[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

Különben meg ha nincs más, akkor szépen szétszórják a különböző repülőtereken őket tárolni. ;)
Hol, melyik reptéren tudsz olyan fűthető hangárokról, amik a kinti esetleges téli -10-15 foknál is tudnak a hangárban +5-7 fokot folyamatosan biztosítani?!! Emellett persze biztosítva a gépek normál kiképzési/gyakorlási repüléseinek technikai-szervezeti-személyzeti lehetőségeit?!! Az éleslövészetes ötletedről ne is beszéljünk, egy ilyen akció max 1-2 hétre tenné lehetővé a gépek Svédországi állomásoztatását - és hol is van az éleslövészet - ja, a sarkkörön túl, ott biztos melegebb lesz télen mint itthon?!! Itt és most viszont ki kellene húzni valahogy az egész telet, azaz 3 hónapot, amikor lehetnek mínuszok!! Ilyen kiküldetést ráadásul nem ilyen hübelebalázs pánik-akcióban, hanem hónapokra/egy évre előre kell megtervezni és egyeztetni a svédekkel!!
 
- 4 kirepül a Baltikumba, bevállalunk egy újabb félévet.
- 2 áttelepül a szlovénekhez.
- Lefogadom 1-et Tindalos is simán haza tud vinni.
A többinek így már elég lesz a hangár. Probléma megoldva. :)
Nem az összeset kell elpasszolni. 8-9 téli tárolása még a cikk szerint sem gond.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag
A készís gépekkel van gond.

Nem fer bele a riasztasi szintidobe az a +5 perc (ha jol emlekszem, epp ennyivel gyorsabbak a szintidonel), amig egy traktorral kihuzzak oda, ahol mar indithato a hajtomu? Esetleg mar vontatas kozben segedhajtomuvet inditani? :rolleyes: Vagy tulajdonkeppen mi a problema pontosan?
 
Nem fer bele a riasztasi szintidobe az a +5 perc (ha jol emlekszem, epp ennyivel gyorsabbak a szintidonel), amig egy traktorral kihuzzak oda, ahol mar indithato a hajtomu? Esetleg mar vontatas kozben segedhajtomuvet inditani? :rolleyes: Vagy tulajdonkeppen mi a problema pontosan?
De elvileg Kecskeméten sem olyanok a hangárok, nem?
 
De elvileg Kecskeméten sem olyanok a hangárok, nem?
A normál tárolóhangárokban nem lehet hajtóművet indítani, ill. egyszer lehet, csak esetleg rászakad a gépre ha adnak egy gázfröccsöt a kiguruláshoz és kidől a hátsó fal. A keszi-hangár hátulja nyitható/nyitott, ott lehet indítani és saját gázzal kigurulni.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

Ez lehet szimplán forrásütemezési kérdés - azaz szimplán áttolháttak vmelyik következő évi büdzsébe.
Én nem tudom, hogy ez a berendezés milyen szintű javításokhoz, vagy átvizsgálásokhoz szükséges, de szerintem eddig is megoldották a feladatot valahogy.
Ha nem a mieink, akkor a svédek.
Nem lehet, hogy egészen más olvasata lesz ennek a dolognak?
Mi van akkor, ha az aktuális stratégia szerint rájöttek, hogy erre nem is lesz szükség?
- mert mondjuk 2-5 éven belül lecserélik az adott berendezést, amit tesztelni szeretnének. Mert mondjuk az E-kben vagy az E-k szintjére felhozott C-kre már egy fejlettebb besugárzásjelzőt telepítenek/hordozza szárny alatt. Minek fizessünk be pár évre egy ilyen berendezésre előre h bérelhetjük is rövidtávon olcsóbban.
- ha ténylegesen másik típusra váltunk akkor a teszter sem biztos hogy megfelelő lesz. Lásd, mint fentebb.
- de az is lehet, hogy szimplán csak átütemezték az ügyet. Tudtommal, talán tavaly is megmaradt pénz a HM költségvetésben. Szóval annak ellenére, hogy van mire költeni, nem biztos, hogy el is kell/tudjuk költeni a lóvét.
 
Nem fer bele a riasztasi szintidobe az a +5 perc (ha jol emlekszem, epp ennyivel gyorsabbak a szintidonel), amig egy traktorral kihuzzak oda, ahol mar indithato a hajtomu? Esetleg mar vontatas kozben segedhajtomuvet inditani? :rolleyes: Vagy tulajdonkeppen mi a problema pontosan?
Nem tudom csak ezt olvastam ki a cikkből amit ide berakot valaki. Amugy én is csak találgatok de ezek szerint valami probléma csak van.
 
