A szárny végén elhelyezett rakétát egész jól körbe tudja áramolni a levegő, miközban maga a rakétatest és az aerodinamikai felületei a szárnyégi indukált örvényeket redukálják. Gondoljunk bele, hogy nem csak winglet van hanem szányvégi póttartály, vagy nagyobb keresztmetszetű hengeres elem, lásd F-104, Learjet 35, L-39 Albatros család, L-200 Morava, vagy L-13 Blanik és még sorolhatnám.
Az amerikaiak az F-15-ösnél anno a szárnyvég srégen lecsapásával természetes flattersúlyt képeztek, hasonlóan járva el a vízszintes vezérsíkoknál is, egyúttal redukálva az indukált ellenállást kiváltó felület nagyságát is.
Az oroszok a Szu-27-esnél szárnyvégre vagy fegyvertartót szerelnek, rajta előre pozícionált rakétával, ami szintén flattersúlyként működik, vagy egy-egy hengeres forma zavarókonténert.
A szárny alatt elhelyezett függesztmények sajnos az interferencia ellenállást növelik. Gondoljunk a szárny alső felületéről merőlegesen lefutú fegyvertartó oldalára, vagy a függesztmény és az alső felület közé tömörülő áramkép ellenállásnövelő hatására.
A szárnyvégen elhelyezett AIM-9 rakéta rolleronja okoz-e problémát pl. az F-16-osnál? Ha nem, miért nem? Miért csak a Gripennél probléma ez?