Nagynyomású sűrített gázt kalibrált furaton kiengedve - nyomáscsökkenést okozva - csökkentjük a környezet hőmérsékletét, vagyis hűtjük az érzékelőfejet. A levegő is gáz...
Engem ez igencsak meglep, mikor az AIM-9L rakéta hőérzékelő fejének hűtését nitrogén végzi amit a főfutóaknában lévő palackból kap csővezetéken, és ez csak a szányvégi tartókon van. A cseh gépeket nem kell nézni, Ők már az ALCA-hoz eleve M-et szereztek be, ott a rakétatestbe van a nitrogén, tehát akármelyik pilonról indítható.A mieink mindig a szárnyvégen repülik, a csehek pedig általában belső tartókon. A szárnyvégen sajnos ott a rezgéses jelenség, ezért a gyakorló rakétákra nem is szerelnek flaperont, ez a cseheknél érdektelen. Az IrisT is természetesen minden pilonról indítható. A Diehl L moderniációja, amivel mi repülünk, a nitrogéntartályon kívül egyébként az M paramétereire hozta fel a rakétát.