[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

Remélem Ugrik ezt a D-t 3m-re elkerüli. Maradjon csak az irodájában, nehogy megint gázt adjon fékezés helyett a dicső parancsnok.
 
Remélem Ugrik ezt a D-t 3m-re elkerüli. Maradjon csak az irodájában, nehogy megint gázt adjon fékezés helyett a dicső parancsnok.

Ez igazából nem csak az ő hibája, hanem azé is aki kitalálta, hogy a bázis pk-nak aktív repülőnek kell lennie, viszont nem biztosít a pk-nak elég lehetőséget és időt a szinten tartáshoz.
 
<blockquote rel="Terminator">És a vizsgálat eredményére meddig kell még várni???
Megvan az eredménye csak nem nyilvános. Aki tudja mi történt, az nemigen beszél. Én csak annyit mondok, hogy egyértelmű pilótahiba volt. Többet nem.
</blockquote>


Már az eset napján tudni lehetett, mi történt.
A kérdés csak az, hogy ehhez képest a vizsgálat mit állapított meg.
 
<blockquote rel="antigonosz">Remélem Ugrik ezt a D-t 3m-re elkerüli. Maradjon csak az irodájában, nehogy megint gázt adjon fékezés helyett a dicső parancsnok.

Ez igazából nem csak az ő hibája, hanem azé is aki kitalálta, hogy a bázis pk-nak aktív repülőnek kell lennie, viszont nem biztosít a pk-nak elég lehetőséget és időt a szinten tartáshoz.

</blockquote>
Hogy lehet hogy a Pk-nak nincs lehetősége repülni? Épp a pk-nak kellene leginkább tisztában lenni a gép működéséről. Mégis hogy várhat el bármit,dönthet ha kis túlzással tanuló vezetői szinten van. Én elhiszem hogy nem egyszerű vadászpilótának lenni, nekem biztos nem is menne a dolog, de ezt az embert +20 éve fizetik, jutalmazzák az adómból és gyakorlatilag mikor kimegy bulizni nagy pompásan totálkárra vágja a közös gépet. El tudom képzelni a cseheket mikor látták hogy nem áll meg. Ha nem elég a tudása miért nem gyakorol szimulátoron? Ha nem tud önállóan leszállni miért engedik neki? Az ilyen mentalitású pilóták vágták tönkre a Mig-29 flottánk egy részét. És azóta is vigyorog minden fényképen, a parancsnok.
https://www.youtube.com/watch?v=FhaxyhtVfCA
 
<blockquote rel="joker">A gép nem égett le és hullott atomjaira, ezért "súlyosan megrongálódott". Nem javítható gazdaságosan, de elég sok alkatrésze és belső rendszere valószínűleg tökéletesen használható cserealkatrésznek vagy már át is rakták az új gépbe.

Tehát totálkáros. </blockquote>

Neki aztán magyarázhatod. Egy ennyire egyszerű dolgot képtelen felfogni...
 
<blockquote rel="antigonosz">Remélem Ugrik ezt a D-t 3m-re elkerüli. Maradjon csak az irodájában, nehogy megint gázt adjon fékezés helyett a dicső parancsnok.

Ez igazából nem csak az ő hibája, hanem azé is aki kitalálta, hogy a bázis pk-nak aktív repülőnek kell lennie, viszont nem biztosít a pk-nak elég lehetőséget és időt a szinten tartáshoz.

</blockquote>

Úgy gondolom egy olyan kritikus és alapműveletnek mint a leszállásnak a "szintentartás" nélkül is flottul mennie kell.
 
Az amerikai haderőnél a rep.események besorolása hogy van?
F-15 írásban ott van.

Az ’A’ osztályú balesetek vagy katasztrófák közé azokat sorolják, ahol az anyagi kár meghaladja a 2 millió USD értéket, vagy a gép elvesztésével járnak. Akkor is ide sorolandó, ha a személyzet egy tagjának halálával vagy lebénulásával, illetve további szolgálatra alkalmatlanná válással jár, még ha a gép túl is éli az eseményt. A ’B’ osztályú eseménynél a kár 2 millió és 200 ezer USD közötti és részleges és/vagy részleges bénulással járó baleset / katasztrófa.

http://www.e-publishing.af.mil/shared/media/epubs/afi91-204.pdf Részletes ismertetése a bénulásnak a 95. (nyomtatott) oldalon. Az összeghatárok az idők során változtak az infláció miatt, a ’80-es évek táján az ’A’ osztály felső értékhatára „csak” 1 millió USD volt.
 
