[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Status
Not open for further replies.
M

molnibalage

Guest
És a vizsgálat eredményére meddig kell még várni???
Megvan az eredménye csak nem nyilvános. Aki tudja mi történt, az nemigen beszél. Én csak annyit mondok, hogy egyértelmű pilótahiba volt. Többet nem.
 

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 395
8 606
113
Az írás picit ferdít. A gép nem "súlyosan megrongálódott", hanem totálkáros, lenullázott gép lett....

Nem is értettem a cikkben, hogy ha súlyosan megrongálódott (ami úgy hangzik hogy szerelhető), akkor miért újat kapunk. Így már világos.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 785
30 559
113
A gép nem égett le és hullott atomjaira, ezért "súlyosan megrongálódott". Nem javítható gazdaságosan, de elég sok alkatrésze és belső rendszere valószínűleg tökéletesen használható cserealkatrésznek vagy már át is rakták az új gépbe.
 

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 395
8 606
113
Megvan az eredménye csak nem nyilvános. Aki tudja mi történt, az nemigen beszél. Én csak annyit mondok, hogy egyértelmű pilótahiba volt. Többet nem.

Mondjuk az is megérne egy misét, hogy miért nem nyilvános. Ha a pilóta személye miatt pilótahiba, az is gond, viszont ha a gyakorlatlanság miatt, akkor az már a politikusok felelősségét is felveti.
 
M

molnibalage

Guest
A gép nem égett le és hullott atomjaira, ezért "súlyosan megrongálódott". Nem javítható gazdaságosan, de elég sok alkatrésze és belső rendszere valószínűleg tökéletesen használható cserealkatrésznek vagy már át is rakták az új gépbe.
Wrong. Minden ami nem repülhet újra, az minimum totálkáros. Az ami soha többé nem repülhet, az nem megrongálódott.


Mondjuk az is megérne egy misét, hogy miért nem nyilvános. Ha a pilóta személye miatt pilótahiba, az is gond, viszont ha a gyakorlatlanság miatt, akkor az már a politikusok felelősségét is felveti.
Azért nem nyilvános, met ennak a kibaszott országnak a rendszerében történt. Az USAF-nál nem így lenne.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 352
10 745
113
Jól írtad beta.
Úgy is mondhatnám, hogy ez több, mint pilótahiba, ez már felveti az adott területen a rendszerszemlélet, rendszerhiba következményét..
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 785
30 559
113
Wrong. Minden ami nem repülhet újra, az minimum totálkáros. Az ami soha többé nem repülhet, az nem megrongálódott.
A sárkánya az totálkáros, az nem is repülhet. De vannak a gépben olyan részegységek amiknek semmi baja és a jövőben valamelyik gépben repülni fognak. Azok nem totálkárosak, max használt, de teljesen jó alkatrészek.
 
M

molnibalage

Guest
A repülőgép nem repülhet újra. Soha többet. Pont. Totálkorás. Kérlek ne told már fullba a kretént.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 785
30 559
113
Nem tudom mennyire megy neked az angol, de ha nem eléggé, akkor a "total" szó jelentésére keress rá. A gép szerkezetileg nem képes többé a repülésre, de nem zúzták be egy az egybe, mert vannak jó részei. Nem olyan bonyolult ez.
 

Rommel28

Active Member
2010. április 19.
116
66
28
Ha rommá törsz egy kocsit, de az ECU, meg a bal hátsó lengéscsillapító használható marad, attól még műszaki totálkáros az autód.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 785
30 559
113
Ez nem egy kocsi, és nincs is annyira összetörve, mintha egy kocsiban az ECU meg egy lengéscsillapító maradna épen. Ezekben a gépekben rohadt drága darabok vannak és amit csak lehet felhasználnak belőle.
 

Rommel28

Active Member
2010. április 19.
116
66
28
Ez nem egy kocsi, és nincs is annyira összetörve,

Te láttad a képeket?
Eltörtek a gép hossztartói a pilótafülke leszakadásakor, gyakorlatilag újjá kéne építeni a sárkányszerkezetet. Ez olyan. mintha vennél egy új kasztnit, ami gyakorlatilag a maga az autó.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 785
30 559
113
Igen, láttam a képeket, és ha visszaolvasol láthatod, hogy a sárkányról nem beszéltem, mert az egyértelműen kuka. Csak éppen az a kurva gép nem csak a sárkányból áll, de ha szerintetek igen, akkor nem tudom miért tökölnek annyit az elektrónika fejlesztésével, és más belső szarokkal, ami nem a sárkány része, ami nem kell repüljön, mert csak valami amit reptetnek, hogy éppen lásson, vagy zavarjon vagy mozgasson vagy számoljon, hogy az az egész szar ne zuhanjon le meg harcképes legyen.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 845
65 545
113
A gép nem égett le és hullott atomjaira, ezért "súlyosan megrongálódott". Nem javítható gazdaságosan, de elég sok alkatrésze és belső rendszere valószínűleg tökéletesen használható cserealkatrésznek vagy már át is rakták az új gépbe.

Tehát totálkáros.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 845
65 545
113
Remélem Ugrik ezt a D-t 3m-re elkerüli. Maradjon csak az irodájában, nehogy megint gázt adjon fékezés helyett a dicső parancsnok.
 

Rommel28

Active Member
2010. április 19.
116
66
28
Remélem Ugrik ezt a D-t 3m-re elkerüli. Maradjon csak az irodájában, nehogy megint gázt adjon fékezés helyett a dicső parancsnok.

Ez igazából nem csak az ő hibája, hanem azé is aki kitalálta, hogy a bázis pk-nak aktív repülőnek kell lennie, viszont nem biztosít a pk-nak elég lehetőséget és időt a szinten tartáshoz.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 139
73 693
113
<blockquote rel="Terminator">És a vizsgálat eredményére meddig kell még várni???
Megvan az eredménye csak nem nyilvános. Aki tudja mi történt, az nemigen beszél. Én csak annyit mondok, hogy egyértelmű pilótahiba volt. Többet nem.
</blockquote>


Már az eset napján tudni lehetett, mi történt.
A kérdés csak az, hogy ehhez képest a vizsgálat mit állapított meg.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 845
65 545
113
<blockquote rel="antigonosz">Remélem Ugrik ezt a D-t 3m-re elkerüli. Maradjon csak az irodájában, nehogy megint gázt adjon fékezés helyett a dicső parancsnok.

Ez igazából nem csak az ő hibája, hanem azé is aki kitalálta, hogy a bázis pk-nak aktív repülőnek kell lennie, viszont nem biztosít a pk-nak elég lehetőséget és időt a szinten tartáshoz.

</blockquote>
Hogy lehet hogy a Pk-nak nincs lehetősége repülni? Épp a pk-nak kellene leginkább tisztában lenni a gép működéséről. Mégis hogy várhat el bármit,dönthet ha kis túlzással tanuló vezetői szinten van. Én elhiszem hogy nem egyszerű vadászpilótának lenni, nekem biztos nem is menne a dolog, de ezt az embert +20 éve fizetik, jutalmazzák az adómból és gyakorlatilag mikor kimegy bulizni nagy pompásan totálkárra vágja a közös gépet. El tudom képzelni a cseheket mikor látták hogy nem áll meg. Ha nem elég a tudása miért nem gyakorol szimulátoron? Ha nem tud önállóan leszállni miért engedik neki? Az ilyen mentalitású pilóták vágták tönkre a Mig-29 flottánk egy részét. És azóta is vigyorog minden fényképen, a parancsnok.
https://www.youtube.com/watch?v=FhaxyhtVfCA
 
Status
Not open for further replies.