A készís gépekkel van gond.Nem az összeset kell elpasszolni. 8-9 téli tárolása még a cikk szerint sem gond.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
A készís gépekkel van gond.Nem az összeset kell elpasszolni. 8-9 téli tárolása még a cikk szerint sem gond.
Szomorú.Ez volt már vagy átsiklottunk felette?
"GRIPEN EWS tesztberendezés, Repülőgép fedélzeti radar besugárzás jelző (RWR) rendszer tesztberendezés + 10 fő képzése" forráshiány miatt mégsem lett beszerezve.
Mobil "javító hangár".Igen. Én úgy emlékszem, hogy az került ide be nyáron a fórumba "Pápai forrásból". Akkor azt mondták (talán tindalos ?) hogy 1 már rég itt van de azt nem gépek tárolására használják, ezen felül pedig késik a szállítás. Lehet, hogy félreértettem valamit...
A készís gépekkel van gond.
Ez volt már vagy átsiklottunk felette?
"GRIPEN EWS tesztberendezés, Repülőgép fedélzeti radar besugárzás jelző (RWR) rendszer tesztberendezés + 10 fő képzése" forráshiány miatt mégsem lett beszerezve.
De elvileg Kecskeméten sem olyanok a hangárok, nem?Nem fer bele a riasztasi szintidobe az a +5 perc (ha jol emlekszem, epp ennyivel gyorsabbak a szintidonel), amig egy traktorral kihuzzak oda, ahol mar indithato a hajtomu? Esetleg mar vontatas kozben segedhajtomuvet inditani? Vagy tulajdonkeppen mi a problema pontosan?
A normál tárolóhangárokban nem lehet hajtóművet indítani, ill. egyszer lehet, csak esetleg rászakad a gépre ha adnak egy gázfröccsöt a kiguruláshoz és kidől a hátsó fal. A keszi-hangár hátulja nyitható/nyitott, ott lehet indítani és saját gázzal kigurulni.De elvileg Kecskeméten sem olyanok a hangárok, nem?
Szomorú.
Én nem tudom, hogy ez a berendezés milyen szintű javításokhoz, vagy átvizsgálásokhoz szükséges, de szerintem eddig is megoldották a feladatot valahogy.Ez lehet szimplán forrásütemezési kérdés - azaz szimplán áttolháttak vmelyik következő évi büdzsébe.
Nem tudom csak ezt olvastam ki a cikkből amit ide berakot valaki. Amugy én is csak találgatok de ezek szerint valami probléma csak van.Nem fer bele a riasztasi szintidobe az a +5 perc (ha jol emlekszem, epp ennyivel gyorsabbak a szintidonel), amig egy traktorral kihuzzak oda, ahol mar indithato a hajtomu? Esetleg mar vontatas kozben segedhajtomuvet inditani? Vagy tulajdonkeppen mi a problema pontosan?
Megoldjak ezek mint anno a Mig 29-eseket. Aztan johetnek is az F 35-osok.
Mig 29-esek rideg tárolás alatt voltak, állapotuk folyamatosan romlott, de nem csak ettől, hanem még sok mástól, melyet nem kívánok részletezni. Tudomásul kell venni, hogy amit a svédek beígértek annak a fele sem igaz fejörőjátékhoz hasonlatos. Úgymint, hogy autópálya szakasz parkolóiból üzemeltethetjük, szerelő hangárból indítjuk stb. Lehet, hogy ezt megszívtuk, mivel lízingelünk, és a tárolási körülmények biztosítása a mi felelőségünk.Megoldjak ezek mint anno a Mig 29-eseket. Aztan johetnek is az F 35-osok.
Emlékszel? "Mese mese mátka, pillangós batárba..." Ez bizony erről szól.Laikusként ebben csak az furcsa, hogy a Gripeneket úgy marketingelik, hogy svédországi klimatikus viszonyok mellett akár autóutakról is üzemeltethető. Ehhez képest magyar éghajlaton fűtött hangár nélkül rövid idő alatt tönkremegy és a mobilhangár sem elég? A svéd autóutakhoz fűtött óriáshodályok tartoznak?
