[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
31 266
59 563
113
Vagy akkor a hír elhallgatja azt, hogy fizetni kell, csak a feltételt kihagyja?

Valoszinuleg ugyanaz tortent, mint ami a magyar mediaban mindig szokott... valaki olvasta a sved hirt (mert jar neki a sved hirlevel is), gyorsan irt errol egy cikket, a tobbiek meg mar a magyar hirt vettek at eredeti forras/forraskritika nelkul. De ha az elso rosszul tudta, akkor mindenki ezt terjesztette. Azt hogy a magyar valtozat a pontatlan vagy a sved iras hallgat a reszletekrol, azt nem tudhatjuk, mert ez is 30 evre titkositva van.
 
M

molnibalage

Guest
Valoszinuleg ugyanaz tortent, mint ami a magyar mediaban mindig szokott... valaki olvasta a sved hirt (mert jar neki a sved hirlevel is), gyorsan irt errol egy cikket, a tobbiek meg mar a magyar hirt vettek at eredeti forras/forraskritika nelkul. De ha az elso rosszul tudta, akkor mindenki ezt terjesztette. Azt hogy a magyar valtozat a pontatlan vagy a sved iras hallgat a reszletekrol, azt nem tudhatjuk, mert ez is 30 evre titkositva van.
Én szeretném úgy értelmezni, hogy a gépek itt maradnak további fizetés nélkül, csak ez vágyvezérelt gondolkodás lenne. Viszont, ha tényleg igaz és így van, akkor azt mutatná, hogy akkor a Gripen EBS/HU mégsem rossz. Ez esetben a 20 éves költség nem üzemeltetés, hanem üzem + vételár lenne 20 éves használt gépekre, de ez még mindig jónak tűnik. Azt is jó lenne tisztázni, hogy az évi 1680 --> 2000 óra növekedés az a pilótaképzés miatt van, vagy itthon repült órák és azt, hogy 2012 vagy 2017 óta.

15m USD-ért vettek használt F-16AM MLU gépeket többek, de azokra is bőven kellett költeni képzésre és hadrendbe állításra. Ezzel összemérve az USAF-os repórával is sokkal, de sokkal vállalhatóbb a Gripen lízing. Ez orbitális változás lenne a mostani FAQ tartalmához képest.

Csak azt nem értem, hogy ezt mi a frászért nem kommunikálják...? :confused::eek:

Mert akkor hamu a fejemre és juhé.
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 140
17 864
113
Valoszinuleg ugyanaz tortent, mint ami a magyar mediaban mindig szokott... valaki olvasta a sved hirt (mert jar neki a sved hirlevel is), gyorsan irt errol egy cikket, a tobbiek meg mar a magyar hirt vettek at eredeti forras/forraskritika nelkul.
Kb.
...mert ez is 30 evre titkositva van.
Amig az ellenzéki képviselők nem képesek normálisan kérdezni a hadügyminisztertől és az olyan Demeter-félék államtitkokkal kiabálják tele - ráadásul tévesen - a bulvársajtót, addig ne csodálkozzunk, hogy az irodába rendelt A4-es papircsomag beszerzését is inkább 30 évre titkositják.
Oda jutottunk, hogy egy bagatel reptechnikai dolgot nem mernek elárulni, nehogy baj legyen...
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
19 530
35 767
113
Én szeretném úgy értelmezni, hogy a gépek itt maradnak további fizetés nélkül, csak ez vágyvezérelt gondolkodás lenne. Viszont, ha tényleg igaz és így van, akkor azt mutatná, hogy akkor a Gripen EBS/HU mégsem rossz. Ez esetben a 20 éves költség nem üzemeltetés, hanem üzem + vételár lenne 20 éves használt gépekre, de ez még mindig jónak tűnik. Azt is jó lenne tisztázni, hogy az évi 1680 --> 2000 óra növekedés az a pilótaképzés miatt van, vagy itthon repült órák és azt, hogy 2012 vagy 2017 óta.

