[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

Biztosan régi kép, de mostanság feltűnően hanyagolják a 'windereket, valószínűleg üzemidő vége felé járhatnak
 
Azért az elég gáz, hogy egy éve dekkolnak a bombák a raktáron, és nem tudjuk még függeszteni se - valószinű a saját töketlenségünk miatt, vagy a kedves és legnagyobb "szövetségesünk jóindulatából"...
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba
Azért az elég gáz, hogy egy éve dekkolnak a bombák a raktáron, és nem tudjuk még függeszteni se - valószinű a saját töketlenségünk miatt, vagy a kedves és legnagyobb "szövetségesünk jóindulatából"...
Kérlek magyarázd meg a kijelentésed második felét...
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Nekem a LGBU kérdés büdös.. Mármint a válaszok. 1x azt a választ kapjuk, hogy a bombák be lehettek szerezve, még a gyakorlóbombák is. Sajnos dokumentációs problémák miatt nem leet őket használni. Aztán másik válasz, Ó vannak bombák, de nincsenek meg a függesztők. Nos tudtommal Denel pilonokat szereztünk be, hogy a NATO kompatiblis és mind a 30, mind a 14 collos horogtávolságú függesztmények rögzítésére alkalmasak. Most akkor mi a fene nincs éppen meg?
2016-ban a 4EBUG harcsoport légi támogatására szereztük be az LGBU-kat. Aztán gyakorlatilag kibasztunk európáva? mivel szükség esetén nem lehett volna légi támogatás csak AGM65-el??? És azóta tehát + fél év után, még mindig nem lehet függeszteni a gépeinkre??? Mi van??
Erre szerintem csak miősített helyen, tudnának válaszolni, és a civil kontrollnak gondolom hazudnának.
Hasonlóan mi a helyzet a AIM-9L-1 rakéták hadragohatóságával. Nem véletlenül repülnek AIM-120-al a Gripenek QRA-t. (annyi + a dologban, hogy úgy néz ki ilyen vészhelyzetre megkaptuk az amcsiktól a hadwarekulcsot).
Egyébként elég minimális számú AIM-9L lett beszerezve, mert távlatilag ténylegesen az ugyancsakk Diehl IrisT volt a terv, és átmeneti lett volna a modernizált AIM-9L változat. Ennek a tervnek eredeti igaz már 10 éve volt... Azóta kicsit változott a világ, és a szárazföldiek szerint így is túl sokat öltek a légi hadernőnembe. Pld. ezért utasította el a HM +Gripenek elfogadását, volt ilyen svéd ajánlat).
 
Egyébként elég minimális számú AIM-9L lett beszerezve, mert távlatilag ténylegesen az ugyancsakk Diehl IrisT volt a terv, és átmeneti lett volna a modernizált AIM-9L változat. Ennek a tervnek eredeti igaz már 10 éve volt... Azóta kicsit változott a világ, és a szárazföldiek szerint így is túl sokat öltek a légi hadernőnembe. Pld. ezért utasította el a HM +Gripenek elfogadását, volt ilyen svéd ajánlat).
Én úgy tudom, hogy 40 db AIM-120 és valami 100 feletti AIM-9-et vettünk.
 
Egy laikus kérdés tőlem:
Miért nem lehet fölrakni egy bombát egy repülőgépre, ha az:
1. Eleve integrálva van a gép rendszeréhez
2. Meg vannak a függesztő sínek
3. Meg vannak a bombák

Hogy a pics@ba nem lehet akkor fölrakni őket a gépre?
És kinek a felelőssége ez? :hadonaszos:
 
Egy laikus kérdés tőlem:
Miért nem lehet fölrakni egy bombát egy repülőgépre, ha az:
1. Eleve integrálva van a gép rendszeréhez
2. Meg vannak a függesztő sínek
3. Meg vannak a bombák

Hogy a pics@ba nem lehet akkor fölrakni őket a gépre?
És kinek a felelőssége ez? :hadonaszos:
Mert pl. hiányzik hozzá valamilyen spec szerszám vagy nyomaték-kulcs, esetleg kezelési/függesztési dokumentáció, vagy nincsenek rá kiképzett emberek. A felelős meg? Attól függ ez ügyben éppen melyik oldal köpködi a másikat, vagyis vagy Orbán, vagy Putyin, vagy Brüsszel, nálunk ez a szokás, nem?!!
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci and fishbed
Egy laikus kérdés tőlem:
Miért nem lehet fölrakni egy bombát egy repülőgépre, ha az:
1. Eleve integrálva van a gép rendszeréhez
2. Meg vannak a függesztő sínek
3. Meg vannak a bombák

Hogy a pics@ba nem lehet akkor fölrakni őket a gépre?
És kinek a felelőssége ez? :hadonaszos:
Mert pl. hiányzik hozzá valamilyen spec szerszám vagy nyomaték-kulcs, esetleg kezelési/függesztési dokumentáció, vagy nincsenek rá kiképzett emberek. A felelős meg? Attól függ ez ügyben éppen melyik oldal köpködi a másikat, vagyis vagy Orbán, vagy Putyin, vagy Brüsszel, nálunk ez a szokás, nem?!!
Az ország mentalitása és vezetése, az a felelős ezért...
 
Egyébként 14*4=56, tehát 4 javadalmazás minden géphez, mert belső pilonokra nem lehet felrakni csak az M-től felfelé, mivel nincs nitrogéntartály a pilonokba..
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba
Én is hasonló AIM-9L-1 mennyiségről tudok, ebből már ellőtünk Visedelben néhányat.
Nem emlékszem, hogy 120 vagy 160. Azt tudom, hogy számottevően több AIM-9L-1-et vettünk, mert sokkal olcsóbb és a pilóta hadrafoghatóság feltétele tudtommal legalább egy éles indítás. Ezt néha saját készletből, néha svédből lőttük el.
 
Kérlek magyarázd meg a kijelentésed második felét...

Mivel még az Obama adminisztráció alatt kezdődött a beszerzés, nem lepődnék meg, ha a két tűz között egyébként ügyesen lavirózó magyar külpolitika végett "nem erőltették" a tengerentúlon, hogy minden flottul menjen...Csak hogy érzékeltessék, ki a góré a pályán.

Az azért figyelemre méltó, hogy a világ számos országában használt és tömegben gyártott alkatrészek hiánya miatt nem bevethető a "magyar" bombafegzverzet...
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba
Egyébként 14*4=56, tehát 4 javadalmazás minden géphez, mert belső pilonokra nem lehet felrakni csak az M-től felfelé, mivel nincs nitrogéntartály a pilonokba..

qam219grjf2zxuoq8go6.jpg


...szerintem meg semmi gond a belső tartóval...
 
...szerintem meg semmi gond a belső tartóval...
A Gripent ilyen mélységeiben nem ismerem, de egyáltalán nem szokatlan az, amikor fotózásra feltesznek egy függesztőre olyan fegyvert, amin nem lehet használni. Az F-16-ról is van olyan kép, amikor 4 db GBU-24 volt rajta, apró hiba, hogy a belsőket soha nem lett volna képes használni, de a kép elbírja ezt is...
 
A Gripent ilyen mélységeiben nem ismerem, de egyáltalán nem szokatlan az, amikor fotózásra feltesznek egy függesztőre olyan fegyvert, amin nem lehet használni. Az F-16-ról is van olyan kép, amikor 4 db GBU-24 volt rajta, apró hiba, hogy a belsőket soha nem lett volna képes használni, de a kép elbírja ezt is...

Ja ja...el tudom képzelni. Ez az alábbi is egy jól ismert promó kép:
124-JAS39B-IMG0009.jpg