[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

qam219grjf2zxuoq8go6.jpg


...szerintem meg semmi gond a belső tartóval...
Attól függ, mi számít gondnak. Az AIM-9L/I-1 Sidewinder rakéta hőérzékelő fejének hűtését nitrogén végzi amit a főfutóaknában lévő palackból kap csővezetéken, de ez kivezetve csak a szárnyvégi rakéta-sínekhez van. Tehát lehet függeszteni a szárny alatti pozícióba is a Windert, csak épp nem lesz hűtése az érzékelő-fejnek, és esetleg ez miatt nincs is hozzá csatolható megfelelő kábelezés, tehát így indítani sem biztos hogy lehetne. Ez a fotó is olyan, mint mikor a keletnémet műszakiak 5 póttartályt függesztettek a MiG-21-re széles jókedvükben mikor a nyugati testvérek bekebelezték őket. Ott se volt semmi gond, függeszteni lehetett, feltankolni is lehetett volna, csak éppen a két szárny alatti belső póttankot kifogyasztani nem lehetett volna, mert ahhoz a pilonhoz nem volt beépítve a kifogyasztáshoz szükséges levegő-túlnyomás cső.
 
Attól függ, mi számít gondnak. Az AIM-9L/I-1 Sidewinder rakéta hőérzékelő fejének hűtését nitrogén végzi amit a főfutóaknában lévő palackból kap csővezetéken, de ez kivezetve csak a szárnyvégi rakéta-sínekhez van. Tehát lehet függeszteni a szárny alatti pozícióba is a Windert, csak épp nem lesz hűtése az érzékelő-fejnek, és esetleg ez miatt nincs is hozzá csatolható megfelelő kábelezés, tehát így indítani sem biztos hogy lehetne. Ez a fotó is olyan, mint mikor a keletnémet műszakiak 5 póttartályt függesztettek a MiG-21-re széles jókedvükben mikor a nyugati testvérek bekebelezték őket. Ott se volt semmi gond, függeszteni lehetett, feltankolni is lehetett volna, csak éppen a két szárny alatti belső póttankot kifogyasztani nem lehetett volna, mert ahhoz a pilonhoz nem volt beépítve a kifogyasztáshoz szükséges levegő-túlnyomás cső.
...meg a tüzelőanyag-csővezeték sem! (Bocs, ez lemaradt...).
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and borisz
Attól függ, mi számít gondnak. Az AIM-9L/I-1 Sidewinder rakéta hőérzékelő fejének hűtését nitrogén végzi amit a főfutóaknában lévő palackból kap csővezetéken, de ez kivezetve csak a szárnyvégi rakéta-sínekhez van. Tehát lehet függeszteni a szárny alatti pozícióba is a Windert, csak épp nem lesz hűtése az érzékelő-fejnek, és esetleg ez miatt nincs is hozzá csatolható megfelelő kábelezés, tehát így indítani sem biztos hogy lehetne. Ez a fotó is olyan, mint mikor a keletnémet műszakiak 5 póttartályt függesztettek a MiG-21-re széles jókedvükben mikor a nyugati testvérek bekebelezték őket. Ott se volt semmi gond, függeszteni lehetett, feltankolni is lehetett volna, csak éppen a két szárny alatti belső póttankot kifogyasztani nem lehetett volna, mert ahhoz a pilonhoz nem volt beépítve a kifogyasztáshoz szükséges levegő-túlnyomás cső.
A magyar Gripeneken sűrített levegőt használnak. Igen, meglepődtem én is, de ezt mondták a magyarok Ostravában.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
A magyar Gripeneken sűrített levegőt használnak. Igen, meglepődtem én is, de ezt mondták a magyarok Ostravában.
Nagynyomású sűrített gázt kalibrált furaton kiengedve - nyomáscsökkenést okozva - csökkentjük a környezet hőmérsékletét, vagyis hűtjük az érzékelőfejet. A levegő is gáz...:)
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Nagynyomású sűrített gázt kalibrált furaton kiengedve - nyomáscsökkenést okozva - csökkentjük a környezet hőmérsékletét, vagyis hűtjük az érzékelőfejet. A levegő is gáz...:)

