Arról, hogy a későbbiekben Szolnokra kerülnek a hangárok sehol sem találtam információt.
Már nem emlékszem szó szerint, hogy mit írnak Aeromagazin decemberi számában, de ott írtak valamit hogy helikoptereket fognak benne tárolni.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Arról, hogy a későbbiekben Szolnokra kerülnek a hangárok sehol sem találtam információt.
Ezt én nem olvastam.Már nem emlékszem szó szerint, hogy mit írnak Aeromagazin decemberi számában, de ott írtak valamit hogy helikoptereket fognak benne tárolni.
A tárolás alatt mit értünk pontosan? Mert korábban itt is volt szó róla, hogy tartós téli tárolásra a fűthetőség miatt nem alkalmasak.
Igen!- Milyen erősségű szelet bír ki?
- "a hangár belső méretei változtathatóak, így akár más típusú repülőeszközök is tárolhatók benne" - Ezt hogy kell értelmezni? A szélessége és a magassága fix, csak a hossza bővíthető.
- "Helyszínen felfújható, nagyméretű sátor" : felfújható?
Igen!
Kínából döbbenetes áron lehet ilyeneket rendelni.
Nem gondolom, hogy potenciális reklám lenne így beteszem: Link
Még akkor néztem utána, amikor elindult a pánik a "megfagynak a gépek" körül.
A Respirator is forgalmaz hasonló felfújható "sátrakat"a német Schall-tól, csak jóval kisebb méretben.
Alapvetően ugyan az, mint az ugrálóvár, csak sokkal hasznosabb a MH szempontjából.
Baromi gyorsan telepíthető, és eléggé strapabíró. Sérülés esetén elég gyorsan javítható. A túra cuccoknál is egyre gyakoribb, hogy a sátrak formáját felfújható merevítők alakítják ki.
Alapvetően a SAAB DAM-jában is nem maga a hangár a kunszt, hanem az, ahogy javításokhoz szükséges berendezéseket konténerekbe integrálták. És ezzel lehetővé tették a tábori körülmények közötti komolyabb karbantartások elvégzését.
Mobil hangárt egy csomó cég gyárt, telepít. Abban semmi különleges nincs.
NEM, ez a most átadott DAM, merev fémvázas (alu gondolom), beborítva a "szövettel".A mai képek és a videók alapján ez felfújható részekből áll?
Ezek felfújhatók:
Tehát a felfújható verzió már több helyen használatban van, de ez az új könnyűszerkezetes DAM, az integrált rendszerekkel nálunk van először.A SAAB kérdésünkre adott válaszából kiderült: a DAM-rendszer egyes komponenseit már korábban rendszeresítették más vásárlók. A műszaki eszközöket tároló és kiszolgáló konténereket a svéd légierő alkalmazza évek óta, alapvetően a JAS–39C/D Gripenekhez, de számos esetben a légierő helikoptereinek kiszolgálását is ezek segítségével oldották meg egy-egy hadgyakorlat során. A felfújható hangárt pedig az olasz légierő használja, immár több mint tíz esztendeje. A teljes, álcavédelemmel is ellátott DAM azonban először Magyarországon áll majd hadrendbe.
De értem már!
A februári Honvéd folyóiratban megjelent infó félreérthető:
Már nem emlékszem szó szerint, hogy mit írnak Aeromagazin decemberi számában, de ott írtak valamit hogy helikoptereket fognak benne tárolni.
Ez - a kialakításából adódóan - egy igen strapíbíró szerkezetnek tűnik. Pontos értéket nem találtam rá, de a 2 vége áramvonalas kialakítású - nem úgy, mint a felfújható -, ráadásul szerkezetileg is támasztja a vázat a hossztengely mentén. Az alu szerkezet pedig szerintem elég rugalmas, ahhoz, hogy a nagyobb szél nyomás hatására is inkább rugalmasan deformálódik, és nem törik.- Milyen erősségű szelet bír ki?
Elég az is. Gondolom jelenleg adott hosszra vannak legyártva összeszerelve, de ha szükség lenne rá, akkor pár középső elem megvételével tök egyszerűen bővíthetjük.- "a hangár belső méretei változtathatóak, így akár más típusú repülőeszközök is tárolhatók benne" - Ezt hogy kell értelmezni? A szélessége és a magassága fix, csak a hossza bővíthető.
ez szimpla félreértés, megbeszéltük
Én is erről írtam, hogy egy megvásárlásáról tudtam. Ez lehet, hogy kommunikációs baki volt, de az is lehet, hogy egyszerűen kibővítettük a megrendelést.- "A Honvédelmi Minisztérium 2018. december 18-án jelentette be, hogy a Magyar Honvédség számára egy ilyen rendszert vásárolnak, annak minden elemével, vagyis a karbantartáshoz szükséges konténerekkel, illetve az egész komplexum rejtését biztosító Barracuda álcázórendszerrel együtt."
Igen ez van a hivatalos promo anyagban:- "10-14 fő körülbelül 60 óra alatt tudja telepíteni." - Amikor megrendelték még azt mondta a SAAB, hogy 11 ember által 48 óra alatt bárhol felállítható.
Erről majd talán arcas tud neked valami belsős infót szerezni, de itt a fő kérdés főleg az emberi tényező lesz...- Milyen szintű karbantartást lehet benne elvégezni a Gripeneken? (hány óra utánit)
Ha tényleg mindent, akkor ha van/lesz munkaerő, akkor tulajdonképpen megduplázódott a karbantartó kapacitás a Gripenekez, ami eddig a szűk keresztmetszet volt a gépek még jobb kihasználásához?
És ez miért jobb, mintha a haverok építenének könnyűszerkezetest Szolnokra?
Nem tudom. Lehet azért, hogy ne álljon kihasználatlanul, ha már megvették.
Ha visszaköltöznek a Gripenek Kecskemétre, utána mire használják a mobil hangár rendszert?
A baltikumba nem kell, ott van minden. Izlandra kell? (Hogy viszik oda? C-17?)
Külföldön egy-egy gyakorlat általában egy hétig tart, ennyiért valószínűleg felesleges odavinni.
(60 óra összeszerelni és ugyanennyi szétszerelni is és csak sok teherautóval szállítható jelenleg.)
Lehet vele itthon kitelepülést gyakorolni. (Pápa, Debrecen stb.)
De helikopterek tárolásra/karbantatására jó lehet.
Kb. 2020 közepére lesz 8 db H145M itthon és lesz tele az egyik felújított hangár. 2020 végére tele lesz a második felújított hangár is. De a Mi-8/17/24-eseknek (16 gép), a Zlineknek (4db) is kell hely tárolásra, karbantartásra. Ha jól számolom, egy sátorba 3 Mi8/17/24 férhet be, főrotor nélkül. Karbantartásra jó lehet.
3 év múlva fel kell újítani a mobil hangárt, utána újabb 3 év múlva meg lehet kidobni az orosz helikopterekel együtt ... hacsak a H225M-eket nem akarják használni.