[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Status
Not open for further replies.
M

molnibalage

Guest
<blockquote rel="joker">A gép nem égett le és hullott atomjaira, ezért "súlyosan megrongálódott". Nem javítható gazdaságosan, de elég sok alkatrésze és belső rendszere valószínűleg tökéletesen használható cserealkatrésznek vagy már át is rakták az új gépbe.

Tehát totálkáros. </blockquote>

Neki aztán magyarázhatod. Egy ennyire egyszerű dolgot képtelen felfogni...
 

panoz

Well-Known Member
2011. szeptember 3.
1 464
142
63
<blockquote rel="antigonosz">Remélem Ugrik ezt a D-t 3m-re elkerüli. Maradjon csak az irodájában, nehogy megint gázt adjon fékezés helyett a dicső parancsnok.

Ez igazából nem csak az ő hibája, hanem azé is aki kitalálta, hogy a bázis pk-nak aktív repülőnek kell lennie, viszont nem biztosít a pk-nak elég lehetőséget és időt a szinten tartáshoz.

</blockquote>

Úgy gondolom egy olyan kritikus és alapműveletnek mint a leszállásnak a "szintentartás" nélkül is flottul mennie kell.
 
M

molnibalage

Guest
Az amerikai haderőnél a rep.események besorolása hogy van?
F-15 írásban ott van.

Az ’A’ osztályú balesetek vagy katasztrófák közé azokat sorolják, ahol az anyagi kár meghaladja a 2 millió USD értéket, vagy a gép elvesztésével járnak. Akkor is ide sorolandó, ha a személyzet egy tagjának halálával vagy lebénulásával, illetve további szolgálatra alkalmatlanná válással jár, még ha a gép túl is éli az eseményt. A ’B’ osztályú eseménynél a kár 2 millió és 200 ezer USD közötti és részleges és/vagy részleges bénulással járó baleset / katasztrófa.

http://www.e-publishing.af.mil/shared/media/epubs/afi91-204.pdf Részletes ismertetése a bénulásnak a 95. (nyomtatott) oldalon. Az összeghatárok az idők során változtak az infláció miatt, a ’80-es évek táján az ’A’ osztály felső értékhatára „csak” 1 millió USD volt.
 
M

molnibalage

Guest
Illusztrációnak, ezek a sérült gépek.

without-a-wing.jpg


F-18%20mid-air03.jpg


post-3395-0-02502200-1383855092.jpg


f16-1-1024x527.jpg


525542580-29072659.jpg


jaguar-fr.jpg


Russian+Su-25+attack+plane+damaged+by+a+Georgian+MANPADS+%2528Man+Portable+Air+Defense+System%2529%252C+probably+a+Russian+made+IGLA-1+%2528SA-16%2529+2.jpg


Ez meg a magyar Gripen. Házi feladat jokernek a különbségek megtalálása.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 785
30 559
113
Neked meg házifeladat a magyar szövegértelmezés gyakorlása, mert úgy néz ki nagyon nem megy. A cikkben az szerepel, hogy "súlyosan megrongálódott" te meg olyanokról hozol képet, ami "sérült". Tudod egy autóbalesetnél is van az aki könnyű sérült, mert lehorzsolta a lábát, és van a súlyos sérült amelyiknek pl bement 7 bordája és leszakadt a mája.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 181
61 094
113
Ne lovagoljatok a szavakon. Molnibalage fotógyüjteményében olyan sérült gépek láthatók, melyek zömét utólag ismét repülőképessé tették, illetve a Szu-25-ös esetében tudok olyanról, ahol hasonló Stinger/Sztrela/Igla becsapódás után a gépet helyrehozták.

A caslavi Gripen-nél már a képre nézve is látszik, hogy nem javítható, mivel alapvető szerkezeti elemei deformálódtak, vagy törtek.

Pontosabban fogalmazok. A letört szárnyú F-16-osnál egy alapvető szerkezeti elem deformálódott, illetve törött, ennek ellenére a gép szárnyát kijavították, mivel más szerkezeti elem nem sérült.
Ugyanez igaz az F-14-esre is.
A két összeütközött F-18-as hasonlóan javításra került.

