1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

Diskurzus a(z) 'Vadász-/csapásmérő/kiképző repülőgépek' témában - Nightstalker által indítva @ 2011. április 4..

  1. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Az adatok honnan vannak?
     
  2. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Pilótánként kéne ennyi, nem?
     
  3. ms07

    ms07 Well-Known Member

    A 6,10,14,19 ezer órát mindig bejelentették, minimum egy HM-es cikkben. Az összes többi adatot ezekből számolta ki Terminátor
     
    borisz, arcas and molnibalage like this.
  4. ms07

    ms07 Well-Known Member

    Igen, ha minden pilótánk full többfeladatú lenne. De pl nincs mindenkinek légi utántöltési, földi támadó, CAS stb jogosítása, sajnos
     
    borisz, svajcibeka and gacsat like this.
  5. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Az szuper. Ez így be fog kerülni a Gripen FAQ + egyebekbe. Jövő év elején frissítem majd.

    Már a jenki pilóták sem többfeladatúak minden alakulatnál annak ellenére, hogy többet repülnek. Szliácsi repnapon beszéltem F-16-os zsokéval és szinte csak AG feladatokat gyakorolt az ő századuk, légiharcot csak hébe-hóba.

    Persze az más kérdés, hogy így is repülnek 160-180 órát is, de ez azt jelenti, hogy egy területen magasabban van a készség szint, mintha ebből mindkettőt tolná. A hh alatt benelux és USA pilóták F-16-on repültek 200+ órákat is. Elég csak felmenni az F-16.net oldalra és pilóta karrierek között bogarászni.
     
    borisz and ms07 like this.
  6. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Pontosan így van.
     
    borisz likes this.
  7. arcas

    arcas Well-Known Member

    exi likes this.
  8. Szittya

    Szittya Well-Known Member

    Fel off. Azt lehet tudni hogy a brazilok milyen hazai fegyverzetet kivannak integralni a gripen re? Ha jol tudom van sok mimdenuk. Radar rombolo raketa cirkalo iranyitott bombak es raketak.
     
  9. vilmoci

    vilmoci Well-Known Member

    kb. egy éve felbukkant, talán TDK-ra készült, ha jól rémlik. Emlékeim szerint voltak benne tévedések, de ezt betudtuk a közlekedésüzemi tanszék repülős dolgokban megnyilvánuló mérsékelt ismeretanyagának... (az ő asztaluk a forgalomszámlálás, vonatok, buszok, stb., meg az üzemszervezés :D)
     
  10. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  11. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  12. ms07

    ms07 Well-Known Member

    Terminator likes this.
  13. Shadow

    Shadow Active Member

    Előre is elnézést kérek bevallom soha nem töltöttem sok időt harci repülök technikai részleteivel meg úgy egyáltalán a repüléssel de felmerült bennem 1 kérdés. Próbáltam utána nézni de nem találtam nagyon forrást neten. Szóval felötlött bennem a gondolat hogy a C/D verzióban egy Volvo RM12 gázturbina van míg ez E ben már egy GE F414G, és vajon meddig lesz még alkatrész utánpótlás arra a volvo-ra amit a Gripenen kivül semmi nem használ, bár ahogy olvasom ez gyakorlatilag egy picit módosított GE F404. Csak azért kérdem mert ha a svédek kikukázzák az összes C/D-t nem sok marad belőlük darabra rendszerben szóval nem tudom mennyire éri meg fenntartani az alkatrész utánpótlás sokáig azután. Persze ez igaz lesz gyakorlatilag mindenre a gépben... szóval lehet nem is kéne pont a turbina miatt aggódnom. Hogyan működnek ezek a dolog repülők esetében valós az a félelmem hogy a pótalkatrészek ára egy idő után hihetetlenül drága (tudom eleve drága) lesz a kis széria miatt? vagy felesleges emiatt aggódni mert mire ez az idő eljönne úgyis cserélni kell őket?
     

Ezen oldal megosztása