Ja, Izraelben például lelőtték.Magas labda:
Ez az országtól függ.....
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Ja, Izraelben például lelőtték.Magas labda:
Ez az országtól függ.....
Előzetes/feltételes tűzparancs nem létezik? Szerintem létezik, mert 1989-ben is úgy lőtték le a két MiG-23-at. Az 1981-es eset után már nem várták meg a folyamat végét... Ha adott feltétel telejesés a RoE engedi, akkor nem az lesz, hogy a rádió / data link túloldalán érkező parancsra várnak, hanem "fiam/lány, ha ez és ez van, akkor tűz".Így van, és remélem hogy MINDIG így is lesz. De ha az eltévelyedett és elfogandó célgép előre láthatólag 10km-re fog elhúzni a paksi tiltott légtértől (3km-es körzet) majd tényleg így is történik, akkor mindenki fellélegzik. De ha ezután a gép ráfordul az atomerőműre, 800-as sebességgel /ennél még egy utasszállító is tud többet!) ez csak 45s!!, a tiltott légtér 3km-re lévő HATÁRÁTÓL a középpontjáig meg csak kb. 12s!! Szóval adott esetben nekem kicsit szerénynek tűnik a tiltott légtér mérete, ha minden esetben földi döntésre és rádióparancsra kell várni a pilótának.
Előzetes/feltételes tűzparancs nem létezik? Szerintem létezik, mert 1989-ben is úgy lőtték le a két MiG-23-at. Az 1981-es eset után már nem várták meg a folyamat végét... Ha adott feltétel telejesés a RoE engedi, akkor nem az lesz, hogy a rádió / data link túloldalán érkező parancsra várnak, hanem "fiam/lány, ha ez és ez van, akkor tűz".
Nem azért, mert nem volt tűzparancs hanem azért, mert nem voltak benne biztos, hogy a roncs hova este le. Faszájn jártak vele, mert így is városra zuhant és csak csak szerencse volt, hogy nem egy kórházra vagy iskolára zuhant, hanem egy házta és "csak" egy ember halt meg.Szerintem ez már nem élő dolog és amúgy is egy Navy-specifikus rendszer. Egy nyilt vizen úszó amerikai repülőgéphordozó az egy mozgó USA felségterület. Annak védelmét úgy látja el a fleet defender repülőgép vagy kötelék, ahogy csak a nagy üres vízfelület felett lehetséges. Ami 1989-ben ment a Navy-nek Líbia partjainál, az nem ment/nem mehetett az USAF-nak Európa felett szintén 1989-ben, amikor a pilóta nélküli MiG-23-as arra járt. Egyszerűen a sűrűn lakott terület felett nem lőhették csak úgy le a gépet.
A fenti gondolatkísérletek arról szólnak, hogy az airlinert követi egy ideije a pilóta és "dönteni kell, mielőtt" helyzet van. Szó nincs IFF problémáról. 1989-ben sem volt, pontosan tudták, hogy a két céljel honnan jön és a F-14-nek negyedik és ötödig irányváltását is lekövették.Mindezáltal a felpaprikázott hangulat is eredményezett téves lelövést, nem is egyszer. És most nem a szovjetek távol-keleti mutatványaira gondolok. A Perzsa-öböl felett lelőtt iráni Airbus esetén úgy adott ki a hajó kapitánya tűzparancsot, hogy a flottakötelék többi hajója nem igazolta vissza a cél jellegét. Meg is lepődtek, mikor az éles rakéták indítását meglátták a többi hajóról.
Jah, hát a lengyelek is durrantottak le Kub-bal Szu-22-est a 2000-es években.A két USAF pilóta katapultált, ki is mentették őket, de az egyikük maradandó károsodást szenvedett, pilóta karrierjének vége is lett. Éles fegyverrel hadgyakorlaton ilyen fejetlenségek is előfordulhatnak, ezért nagyon szigorú a tűzparancshoz vezető kritériumrendszer.
Én hallottam őket. Nagyot szólt. Csakúgy mint a "régi szép időkben" amikor a szovjet gépeket hallottuk. Naponta 25-ször...
Én is éppen olvasgattam Debrecenben és boom boom. Az ablaküveg majdnem kiugrottÉn hallottam őket. Nagyot szólt. Csakúgy mint a "régi szép időkben" amikor a szovjet gépeket hallottuk. Naponta 25-ször...
Néztem a naptárt hirtelen, de április 1 már elmúlt! Nem kommentálnám ettől jobban. Erre van a legkevesebb szükségünk, konkrétan. Minden másnak több értelme lenne, ami nem repülő, és lehet vele lőni.Ezek tényleg teljesen hülyék!És van olyan szakértő aki a szárazföldiek légierőhöz való hozzáállására panaszkodik.
http://lhsn.hu/tervben-a-masodik-gripen-szazad/
TGP-vel igen, akárt felderítőkkel együttmozgó JTAC-kel is dolgozhat együtt és GPS alapján robotpilótás terepkövetésre is alkalmas.A mostani állapotukban a grippenjeink képesek lennének mélységi csapásmérésre a szomszédainknál? Ukrajna,románia,hol van még hadsereg,ausztria pl?
Melyik szomszédunk tudna érdemben védekezni ellenük?
Romániát a mostani képességekkel értem,nem a közelgő beszerzései után.
Kb.:milyen mélységben?TGP-vel igen, akárt felderítőkkel együttmozgó JTAC-kel is dolgozhat együtt és GPS alapján robotpilótás terepkövetésre is alkalmas.
Ez attól függ, hogy mekkora szakaszon megy terepkövetéssel 30-60 méteren.Kb.:milyen mélységben?
Ez idáig ok,de mégis valami hozzávetőleges adat jó lenneEz attól függ, hogy mekkora szakaszon megy terepkövetéssel 30-60 méteren.
N+1-szerre hívom fel a figyelmet az F-16CJ supplementre....Ez idáig ok,de mégis valami hozzávetőleges adat jó lenne