Engem ez igencsak meglep, mikor az AIM-9L rakéta hőérzékelő fejének hűtését nitrogén végzi amit a főfutóaknában lévő palackból kap csővezetéken, és ez csak a szányvégi tartókon van. A cseh gépeket nem kell nézni, Ők már az ALCA-hoz eleve M-et szereztek be, ott a rakétatestbe van a nitrogén, tehát akármelyik pilonról indítható.A mieink mindig a szárnyvégen repülik, a csehek pedig általában belső tartókon. A szárnyvégen sajnos ott a rezgéses jelenség, ezért a gyakorló rakétákra nem is szerelnek flaperont, ez a cseheknél érdektelen. Az IrisT is természetesen minden pilonról indítható. A Diehl L moderniációja, amivel mi repülünk, a nitrogéntartályon kívül egyébként az M paramétereire hozta fel a rakétát.
 
Engem ez igencsak meglep, mikor az AIM-9L rakéta hőérzékelő fejének hűtését nitrogén végzi amit a főfutóaknában lévő palackból kap csővezetéken, és ez csak a szányvégi tartókon van. A cseh gépeket nem kell nézni, Ők már az ALCA-hoz eleve M-et szereztek be, ott a rakétatestbe van a nitrogén, tehát akármelyik pilonról indítható.A mieink mindig a szárnyvégen repülik, a csehek pedig általában belső tartókon. A szárnyvégen sajnos ott a rezgéses jelenség, ezért a gyakorló rakétákra nem is szerelnek flaperont, ez a cseheknél érdektelen. Az IrisT is természetesen minden pilonról indítható. A Diehl L moderniációja, amivel mi repülünk, a nitrogéntartályon kívül egyébként az M paramétereire hozta fel a rakétát.
Szerintem flaperont semelyik rakétára nem szerelnek, de amúgy tudjuk, mit akartál írni :)
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
A "nem szállhatnak fel a magyar Gripenek"-ből. Hacsak nem hazugság a hír és mégis felszállhatnak, vagy ha nem tud álló helyzetből a kifutópályáról AMRAAM-ot indítani, akkor nem alkalmasak légtérvédelemre.
Kb. ötvenedjére akkor elmagyarázom megint, hogy a repülési tilalom harcfeladatokra nem vonatkozik. Ha a QRA-nakj fel kell szállni, akkor felszáll. A halasztható gyakorló feladatok vannak ilyenkor törölve.
 
Nyilván ha háború van mindenhol még a vaságyat is feldobják a levegőbe hadd menjen, a repülésbiztonság sokadrangú lesz amikor ég minden.
 
A HM a Jesolo-i kivételével az összes idei Griff-légibemutatót lemondta, az angoloknál már harmadszor mondtunk csütörtököt a bejelentett dinamikus bemutató helyett!!! Több országban (vagyis nemzetközi/NATO színtéren is) szép nagy égést hoztak össze dicső vezetőink az országnak... :(:mad:
Az ok állítólag a kísérő-gép (An-26) "rendelkezésre nem állása", magyarul a hiánya. Csak azt nem értem, ez miért csak most jutott el a legfenségesebb és legmagasságosabb agyakba, mikor ezt már egy éve is tudni lehetett??!!! Kiadták a parancsot hogy jelentkezni kell, fel kell készülni és részt kell venni - meg is hirdették, megnevezték a bemutató-pilótákat, gondolom most boldogok a fiúk - aztán lemondják egy olyan kamu indokkal, amit már réges-régen tudni lehetett - volna, ha az urak tudnának tervezni és számolni egy kicsit is!! :hadonaszos:
Hacsak nem valami más a valódi ok (gondolok a visszatérő orrfutó-meghibásodásokra), amit így próbálnak eltitkolni. :eek:
 