15m USD-ért vettek használt F-16AM MLU gépeket többek, de azokra is bőven kellett költeni képzésre és hadrendbe állításra. Ezzel összemérve az USAF-os repórával is sokkal, de sokkal vállalhatóbb a Gripen lízing. Ez orbitális változás lenne a mostani FAQ tartalmához képest.

Csak azt nem értem, hogy ezt mi a frászért nem kommunikálják...? :confused::eek:

Mert akkor hamu a fejemre és juhé.
Ha az előbbi svéd link a hónap linkje, akkor ez meg a hónap kommentje! :)
Szerintem nagyon fontos dolog, hogy tudjon az ember változtatni az elképzelésein. (HIGH FIVE)
Még mindig nem vagyunk szerintem közelében sem a számokkal a tényleges ügylet megismeréséhez, de inkább úgy mondanám, hogy tisztult a kép!
Tényleg nem értem ezt az utólagos (!!!) titkolózást. Rendben van, ha előre nem akarják kiteríteni a lapokat a párhuzamos tárgyalások miatt, de EZ....
 
M

molnibalage

Guest
Ha az előbbi svéd link a hónap linkje, akkor ez meg a hónap kommentje! :)
Szerintem nagyon fontos dolog, hogy tudjon az ember változtatni az elképzelésein. (HIGH FIVE)
Még mindig nem vagyunk szerintem közelében sem a számokkal a tényleges ügylet megismeréséhez, de inkább úgy mondanám, hogy tisztult a kép!
Tényleg nem értem ezt az utólagos (!!!) titkolózást. Rendben van, ha előre nem akarják kiteríteni a lapokat a párhuzamos tárgyalások miatt, de EZ....
Mindig elismerem, ha tévedtem, érik egy másik is A400 vs C-17 terén, csak visszajelzést várok.
 

kamm

Well-Known Member
2019. február 23.
16 738
24 302
113
Vagy akkor a hír elhallgatja azt, hogy fizetni kell, csak a feltételt kihagyja?

Nem kihagyja, csak az nem publikus. A lenyeg az, hogy ha kell is fizetni, valoszinuleg tudjak az osszeget, no meg hogy a Gripenek maradnak, ennyi. Remeljuk, az E/F rendeles reszekent a regiek is kapnak egy elektronikai frissitest, radart, akarmit, mehet rajuk majd Meteor stb. :)

Viszont ennek fényében, hogy 2026-tól leváltsa valami a Gripeneket, az elég merész lenne...

Oszinten szolva nekem ez azota vilagos, amiota kiderult, hogy bizony a Gripen E/F valodi, utokepes projekt, a svedek nemhogy nem a levegobe igergettek (szojatek! :D), de meg ovatosak is voltak, mikozben az F-35 utan a legmodernebb, legveszelyesebb (EW, BVRAAM) geppe fejlodik a Gripen E/F (kb november ota, amikor elkezdtek a Meteorral meg Irisszel lovoldozni.)

