K
kamm
Guest
Boxer 8x8 lesz nekünk, új típusú meghajtással.
De akkor mi lesz a szingapúri kapcsolat??
Bronco!
Amugy biztosan uj design lesz, mert a Boxer az Artec IPje.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Boxer 8x8 lesz nekünk, új típusú meghajtással.
De akkor mi lesz a szingapúri kapcsolat??
Az a gond, hogy ez a lényege a Boxernek.
És pont emiatt nem nagyon lehet vízhatlan. Az illesztést nem nagyon lehet vízhatlanná tenni.
Lehet, hogy egy fix építésű Boxer működhetne, mert ott belső szerkezeti elemeken lehetne tömeget spórolni. Ezen felül a rátét páncélok helyére lehetne úszótesteket rögzíteni. A kipufogót át kellene alakítani.
De ami a fő probléma, hogy egyáltalán nem biztos, hogy a jármű tömegeloszlása alkalmassá teszi magát arra hogy ússzon. A Boxer sokkal inkább orrnehéz konstrukció, mint a AMV XP például. A tömegeloszláson meg szerintem nem fognak tudni komolyan változtatni, vagy csak teljes áttervezéssel.
Az meg már egy teljesen másik jármű lenne. Ott max. alkatrész szinten lehet egyezés, de valószínű, hogy teljesen más testet kell tervezni.
25 tonnas boxer helyett nem lenne egyszerubb egy +os fuchs? Valami gepagyuval a tetelyen verzioba is?Tudom, a kérdés mennyire akarjuk átterveztetni a Boxert.
Ha a gyártó lát fantáziát egy úszóképes változatban akkor szerintem működhet a dolog.
Nem tudom a jármű tervezése során esetleg voltak-e olyan munkák, amikegy nem mission modulos úszóképes cuccban gondolkodtak.
Szerintem a járművet picit szélesíteni kéne - a kerekeket főleg - és akkor a mission modul rendszer elhagyása + a szélesítés miatt picit alacsonyabb építésű lehetne.
A csökkentett szerkezeti tömeg és mondjuk egy kismértékben csökkentett páncéltömeg - a páncélzat minősége lehet akár jobb is - kisebb teljesítményű hajtásláncot követel, ami tovább csökkentené a tömeget.
Szóval elvileg a boxerből kiindulva akár még össze is hozható egy 25 tonna körüli tömegű 8x8-as.
Annak nemsok értelmét látom, hogy az MH rendszeresítsen egy majd 40 tonnás gumikerekes járművet.
Akkor inkább vagy vegyenek további Hiúzokat, vagy nagyobb darabszámú modernizált Fuchs-ot.
Szerintem meg a modularis struktura is maradhat es vizallo is lehet, csak a mereteket kell ujragondolni.Tudom, a kérdés mennyire akarjuk átterveztetni a Boxert.
Ha a gyártó lát fantáziát egy úszóképes változatban akkor szerintem működhet a dolog.
Nem tudom a jármű tervezése során esetleg voltak-e olyan munkák, amikegy nem mission modulos úszóképes cuccban gondolkodtak.
Szerintem a járművet picit szélesíteni kéne - a kerekeket főleg - és akkor a mission modul rendszer elhagyása + a szélesítés miatt picit alacsonyabb építésű lehetne.
A csökkentett szerkezeti tömeg és mondjuk egy kismértékben csökkentett páncéltömeg - a páncélzat minősége lehet akár jobb is - kisebb teljesítményű hajtásláncot követel, ami tovább csökkentené a tömeget.
Szóval elvileg a boxerből kiindulva akár még össze is hozható egy 25 tonna körüli tömegű 8x8-as.
Annak nemsok értelmét látom, hogy az MH rendszeresítsen egy majd 40 tonnás gumikerekes járművet.
Akkor inkább vagy vegyenek további Hiúzokat, vagy nagyobb darabszámú modernizált Fuchs-ot.
25 tonnas boxer helyett nem lenne egyszerubb egy +os fuchs? Valami gepagyuval a tetelyen verzioba is?
A RM a Boxerrel szerintem amolyan seveled-senélküled viszonyban van.Tudom, a kérdés mennyire akarjuk átterveztetni a Boxert.
Ha a gyártó lát fantáziát egy úszóképes változatban akkor szerintem működhet a dolog.
Nem tudom a jármű tervezése során esetleg voltak-e olyan munkák, amikegy nem mission modulos úszóképes cuccban gondolkodtak.
Szerintem a járművet picit szélesíteni kéne - a kerekeket főleg - és akkor a mission modul rendszer elhagyása + a szélesítés miatt picit alacsonyabb építésű lehetne.
