Igen 40-45 körül évente, bár 2023-ban még kevesebb.
Az egy kényelmes tempó... :)
Akkor ez egy "családias" párszáz fős cég lesz várhatóan. High-tech "manufaktúra"...

Egy Apache gyárról láttam egy dokut - max. 8-10 helikopteren dolgoztak egyszerre. A Lynx gyár is hasonló kategória lehet.
 
  • Tetszik
Reactions: rappali_
Azért valami olyasmiről is volt szó, hogy a gyár képes lesz évi 100 db-ot is legyártani.
2 műszakkal ki is jön, hogy 40-50-ből 100 legyen évente...
A nemzetközi beszerzéseket olvasva a legtöbb fegyvergyártó ritkán vállal gyors szállítást. Pár tucatos kisebb tételekkel is 2-3 évig pöcsölnek..
 
  • Tetszik
Reactions: honved
Nah, akkor valószínűleg mki ragaszkodik a saját összeszereléshez, de keresztbe beszállitások lesznek, vagy akár Európán kívülre is. Tehát az alváz, test fő komponensei itt készülnek innen mennek a csehekhez, szlovákokhoz, a torony, egyéb alkatrészek onnan jönnek. Esetleges kisebb megrendeléseket, pl. Szlovénia simán lepörgetjük. Illetve ha lesz, arab, katari megrendelés. Ez egy realis, rentábilis opció.

Egyben lehet több a magyar gyár K+F-el. A központi Lynx fejlesztés itt lesz. Felkészülés pl. az amcsi, egyéb tenderre önvezető, távirányítású funkcióval. Ezt azért kaptuk, mert mi leszünk az elsők, iletve a Zalazone tesztpálya is ezt segítette elő.

Egyébként a Mission Master esetén is hasonló célok szivarogtak ki a magyar-RM együttműködés kapcsán.
A torta 2/3-a azért nálunk van nem?
 
  • Szomorú
Reactions: Kim Philby
Ha jól látom, a repülőnap hétvégéjén olyan sok újdonság volt, hogy ez kimaradt...

Kiemeltem néhány részt, de érdemes elolvasni az egészet.


Paul Walffal, a Rheinmetall közép-európai koordinátorával a kecskeméti repülőnap helyszínén beszélgettünk...

" De most kell majd a magyarokat szélesebb körben értesítenünk arról, hogy nálunk érdekes lehetőségek várják őket különböző szakmai ágazatokban. A modern harckocsik gyártása, új védelmi technológiák fejlesztése egy nagyon izgalmas munkakör."

Lehet megint rossz megfogalmazás, de nem IFV, hanem harckocsiról mondja azt, hogy gyártani fogjuk. És ide hozták a Chally önvezető részének leprogramozását. Lehet sokat látok bele, de amióta a bizottsági meghallgatásán a miniszter maga jelentette ki, hogy a gyár alkalmas 70 tonna mozgatására a Leok nagy-karbantartása miatt, azóta elég sokan a jövő tankjait is emlegetik.
 
" De most kell majd a magyarokat szélesebb körben értesítenünk arról, hogy nálunk érdekes lehetőségek várják őket különböző szakmai ágazatokban. A modern harckocsik gyártása, új védelmi technológiák fejlesztése egy nagyon izgalmas munkakör."

Lehet megint rossz megfogalmazás, de nem IFV, hanem harckocsiról mondja azt, hogy gyártani fogjuk. És ide hozták a Chally önvezető részének leprogramozását. Lehet sokat látok bele, de amióta a bizottsági meghallgatásán a miniszter maga jelentette ki, hogy a gyár alkalmas 70 tonna mozgatására a Leok nagy-karbantartása miatt, azóta elég sokan a jövő tankjait is emlegetik.
Az RM-nek kellene egy saját fejlesztésű MBT! Meg persze nekünk is belőle!
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
" De most kell majd a magyarokat szélesebb körben értesítenünk arról, hogy nálunk érdekes lehetőségek várják őket különböző szakmai ágazatokban. A modern harckocsik gyártása, új védelmi technológiák fejlesztése egy nagyon izgalmas munkakör."

Lehet megint rossz megfogalmazás, de nem IFV, hanem harckocsiról mondja azt, hogy gyártani fogjuk. És ide hozták a Chally önvezető részének leprogramozását. Lehet sokat látok bele, de amióta a bizottsági meghallgatásán a miniszter maga jelentette ki, hogy a gyár alkalmas 70 tonna mozgatására a Leok nagy-karbantartása miatt, azóta elég sokan a jövő tankjait is emlegetik.

Szerintem csak a harckocsi és harcjármű szavakat variálja a fordításban hogy ne legyen szóismétlés...
 
  • Tetszik
Reactions: Venom85
Azért valami olyasmiről is volt szó, hogy a gyár képes lesz évi 100 db-ot is legyártani.
2 műszakkal ki is jön, hogy 40-50-ből 100 legyen évente...
A nemzetközi beszerzéseket olvasva a legtöbb fegyvergyártó ritkán vállal gyors szállítást. Pár tucatos kisebb tételekkel is 2-3 évig pöcsölnek..
Viszont például a lengyeleknek 1280 darab Borsuk kellene és mégse lesznek képesek évente tobb mint 50 darabot gyártani belole. Raadásul a gyartás elkedéset koveto min. 2-3 évben még nem érik el a maximális gyártási kapacitást. Így amenyiben 2023-2024-ben kezdodik a Borsukok gyártása 2030-ig legfeljebb 300 db Borsuk lesz legyártva.
( https://www.armadninoviny.cz/nez-dorazi-borsuk-polska-modernizace-bvp-1.html )

Nem elhanyagolhato, hogy egy komplex modern harcezkoz legyártása addig tart, amíg a legbonyolúltabb alkatrésze legyártása, ézert minden generációval egyre jobban elhúzódik a gyártásido.
 
