1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

Diskurzus a(z) 'Vadász-/csapásmérő/kiképző repülőgépek' témában - Nightstalker által indítva @ 2011. április 4..

  1. Fade

    Fade Well-Known Member

    honved:
    "Persze, hogy mi lehet a fejlesztések esetleges következő lépése, arról semmit nem tudunk meg..."

    Igazából már pontosan tudjuk. 2011es költségvetés. wikit linkelem ott a forrás is.

    http://hu.wikipedia.org/wiki/Magyar_Honv%C3%A9ds%C3%A9g#V.C3.A9delmi_kiad.C3.A1sok

    Gondolom nem kell magyarázni. Jól látszik, hogy barom nagyot vágtak. 1 év alatt -20%. (308milliárd Ft->250miliárd Ftre csökken.) Nem gyenge.
    (A zárolt rész 99% zárolva is marad erről beszélt ma izé tegnap Matolcsy.)

    Mondjuk amúgy is csak szétlopják a hmet... lehet mondani, hogy amúgy is kár bele. :(
     
  2. bnero

    bnero New Member

    Fade:

    szvsz ha nem lopnák el, még ez a kevesebb pénz is többre lenne elég mint eddig. A kérdés mire költik. (ha jól tudom a napokban 34 milliárdot zároltak pluszba a HM-ből):(
     
  3. Kulso_54

    Kulso_54 Well-Known Member

    http://www.honvedelem.hu/media/item/509/fegyvernemi-kultura-es-kepesseg
    4:20 Innen kezdődik a kedvenc részem.

    Q"<i>Hogyan látja a katonák egyéni felszereléssel való helyzetét?</i>"
    A "<i>Vannak katonák, vannak olyan alegységek amelyek rendelkeznek egy korszerű felszereléssel, anyagi készlettel, és vannak olyanok akik az alapvető felszereléssel sem rendelkeznek.</i>"
     
  4. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    bnero: Hol állomásoznának a gépek? Lenne horvát, szlovén földi személyzet, pilóta is?
     
  5. bnero

    bnero New Member

    Terminator:

    Nem a HM-ban dolgozom,:) csak ötleteltem, hogyan lehet jó légierőnk és pénzünk is rá.

    Válaszolva: Azt gondolom nem lehet gond a horvát- szlovén - magyar közös személyzet, sőt közös légvédelmi parancsnokság kellene (a vezetését esetleg rotációs alapon betöltve), egységes finanszírozási rendszerrel. Nem légtérvédelmet adnánk el a délszlávoknak, hanem közös légierőről beszélek. Mindenki ad bele pénzt, akkor adhatnak személyzetet, pilótákat is stb. A horvátoknak most is vannak már képzet pilótáik (igaz MIG21-re, de nem lehet gond az átképzésük) főleg hogy tudtommal többszörösét repülik a mieinknek. Sőt még a szlovéneknek is van mini légi erejük, felfegyverzett Pilatus gépekkel.
     
  6. bnero

    bnero New Member

    Állomásozás:
    Nyilván a főbázis Kecskemét, innen nem csak a magyar de a szlavón (nem szlovén)légtér is ellenőrizhető.

    A horvátok most tudtommal Pulában állomásoztatják gépeiket. 2+2 gépet ott is kell tartani, onnan Dalmácia, a tenger, és Szlovénia berepülhető.
     
  7. Devil 505

    Devil 505 New Member

    Van egy írás a blogomon, talán van benne egy-két érdekesség a számotokra.

    http://airbase.blog.hu/2011/04/05/szunnyado_kepesseg

    Devil
     
  8. bnero

    bnero New Member

    Köszi Devil,

    Érdekes összefoglaló volt és kellően elfogulatlan.

    A kooperációról - amiről beszéltünk - vagy lehetőségeiről viszont nincs benne infó.
     
  9. Devil 505

    Devil 505 New Member

    Szia brnero!

    Ez az Aeromagazinnak írt anyag volt, valamivel több mint nyolc írott oldal. Ez normál esetben két részben ment volna le, de én kértem,hogy egyben legyen. Így is csoda, hogy a lapban a fotók rovására négy oldalba bele tudták préselni. Egy magazinba több nem fér el. Pontosabban elfér, de a 6-8 oldalas cikkek már nagyon hosszúak, sokan nem olvassák végig. Ezért csak ennyi, de ami késik, az nem múlik. :)

    Üdv: Devil
     
  10. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ezek után nem csoda, hogy én nem írok egy újságba sem. Ki közöl le 40-100 oldalas írásokat...? :)
     
  11. Devil 505

    Devil 505 New Member

    Molni!

    Iszonyú sok lábjegyzetet használsz és és a bekezdések közötti sortávolság is nagy. Ezért ugrik meg a terjedelmed. Bízz az olvasóidban, nem kell mindent megmagyarázni lábjegyzetben. Én a magánvéleményt is kihagynám egy ilyen munkából. :)

    Üdv: Devil
     
  12. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Anélkül a 36 oldal kb. 32 oldal lenne. A lényegen nem változtat.

    A bekezdések között egy sor kihagyás van. Az nagy...?

    A sok lábjegyezt okkal van. Én értem, te is érted és a tapasztaltabb HTKA olvasó is. Viszont az abszolút kezdő meg nem. A Gripen FAQ és a másik is részben nekik készült.
     
  13. Devil 505

    Devil 505 New Member

    Tudom, hogy nem változtat, csak néha a kevesebb több. Nem tudsz egy írásban mindenkinek megfelelni. :)
    Igen, van ahol soknak tűnik a sorköz és sok a lábjegyzet, ezért terjedelmes. Persze ez csak formai, itt most nincs jelentősége, úgyis a tartalom a lényeg. :) Meg az, hogy elkészítetted!

    Devil
     
  14. bnero

    bnero New Member

    Devil

    Köszi, várom a folytatást.

    Mikorra várható vagy megoldható hogy hogy mit ez előbbit be-link-d ide?
     
  15. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Egy kérdés.

    http://www.mediafire.com/?2c1ccg3dsqr3eml

    A jövőben ilyen hasáb elrendezéssel készítsem az írásaimat vagy maradjon a régi "egészsoros" formátum?
     
  16. sulyid

    sulyid New Member

    Érdekes kis iromány a dél-afrikai légierőtől!
    http://www.saairforce.co.za/seed/public/files/aircraft_files/20/Inside%20the%20Gripen.pdf
     
  17. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Hááááááááát...

    Régi, teli van pontatlanságokkal vagy egyenesen marhaságokkal.
     
  18. sulyid

    sulyid New Member

    Nem is azért linkeltem , mert olyan kiemelkedően jó lenne, hanem azért, mert a dél-afrikai légerőnek a honlapján találtam...
     
  19. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Hamarosan jön egy Gripen hír. ;)
     
  20. dalost

    dalost Member

    Csak nem az órásék tájáról????? :D
     

Ezen oldal megosztása