlovákiát. Az egyik, hogy első rendszeresítők vagyunk, így például a jenki követelményrendszerre már a legfontosabb jövőbeli fejlesztéseket lekötöttük, az lényegében elindul nálunk. A másik az, hogy mi a Zrínyi keretében bekerültünk a németeknél a home market kategóriába. Ezt mi magunk, átlagpolgárokként csak úgy szoktuk emlegetni, hogy már megint a német multi. Hogy már megint nem saját. Ez fontos, amikor a faszi úgy válaszol, hogy bőkezűek leszünk a leányvállalatunkkal a tech transzfert illetően. (Enélkül eszembe nem jutna, hogy bele akarjak látni egy Lynx összeszerelő üzembe egy későbbi lehetséges Leopárd összeszerelést.) Ezt megelőzi egy tudatosság. Mi már a félig RM termék Leopárdokat és Pzh-kat vásároltunk és volt egy elképzelés, hogy a nehéz dd egységes képet mutasson. Megkérdezném, hogy a csehek milyen ágyút szeretnének a nehéz dd-hez? Caezárt oda is? Mert ahhoz nem kell RM kutatást oda vinni. De franciát sem. Viszont hiába pici a magyar piac, egy kísérleti APC tervezését mi megkaptuk. Ahogy az IFV jövője is központilag nálunk dől el és nem az ugyan ekkora mennyiséget kereső Prágában vagy Szlovákiában. Ők részfeladatot kaptak a gyártásban és amennyire Pavol lelkesen szokta berakni a felvidéki tornyok minőségi tervezését, jobb lesz vigyázniuk egymásra ezen részfeladatok megtartását illetően.

Bocsi, hogy megint sokat írtam, és java részét már egy évvel korábban tudtuk. De ez a száz embert foglalkoztató kisüzem témát mindig furcsán veszem. Meg egy műszakos termelés. Lehet, hogy így lesz, de német multinál nem így szokott lenni termelési csúcsidőben. Ami fontos volt számunkra a K+F-ből, azt lekötöttük... legyünk szívesek előbb teljesíteni ebben a feladatkörben, utána keveselni a munkát! Összeszerelő üzemet más is megkaphat, de amire nekünk szükség volt alkatrészgyártásból, az már elkelt. És a német nem olyan mentalitású, hogy ha állami megrendelés, akkor nem kell azzal szöszölni. Átveszem a selejtet is.
A jövőt illetően meg próbáljunk találgatni, hogy ki fog újabb generációs alkatrészeket gyártani! A kutatás már beindult nálunk.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 367
20 402
113
Nem lehet eléggé alábecsülni a választópolgárok önsorsrontását. Ez nem csak Mo-ra vonatkozik. Szal ha lesz, akkor max. az érvénytelenségben lehet bízni. Eleve nagyon rossz üzenete lenne a jövőbeni üzletek szempontjából. Remélem csak egy rossz vicc. Bár biztos sokan tolnák, akár külföldről is.
stratégiai beruházás ellen szerintem semmi esélyük.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

szzsolt81

Well-Known Member
2020. október 24.
5 706
4 260
113
Felkészülés pl. az amcsi, egyéb tenderre önvezető, távirányítású funkcióval

pleae, ne csinálj ilyet.. jártál már ?
leírom lassan mégegyszer: van ott egy kihasználatlan tezstközpont, ami nem negyvenplusz tonnás vasak teszttelésére aló.

Meg van egy roadrally ami semmi szenzort nem nem tartalmaz, és a gyár késztermékét tesztellheti rajta a céges sofőr.
Fejlesztőközpont nincs. Jürgen meg nem fog naponta a Rajna mellől világvágére ingázni a kis fekete, szt minősítésű dobozokkal...


ti meg már keveritek a fazonnal fezekat, és
 

laca

Well-Known Member
2013. november 6.
838
2 194
93
Felkészülés pl. az amcsi, egyéb tenderre önvezető, távirányítású funkcióval

pleae, ne csinálj ilyet.. jártál már ?
leírom lassan mégegyszer: van ott egy kihasználatlan tezstközpont, ami nem negyvenplusz tonnás vasak teszttelésére aló.

