<blockquote rel="zsolti"><blockquote rel="kelepisti">Csak ne így, hogy előtte összetörünk leszállás közben NEM FÉKEZÉS miatt 10 db ot...
A legtöbb esetben és szakmában, az emberi hiba benne van, de nagy kárt nem okoz. Sajnos a repülésben ez nem így van. A NEM FÉKEZÉS-t ugyan emberi hiba okozta, de akik okozták azok ráadásul olyan hajózók, akik több ezer órát repültek, gyakorlatilag hibamentesen, profi módon. Ha egy orvos 20 éve operál, és 1x hibázik, akkor a biztosítása fedezi azt, bár eljárás elé nézhet, és akár szakmájától is eltiltják, pedig nem akarattal csinálta. Attól még jó orvos, és bár a hibájából elhunyt beteget nem lehet feltámasztani. Ez így van a Deltával is. A humán faktor megtörtént, előjele nem volt, mindenki hibázhat, csak itt nem volt sem biztosítás , sem ilyesmi erre az esetre. A felelősségrevonás szerintem nem lesz nyilvános, nem is illene, ekkora tapasztalatú hajózókat, főtisztet meghurcolni, aki előtte két évtizede repült, és védte hazánkat légterét. Én legalábbis így gondolkodom.
Nyilván nem a vérét akarom én sem. De azért lássuk be, többet én nem engedném repülni, mert ez nem kis hiba volt, hanem egy 9.5 milliárdos. Amibe az én meg a te adód is megy, mehetett volna kórházra, vagy akár stadionra is
, mindkettő hasznosabb. Ha hibázott, nem engedném tovább repülni. A szolgálatot meg kell köszönni, és mehet nyugdíjba, vagy csak irodába, ha akar. Szerintem így lenne korrekt.</blockquote>
Valahol a személyes felelősség kérdése nem megkerülhető.
Ugyanakkor, tudtak róla fentebb is, hogy keveset repült és veszélyes így ráengedni egy Gripenre.
Tehát több felelős is lehet.
Feltehetően elmarasztalják és majd nem lesz belőle nagykövet.
Pályafutása végén, csendben nyugdíjba vonul.
Óva intenék ugyanakkor a példa statuálástól, mert nem szülne jó dolgokat.
Nem szállhat úgy fel pilóta, hogy az agyában az van, ha hibázik, a fejét veszik egyből.
Kintről könnyű tanácsot adni, de bent nagyon észnél kell lenni.
Ott az akaratlan hibázás és a károkozás ténye, ellene ott a több évtizedes tapasztalat és tudás, amire talán még szüksége lenne a Honvédségnek.
Részemről passz.
Nem azt mondtam emberek, hogy kivégző osztag!
Többet gépre nem engedném. Volt már több ezer órája! Menjen és legyen hasznára a HM-nek bázisparancsnokként, irodistaként. GÉPRE nem engedném többet, nem kivégezném, ne lihegjétek már túl... Ha megrázta az eset, minden jutattást megkapna, és mehet TISZTES nyugdíjba. Ezeket írtam. Nem fejét kell venni minden hibáért, és rettegésben tartani a pilótáinknak, de ha egy 100!%os géppel nem sikerül megállni, akkor TI mit tanácsoltok??? HA sikeresen túléli, akkor vigyázzunk a lelkivilágára, és minden kb. 10 milliárdos bukó után, mondjunk egy halk ejnye-benyét, aztán nehogy rossz legyen a többiek szájíze, adjunk alá másik gépet? Drága lesz az sztem... De tudom, én vagyok a köcsög.
</blockquote>