[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

Köszi. Mondjuk akkor se értem, hogy miért ne venné le a gázt földetérés után.

Ezt tőle kell/ene megkérdezni, szerintem a kivizsgálás során meg is tették. Az más kérdés, hogy nem írta meg az újság.
 
Ahogy az elfogásokról, a hazatérésről sincsenek fotók...

http://jets.hu/news?id=575

Gondolom azért nem volt nyilvános a hazatérés, mert féltek attól hogy úgy járnak mint az éleslövészet után, amikor az egyik gép nem érkezett meg Kecskemétre, hanem Kassán szállt le.

Hazajöttek a Gripenek.
http://www.honvedelem.hu/cikk/54987_sikerrel_zarult_a_magyar_honvedseg_baltikumi_legterrendeszeti_misszioja
 
Kele ellenőrzési kötelezettséges hozzászólását próbálom értelmezni... ki ellenőrzött kit vagy mit?


Volt pletyka az ülésrendről is. Nem úgy ültek a gépben ahogy kellett volna, illett volna. De ezt csak, mint pletyka tudom.
 
Kele ellenőrzési kötelezettséges hozzászólását próbálom értelmezni... ki ellenőrzött kit vagy mit?


<blockquote rel="Allesmor Obranna">Volt pletyka az ülésrendről is. Nem úgy ültek a gépben ahogy kellett volna, illett volna. De ezt csak, mint pletyka tudom.

</blockquote>

A bázisparancsnok ment ellenörizni a kinti gyakorlatot. Kellett neki a jártasság fenttartás miatt ugyis repülni, igy a cseh tura pont kapora jött. Plusz a két Delta is cserélödött volna, ha jol emlékszem
 
Akkor ez alapján a bázisparancsnok jó helyen ült?

<blockquote rel="Terminator">Kele ellenőrzési kötelezettséges hozzászólását próbálom értelmezni... ki ellenőrzött kit vagy mit?


<blockquote rel="Allesmor Obranna">Volt pletyka az ülésrendről is. Nem úgy ültek a gépben ahogy kellett volna, illett volna. De ezt csak, mint pletyka tudom.

</blockquote>

A bázisparancsnok ment ellenörizni a kinti gyakorlatot. Kellett neki a jártasság fenttartás miatt ugyis repülni, igy a cseh tura pont kapora jött. Plusz a két Delta is cserélödött volna, ha jol emlékszem
</blockquote>
 
Akkor ez alapján a bázisparancsnok jó helyen ült?

<blockquote rel="ms07"><blockquote rel="Terminator">Kele ellenőrzési kötelezettséges hozzászólását próbálom értelmezni... ki ellenőrzött kit vagy mit?


<blockquote rel="Allesmor Obranna">Volt pletyka az ülésrendről is. Nem úgy ültek a gépben ahogy kellett volna, illett volna. De ezt csak, mint pletyka tudom.

</blockquote>

A bázisparancsnok ment ellenörizni a kinti gyakorlatot. Kellett neki a jártasság fenttartás miatt ugyis repülni, igy a cseh tura pont kapora jött. Plusz a két Delta is cserélödött volna, ha jol emlékszem
</blockquote>

</blockquote>

Ha jó helyen ült volna, akkor szerintem nem lennének szóbeszédek az "ülésrendről".
 
Kele ellenőrzési kötelezettséges hozzászólását próbálom értelmezni... ki ellenőrzött kit vagy mit?


<blockquote rel="Allesmor Obranna">Volt pletyka az ülésrendről is. Nem úgy ültek a gépben ahogy kellett volna, illett volna. De ezt csak, mint pletyka tudom.

</blockquote>

A parancsnoknak hivatalból kötelessége előírt időszakonként ellenőrizni az alárendeltek munkáját, a kiképzési módszereket, jártasságot/gyakorlottságot. Ez akkor is így van előírva, ha az alárendelt - törvényszerűen - sokszor sokkal jobban tudja a saját dolgát, mint az ellenőrző főnök.
 
