T
torsen
Guest
Szerintem a 9,5 milliárd többlet az csak a gép ára, a líting egyéb dolgai a régi gépről "öröklődnek". Ami többlet, az a vas pótlása...
Szerintem a 9,5 milliárd többlet az csak a gép ára, a líting egyéb dolgai a régi gépről "öröklődnek". Ami többlet, az a vas pótlása...
)))Nem tudom a román beszerzésben mi van benne, (talán fegyverek igen, de support nem?) de ők 12 F-16-ost (használt, de korszerűsített) 600millióért vettek, az darabárban 50 millió. A Gripenünk fiatalabb, kétüléses, megkapja a többi upgrade-jét, vagyis az ár (pláne egy új árához képest (itt bizonytalan vagyok,de 70-től 110 millióig mindenfélét olvastam) nem is olyan magas. Még vegyünk 10 ilyet és meglesz a 2. század is!)))
Csak ne így, hogy előtte összetörünk leszállás közben NEM FÉKEZÉS miatt 10 db ot...
A legtöbb esetben és szakmában, az emberi hiba benne van, de nagy kárt nem okoz. Sajnos a repülésben ez nem így van. A NEM FÉKEZÉS-t ugyan emberi hiba okozta, de akik okozták azok ráadásul olyan hajózók, akik több ezer órát repültek, gyakorlatilag hibamentesen, profi módon. Ha egy orvos 20 éve operál, és 1x hibázik, akkor a biztosítása fedezi azt, bár eljárás elé nézhet, és akár szakmájától is eltiltják, pedig nem akarattal csinálta. Attól még jó orvos, és bár a hibájából elhunyt beteget nem lehet feltámasztani. Ez így van a Deltával is. A humán faktor megtörtént, előjele nem volt, mindenki hibázhat, csak itt nem volt sem biztosítás , sem ilyesmi erre az esetre. A felelősségrevonás szerintem nem lesz nyilvános, nem is illene, ekkora tapasztalatú hajózókat, főtisztet meghurcolni, aki előtte két évtizede repült, és védte hazánkat légterét. Én legalábbis így gondolkodom.
, mindkettő hasznosabb. Ha hibázott, nem engedném tovább repülni. A szolgálatot meg kell köszönni, és mehet nyugdíjba, vagy csak irodába, ha akar. Szerintem így lenne korrekt.<blockquote rel="torsen">Nem tudom a román beszerzésben mi van benne, (talán fegyverek igen, de support nem?) de ők 12 F-16-ost (használt, de korszerűsített) 600millióért vettek, az darabárban 50 millió. A Gripenünk fiatalabb, kétüléses, megkapja a többi upgrade-jét, vagyis az ár (pláne egy új árához képest (itt bizonytalan vagyok,de 70-től 110 millióig mindenfélét olvastam) nem is olyan magas. Még vegyünk 10 ilyet és meglesz a 2. század is!)))

Ez azért nem kis hiba volt, és hallottam én már olyat, hogy valaki hibázott, tönkretett egy nagy értékű berendezést, aztán még le is szerelt, az igaz hogy nem volt tábornok, sem főtiszt...Ha mindenkit letiltanának a repülésről, aki hibázott az nem túl helyes megközelítés több szempontból sem.
<blockquote rel="kelepisti">Csak ne így, hogy előtte összetörünk leszállás közben NEM FÉKEZÉS miatt 10 db ot...
A legtöbb esetben és szakmában, az emberi hiba benne van, de nagy kárt nem okoz. Sajnos a repülésben ez nem így van. A NEM FÉKEZÉS-t ugyan emberi hiba okozta, de akik okozták azok ráadásul olyan hajózók, akik több ezer órát repültek, gyakorlatilag hibamentesen, profi módon. Ha egy orvos 20 éve operál, és 1x hibázik, akkor a biztosítása fedezi azt, bár eljárás elé nézhet, és akár szakmájától is eltiltják, pedig nem akarattal csinálta. Attól még jó orvos, és bár a hibájából elhunyt beteget nem lehet feltámasztani. Ez így van a Deltával is. A humán faktor megtörtént, előjele nem volt, mindenki hibázhat, csak itt nem volt sem biztosítás , sem ilyesmi erre az esetre. A felelősségrevonás szerintem nem lesz nyilvános, nem is illene, ekkora tapasztalatú hajózókat, főtisztet meghurcolni, aki előtte két évtizede repült, és védte hazánkat légterét. Én legalábbis így gondolkodom.
, mindkettő hasznosabb. Ha hibázott, nem engedném tovább repülni. A szolgálatot meg kell köszönni, és mehet nyugdíjba, vagy csak irodába, ha akar. Szerintem így lenne korrekt.</blockquote>Aki súlyosan hibázik az meghal! Igaz? A többi meg pótólható, csak az emberi élet nem! Ők ezt kivédték, mint profik!Ha mindenkit letiltanának a repülésről, aki hibázott az nem túl helyes megközelítés több szempontból sem.
Zsolti, a baj az, hogy totálisan eltolt a megközelítésed. Neked esélyed sincs és a többségnek sem.Nem, 9.5 milliárdosat még sosem hibáztam. Ismertem olyat, aki kb. 160 milliós berendezésben tett kárt, s nem olyat, mint ez volt, totálkárt, de leszerelt, közös megegyezéssel. Miről beszélünk? Nyilván majd lesz zárt ajtók mögött egy tárgyalás, ott kap valamit, ami NEM tartozik senkire, rám sem, de én azt mondom, hogy ha RAJTAM múlna, többet nem repülne. Gyerekként valaki nem építőkockát, de egy makettet kettétör, az max korholást kap nálam, de aki vadászpilótaként, lezúz egy gépet, önhibából, ÍGY, az nem repül. Szemét vagyok? Lehet. De így gondolom.
És azt mire ítélnéd, aki mondjuk agresszív manőverező légiharc gyakorlás közben elveszti a gépe felett az uralmát és úgy veszne el a gép? Főleg itthon, ahol kevesebb a repóra, mint mondjuk a jenkiknél...?Világos. Ebben sem értünk egyet, én ezzel is együtt fogok tudni élni. A véleményeteket tiszteletben tartom, de a sajátomat meg fent.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..