[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 211
81 102
113
A készís gépekkel van gond.

Nem fer bele a riasztasi szintidobe az a +5 perc (ha jol emlekszem, epp ennyivel gyorsabbak a szintidonel), amig egy traktorral kihuzzak oda, ahol mar indithato a hajtomu? Esetleg mar vontatas kozben segedhajtomuvet inditani? :rolleyes: Vagy tulajdonkeppen mi a problema pontosan?
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 731
12 259
113
Nem fer bele a riasztasi szintidobe az a +5 perc (ha jol emlekszem, epp ennyivel gyorsabbak a szintidonel), amig egy traktorral kihuzzak oda, ahol mar indithato a hajtomu? Esetleg mar vontatas kozben segedhajtomuvet inditani? :rolleyes: Vagy tulajdonkeppen mi a problema pontosan?
De elvileg Kecskeméten sem olyanok a hangárok, nem?
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
De elvileg Kecskeméten sem olyanok a hangárok, nem?
A normál tárolóhangárokban nem lehet hajtóművet indítani, ill. egyszer lehet, csak esetleg rászakad a gépre ha adnak egy gázfröccsöt a kiguruláshoz és kidől a hátsó fal. A keszi-hangár hátulja nyitható/nyitott, ott lehet indítani és saját gázzal kigurulni.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113

Ez lehet szimplán forrásütemezési kérdés - azaz szimplán áttolháttak vmelyik következő évi büdzsébe.
Én nem tudom, hogy ez a berendezés milyen szintű javításokhoz, vagy átvizsgálásokhoz szükséges, de szerintem eddig is megoldották a feladatot valahogy.
Ha nem a mieink, akkor a svédek.
Nem lehet, hogy egészen más olvasata lesz ennek a dolognak?
Mi van akkor, ha az aktuális stratégia szerint rájöttek, hogy erre nem is lesz szükség?
- mert mondjuk 2-5 éven belül lecserélik az adott berendezést, amit tesztelni szeretnének. Mert mondjuk az E-kben vagy az E-k szintjére felhozott C-kre már egy fejlettebb besugárzásjelzőt telepítenek/hordozza szárny alatt. Minek fizessünk be pár évre egy ilyen berendezésre előre h bérelhetjük is rövidtávon olcsóbban.
- ha ténylegesen másik típusra váltunk akkor a teszter sem biztos hogy megfelelő lesz. Lásd, mint fentebb.
- de az is lehet, hogy szimplán csak átütemezték az ügyet. Tudtommal, talán tavaly is megmaradt pénz a HM költségvetésben. Szóval annak ellenére, hogy van mire költeni, nem biztos, hogy el is kell/tudjuk költeni a lóvét.
 

Gyurma

Well-Known Member
2019. január 30.
949
1 666
93
Nem fer bele a riasztasi szintidobe az a +5 perc (ha jol emlekszem, epp ennyivel gyorsabbak a szintidonel), amig egy traktorral kihuzzak oda, ahol mar indithato a hajtomu? Esetleg mar vontatas kozben segedhajtomuvet inditani? :rolleyes: Vagy tulajdonkeppen mi a problema pontosan?
Nem tudom csak ezt olvastam ki a cikkből amit ide berakot valaki. Amugy én is csak találgatok de ezek szerint valami probléma csak van.
 

Király Fika

Well-Known Member
2019. március 22.
2 861
4 693
113
Megoldjak ezek mint anno a Mig 29-eseket. Aztan johetnek is az F 35-osok.
Mig 29-esek rideg tárolás alatt voltak, állapotuk folyamatosan romlott, de nem csak ettől, hanem még sok mástól, melyet nem kívánok részletezni. Tudomásul kell venni, hogy amit a svédek beígértek annak a fele sem igaz fejörőjátékhoz hasonlatos. Úgymint, hogy autópálya szakasz parkolóiból üzemeltethetjük, szerelő hangárból indítjuk stb. Lehet, hogy ezt megszívtuk, mivel lízingelünk, és a tárolási körülmények biztosítása a mi felelőségünk.
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz

rm40

Well-Known Member
2013. február 23.
1 637
3 342
113

Király Fika

Well-Known Member
2019. március 22.
2 861
4 693
113
Laikusként ebben csak az furcsa, hogy a Gripeneket úgy marketingelik, hogy svédországi klimatikus viszonyok mellett akár autóutakról is üzemeltethető. Ehhez képest magyar éghajlaton fűtött hangár nélkül rövid idő alatt tönkremegy és a mobilhangár sem elég? A svéd autóutakhoz fűtött óriáshodályok tartoznak?
Emlékszel? "Mese mese mátka, pillangós batárba..." Ez bizony erről szól.
 