A csökkentett szerkezeti tömeg és mondjuk egy kismértékben csökkentett páncéltömeg - a páncélzat minősége lehet akár jobb is - kisebb teljesítményű hajtásláncot követel, ami tovább csökkentené a tömeget.
Szóval elvileg a boxerből kiindulva akár még össze is hozható egy 25 tonna körüli tömegű 8x8-as.
Annak nemsok értelmét látom, hogy az MH rendszeresítsen egy majd 40 tonnás gumikerekes járművet.
Akkor inkább vagy vegyenek további Hiúzokat, vagy nagyobb darabszámú modernizált Fuchs-ot.
Dehogynem, de ott sem nagyon van a jelen fomában már mozgástér. Ne feledd a Fuchs 2 már nem úszóképes a felpáncélozás miatt.25 tonnas boxer helyett nem lenne egyszerubb egy +os fuchs? Valami gepagyuval a tetelyen verzioba is?
Igen, ez a legvaloszinubb.A RM a Boxerrel szerintem amolyan seveled-senélküled viszonyban van.
Elemeket nem nagyon használhat fel egy új járműben, mert akkor esetleg szabadalmat sérthet. Koncepciót talán, de szerintem ők a modularitás szem előtt tartva inkább a Lynx irányába mennek majd tovább, ugyanis a homogén oldalfalú megoldás esetén (értsd: a mission modul nem vesz részt a járműtest oldalainak kialakításában) egyszerűbb lehet a konstrukció. Mellesleg a vizhatlanság is könnyebben megoldható.
Nem a szelesites a lenyeg, hanem lapositani, ami a meretcsokkenes miatt egyben kevesebb armort is jelent, tovabbi sulycsokkenest eredmenyezve.A Boxert már nem nagyon van hova szélesíteni. Így is a többi hasonló 8x8-as járműhöz képest "táncolni lehet benne". De ha mégis megteszed, akkor az nagyobb szerkezeti tömeget jelent, és a páncélzat esetén sincsenek csodák.
A pancelzat mar most is modularis, az anyagok javulnak, a kerdes inkabb az, hogy a hibrid hajtas mennyit bir el.Ha tömeget csökkentesz, akkor az a védettség rovására fog menni. (vagy szűkebb testet - ezel meg szűkösebb deszantteret)
Ez fuel cell hybrid lesz, ne feledd. Siman lehet feleolyan sulyu, de kozben meg erosebb is, mint egy V12 - azert az nem veletlen, hogy a Mercedes az egesz haszonjarmu businesset az RM uj fuel cell hajtasara epiti...Annyit meg nem lehet tömeget csökkenteni, ami lehetővé tenné akár 1 kategóriával is gyengébb (és hozadékként könnyebb) motor berakását.
Kerekesnél még a lánc vs gumihevederes trükköt sem lehet előrántani a cilinderből.
A fuchs 2 uszokepes ujra en egy tudom a fuchs 1 a8 verziolya veszttte el az uszokepesseget. Tobbek kozott ezert is valt surgosen szuksegesse a 2Dehogynem, de ott sem nagyon van a jelen fomában már mozgástér. Ne feledd a Fuchs 2 már nem úszóképes a felpáncélozás miatt
És igazad van! Én meg úgy emlékeztem, hogy a késői Fuchs 1-es verzióktól már nem úszóképes egyik sem. Pedig DE!A fuchs 2 uszokepes ujra en egy tudom a fuchs 1 a8 verziolya veszttte el az uszokepesseget. Tobbek kozott ezert is valt surgosen szuksegesse a 2
Sot a fieldranger 20 as tornyaval nemeik verziora telepitve se boritana semmit se az uszokepessegen se a desszant szaman. Es igazsag szerint egy apcre szerintem a 20 mm torony boven eleg /es akar a fegyvergyarunkba is legyarthato lenne./ ahogy mas verziokra telepitett mondjuk dynamit nobel defence tornya mondjuk ami nemtudom milyen minoseg de a kapcsolatok nyitottak.../nehezgeppuska iranyitatlan panceltoro es repeszrombolo raketa kombo szenzorcsomaggal./És igazad van! Én meg úgy emlékeztem, hogy a késői Fuchs 1-es verzióktól már nem úszóképes egyik sem. Pedig DE!
