[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 888
6 137
113
Megint olyanról megy a vita, személyes kedvenc gépek promozása, más gép f.kázása, amiről fogalmunk sincs. Semmit nem tudunk, csak azt, hogy 9,5 milliárd. Csak a vas ára? Csak a kétüléses gép? Lízing összetevők? Ha tényleg félreállított svéd gép lesz pl, azt fel is kell frissíteni stb, stb
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 344
51 679
113
Nem tudom a román beszerzésben mi van benne, (talán fegyverek igen, de support nem?) de ők 12 F-16-ost (használt, de korszerűsített) 600millióért vettek, az darabárban 50 millió. A Gripenünk fiatalabb, kétüléses, megkapja a többi upgrade-jét, vagyis az ár (pláne egy új árához képest (itt bizonytalan vagyok,de 70-től 110 millióig mindenfélét olvastam) nem is olyan magas. Még vegyünk 10 ilyet és meglesz a 2. század is!:))))

Csak ne így, hogy előtte összetörünk leszállás közben NEM FÉKEZÉS miatt 10 db ot...
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 150
9 314
113
Csak ne így, hogy előtte összetörünk leszállás közben NEM FÉKEZÉS miatt 10 db ot...

A legtöbb esetben és szakmában, az emberi hiba benne van, de nagy kárt nem okoz. Sajnos a repülésben ez nem így van. A NEM FÉKEZÉS-t ugyan emberi hiba okozta, de akik okozták azok ráadásul olyan hajózók, akik több ezer órát repültek, gyakorlatilag hibamentesen, profi módon. Ha egy orvos 20 éve operál, és 1x hibázik, akkor a biztosítása fedezi azt, bár eljárás elé nézhet, és akár szakmájától is eltiltják, pedig nem akarattal csinálta. Attól még jó orvos, és bár a hibájából elhunyt beteget nem lehet feltámasztani. Ez így van a Deltával is. A humán faktor megtörtént, előjele nem volt, mindenki hibázhat, csak itt nem volt sem biztosítás , sem ilyesmi erre az esetre. A felelősségrevonás szerintem nem lesz nyilvános, nem is illene, ekkora tapasztalatú hajózókat, főtisztet meghurcolni, aki előtte két évtizede repült, és védte hazánkat légterét. Én legalábbis így gondolkodom.
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 150
9 314
113
Inkább a tapasztalatokat kell leszűrni, mert a humán faktor, az emberi hiba. Azt ki kéne beszélni szakmán belül (mármint pld. a Kecskeméten évente rendezett repülésbiztonsági konferencián, zárt ajtók mögött). Kb. ennyi.
Amerikában, sokszor a Stars and Stripes-ben stb.el le is szokták írni, akik hibáztak, miért és min kell változtatni. És ezért nem harapják le a fejüket.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 344
51 679
113
Csak ne így, hogy előtte összetörünk leszállás közben NEM FÉKEZÉS miatt 10 db ot...

A legtöbb esetben és szakmában, az emberi hiba benne van, de nagy kárt nem okoz. Sajnos a repülésben ez nem így van. A NEM FÉKEZÉS-t ugyan emberi hiba okozta, de akik okozták azok ráadásul olyan hajózók, akik több ezer órát repültek, gyakorlatilag hibamentesen, profi módon. Ha egy orvos 20 éve operál, és 1x hibázik, akkor a biztosítása fedezi azt, bár eljárás elé nézhet, és akár szakmájától is eltiltják, pedig nem akarattal csinálta. Attól még jó orvos, és bár a hibájából elhunyt beteget nem lehet feltámasztani. Ez így van a Deltával is. A humán faktor megtörtént, előjele nem volt, mindenki hibázhat, csak itt nem volt sem biztosítás , sem ilyesmi erre az esetre. A felelősségrevonás szerintem nem lesz nyilvános, nem is illene, ekkora tapasztalatú hajózókat, főtisztet meghurcolni, aki előtte két évtizede repült, és védte hazánkat légterét. Én legalábbis így gondolkodom.

Nyilván nem a vérét akarom én sem. De azért lássuk be, többet én nem engedném repülni, mert ez nem kis hiba volt, hanem egy 9.5 milliárdos. Amibe az én meg a te adód is megy, mehetett volna kórházra, vagy akár stadionra is:p, mindkettő hasznosabb. Ha hibázott, nem engedném tovább repülni. A szolgálatot meg kell köszönni, és mehet nyugdíjba, vagy csak irodába, ha akar. Szerintem így lenne korrekt.
 
M

molnibalage

Guest
Ha mindenkit letiltanának a repülésről, aki hibázott az nem túl helyes megközelítés több szempontból sem.
 