Jobban tudja alatt ez esetben érteni lehet az "első üléses jártasságot", ami vagy megvan, vagy már nincs, ez esetben akinek nincs, annak csak kétüléses géppel és csak hátsó ülésben a helye.
A pletyka szólt még valami videózásról is, mint ok a helycserére, ahogy Fehérgyarmatnál is történt (csak ott sajnos tragédia lett a vége)...
 
Tehat nem a bazisparancsnok repulotudasat/jartassagat ellenoriztek a repules soran, amit a keves repult ido miatt esetleg kellett volna. Így a hatululonek nem volt feladata figyelni-javitani az elolulo hibait.
 
Tehat nem a bazisparancsnok repulotudasat/jartassagat ellenoriztek a repules soran, amit a keves repult ido miatt esetleg kellett volna. Így a hatululonek nem volt feladata figyelni-javitani az elolulo hibait.

Eltudjatok azt kepzelni hogy egy fhgy vagy szds azt mondana a magyar tbk nak hogy " fonok jo fej vagy de kijottel a gyakorlatbol en nem irom ala a papirod mig nem gyakorolsz egy par orat" ????

Kizart dolog !

Normalis hadseregekben mindig van legalabb egy legenysegi kepviseloa tiszti fotiszti objektiv kontroloknal. Pl a fitnesz teszteknel ! Egyszeruen senkinek nem jut eszebe hogy kiskapuizzon meg "szivessegeket " kerjen vagy zsaroljon.
 
Akkor a hátul ülő pilóta "csak" abban hibázott hogy engedte előre ülni a bázisparancsnokot?
 
Na akkor vigyünk még egy kis csavart a történetbe...

A Janes szerint két gépre költünk max. 33 millió USD-t.

http://www.janes.com/article/57002/hungary-will-sign-agreement-covering-loss-of-two-jas-39-gripens
 
Az attól függ... ezek szerint az együlésesért is fizetnünk kell?

A 9,5 milliárd HUF egy kétüléses Gripenért szerintem nem sok. Főleg ha úgy van ahogy Kele írta és ez nem csak a vas ára, hanem benne van a hátra lévő 10 év lízing díja is. (Azaz tulajdonképpen lízingelünk egy "15. gépet" 10 évre.)

A 2003-as szerződés alapján 10 évre az egy Girpenre eső átlagos költség 240 milliárd HUF / 14 = 17,1 milliárd HUF, amiben nagyon sok minden benne van, a vontatórúdtól a pilótaképzésen át a gép ára kétszer stb. Ezt ha átszámoljuk jelenértékre, akkor még több lesz.


 

Nekem nem annyira, az ugyanis egyértelműen műszaki hiba (vagyis a lízingbe adó tulajdonos felelőssége), hogy az orrfutó nem hajlandó becsukódni a futóaknába, de után kinyílni se hajlandó. Kivétel, ha egyértelműen bizonyítható, hogy az üzemeltető személyzet olyan hibát vétett, aminek ez lett a következménye. Na ez esetben kell nekünk fizetni a felújítást. Ez viszont keményen felveti a jól képzett műszakiak elvándorlásának megoldatlan problémáit, ami viszont HM/politikai felelősség.
 
A BAP-os gépek (és a pilóták) 430 órát repültek.
Azért az nem kevés!

Attól függ, hány gép és hány pilóta vett részt az akcióban, mert az előzetes terv az volt, hogy váltani fogják a pilótákat és a gépeket is. De azért én is azt remélem, hogy az átlaghoz képest pozitív a mérleg.
 
A BAP-os gépek (és a pilóták) 430 órát repültek.
Azért az nem kevés!
Mihez képest? Ez alig 100 óra/hó/gép, ha négy gép volt kint váltás nélkül. Ez kb. a lízingben szereplő órák kirepülési minimális plusszal.

Viszonyítás képpen, egy USAF F-16CD vagy F-15E évi 250-300 órát tölt levegőben.