A HM a Jesolo-i kivételével az összes idei Griff-légibemutatót lemondta, az angoloknál már harmadszor mondtunk csütörtököt a bejelentett dinamikus bemutató helyett!!! Több országban (vagyis nemzetközi/NATO színtéren is) szép nagy égést hoztak össze dicső vezetőink az országnak... :(:mad:
Az ok állítólag a kísérő-gép (An-26) "rendelkezésre nem állása", magyarul a hiánya. Csak azt nem értem, ez miért csak most jutott el a legfenségesebb és legmagasságosabb agyakba, mikor ezt már egy éve is tudni lehetett??!!! Kiadták a parancsot hogy jelentkezni kell, fel kell készülni és részt kell venni - meg is hirdették, megnevezték a bemutató-pilótákat, gondolom most boldogok a fiúk - aztán lemondják egy olyan kamu indokkal, amit már réges-régen tudni lehetett - volna, ha az urak tudnának tervezni és számolni egy kicsit is!! :hadonaszos:
Hacsak nem valami más a valódi ok (gondolok a visszatérő orrfutó-meghibásodásokra), amit így próbálnak eltitkolni. :eek:

Simán elképzelhető,hogy a minisztériumból jött a parancs.Volt olyan államtitkár ami repülni akart helikopterrel de amikor odavitték a MI-8-hoz közölte,hogy orosz gépre nem száll fel hozzanak nyugatit...
Amikor közölték vele,hogy az egész Honvédségben nincs semmilyen nyugati technika csak orosz meg volt döbbenve.
Igen ez egy honvédelmi szak államtitkár volt...
 
A HM a Jesolo-i kivételével az összes idei Griff-légibemutatót lemondta, az angoloknál már harmadszor mondtunk csütörtököt a bejelentett dinamikus bemutató helyett!!! Több országban (vagyis nemzetközi/NATO színtéren is) szép nagy égést hoztak össze dicső vezetőink az országnak... :(:mad:
Az ok állítólag a kísérő-gép (An-26) "rendelkezésre nem állása", magyarul a hiánya. Csak azt nem értem, ez miért csak most jutott el a legfenségesebb és legmagasságosabb agyakba, mikor ezt már egy éve is tudni lehetett??!!! Kiadták a parancsot hogy jelentkezni kell, fel kell készülni és részt kell venni - meg is hirdették, megnevezték a bemutató-pilótákat, gondolom most boldogok a fiúk - aztán lemondják egy olyan kamu indokkal, amit már réges-régen tudni lehetett - volna, ha az urak tudnának tervezni és számolni egy kicsit is!! :hadonaszos:
Hacsak nem valami más a valódi ok (gondolok a visszatérő orrfutó-meghibásodásokra), amit így próbálnak eltitkolni. :eek:


Ezeket hol olvastad?
 
Az indok biztos kamu, hiszen nem kell különösebb támogató repülőgép nekünk a Griffekhez, különösen mikor a cseh és a svéd gép is ott lesz. Az egyik repül is, tehát a SAAB közösség tart dinamikus bemutatót. Egyébként megfigyelhető, hogy a nagyobb repnapokra, vagy a csehek vagy a svédek mindig repülnek dinamikusan, ez tehát egyeztetett a Gripen üzemeltetők között, hogy elég egy bemutató, és a többi nemzet akkor statik. Ez költségmegtakarítás is lenne. Viszont, hogy még statikra sem küldjük el egy vagy két Gripent ehhez semmi köze az ancsának. A griff, két pótossal remekül elrepül Fairdordba.. és még vihetne fegyvermakettet is (pld. 2 AGM-65/vagy Amraam és szárnyvégi 2 winder..)
Más kérdés, hogy mikor jövőre repnapot akarnak tartani akkor kell dinamikusat is repülni... viszont ehhez gyakorlolni is kéne.. Jesolonál nem kell nagy demot repülni, ott már a tenger feletti áthúzások fordulok is szépek..