[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Nevetni fogsz. Felmerült, hogy a következő gigamega cikk - ha majd egyszer megírom - esetleg megjelenhetne könyvként is. A bibi az, hogy pl. a mostani Aranysasban is volt megint F-15, az SE. Kb. annyit szántam beleírni, ami ott van.

(Mondjuk én a fejlesztés korai stádiumára fóluszálnék és sok sok olyan adatra és egyébre, ami nem jelent meg. Viszont szerzői jogdíjak egyebek, stb.)

Egyszer űgy is megírom. Ha nem kell egy kiadónak sem, akkor megy a HTKA-ra szokás szerint. A tartalojegyzéke már megvan. :)
 
M

molnibalage

Guest
<i>Szinte szimbolikus a végén az a 29-es ahogy lefelé veszi az irányt, magyar felségjellel …</i>

A kép valójávan víszintesen készült, csak elforgatva is jól néz ki.
A fegyverzet résznél levő fotó is elforgatott, mert egy normális fotót sem találtam 5 perc alatt teljes fegyverzettel. Törzspótossal meg aztán végképp nem.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
39 712
54 074
113
molni

http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTiso7o8qpqebUm_fnbC-Um3oIVwlLfzHdVj_R98zSWd_jGnONc&t=1

http://milparade.udm.ru/35/0762.gif
 

hammer

New Member
2010. április 27.
1
0
1
Érdekes ez a mig-21-es korszerűsítés. Nem tudom tényleg jó megoldás lett-e volna, bár románoknál úgy tűnik bevált.
 

snakeye

Active Member
2010. április 27.
134
173
43
Nálunk is olcsóbb megoldás lett volna a Mig-21 felújítás,de...

Az államadósságot rendezni kellett az oroszokkal amiért kizárólag haditechnikát voltak hajlandóak adni. Volt két lista az egyik a mi kívánságainkkal a másik amit az oroszok kínáltak. Előszőr Sz-300 at kértünk, de azt elutasították. Így maradtak a 29-esek, amit legelőször visszautasítottak mert nyugati gépeket akartak. Amikor kiderült, hogy nyugatról nem kapunk semmit akkor újra leültünk az oroszokkal, de az árak már magasabbak voltak. :( Tehet itt is elcsesztünk egy csomó pénzt.
Köszönhetjük az egészet Für(j)Lajos honvédelmi miniszterünknek és cimboráinak!

Már egyszer linkeltem, ha kell akkor mégegyszer linkelem. A tenderen az első győztes az F-16 volt, de a Selmeci "szenátoros" botrány miatt nem merték választani.

Jelen pillanatban vannak Gripenjeink amik nincsenek kihasználva. ezzel kellene kezdeni valamit és majd meglátjuk mit lehet ebből kihozni!
 

Wolfrick

New Member
2010. április 19.
27
1
1
Molni:

Jó cikk. Összeszedted, amit már többször kifejtettél, és tényleg egyben van. Egy nyelvtani lektorálás ráférne, mert itt-ott elütés, szóismétlés benne maradt, de maximum csak azért, hogy szó ne érje a ház elejét.

Egy apró észrevétel:
Megjegyzed, hogy a mig frontrepülőgépnek készült, és ezért kapta a kopoltyúkat, és hogy ez "nem jó" :) (én úgy fogalmaznék: nem korszerű). A repüléshez tök vagyok, de a frontrepülők definíciója a szovjeteknél nem előkészített repteret és közeli távolságokat jelentett. A gép háborúra lett tervezve, nem konfliktusokra. Egy bombázott reptéren van szemét :-D. (a szovjetek a második vh. alapján statisztikailag számoltak a hadviseléssel: pl egy löveg élettartama 7! lövés.) Persze ez is túlhaladott látásmód, még nekik is, csak elég nehéz a komplett felszerelést átállítani.
 

Janaj

Member
2010. július 22.
56
4
8
Molni: Gratula.
Egy kérés, nem lehetne valahogy jelölni a jövőben ha bővítesz? Csak hogy ne kelljen újraolvasni, hogy megtudjam mivel bővült. :)
 

Janaj

Member
2010. július 22.
56
4
8
@snakeye:
Szvsz nem gond, hogy nem F-16-ost vettünk. Mert azok is kint rohadnának a csillag hangárban. Azokat sem reptetnénk. Azt is elb@sztuk volna. :-S
 

snakeye

Active Member
2010. április 27.
134
173
43
Janaj tudom jól!
Csak mondom, hogy korrupció minden esetben lett volna. Még a gripikkel jártunk úgymond jól, mert igy legalább kellett hangárakat építeni és 10 évig normálisan vannak karbantartva a gépek. A lizing végén mi lesz abba jobb bele sem gondolni. :(
 
M

molnibalage

Guest
@snakeye

A modernizált MiG-21bis + MiG-29 tisztességes üzemeltetés is alternaíva szerintem. A 28 MiG-29 tényleg sok, de akkor 14 db 29-es valódi üzemeltetése 14-16 db felújított 21-sel elég kellemes kis erő szerintem. Jobb csapásmérő képesség és status quo-nak megfelelő léghiarc képességek. Olcsón.
 