Hegylakó

Well-Known Member
2019. január 17.
1 551
4 742
113
Laikusként ebben csak az furcsa, hogy a Gripeneket úgy marketingelik, hogy svédországi klimatikus viszonyok mellett akár autóutakról is üzemeltethető. Ehhez képest magyar éghajlaton fűtött hangár nélkül rövid idő alatt tönkremegy és a mobilhangár sem elég? A svéd autóutakhoz fűtött óriáshodályok tartoznak?
Háborúban! :rolleyes:

Feltöltheted, átfegyverezheted, elrejtheted, kisebb javításokat elvégezhetsz...

De azért 10-12 milliárdos gépekről beszélünk és még évtizedes üzemidőről. Ráadásul az egyik
legjobb térségbeli hadrafoghatósággal.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 211
81 102
113
Csak hogy ne két topikban fusson párhuzamosan ugyanaz a téma....


Sajnos nem lesz felelőse a pápai áttelepülés tervézésekor kimaradt dolgoknak. Mármint, nem hinném hogy bárkit elővesznek azért, mert nem kalkulált a kecskeméti beruházás csúszásával. Gondolom tervezés előzte meg az áttelepülést, ahol sok mindent figyelembe vettek, csak azt nem, hogy nincsenek fűtött tárolóhelyek Pápán, ahova egy század gép elfér. Építőipari beruházásoknál a csúszás benne van, ahogy most Kecskeméten is történik. Így most kiderült, a kecskemétiek tartalékrepülőterének kinevezett Pápa, nem alkalmas a feladat ellátására. Nem lehet a gépeket az előírásoknak megfelelően üzemeltetni. Persze a papír eddig elbírta, hogy van egy tartalék repülőtér. A gyakorlati valóság viszoint nem bírta el.

A vasbeton hangarban, ami folddel van boritva, ott elvileg nem lehet minusz fok. 5-7 fok ok az iras szerint. Nem en irtam. Azokban a hangarokban kb 5 fok lehet telen ha feleslegesen nem nyitogatjak az ajtot.

Felelos? Szerintem mar meg is jutalmaztak vagy netan eloleptettek.

A ferihegyi reptéren van utasszállítónak fűtött hangár, azt szépen honvédségnek kéne igénybe vennie a reptér elkészültéig. Ott ha nem is az összes gépnek de a felének legalább lehetne helyet találni. 4 elfér a mobil hangárban, a maradék 3-at meg valahogy csak meg lehet oldani. keresni nekik valami ideiglenes fűtött állomást a télre (akár lehet reptéren kívüli is.)
Ha meg több hangárt is igénybe vesznek akkor mindet el lehet tárolni.


Nem tudom mennyi idő lenne beszerezni/üzembe állítani,de pl Ferihegyen van már ilyen megoldás. Valószínűleg jó pár gripent lehetne benne tárolni
https://turizmus.com/utazas-kozlekedes/felfujhato-hangar-a-budapesti-repuloteren-1125602

Ebben lehet hajtóművet indítani...?


nem a tárolással van baj, az a baj hogy a keszi ázik

A Respirátor is forgalmaz ilyet.
Szerintem teljesen felesleges parázni.

A javító hangárban tilos hajtóművezni, mert a felfelé menő gázok kiégetik a tetejét, ezért nem tárolják ott a keszit.

Azért bírnám, ha az illetékesek megszólalnának. Esetleg egy újságíró nem csak ctrl c ctrl v-ézhetné a cikket, hanem hozzájuk is fordulhatna, ha már a minisztérium magától nem reagál. Ez utóbbi szintén elvárható lenne.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 211
81 102
113
Azért bírnám, ha az illetékesek megszólalnának. Esetleg egy újságíró nem csak ctrl c ctrl v-ézhetné a cikket, hanem hozzájuk is fordulhatna, ha már a minisztérium magától nem reagál. Ez utóbbi szintén elvárható lenne.

Én is a HM cáfolatát várom...
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 905
72 910
113
Azert bexaras am hogy bejon a futesi szezon aztan ilyenkor jut eszukbe hogy lassan fazni fognak a gripenek... Azokat a beton hangarokat az MH koltsegvetesehez kepest fillerekbol felkeszithettek volna teli tarolasi korulmenyekre. Indito aparat meg van ha jol emlekszem mobil. Annak ahogy Kkemeten csinaljak egy elol hatul nyitott lemeztetos valami is eleg ami szinten filleres. Bar nem tudom nincs e Papan olyan beton hangar ami elol hatul nyitott... Es most akkor felmerul a kerdes megis mi a toszt akarunk, almodozunk itt honvedelemrol egy haboru eseten... Mi az isten ez nyari hadsereg mint a kozepkorban?