Masik opcio, ha eladjuk oket valakinek, ugy szallunk ki a Gripenekbol, de az borzaszto maceras lenne, mert egyetlen masik ertelmes opcio az F-35 csillagaszati osszegekert...
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
31 266
59 563
113
Ebben viszont nem értek egyet.
Szerintem csak a legelső szerződés esetében nem volt a lízing díjban benne tőketörlesztés (ugyebár a legelső szerződésben szimpla használt gépekről volt szó, nem az újjáépítettekről), de minden más olyan szerződésben, amikor a végén nálunk maradhattak a gépek, akkor igenis fizettük a tőkét is.
Az a baj, hogy a transzparencia hiánya miatt nem tudhatjuk, hogy melyikben, mikor mi volt, és nagyon fontos, hogy milyen arányban.
Mondok egy példát:
Ha a magyar államnak kilóg a segge a gatyából, és nem csak a gépek beszerzési árát nem tudja 1 összegben letenni, de később is csak nagyon kis összeget tud a különben is kicsi HM költségvetésből lecsippenteni a gépek éves díjjára, akkor a következőt teheti: Mivel ez a díj tartalmazza a fix kialkudott üzemeltetést, a beszerzés évekre leosztott összegét, és a kamatot, akkor az a megoldás, hogy 0 beugróval (vállalva az infrastrukturális beruházásokat) nagyon alacsony tőketörlesztéssel, és magas kamattal, továbbá magas maradványértékkel számolják ki a lízing konstrukciót. Így van gépünk 10 évig, üzemeltetve is van, és van a végén egy nagy maradvány érték. Közben a tőkét, apránként, de fizetjük.
A 10. év lejárta előtt a fennmaradó összeget kifizethettük volna (ami az akkori költségvetést is nézve nem volt valószínű), vagy - ahogy tehettünk is - a 10. év végén fennmaradó maradványértéket továbbgörgetve tőketartozásként, új szerződést írunk alá.


Ha a lízingelt autót totálkárosra töröm a futamidő alatt, akkor mi történik nyílt végű- és zárt végű lízing esetén?
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
19 530
35 767
113
Ha a lízingelt autót totálkárosra töröm a futamidő alatt, akkor mi történik nyílt végű- és zárt végű lízing esetén?
Lényegtelen, hogy nyílt, vagy zárt végű. A futamidő alatt végig a lízingbe adó tulajdonában marad a jármű. Az autó esetén, mivel csak 1 darabos tétel, zárják a szerződést, és ki kell fizetni a szerződésből fennmaradó részt. Ha volt biztosításod, akkor az segít a dolgon.
A Gripenek esetében egy picit más a helyzet. Ha az akkor kifizetett összegből akarsz a maradványértékre, vagy úgy általában a szerződés volumenére következtetni, akkor az sem lesz egyszerű . Ugyanis tudtommal nem EBS-HU verziót kaptunk, hanem egy D-t. Ami egyrészt szerintem drágább mulatság, mint a sima C, vagy az EBS-HU.
Az, meg hogy hogyan állapodtak meg a felek a szerződésben ilyen esetekre, azt nem tudhatjuk.
Mivel nekünk 14db gépre van szükségünk, ezért mi pótlást kértünk, nem leírást. Utóbbi esetben simán kifizettetik a szerződésből fennmaradó összeget, és slussz, mintha végtörlesztettél volna.
Csakhogy nekünk kellett egy plusz gép.
A verziók:
- a kifizetett díj az új gép - használt - teljes ára volt, és egyszerűen csak futtatjuk tovább az eredeti szerződést, mintha csak +1 gépet rendeltünk volna az eredetihez. Ebben az esetben így ez a gép már az átvétel pillanatától a mi gépünk a lízing díjban pedig a megsemmisült helyett fizetjük a fenntartását.
- a kifizetett díj a szerződés lezárása (az összetört gépből a futamidőből hátralévő ráeső rész) és az új gépre már rövidebb futamidőre (2026ig tartó) kaptunk egy új kalkulációt
Nagyon fontos, hogy mindkét esetben úgy van kiszámolva, hogy mindig legyen fedezete a lízingbe adónak.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
31 266
59 563
113
Lényegtelen, hogy nyílt, vagy zárt végű. A futamidő alatt végig a lízingbe adó tulajdonában marad a jármű. Az autó esetén, mivel csak 1 darabos tétel, zárják a szerződést, és ki kell fizetni a szerződésből fennmaradó részt. Ha volt biztosításod, akkor az segít a dolgon.
A Gripenek esetében egy picit más a helyzet. Ha az akkor kifizetett összegből akarsz a maradványértékre, vagy úgy általában a szerződés volumenére következtetni, akkor az sem lesz egyszerű . Ugyanis tudtommal nem EBS-HU verziót kaptunk, hanem egy D-t. Ami egyrészt szerintem drágább mulatság, mint a sima C, vagy az EBS-HU.
Az, meg hogy hogyan állapodtak meg a felek a szerződésben ilyen esetekre, azt nem tudhatjuk.
Mivel nekünk 14db gépre van szükségünk, ezért mi pótlást kértünk, nem leírást. Utóbbi esetben simán kifizettetik a szerződésből fennmaradó összeget, és slussz, mintha végtörlesztettél volna.
Csakhogy nekünk kellett egy plusz gép.
A verziók:
- a kifizetett díj az új gép - használt - teljes ára volt, és egyszerűen csak futtatjuk tovább az eredeti szerződést, mintha csak +1 gépet rendeltünk volna az eredetihez. Ebben az esetben így ez a gép már az átvétel pillanatától a mi gépünk a lízing díjban pedig a megsemmisült helyett fizetjük a fenntartását.
- a kifizetett díj a szerződés lezárása (az összetört gépből a futamidőből hátralévő ráeső rész) és az új gépre már rövidebb futamidőre (2026ig tartó) kaptunk egy új kalkulációt
Nagyon fontos, hogy mindkét esetben úgy van kiszámolva, hogy mindig legyen fedezete a lízingbe adónak.