Megoldjak ezek mint anno a Mig 29-eseket. Aztan johetnek is az F 35-osok.
Mig 29-esek rideg tárolás alatt voltak, állapotuk folyamatosan romlott, de nem csak ettől, hanem még sok mástól, melyet nem kívánok részletezni. Tudomásul kell venni, hogy amit a svédek beígértek annak a fele sem igaz fejörőjátékhoz hasonlatos. Úgymint, hogy autópálya szakasz parkolóiból üzemeltethetjük, szerelő hangárból indítjuk stb. Lehet, hogy ezt megszívtuk, mivel lízingelünk, és a tárolási körülmények biztosítása a mi felelőségünk.
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz
Laikusként ebben csak az furcsa, hogy a Gripeneket úgy marketingelik, hogy svédországi klimatikus viszonyok mellett akár autóutakról is üzemeltethető. Ehhez képest magyar éghajlaton fűtött hangár nélkül rövid idő alatt tönkremegy és a mobilhangár sem elég? A svéd autóutakhoz fűtött óriáshodályok tartoznak?
Emlékszel? "Mese mese mátka, pillangós batárba..." Ez bizony erről szól.
 
Laikusként ebben csak az furcsa, hogy a Gripeneket úgy marketingelik, hogy svédországi klimatikus viszonyok mellett akár autóutakról is üzemeltethető. Ehhez képest magyar éghajlaton fűtött hangár nélkül rövid idő alatt tönkremegy és a mobilhangár sem elég? A svéd autóutakhoz fűtött óriáshodályok tartoznak?
Háborúban! :rolleyes:

Feltöltheted, átfegyverezheted, elrejtheted, kisebb javításokat elvégezhetsz...

De azért 10-12 milliárdos gépekről beszélünk és még évtizedes üzemidőről. Ráadásul az egyik
legjobb térségbeli hadrafoghatósággal.
 
Csak hogy ne két topikban fusson párhuzamosan ugyanaz a téma....


Sajnos nem lesz felelőse a pápai áttelepülés tervézésekor kimaradt dolgoknak. Mármint, nem hinném hogy bárkit elővesznek azért, mert nem kalkulált a kecskeméti beruházás csúszásával. Gondolom tervezés előzte meg az áttelepülést, ahol sok mindent figyelembe vettek, csak azt nem, hogy nincsenek fűtött tárolóhelyek Pápán, ahova egy század gép elfér. Építőipari beruházásoknál a csúszás benne van, ahogy most Kecskeméten is történik. Így most kiderült, a kecskemétiek tartalékrepülőterének kinevezett Pápa, nem alkalmas a feladat ellátására. Nem lehet a gépeket az előírásoknak megfelelően üzemeltetni. Persze a papír eddig elbírta, hogy van egy tartalék repülőtér. A gyakorlati valóság viszoint nem bírta el.

A vasbeton hangarban, ami folddel van boritva, ott elvileg nem lehet minusz fok. 5-7 fok ok az iras szerint. Nem en irtam. Azokban a hangarokban kb 5 fok lehet telen ha feleslegesen nem nyitogatjak az ajtot.

Felelos? Szerintem mar meg is jutalmaztak vagy netan eloleptettek.

A ferihegyi reptéren van utasszállítónak fűtött hangár, azt szépen honvédségnek kéne igénybe vennie a reptér elkészültéig. Ott ha nem is az összes gépnek de a felének legalább lehetne helyet találni. 4 elfér a mobil hangárban, a maradék 3-at meg valahogy csak meg lehet oldani. keresni nekik valami ideiglenes fűtött állomást a télre (akár lehet reptéren kívüli is.)
Ha meg több hangárt is igénybe vesznek akkor mindet el lehet tárolni.


Nem tudom mennyi idő lenne beszerezni/üzembe állítani,de pl Ferihegyen van már ilyen megoldás. Valószínűleg jó pár gripent lehetne benne tárolni
https://turizmus.com/utazas-kozlekedes/felfujhato-hangar-a-budapesti-repuloteren-1125602

Ebben lehet hajtóművet indítani...?


nem a tárolással van baj, az a baj hogy a keszi ázik

A Respirátor is forgalmaz ilyet.
Szerintem teljesen felesleges parázni.

A javító hangárban tilos hajtóművezni, mert a felfelé menő gázok kiégetik a tetejét, ezért nem tárolják ott a keszit.

Azért bírnám, ha az illetékesek megszólalnának. Esetleg egy újságíró nem csak ctrl c ctrl v-ézhetné a cikket, hanem hozzájuk is fordulhatna, ha már a minisztérium magától nem reagál. Ez utóbbi szintén elvárható lenne.
 
Azért bírnám, ha az illetékesek megszólalnának. Esetleg egy újságíró nem csak ctrl c ctrl v-ézhetné a cikket, hanem hozzájuk is fordulhatna, ha már a minisztérium magától nem reagál. Ez utóbbi szintén elvárható lenne.

Én is a HM cáfolatát várom...