1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

Diskurzus a(z) 'Vadász-/csapásmérő/kiképző repülőgépek' témában - Nightstalker által indítva @ 2011. április 4..

  1. Ratamahata

    Ratamahata Well-Known Member

    Azért elférne még egy 14 gépes század Pápára, nemsokára felszabadul a Svéd C/D állomány, szerintem jutányos áron be lehetne szállni.... nem elég ez a gépmennyiség pláne egy helyen pláne bádoghangárban. Egy jól irányzott robotgép csapás és ammen magyar air force....
     
    svajcibeka, fip7, Karak95 and 2 others like this.
  2. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Innen a fotelból úgy vélem, vállalva a jelentő nehézségeket és költségeket, erősen szét kellene telepíteni.
     
  3. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Készülnek a következő repülőnapra. Vagy a 20 ezer repült órára. Vagy valamire, amihez nemzeti színű füstöt húzó Gripen kell.

    A májusi ajánlatkérés eredménye:

    2018/S 245-562369

    Adásvételi keretszerződés „Füstképző pirotechnikai eszköz (füstgenerátor) beszerzése SAAB JAS-39 Hu J2 Gripen típusú repülőgéphez” tárgyban

    4 készlet színes füstgenerátor (4 darab 9000-5C és 4 darab 9000-6C)
    Opciós tételek:
    Fsz. Megnevezés Típus Tervezett mennyiség (darab / feltöltés)
    1. Ground operational control box SWGT-1 1
    2. Launch Rail Test Box SWRT-1 1
    3. Restrictor Fitting GT-815R 1
    4. Zöld színező festék - 10
    5. Piros színező festék - 10
     
    tindalos, svajcibeka, arcas and 4 others like this.
  4. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  5. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Valahol írtad a múltkor, hogy melyik Gripen lett kijelölve "fleet leader"-nek, csak nem találja meg a kereső. Melyiket írtad? Csak arra emlékszem hogy nyelvészeti vita lett belőle.
     
    borisz likes this.
  6. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Gripennél nem tudok ilyenről, F-15E kapcsán volt ilyen. Google-vel is érdemes keresni, jobb mint beépített, mert a szókapcsolatokat jobban megtalálja. Ezt is azzal találtam.
    https://forum.htka.hu/threads/lockheed-martin-f-22-raptor.116/page-64#post-475009

    MiG-29
    https://forum.htka.hu/threads/mikojan-gurjevics-mig-29-35-fulcrum.129/page-18#post-21513

    https://forum.htka.hu/threads/hun-saab-jas-39ebs-hu-gripen.203/page-203#post-446480

    https://forum.htka.hu/threads/lockheed-martin-f-35-lightning-ii.119/page-163#post-406491

    Arra még emlékszem, hogy volt élettartamos összefoglaló komment is. Hogy hol arra már nem, de még idén volt.
     
  7. honved

    honved Well-Known Member

    "Közvetlen háborús veszély" harckészültségi fokozat elrendelésekor, biztosan van erre terv és gyakorlati megvalósítás. Persze, ha van még ilyen készenléti fokozat. A Néphadseregben volt egykor ilyen is, a HKSZ 3 fokozata közül. Ma nem tudom van e ilyesmi.
     
    gacsat likes this.
  8. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Bőven 2000 óra felett repültek idén is, olyan nagy probléma nem lehet...

    A 43-as gép már másodszor volt kinn 800 órás karbantartáson idén, vagyis az elmúlt 12 évben 133 órát repült évente átlagoan.
     
    arcas likes this.
  9. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

    Az két üléses, egy darabig egyedül volt :(
     
  10. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Ezt a 800 órás témát kéne valahogy idehaza elvégezni. Iszonyat nagy rezsi rakódik rá ahhoz képest, hogy milyen sűrűn kerül rá sor.
    Főleg, ha idővel növelni akarjuk majd a flottát.
     
    alfa74, fishbed and molnibalage like this.
  11. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

    Gondolom ha növelve lesz a flotta, akkor többféle karbantartás is lesz itt végezhető. Ennél a gépnél hogyan vannak a fő karbantartási óraszámok?
     