Rosszul kérdeztem, de értetted a kérdés lényegét. :cool:
 
  • Tetszik
Reactions: pöcshuszár

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
19 530
35 767
113
Rosszul kérdeztem, de értetted a kérdés lényegét. :cool:
Akkor hátha segít egy kicsit még jobban összekutyulni a dolgot:
Szerintem ez alapján rakták össze a Wiki-n a Gripen szerződéses részt.
Ebben konkrétan az szerepel, hogy a 2016-ra az eredeti 340Mrd forintból 93,9Mrd forint maradt volna a tartozásunk, ha közben nem tárgyaltuk volna újra.
Ezt valószínüleg nem számolgatták, hanem - az origo 2015-ös helyzetét ismerve - szimplán tudták, hogy mennyi volt a 2006-os szerződés maradvány értéke.
Azaz gépenként átlagban (mert ugye van 1 és kétüléses is) 6,7Mrd forint, azaz jelen árfolyamon kb. 23M dollár.
Ezek szerint talán 2016-ra nagyjából (erősen sacc/kb.) a felét fizettük ki 10 év alatt a gépeknek. Ami reállissá teszi a 2026-os (vagy megelőző) automatikus (vagy nagyon kisösszegű) tulajdonba kerülést.
Ha pedig így lesz, akkor szerintem minimum egy további 8-10 év ezekben a gépekben simán lesz. Akkor pedig lesz időnk gondolkodni, hogy akkor most mit is akarunk.
Onnantól pedig még az is beleférhet, hogy egy félig nyilvános tendert indítunk. Mert nem lesz olyan, hogy gép nélkül maradunk.
Esetleg azon is elgondolkodnék, hogy a 2026-os dátum előtt egy félszázad (elég 6db is) E-t berendelnek a C/D-k korszerűsítése mellé. Ugyebár kétülésesre (F) nem lenne szükség (ott vannak a mostaniak). A félszázaddal kiegészítve pedig a most meglévő század szerintem kihúzhatja 2040-ig is. Addigra viszont bármi lehet a váltótípusuk.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
27 220
54 093
113
Lényegtelen, hogy nyílt, vagy zárt végű. A futamidő alatt végig a lízingbe adó tulajdonában marad a jármű. Az autó esetén, mivel csak 1 darabos tétel, zárják a szerződést, és ki kell fizetni a szerződésből fennmaradó részt. Ha volt biztosításod, akkor az segít a dolgon.
A Gripenek esetében egy picit más a helyzet. Ha az akkor kifizetett összegből akarsz a maradványértékre, vagy úgy általában a szerződés volumenére következtetni, akkor az sem lesz egyszerű . Ugyanis tudtommal nem EBS-HU verziót kaptunk, hanem egy D-t. Ami egyrészt szerintem drágább mulatság, mint a sima C, vagy az EBS-HU.
Az, meg hogy hogyan állapodtak meg a felek a szerződésben ilyen esetekre, azt nem tudhatjuk.
Mivel nekünk 14db gépre van szükségünk, ezért mi pótlást kértünk, nem leírást. Utóbbi esetben simán kifizettetik a szerződésből fennmaradó összeget, és slussz, mintha végtörlesztettél volna.