M

molnibalage

Guest
<i>Egy kérés, nem lehetne valahogy jelölni a jövőben ha bővítesz? </i>

A PDF link után ott lesz az új dátum. A tegnap esti frissítés még nem került be, mert akkor legalább két új linket látnál.
 

chimera

Member
2010. április 19.
559
1
18
Tetszett a cikk gratulálok! Jó lenne megtámogatni olyan pilóták emlékeivel és észrevételeivel akik valaha repülték ezeket a típusokat,ők talán konkrét harchelyzetekkel/gyakorlatokkal is tudnának szolgálni!
Teljesen eggyetértek a levont következtetésekkel és a vezetőket ért kritikákkal és mégegyszer gratula.....
 
M

molnibalage

Guest
<i>Tetszett a cikk gratulálok! Jó lenne megtámogatni olyan pilóták emlékeivel és észrevételeivel akik valaha repülték ezeket a típusokat,ők talán konkrét harchelyzetekkel/gyakorlatokkal is tudnának szolgálni!</i>

A típuskiválasztás és üzemeltetés szempontjából irreleváns, hogy a pilóta mit gondol. Nem az határozza meg célt és a rendelkezésre álló forrásokat. Max. lábjegyzet lehet, hogy a Honvédség asszem a Hornetet preferálta. Utána jött az F-16 emlékeim szerint.

Az én tippem, hogy az F-16 kéthajtóműves volta és adta előnyök emelték az F-16 fölé a Hornetet. Én az F-16-ot a "legkulcsrakészebb megoldásnak tartottam mindig is. Minden képesség rendelkezésre áll. Csak el kell dönteni, hogy mennyid van és mit kell neked.
 

chimera

Member
2010. április 19.
559
1
18
Az összes általad jól leírt típus alkalmas az alapfeladatok ellátására de a bibi szintén ahogy írtad az üzemeltetésben van! Ha nincs üzemanyag akkor nincs üzemanyag,s ha nincs alkatrész nincs alkatrész.Ha nincs repidő akkor hiába F-16 és hiába F-18 vagy Gripen megette a fene az egészet....
A pilóta sztem a legfontosabb eleme egy légierőnek! Lehet egy régi típuson kíválóan repülni és lehet csapnivalóan egy lopakodón.
Nem hinném hogy le kéne írni pl a Svájci F-5-öket csak azért mert régiek! Sokat repülnek és kiválóan vannak karbantartva,vagy a német Phantomok is ugyanide tartoznak....
 
M

molnibalage

Guest
<i>A pilóta sztem a legfontosabb eleme egy légierőnek!</i>

Ha rendelkezésre áll a gép teljes pompájában, akkor a pilót képességei döntően meghatározzák a gép - mint egy rendszer eleme! - harcértékét a háborúban. Az, hogy egy képességet megteremts, abban pilóta "csak" a legeslegutolsó láncszem...

A Svájci F-5 gépek pilótái akármennyire jók, lényegében teljesen esélytelenek F-16 gépek ellen az elképzelhető reális taktikai helyzetek nagy részében. Régi radar, 0 BVR fegyerzet, cask két AIM-9P vagy más régebbi 'winder. Egy JHMCS + AIM-9X/IRIS-ts, MAWS-os AMRAAM shooter F-16 ellen lényegében tehetlen. Más kérdés, hogy kinek van ilyen gépet...

Egyébként svájci F-5 már nincs. Az orsztrákok az Wunderwaffe érkezéséig béreltek pár gépet. Már azok sem repülnek tudtommal.

A német F-4F ICE gépek AMRAAM shooterek és az F/A-18C radarjával bírnak. BVR-ben szinte pont olyan, minta egy C Hornettel állnál szemben. A t/w arány gyengesége miatt lassabban vált magasságot, a taktikai helyzetre lassabban lehet reagálni.
 

sulyid

Member
2010. április 19.
173
0
16
molni

Szerintem attól , hogy mindent megvettél a képességhez még nem lesz semmid ha nincsenek hozzá kiképzett pilóták , tehát semmit sem ér a képesség a pilóták nélkül.
 
M

molnibalage

Guest
Időrendileg a pilóta az utolsó és technikailag is. Kifejtsem vagy érted, hogy mire gondolok?
 

sulyid

Member
2010. április 19.
173
0
16
Értem , hogy mire gondolsz , én a használatára gondoltam mivel szerintem ott az első a pilóta.
 
M

molnibalage

Guest
<i>tehát semmit sem ér a képesség a pilóták nélkül.</i>

Ez ráadásul poptatlan. A képesség nincs pilóta nélkül <b>sem</b>. A pilóta egy eleme a rendszernek.