Szerintem semmi ertelme 20mm egyetlen jarmure feltennunk, arra kulon supplyt fenntartani meg mindent, arrol mar nem is beszelve, hogy semmit nem losz vele at mar ma sem, nemhogy 20 ev mulva.Sot a fieldranger 20 as tornyaval nemeik verziora telepitve se boritana semmit se az uszokepessegen se a desszant szaman. Es igazsag szerint egy apcre szerintem a 20 mm torony boven eleg /es akar a fegyvergyarunkba is legyarthato lenne./ ahogy mas verziokra telepitett mondjuk dynamit nobel defence tornya mondjuk ami nemtudom milyen minoseg de a kapcsolatok nyitottak.../nehezgeppuska iranyitatlan panceltoro es repeszrombolo raketa kombo szenzorcsomaggal./
Nem akarok belekotyogni, de nincs nekünk valami pár száz (4-500?) orosz államadósságba kapott BTR-82A? Ezek kb. a Fuchs szintjén lehetnek. Úsznak is. Igaz a páncélvédettségük hagy némi kívánni valót maga után.25 tonnas boxer helyett nem lenne egyszerubb egy +os fuchs? Valami gepagyuval a tetelyen verzioba is?
De, konkrétan csak a BTR van, elvileg anno 700+ kaptunk - de annak is mar 30 éve am.Nem akarok belekotyogni, de nincs nekünk valami pár száz (4-500?) orosz államadósságba kapott BTR-82A? Ezek kb. a Fuchs szintjén lehetnek. Úsznak is. Igaz a páncélvédettségük hagy némi kívánni valót maga után.
Ha hadrendben tartanánk, még egy ideig meg lenne oldva a Honvédelem úszóképessége, amit olyan sokan hiányolnak itt. Nagyrészt 0 vagy ahhoz közeli km-esek, csak elő kell venni őket, ha helyzet van. De ha annyira meg akarunk szabadulni a keleti technikától, akkor adjuk el őket és a befolyt összegből vegyünk korszerűbb úszó eszközöket. DE mit? Mert a Boxer, ha jól tudom nem úszik, még a könnyített verzióban sem.
Még annyit, hogy a meglévő BTR-kel, erős tűzérségi támogatás mellet ki lehet alakítani hídfőállásokat egy folyó túlpartján. Minden esetre én megtartanám őket, ha nem másként, lezsírozva raktáron egy vészhelyzet esetére.
Most hogy megvillantotta az RM a Gidrán alatt az új Fuchsot, sztem nem kérdés. Ez lehet a kaposvári, ha nem UGV.Akkor szerintetek mi jön a BTR-ek után?
Akkor szerintetek mi jön a BTR-ek után?
A sajttajon mrg Boxert villantott, meg utana is mindenutt. Ez nem jelent semmit.Most hogy megvillantotta az RM a Gidrán alatt az új Fuchsot, sztem nem kérdés. Ez lehet a kaposvári, ha nem UGV.
Sanszunk nincs masnal ilyen szintu együttműködésre.Lassan minden hónapra jut egy hazai új RM beruházás. Remélem a Rábánál azért jut másnak is a tortából. Nagy fogás az RM, de a túlzottan egyoldalú elköteleződésnek nem vagyok híve.
Ugyanakkor a BTR-nek még mindig nagyobb harcertéke van, mint a platós teherautónak, itt a tartalékosok harcjárművel való ellátottságára gondolok.Kb a BTR-eknél minden jobb, de szerintem minden. Az persze nyilvánvaló, hogy nem kell őket kidobni, ami olyan állapotban van, amúgy nagy fostalicska az egész, már új korában is az volt. Ennél minden jobb, hangsúlyozom még egyszer. Csak egy kérdésem volna felétek: a Yalcin-ból gyárthatunk- e Eider-eket? Akarom mondani, 6x6-osakat. Mert szerintem az RM-el még lehetne fejleszteni és lehet, hogy nem volna egy rossz APC.
Nem lesz torok 6x6, halistennek. Az egy 20+ eves design, kb mint egy elfuseralt Patria koppintás kicsiben, csak mindenben szarabb. Kazahoknak meg hasonlo helyekre adtak el, kb oda is valo. A 4x4 Jelcinek egy total uj generacio mar, de annal komolyabbat nem is szeretnék torokoktol latni es szefintem a katonak sem.. .Kb a BTR-eknél minden jobb, de szerintem minden. Az persze nyilvánvaló, hogy nem kell őket kidobni, ami olyan állapotban van, amúgy nagy fostalicska az egész, már új korában is az volt. Ennél minden jobb, hangsúlyozom még egyszer. Csak egy kérdésem volna felétek: a Yalcin-ból gyárthatunk- e Eider-eket? Akarom mondani, 6x6-osakat. Mert szerintem az RM-el még lehetne fejleszteni és lehet, hogy nem volna egy rossz APC.
.Most hogy megvillantotta az RM a Gidrán alatt az új Fuchsot, sztem nem kérdés. Ez lehet a kaposvári, ha nem UGV.
Lassan minden hónapra jut egy hazai új RM beruházás. Remélem a Rábánál azért jut másnak is a tortából. Nagy fogás az RM, de a túlzottan egyoldalú elköteleződésnek nem vagyok híve.