Háborúban!Laikusként ebben csak az furcsa, hogy a Gripeneket úgy marketingelik, hogy svédországi klimatikus viszonyok mellett akár autóutakról is üzemeltethető. Ehhez képest magyar éghajlaton fűtött hangár nélkül rövid idő alatt tönkremegy és a mobilhangár sem elég? A svéd autóutakhoz fűtött óriáshodályok tartoznak?
https://hvg.hu/itthon/20191030_gripen_vadaszgep_kecskemet_papa_honvedseg
sietni kéne már azzal a kecskeméti reptérfelújítással.
Sajnos nem lesz felelőse a pápai áttelepülés tervézésekor kimaradt dolgoknak. Mármint, nem hinném hogy bárkit elővesznek azért, mert nem kalkulált a kecskeméti beruházás csúszásával. Gondolom tervezés előzte meg az áttelepülést, ahol sok mindent figyelembe vettek, csak azt nem, hogy nincsenek fűtött tárolóhelyek Pápán, ahova egy század gép elfér. Építőipari beruházásoknál a csúszás benne van, ahogy most Kecskeméten is történik. Így most kiderült, a kecskemétiek tartalékrepülőterének kinevezett Pápa, nem alkalmas a feladat ellátására. Nem lehet a gépeket az előírásoknak megfelelően üzemeltetni. Persze a papír eddig elbírta, hogy van egy tartalék repülőtér. A gyakorlati valóság viszoint nem bírta el.
A vasbeton hangarban, ami folddel van boritva, ott elvileg nem lehet minusz fok. 5-7 fok ok az iras szerint. Nem en irtam. Azokban a hangarokban kb 5 fok lehet telen ha feleslegesen nem nyitogatjak az ajtot.
Felelos? Szerintem mar meg is jutalmaztak vagy netan eloleptettek.
A ferihegyi reptéren van utasszállítónak fűtött hangár, azt szépen honvédségnek kéne igénybe vennie a reptér elkészültéig. Ott ha nem is az összes gépnek de a felének legalább lehetne helyet találni. 4 elfér a mobil hangárban, a maradék 3-at meg valahogy csak meg lehet oldani. keresni nekik valami ideiglenes fűtött állomást a télre (akár lehet reptéren kívüli is.)
Ha meg több hangárt is igénybe vesznek akkor mindet el lehet tárolni.
Igazad lehet.
Nem tudom mennyi idő lenne beszerezni/üzembe állítani,de pl Ferihegyen van már ilyen megoldás. Valószínűleg jó pár gripent lehetne benne tárolni
https://turizmus.com/utazas-kozlekedes/felfujhato-hangar-a-budapesti-repuloteren-1125602
Ebben lehet hajtóművet indítani...?
Azt nyilván nem, de a tárolás megoldható.
Illetve van kisebben is:
http://m.hu.yolloy-tienda.com/infla...k-inflatable-private-plane-hangar-tunnel.html
nem a tárolással van baj, az a baj hogy a keszi ázik
A Respirátor is forgalmaz ilyet.
Szerintem teljesen felesleges parázni.
A javító hangárban tilos hajtóművezni, mert a felfelé menő gázok kiégetik a tetejét, ezért nem tárolják ott a keszit.
Azért bírnám, ha az illetékesek megszólalnának. Esetleg egy újságíró nem csak ctrl c ctrl v-ézhetné a cikket, hanem hozzájuk is fordulhatna, ha már a minisztérium magától nem reagál. Ez utóbbi szintén elvárható lenne.
Azért bírnám, ha az illetékesek megszólalnának. Esetleg egy újságíró nem csak ctrl c ctrl v-ézhetné a cikket, hanem hozzájuk is fordulhatna, ha már a minisztérium magától nem reagál. Ez utóbbi szintén elvárható lenne.
Jó esetben. Rossz esetben le kell tolni a gatyát és elmesélni, hogy korrigálják a hibát.Én is a HM cáfolatát várom...
Melyikbe? Amelyik már évekkel ezelőtt megszűnt?Menjenek már ki a Baumaxba, és vegyenek néhány nagy teljesítményű fűtőberendezést.