A supportban minden benne van. Terméktámogatás az élettartam végéig. Ez van az RM preziben is.
Ezért volt anno olyan csillagászati az ausztrál megrendelés tervezett összege is. Anno beszéltünk is róla.

A mostani preziben egy nagyon visszafogott összeg áll ott. Az hasonlít a mi kezdő osszegunkhöz darabra lebontva.
 
Szerintem is lesz 8x8 Boxer IFV új meghajtással, meg úszóképes Fuchs vagy Fuchs utód.
Duna-Tisza, muszáj úszóképest is venni valamennyit.
 
  • Tetszik
Reactions: tarzaan
Ez legyen meg itt is.

Ez nekem a tegnapi hirekből nem egészen jött át, de a nyírteleki radargyártó üzem is a Rheinmetall Hungary beruhazásaként valósul meg.

05_radar_hz.jpg
 
A supportban minden benne van. Terméktámogatás az élettartam végéig. Ez van az RM preziben is.
Erdekes szóhasználat... mondjuk a nemetek angolja mindig is funky volt, lasd Mittelsdorf YT szerepleseit, nem jon zavarba, de ezzel az angollal Amerikaban nem rugna labdaba sem, itt gondolom a Textron vagy a Raytheon adja majd a PR teamet, azok meg kulon fogjak reszletezi a supportot, a maintenancet avagy az uogradeket, ahogy tt szokas.
 
Jaja, ez nekem is hasfajasom, ezert is bizom abban, hogy az a kerekes 8x8 modularis lesz, azaz uszokepes alapbol, aztan lehet meg ra pakolni vedelmet (mission moduls reszekent), ha kell...
Ha Boxer 8x8 alapú lesz, akkor nem igazán.
Valami újabb verziójú Fuchs esetleg...
 
Ha Boxer 8x8 alapú lesz, akkor nem igazán.
Valami újabb verziójú Fuchs esetleg...
Az uszokepesseg nem igazan a formajatol fugg, a Patria meg a Boxer nincs olyan messze, az utobbi is uszthatna, ha ugy tervezik (=nem lenne ilyen baromi nehez), de nem volt szempont, inkabb egy gurulo erod. :D
A Fuchs egy APC/recon, masra nem jo ill. kicsi es nem eleg pancelozott, viszont a RM sajtotajon IFV-t, mobil VSHORAD, mortar stb mutogattak a preziben...
 
Az uszokepesseg nem igazan a formajatol fugg, a Patria meg a Boxer nincs olyan messze, az utobbi is uszthatna, ha ugy tervezik (=nem lenne ilyen baromi nehez), de nem volt szempont, inkabb egy gurulo erod. :D
A Fuchs egy APC/recon, masra nem jo ill. kicsi es nem eleg pancelozott, viszont a RM sajtotajon IFV-t, mobil VSHORAD, mortar stb mutogattak a preziben...
Igen, és remélem, @Green Leader hamarosan cikkezni fog ezekről (is) ;)
 
25-28 tonnáig.

Wiki szerint elvileg most ez van:

Mass24,000 kg (standard); 36,500 – 38,500 kg (combat)[2]


Elvileg ha elhagynák a mission modulos felépítést azzal szeritnem kapásból nyernének 2-3 tonnát.
Az a gond, hogy ez a lényege a Boxernek.
És pont emiatt nem nagyon lehet vízhatlan. Az illesztést nem nagyon lehet vízhatlanná tenni.
Lehet, hogy egy fix építésű Boxer működhetne, mert ott belső szerkezeti elemeken lehetne tömeget spórolni. Ezen felül a rátét páncélok helyére lehetne úszótesteket rögzíteni. A kipufogót át kellene alakítani.
De ami a fő probléma, hogy egyáltalán nem biztos, hogy a jármű tömegeloszlása alkalmassá teszi magát arra hogy ússzon. A Boxer sokkal inkább orrnehéz konstrukció, mint a AMV XP például. A tömegeloszláson meg szerintem nem fognak tudni komolyan változtatni, vagy csak teljes áttervezéssel.
Az meg már egy teljesen másik jármű lenne. Ott max. alkatrész szinten lehet egyezés, de valószínű, hogy teljesen más testet kell tervezni.
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses
Az a gond, hogy ez a lényege a Boxernek.
És pont emiatt nem nagyon lehet vízhatlan. Az illesztést nem nagyon lehet vízhatlanná tenni.
Dehogynem, csak dragan. :)

Lehet, hogy egy fix építésű Boxer működhetne, mert ott belső szerkezeti elemeken lehetne tömeget spórolni. Ezen felül a rátét páncélok helyére lehetne úszótesteket rögzíteni. A kipufogót át kellene alakítani.
Ezek mind megoldhatoak lennenek, csak nem volt szempont.
De ami a fő probléma, hogy egyáltalán nem biztos, hogy a jármű tömegeloszlása alkalmassá teszi magát arra hogy ússzon. A Boxer sokkal inkább orrnehéz konstrukció, mint a AMV XP például. A tömegeloszláson meg szerintem nem fognak tudni komolyan változtatni, vagy csak teljes áttervezéssel.
Az meg már egy teljesen másik jármű lenne. Ott max. alkatrész szinten lehet egyezés, de valószínű, hogy teljesen más testet kell tervezni.
Pontosan, az armor meg a modularitas volt a prioritas, emiatt a tomege eszement lett. Az alakja igazabol mindegy, ezzel is uszhatna, de ahhoz ugy kellett volna tervezni, a tomeget szem elott tartani. A sulypontban plane igazad van, arra nem is gondoltam.

Szerintem ez lesz amugy a fo csapasiranya a hibrid 8x8-nak, hogy a Boxerbol atemelve, amit lehet, egy kevesbe brutalis, opcionalisan uszokepes, modern, STANAG 4-szintu 8x8-at faragjanak.
 
Dehogynem, csak dragan. :)


Ezek mind megoldhatoak lennenek, csak nem volt szempont.

Pontosan, az armor meg a modularitas volt a prioritas, emiatt a tomege eszement lett. Az alakja igazabol mindegy, ezzel is uszhatna, de ahhoz ugy kellett volna tervezni, a tomeget szem elott tartani. A sulypontban plane igazad van, arra nem is gondoltam.

Szerintem ez lesz amugy a fo csapasiranya a hibrid 8x8-nak, hogy a Boxerbol atemelve, amit lehet, egy kevesbe brutalis, opcionalisan uszokepes, modern, STANAG 4-szintu 8x8-at faragjanak.
Boxer 8x8 lesz nekünk, új típusú meghajtással.
De akkor mi lesz a szingapúri kapcsolat?? ;)