T

torsen

Guest
<blockquote rel="torsen">Nem tudom a román beszerzésben mi van benne, (talán fegyverek igen, de support nem?) de ők 12 F-16-ost (használt, de korszerűsített) 600millióért vettek, az darabárban 50 millió. A Gripenünk fiatalabb, kétüléses, megkapja a többi upgrade-jét, vagyis az ár (pláne egy új árához képest (itt bizonytalan vagyok,de 70-től 110 millióig mindenfélét olvastam) nem is olyan magas. Még vegyünk 10 ilyet és meglesz a 2. század is!:))))

Csak ne így, hogy előtte összetörünk leszállás közben NEM FÉKEZÉS miatt 10 db ot...
</blockquote>

Pedig lehet, hogy másként nem megy! :)
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 344
51 679
113
Ha mindenkit letiltanának a repülésről, aki hibázott az nem túl helyes megközelítés több szempontból sem.
Ez azért nem kis hiba volt, és hallottam én már olyat, hogy valaki hibázott, tönkretett egy nagy értékű berendezést, aztán még le is szerelt, az igaz hogy nem volt tábornok, sem főtiszt...
 

akagi

Well-Known Member
2015. január 16.
1 688
246
83
<blockquote rel="kelepisti">Csak ne így, hogy előtte összetörünk leszállás közben NEM FÉKEZÉS miatt 10 db ot...

A legtöbb esetben és szakmában, az emberi hiba benne van, de nagy kárt nem okoz. Sajnos a repülésben ez nem így van. A NEM FÉKEZÉS-t ugyan emberi hiba okozta, de akik okozták azok ráadásul olyan hajózók, akik több ezer órát repültek, gyakorlatilag hibamentesen, profi módon. Ha egy orvos 20 éve operál, és 1x hibázik, akkor a biztosítása fedezi azt, bár eljárás elé nézhet, és akár szakmájától is eltiltják, pedig nem akarattal csinálta. Attól még jó orvos, és bár a hibájából elhunyt beteget nem lehet feltámasztani. Ez így van a Deltával is. A humán faktor megtörtént, előjele nem volt, mindenki hibázhat, csak itt nem volt sem biztosítás , sem ilyesmi erre az esetre. A felelősségrevonás szerintem nem lesz nyilvános, nem is illene, ekkora tapasztalatú hajózókat, főtisztet meghurcolni, aki előtte két évtizede repült, és védte hazánkat légterét. Én legalábbis így gondolkodom.

Nyilván nem a vérét akarom én sem. De azért lássuk be, többet én nem engedném repülni, mert ez nem kis hiba volt, hanem egy 9.5 milliárdos. Amibe az én meg a te adód is megy, mehetett volna kórházra, vagy akár stadionra is:p, mindkettő hasznosabb. Ha hibázott, nem engedném tovább repülni. A szolgálatot meg kell köszönni, és mehet nyugdíjba, vagy csak irodába, ha akar. Szerintem így lenne korrekt.</blockquote>
Zsolti!
Ez a megjegyzésed nagyon durva!
Te még az életedben nem tettél kárt?
Ha, gyerekként egy építőkockát félbe haraptál volna, akkor a fél életeddel lakolsz?
Kb. így néz ki a hozzáállásod!
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 344
51 679
113
Nem, 9.5 milliárdosat még sosem hibáztam. Ismertem olyat, aki kb. 160 milliós berendezésben tett kárt, s nem olyat, mint ez volt, totálkárt, de leszerelt, közös megegyezéssel. Miről beszélünk? Nyilván majd lesz zárt ajtók mögött egy tárgyalás, ott kap valamit, ami NEM tartozik senkire, rám sem, de én azt mondom, hogy ha RAJTAM múlna, többet nem repülne. Gyerekként valaki nem építőkockát, de egy makettet kettétör, az max korholást kap nálam, de aki vadászpilótaként, lezúz egy gépet, önhibából, ÍGY, az nem repül. Szemét vagyok? Lehet. De így gondolom.
 

akagi

Well-Known Member
2015. január 16.
1 688
246
83
Ha mindenkit letiltanának a repülésről, aki hibázott az nem túl helyes megközelítés több szempontból sem.
Aki súlyosan hibázik az meghal! Igaz? A többi meg pótólható, csak az emberi élet nem! Ők ezt kivédték, mint profik!
Ez igazából <b>Zsoltinak</b> szólt, mert Molni te tudod, hogy miről van szó.....!
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 344
51 679
113
Tisztelem legtöbb esetben a véleményed, sokszor egyet is értek veled, MOST nem. Az együlésest aki tökösen lehozta, bevállalva nem kis kockázatot, egy műszaki hiba után, azt én kitüntetném, előléptetném. A kétüléléses személyzetét, ÉN nem engedném repülni. BALEKOLTAK, nagyon úgy néz ki, és a katapult ülés mentette meg az életüket, a gépet meg szarrátörték, 100% humán faktorból. Legalább is én így tudom, ezért ez a véleményem.
 