Csakhogy nekünk kellett egy plusz gép.
A verziók:
- a kifizetett díj az új gép - használt - teljes ára volt, és egyszerűen csak futtatjuk tovább az eredeti szerződést, mintha csak +1 gépet rendeltünk volna az eredetihez. Ebben az esetben így ez a gép már az átvétel pillanatától a mi gépünk a lízing díjban pedig a megsemmisült helyett fizetjük a fenntartását.
- a kifizetett díj a szerződés lezárása (az összetört gépből a futamidőből hátralévő ráeső rész) és az új gépre már rövidebb futamidőre (2026ig tartó) kaptunk egy új kalkulációt
Nagyon fontos, hogy mindkét esetben úgy van kiszámolva, hogy mindig legyen fedezete a lízingbe adónak.
Mi lett a cseheknel osszetort geppel? Akkoriban volt rola szo hogy amit lehet meg kibanyasznak belole a tobbi meg oktatasi segedlet lesz.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
19 530
35 767
113
Mi lett a cseheknel osszetort geppel? Akkoriban volt rola szo hogy amit lehet meg kibanyasznak belole a tobbi meg oktatasi segedlet lesz.
Hááát az szerintem nagyon összetört. Talán a hajtómű, de az meg pont az ütéseket nem annyira bírja...
Esetleg egyes elektronikai elemek, de a gép orra tulajdonképpen teljesen eltűnt/leszakadt.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
31 266
59 563
113
Akkor hátha segít egy kicsit még jobban összekutyulni a dolgot:
Szerintem ez alapján rakták össze a Wiki-n a Gripen szerződéses részt.
Ebben konkrétan az szerepel, hogy a 2016-ra az eredeti 340Mrd forintból 93,9Mrd forint maradt volna a tartozásunk, ha közben nem tárgyaltuk volna újra.
Ezt valószínüleg nem számolgatták, hanem - az origo 2015-ös helyzetét ismerve - szimplán tudták, hogy mennyi volt a 2006-os szerződés maradvány értéke.
Azaz gépenként átlagban (mert ugye van 1 és kétüléses is) 6,7Mrd forint, azaz jelen árfolyamon kb. 23M dollár.
Ezek szerint talán 2016-ra nagyjából (erősen sacc/kb.) a felét fizettük ki 10 év alatt a gépeknek. Ami reállissá teszi a 2026-os (vagy megelőző) automatikus (vagy nagyon kisösszegű) tulajdonba kerülést.

A 2012-es szerződésmódosításkor kikerült a szerződésből a tulajdonszerzés.
2012-től csak a gépek használatáért / használhatóságáért fizettek, a gépekért már nem.
2017-ben került vissza a tulajdonszerzés a szerződésbe, 2026-os maradványértékkel.

Szerintem a 2018-as és 2019-es költségvetés számaiból próbáld meg kiásni, hogy mennyit fizetnek most a Gripenekért évente.
Ha 30 milliárdnál jelentősen többet, akkor elkezdték fizetni a gépek 2026-os maradványértékét is a részletekben. Ha nem több, akkor maradt az egyösszegű kifizetés 2026-ban.
 