Az egy kényelmes tempó... :)
Akkor ez egy "családias" párszáz fős cég lesz várhatóan. High-tech "manufaktúra"...

Egy Apache gyárról láttam egy dokut - max. 8-10 helikopteren dolgoztak egyszerre. A Lynx gyár is hasonló kategória lehet.

Gondolom azért érzed "kényelmes tempónak", mert még nem olvastad el a cseh és a szlovák tenderek számait.

Az elkövetkezendő 8 évben valami 6-700 hk-t kell majd legyártanunk úgy, hogy a műhelycsarnok még csak most készül? Izzadna ezzel a legtöbb telephely.
És egyfelől a jelenlegi legoptimálisabbat vettem alapul, hogy mind a két helyen a Hiúz győz. Másfelől nem vettem számításba olyat, hogy valahol az évtized alatt megnyílik egy másik export lehetőség. Mondjuk a már többször emlegetett kisebb tétel Szlovénia esetleg mégis úgy dönt, hogy Boxer helyett neki valami komolyabb cucc kellene. Bejön egy Katari igény vagy máshová kell szállítani.

Szerintem nem kell elvárni, hogy minden nap kigördüljön három 50 tonnás gép a kapun, különben lusták a melósok. Már ez a mostani is elképesztően hatalmas kapacitás mennyiség.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby and Vlad
Az RM-nek kellene egy saját fejlesztésű MBT! Meg persze nekünk is belőle!

Szerintem csak a harckocsi és harcjármű szavakat variálja a fordításban hogy ne legyen szóismétlés...

Lehetséges, de tankot soha nem említene egyik cikk sem valamiért. De lehet csak szóismétlés elkerülése van mögötte.

Saját fejlesztés nem hiszem, hogy jó ötlet lenne. Elég drága mulatság az olyan. Inkább olyan variációkban gondolkodnék, hogy nem véletlenül vonták be Zalaegerszeget sem az angol tankok új típusának fejlesztésébe. Mindenki jól tudja, hogy az RM utólag tudott csak belépni a EuroTank fejlesztésébe. És még így sem túl hízelgő részesedéssel.
Nem lennék meglepődve, ha ők próbálnák bevinni a telephely tesztelő, kutató képességeit oda. Nálunk első sorban ez a szegmens (önvezető és EW elleni védelem) lenne a legversenyképesebb ütőkártya. És "saját fogyasztásra" képes a gyár összeszerelést végezni akár 70 tonnáig is. (Hiszen ez szükséges a nagymacskák karbantartásához is.)

De egyelőre erről szó sincs. Ez a max, mit el tudok képzelni. Viszont nagy szó lenne már az is, ha ennyit hozzá tudnánk adni az MBT-k új generációjához.
 
  • Tetszik
Reactions: Venom85
Gondolom azért érzed "kényelmes tempónak", mert még nem olvastad el a cseh és a szlovák tenderek számait.

Az elkövetkezendő 8 évben valami 6-700 hk-t kell majd legyártanunk úgy, hogy a műhelycsarnok még csak most készül? Izzadna ezzel a legtöbb telephely.
És egyfelől a jelenlegi legoptimálisabbat vettem alapul, hogy mind a két helyen a Hiúz győz. Másfelől nem vettem számításba olyat, hogy valahol az évtized alatt megnyílik egy másik export lehetőség. Mondjuk a már többször emlegetett kisebb tétel Szlovénia esetleg mégis úgy dönt, hogy Boxer helyett neki valami komolyabb cucc kellene. Bejön egy Katari igény vagy máshová kell szállítani.

Szerintem nem kell elvárni, hogy minden nap kigördüljön három 50 tonnás gép a kapun, különben lusták a melósok. Már ez a mostani is elképesztően hatalmas kapacitás mennyiség.

A magyar hírlapos riport szerint nem valószínű, hogy mi komplett járműveket fogunk szállítani a cseh-szlovákoknak. Páncéltestről meg néhány másik komponensről beszélt az illetékes. Mind a két ország magának szerel össze vagy legjobb esetben is együtt építik a járgányokat. (Utóbbi az én felvetésem.) Legalábbis nagyon ezt szeretnék elérni a vaskos rendelésért cserébe. Nyilván az RM meg belemegy majd...

Ezeket a tendereket még meg is kell nyerni. A szlovákoknál már legalább elhatározták magukat, hogy vesznek valamit.
A cseh beszerzéseket elnézve ott lehet, hogy évek múlva is simán csak BMP lesz...már vagy 3-4 éve lebegtetik ezt az IFV témát.

Egy műszakban évi 40-50 jármű/év az egész jó kapacitás szerintem. Ha nagyon meglódul, akkor vesznek fel pár embert és két műszakban tolják majd...
 
Az mennyire kamu vagy valós, hogy a Várpalotai lőszer és robbanóanyaggyár építése ellen népszavazást kezdeményeztek??

Ez lenne az első alkalim, hogy érzékeny helyen fúrnák meg a haderőfejlesztést.