  12. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    2200 óra évente / 14 gép = 157 óra/gép évente átlagosan.

    800 óra / 157 óra = 5 év

    Azaz egy gép átlagosan 5 évente megy ki egy ilyen 800 órás karbantartásra. És ki van fizetve a lízing díjban.

    Ha a meglévő gépekkel többet szeretnének repülni, akkor először a kecskeméti karbantartó hangár kapacitását kellene növelni 2 gépről 3-ra vagy 4-re, hogy jobban pörögjenek a 200 és 400 órás karbantartások. Ehhez pedig a műszaki katonák számát kellene növelni először.

    De szerintem ezeket te is tudod.
     
    alfa74, borisz and arcas like this.
  13. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Igen, róka fogta csuka.
    Állunk egyhelyben.
     
  14. T.Tom

    T.Tom Active Member

    Befér a négy gép, sőt... :)
    [​IMG]
     
  15. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  16. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    "A hangár felépítése megváltozott a MiG-29-es időkhöz képest. Két javítócsoport és két időszakos munkákat végző csoport működik, szükség szerint két műszakban, hogy a gép minél előbb visszakerülhessen a rendszerbe. A két csoport tagjai között előfordulhat csere, de ha bent van egy 200 vagy 400 órás időszakos karbantartáson lévő repülőgép, akkor egy állandó személyzet dolgozik rajta. Kettőnél több gépet nincs értelme bevinni a hangárba, egyrészt a létszám, másrészt a rendelkezésre álló technikai eszközök miatt. "
     
    borisz likes this.
  17. T.Tom

    T.Tom Active Member

    Érdekes, amikor én abban a hangárban jártam, 4 gép volt éppen javítás alatt.
     
  18. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Arról van fotód? Abból látszana hogy mennyire vannak megbontva a gépek, milyen munkát végeznek épp rajtuk.

    Lehet hogy a létszámprobléma azóta már megoldódott és a szükséges eszközöket is megduplázták?
     
  19. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Számolgattam a repült órákat a publikus adatok alapján ...

    2010 decemberében vonták ki a MiG-29-eseket
    2015 május és 2016 júliusa között csak 1 kétüléses gép volt. (de itt volt a 823-as svéd kétüléses is valameddig "kölcsönben")
    2015 júniusától 2016 decemberéig nem repült a hasraszállt 30-as Gripen.


    2006 március: megérkeznek az első Gripenek
    2011 szeptember: 6000 óra.
    2013 december: 10 000 óra
    2016 márc: 14 000 óra
    2018 dec : 19 600 óra


    Ha a teljes 2006-2018 időszakot nézzük, akkor
    19600 óra 153 hónap (12,75 év) alatt = 1537 óra évente átlagosan; 109,8 óra/év gépenként átlagosan.


    Ha csak a 2011-2018 időszakot nézzük, akkor:
    13600 óra 87 hónap (7,25 év) alatt = 1875,9 óra évente átlagosan; 134 óra/év gépenként átlagosan.



    Ha a részidőszakokat külön nézzük, akkor:

    2006 márc. - 2011 szept. között
    6000 óra 66 hónap ( 5,5 év) alatt = 1091 óra évente átlagosan; 77,9 óra/év gépenként átlagosan.

    2011 szept. - 2013 dec. között
    4000 óra 27 hónap (2,25 év) alatt = 1777,8 óra évente átlagosan; 127 óra/év gépenként átlagosan.

    2013 dec. - 2016 márc. között:
    4000 óra 27 hónap ( 2,25 év) alatt = 1777,8 óra évente átlagosan; 127 óra/év gépenként átlagosan.

    2016 márc. - 2018 dec. között:
    5600 óra 33 hónap (2,75 év) alatt = 2036 óra évente átlagosan; 145,45 óra/év gépenként átlagosan.




    (Azért számoljátok át ti is, mert lehet hogy benéztem valamit így hajnalban.)
     
    fip7, gacsat and molnibalage like this.
  20. T.Tom

    T.Tom Active Member

    Sajnos nincs, nem is lehetne.
     

Ezen oldal megosztása