A magyar Gripen orra kabinnal együtt vált el a törzstől, a szárny bekötései is sérültek, a törzsközéprész deformálódott, a hajtómű bekötési pontjai szintén, ehhez képest a nagyban hiányzó függőleges vezérsík már csak apró "esztétikai" probléma.

Ebből a legügyesebb svéd se csinál repülőt.

A Gripen esetnél a repfegyelem kérdése is megér egy misét, hiszen nem feltétlen abban a sorrendben ültek a hajózók, ahogy az le volt jelentve, már ha a pletyka igaz.
Fehérgyarmat#2...
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 162
10 905
113
Szvsz tényleg nem elég pontos a fogalmazás. Súlyosan megsérült, de olyan súlyosan, hogy kuka.
Jiker, amúgy bírlak, de most szerintem is túltolod. Az emberes hasonlatod meg... Ne szórakozz már! :D
Tudod, hogy hívják az a sérültet, akinek a feje és a törzse között több méter van? :D Ugye van jogsid? :D
 

Panzerfaust

Well-Known Member
2010. április 21.
6 145
5 001
113
Ha jól emlékszem, valahol azt olvastam, hogy egy svéd D-t alakítanak át majd EBS-re, a szétcsapott helyére. Ezért nem is hiszem, hogy foglalkoztak volna "kukázással" a régiből, egy ilyen gépnél nem is érné meg.
A számla végösszegét azért sokan megnéznénk szerintem.
 

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 633
5 357
113
Ha jól emlékszem, valahol azt olvastam, hogy egy svéd D-t alakítanak át majd EBS-re, a szétcsapott helyére. Ezért nem is hiszem, hogy foglalkoztak volna "kukázással" a régiből, egy ilyen gépnél nem is érné meg.
A számla végösszegét azért sokan megnéznénk szerintem.

9 milliárd lett rá elkülönítve, régebben volt róla szó, de lehet, hogy ez a két gépre vonatkozott
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 845
65 547
113
Talán tansegédletnek még elmenne az az összetört gripen. Van egyébként valami info a leendő sorsáról? Utoljára annyit hallottam hogy ami esetleg még épp benn azt kiszerelik alkatrésznek , de azóta semmi. Hol van most? Svédben ugye?
 

Panzerfaust

Well-Known Member
2010. április 21.
6 145
5 001
113
Talán tansegédletnek még elmenne az az összetört gripen. Van egyébként valami info a leendő sorsáról? Utoljára annyit hallottam hogy ami esetleg még épp benn azt kiszerelik alkatrésznek , de azóta semmi. Hol van most? Svédben ugye?

Alapból nem a mi tulajdonunk. Tehát semmiféle jogot nem formálhatunk még a roncsra sem. Szerintem elejthetjük azt részt ami a gépből megmaradt, a svédeké és az ő dolguk a továbbiakban mi lesz vele. Azt azért nem gondolom, hogy a tansegédletet ők ilyen formában oldanák meg.
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 015
54 010
113
Mint laikus nem tudom megítélni a gép valós harci értékét,valaki leírhatná tényszerűen,hogy amikor ezt elkezdtük bérelni,akkor ennyi pénzből milyen ennek megfelelő Orosz gépet vehettünk volna,mondjuk hitelre,és a végén a mienk maradhatna a cucc.
Nekem kicsit átbaszcsizásnak tűnik ez a lízing,mert parádézhatunk vele,őrjáratokon,meg majdnem van hozzá fegyverzet is,de akkor mi van,ha valóban harci bevetésre kell menniük,ahol rá lő az ellenség,akkor ideszólnak a svédek,hogy bocsi,de egy kibasz@tt drága vadászgép bérletében nincs benne,hogy vadásszanak vele/rá,úgyhogy,hozzátok vissza svédbe,és védjétek meg magatokat a cerkátokkal?
 

blaze

Well-Known Member
2013. október 5.
865
274
63
Az szerintem megengedhetetlen lenne bármilyen gyártónak, hogy ilyen állatságot húzzon. Max akkor ha a szerződésben benne van, de akkor meg a franc se írná alá.
 
Status
Not open for further replies.