Meg van egy roadrally ami semmi szenzort nem nem tartalmaz, és a gyár késztermékét tesztellheti rajta a céges sofőr.
Fejlesztőközpont nincs. Jürgen meg nem fog naponta a Rajna mellől világvágére ingázni a kis fekete, szt minősítésű dobozokkal...


ti meg már keveritek a fazonnal fezekat, és
Mi ez a zagyvaság?
Te meg tanuld meg, hogy ami ma nincs ott, az attól még holnap ott lehet.
Milyen fejlesztő központnak kéne ott lennie? Jézus ereje! Még csak most építik a csarnokot.
Hány éves vagy Te? Ez olyan mintha a 90-es években károgtál volna Győrben, hogy "mi ez a szar Audi összeszerelő üzem itten kérem, nem lesz itt semmi, csak robotra kellenek a népek". Aztán meg...nem az lett.
Asszem azt se Te fogod eldönteni, hogy Jürgen mit fog csinálni.
Kurva fárasztó ez a károgás már. Baszki várd ki a végét, azt majd akkor mondj véleményt. Nem kell előre nagyon okosnak lenni, mert a végén kiderülhet utólag, hogy nem voltál az.
 

szzsolt81

Well-Known Member
2020. október 24.
5 706
4 260
113
Mi ez a zagyvaság?
Te meg tanuld meg, hogy ami ma nincs ott, az attól még holnap ott lehet.
Milyen fejlesztő központnak kéne ott lennie? Jézus ereje! Még csak most építik a csarnokot.
Hány éves vagy Te? Ez olyan mintha a 90-es években károgtál volna Győrben, hogy "mi ez a szar Audi összeszerelő üzem itten kérem, nem lesz itt semmi, csak robotra kellenek a népek". Aztán meg...nem az lett.
Asszem azt se Te fogod eldönteni, hogy Jürgen mit fog csinálni.
Kurva fárasztó ez a károgás már. Baszki várd ki a végét, azt majd akkor mondj véleményt. Nem kell előre nagyon okosnak lenni, mert a végén kiderülhet utólag, hogy nem voltál az.

Te meg tanuld meg, hogy ami ma nincs ott, az attól még holnap ott lehet.

Te vagy az Rákosi elvtárs???? ohbzdmeg.
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 165
6 699
113
nem találtam ásítós szmájlit...

Akkor megkérdezem úgy: Miből gondolod, hogy nem lehet kiírni egy gyárra helyi népszavazást, ha Olimpiára lehetett országost? És miből gondolod, hogy két faluval odébb a polgi nem tudja eladni a saját választóinak 70%-os népszerűség mellett, hogy kell nekik a gyár, mert ide jönnek majd mások dolgozni, az iparűzési nálunk fog csörögni és lesz annyi beruházás, hogy azt el sem tudja mondani?

Nem emlékszem olyan kitételre a törvény szövegében, hogy stratégiai beruházásról ne lehetne népszavazást kiírni, de már nagyon régen foglalkoztam azzal a cikkellyel. Ilyen alapon a pletyka akár igaz is lehet. Viszont ha ehhez nem országos szinten, hanem települési szinten gyűjtenek aláírást, akkor csak oda fog vonatkozni. És egy pillanat alatt átviszik egy másik majdnem ugyan ott lévő településre.

Mecsetben épült radar kapcsán is volt cirkusz. Nem lenne precedens nélküli. Viszont azt is le lehetett kezelni. És az egyik tüntető a végén a hadsereg főparancsnoka is lett.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 017
129 778
113
Akkor megkérdezem úgy: Miből gondolod, hogy nem lehet kiírni egy gyárra helyi népszavazást, ha Olimpiára lehetett országost? És miből gondolod, hogy két faluval odébb a polgi nem tudja eladni a saját választóinak 70%-os népszerűség mellett, hogy kell nekik a gyár, mert ide jönnek majd mások dolgozni, az iparűzési nálunk fog csörögni és lesz annyi beruházás, hogy azt el sem tudja mondani?

Nem emlékszem olyan kitételre a törvény szövegében, hogy stratégiai beruházásról ne lehetne népszavazást kiírni, de már nagyon régen foglalkoztam azzal a cikkellyel. Ilyen alapon a pletyka akár igaz is lehet. Viszont ha ehhez nem országos szinten, hanem települési szinten gyűjtenek aláírást, akkor csak oda fog vonatkozni. És egy pillanat alatt átviszik egy másik majdnem ugyan ott lévő településre.

Mecsetben épült radar kapcsán is volt cirkusz. Nem lenne precedens nélküli. Viszont azt is le lehetett kezelni. És az egyik tüntető a végén a hadsereg főparancsnoka is lett.
Szerintem ezt jelenleg lekezelnék egy nemzetbiztonsági szempontból kiemelt beruházás címkével. (A radarépítések idején nem tudom, volt-e ilyen kitétel a jogban)