M

molnibalage

Guest
Nem, 9.5 milliárdosat még sosem hibáztam. Ismertem olyat, aki kb. 160 milliós berendezésben tett kárt, s nem olyat, mint ez volt, totálkárt, de leszerelt, közös megegyezéssel. Miről beszélünk? Nyilván majd lesz zárt ajtók mögött egy tárgyalás, ott kap valamit, ami NEM tartozik senkire, rám sem, de én azt mondom, hogy ha RAJTAM múlna, többet nem repülne. Gyerekként valaki nem építőkockát, de egy makettet kettétör, az max korholást kap nálam, de aki vadászpilótaként, lezúz egy gépet, önhibából, ÍGY, az nem repül. Szemét vagyok? Lehet. De így gondolom.
Zsolti, a baj az, hogy totálisan eltolt a megközelítésed. Neked esélyed sincs és a többségnek sem.

Azok az emberek azért kapják a megvalósítható és legjobb kiképzést, hogy az esély minimálisra csökkentség. 0 nincs.

Tudod alapvetően két szélsőséges biztonsági szervezet és megközelítés van a valóság meg a kettő elegye. Az egyik, aki mindent ráver arra aki hibázott és az, aki meg szinte semmit és inkább profitál abból, hogy ebből is lehet tanulni.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 344
51 679
113
Világos. Ebben sem értünk egyet, én ezzel is együtt fogok tudni élni. A véleményeteket tiszteletben tartom, de a sajátomat meg fent.
 
M

molnibalage

Guest
Világos. Ebben sem értünk egyet, én ezzel is együtt fogok tudni élni. A véleményeteket tiszteletben tartom, de a sajátomat meg fent.
És azt mire ítélnéd, aki mondjuk agresszív manőverező légiharc gyakorlás közben elveszti a gépe felett az uralmát és úgy veszne el a gép? Főleg itthon, ahol kevesebb a repóra, mint mondjuk a jenkiknél...?
 

akagi

Well-Known Member
2015. január 16.
1 688
246
83
Zsolti!
Van jogosítványod és szerintem, vezetsz autót. Ugye, mögötted is ott van a biztosítás (esetleg a casco!). Ha, valami történik a vezetéseddel kapcsolatban, akkor a biztósító megtéríti a kárt. Ugye?
De ha az <b>életeddel </b>fizetsz....!?
 

kalapacs

Member
2015. november 27.
565
3
18
Szerintem hiba es hiba kozott oriasi kulonbsegek lehetnek.

Egyertelmu hogy a pilcsi is emberbol vanes hibazhat sot fog is. Azonban nagy kulonbseg van pl akozott ha pl egy orvosnak masodperceken belul kell dontenie es rossz dontest hoz, vagy ha pl kezmosas nelkul es kesztyu nelkul megy be operalni.
Itt is ott is meghal a beteg de azert hatalmas a kulonbseg.

Nem ismerem a Gripen esetet de ha egy pilcsi nem hasznalja a feket az szerintem a "kesztyu" kategoria az az felelotlenseg amit kulso tenyezo ( ido pl ) nem kenyszeritett ki .

Ebbol kifolyolag sulyosabb vagy sulyos kovetkezmenyeinek kell lennie. Csak ugy mint a dokinal a fenti esetben.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Szerintem hiba es hiba kozott oriasi kulonbsegek lehetnek.

Egyertelmu hogy a pilcsi is emberbol vanes hibazhat sot fog is. Azonban nagy kulonbseg van pl akozott ha pl egy orvosnak masodperceken belul kell dontenie es rossz dontest hoz, vagy ha pl kezmosas nelkul es kesztyu nelkul megy be operalni.
Itt is ott is meghal a beteg de azert hatalmas a kulonbseg.

Nem ismerem a Gripen esetet de ha egy pilcsi nem hasznalja a feket az szerintem a "kesztyu" kategoria az az felelotlenseg amit kulso tenyezo ( ido pl ) nem kenyszeritett ki .

Ebbol kifolyolag sulyosabb vagy sulyos kovetkezmenyeinek kell lennie. Csak ugy mint a dokinal a fenti esetben.

Használta a féket, az működött is, de mást rontott el. A legfőbb probléma itt is az volt, hogy előtte fél évet alig repült (alig 4 órát), és mégis távrepülésre engedték gyakorlatlanul, aztán lehet, hogy mire odaértek emmiatt mentálisan kissé elfáradt, és eltolta a leszállást. De erről nemcsak ő tehet, mint ahogy egyetlen rep-esemény sem szokott egyetlen hibából, csak hibák halmazából/sorozatából bekövetkezni. Tehát nemcsak egy ember hibázott, de a végén ő ült a Griff mellső kabinjában....
 

kalapacs

Member
2015. november 27.
565
3
18
Ahogy irtam nem ismerem a konkret esetet csak jelezni szerettem volna hogy hiba es hiba kozott van kulonbseg.

Az adott esetben kerdes hogy akar o akar a felettesei megseretettek e a repules irott es esetleg iratlan szabalyait es ha igen milyen mertekben ?

De igazabol ami zavar az nem az hogy mi lett vagy nem lett a pilcsivel. Van ilyen ! Hanem a szonyeg ala sepres agyonhallgatas elsumakolas az ugyben.

Garantalt igy hogy nem fognak belole tranulni es a rendszer amugy sem eross gerince fog tovabb korrodalodni.