M

molnibalage

Guest
A 2012-es szerződésmódosításkor kikerült a szerződésből a tulajdonszerzés.
2012-től csak a gépek használatáért / használhatóságáért fizettek, a gépekért már nem.
Egy 2015-ös anyag szerint zárt lízing van, tehát a végén tulajdonszerzés lesz.
UqWuLda.png


2017-ben került vissza a tulajdonszerzés a szerződésbe, 2026-os maradványértékkel.
Ez alapján minimális vágyvezérelt gondolkodással 2026-ban 0 költséggel itt maradnak a gépek.

Rudi csinált egy fantasztikus számítást, amit átbeszéltem vele ma és úgy tűnik, hogy revidiálni kell a Gripen FAQ egyes részeit. A helyzet jobb, mint eddig gondoltam. Az USAF F-16-osok költsége felett van picivel a történet, de ez így nehezen kijelenthető. Számokkal lesz majd leírva.
Kérlek bírjátok ki egy ideig még. ;)
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
31 266
59 563
113
Egy 2015-ös anyag szerint zárt lízing van, tehát a végén tulajdonszerzés lesz.
UqWuLda.png



Ez alapján minimális vágyvezérelt gondolkodással 2026-ban 0 költséggel itt maradnak a gépek.

Rudi csinált egy fantasztikus számítást, amit átbeszéltem vele ma és úgy tűnik, hogy revidiálni kell a Gripen FAQ egyes részeit. A helyzet jobb, mint eddig gondoltam. Az USAF F-16-osok költsége felett van picivel a történet, de ez így nehezen kijelenthető. Számokkal lesz majd leírva.
Kérlek bírjátok ki egy ideig még. ;)

Akkor viszont nem értem a 2017-es szerződésmódosítást.... és hogy miért örült akkor mindenki annak, hogy végre magyar tulajdonba kerülnek majd a gépek. (A 2003-as szerződésmódosításkor lett zárvégű lízing, amit 2012-ben módosítottak és kikerült belőle a tulajdonszerzés.)
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
31 266
59 563
113
Akkor viszont nem értem a 2017-es szerződésmódosítást.... és hogy miért örült akkor mindenki annak, hogy végre magyar tulajdonba kerülnek majd a gépek. (A 2003-as szerződésmódosításkor lett zárvégű lízing, amit 2012-ben módosítottak és kikerült belőle a tulajdonszerzés.)

Dezinformálva voltunk / vagyunk rendesen :hadonaszos:
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 140
17 864
113
Egy 2015-ös anyag szerint zárt lízing van, tehát a végén tulajdonszerzés lesz.
UqWuLda.png



Ez alapján minimális vágyvezérelt gondolkodással 2026-ban 0 költséggel itt maradnak a gépek.

Rudi csinált egy fantasztikus számítást, amit átbeszéltem vele ma és úgy tűnik, hogy revidiálni kell a Gripen FAQ egyes részeit. A helyzet jobb, mint eddig gondoltam. Az USAF F-16-osok költsége felett van picivel a történet, de ez így nehezen kijelenthető. Számokkal lesz majd leírva.
Kérlek bírjátok ki egy ideig még. ;)
Mondtam, hogy a Griffeket lényegében "megvettük"...;)
 
  • Tetszik
Reactions: Loken and Hegylakó

imike

Well-Known Member
2013. január 29.
1 770
4 427
113
Egy 2015-ös anyag szerint zárt lízing van, tehát a végén tulajdonszerzés lesz.

Ez alapján minimális vágyvezérelt gondolkodással 2026-ban 0 költséggel itt maradnak a gépek. ;)

Kicsit fura nekem, hogy három eszközt említ: Gripen, 3D radar, MaxxPro-k. És mi van a C-17-esekkel? Azok sem Magyar tulajdon, csak nagyon pici mértékben.

Egyébként ez a válasz is azt támasztja alá, hogy bizony kellenek nekünk a mobil réskitöltő radar századok, azoknak az eszközei legalább a mieink.