Illusztrációnak, ezek a sérült gépek.

without-a-wing.jpg


F-18%20mid-air03.jpg


post-3395-0-02502200-1383855092.jpg


f16-1-1024x527.jpg


525542580-29072659.jpg


jaguar-fr.jpg


Russian+Su-25+attack+plane+damaged+by+a+Georgian+MANPADS+%2528Man+Portable+Air+Defense+System%2529%252C+probably+a+Russian+made+IGLA-1+%2528SA-16%2529+2.jpg


Ez meg a magyar Gripen. Házi feladat jokernek a különbségek megtalálása.
 
Neked meg házifeladat a magyar szövegértelmezés gyakorlása, mert úgy néz ki nagyon nem megy. A cikkben az szerepel, hogy "súlyosan megrongálódott" te meg olyanokról hozol képet, ami "sérült". Tudod egy autóbalesetnél is van az aki könnyű sérült, mert lehorzsolta a lábát, és van a súlyos sérült amelyiknek pl bement 7 bordája és leszakadt a mája.
 
Ne lovagoljatok a szavakon. Molnibalage fotógyüjteményében olyan sérült gépek láthatók, melyek zömét utólag ismét repülőképessé tették, illetve a Szu-25-ös esetében tudok olyanról, ahol hasonló Stinger/Sztrela/Igla becsapódás után a gépet helyrehozták.

A caslavi Gripen-nél már a képre nézve is látszik, hogy nem javítható, mivel alapvető szerkezeti elemei deformálódtak, vagy törtek.

Pontosabban fogalmazok. A letört szárnyú F-16-osnál egy alapvető szerkezeti elem deformálódott, illetve törött, ennek ellenére a gép szárnyát kijavították, mivel más szerkezeti elem nem sérült.
Ugyanez igaz az F-14-esre is.
A két összeütközött F-18-as hasonlóan javításra került.

A magyar Gripen orra kabinnal együtt vált el a törzstől, a szárny bekötései is sérültek, a törzsközéprész deformálódott, a hajtómű bekötési pontjai szintén, ehhez képest a nagyban hiányzó függőleges vezérsík már csak apró "esztétikai" probléma.

Ebből a legügyesebb svéd se csinál repülőt.

A Gripen esetnél a repfegyelem kérdése is megér egy misét, hiszen nem feltétlen abban a sorrendben ültek a hajózók, ahogy az le volt jelentve, már ha a pletyka igaz.
Fehérgyarmat#2...
 
Szvsz tényleg nem elég pontos a fogalmazás. Súlyosan megsérült, de olyan súlyosan, hogy kuka.
Jiker, amúgy bírlak, de most szerintem is túltolod. Az emberes hasonlatod meg... Ne szórakozz már! :D
Tudod, hogy hívják az a sérültet, akinek a feje és a törzse között több méter van? :D Ugye van jogsid? :D
 
Ha jól emlékszem, valahol azt olvastam, hogy egy svéd D-t alakítanak át majd EBS-re, a szétcsapott helyére. Ezért nem is hiszem, hogy foglalkoztak volna "kukázással" a régiből, egy ilyen gépnél nem is érné meg.
A számla végösszegét azért sokan megnéznénk szerintem.
 
Ha jól emlékszem, valahol azt olvastam, hogy egy svéd D-t alakítanak át majd EBS-re, a szétcsapott helyére. Ezért nem is hiszem, hogy foglalkoztak volna "kukázással" a régiből, egy ilyen gépnél nem is érné meg.
A számla végösszegét azért sokan megnéznénk szerintem.

9 milliárd lett rá elkülönítve, régebben volt róla szó, de lehet, hogy ez a két gépre vonatkozott
 
Talán tansegédletnek még elmenne az az összetört gripen. Van egyébként valami info a leendő sorsáról? Utoljára annyit hallottam hogy ami esetleg még épp benn azt kiszerelik alkatrésznek , de azóta semmi. Hol van most? Svédben ugye?