[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 873
82 446
113
Tekintve hogy a Mi-8/17 közel 6 m magas és 18+m hosszú, , jó ha kettő befér egymás mögött ügyesen, kissé ferdén beállítva, a rotorlapátokat leszerelve. Mi-24-ből meg a szárnyak miatt nemigen férhet be több.

Igazad van, a valóság az nem Tetris játék...
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 873
82 446
113
Milyen jó logikai játékot lehetne készíteni ebből a sátor + minél több szabadon választott jármű behelyezésből :)

Igen :)

Valamelyik cikkben írták, hogy mindenféle katonai járművet is lehet benne tárolni. És persze katasztrófahelyzet esetén irányítási pont is lehet és embereket is lehet benne elszállásolni ideiglenesen.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Milyen jó logikai játékot lehetne készíteni ebből a sátor + minél több szabadon választott jármű behelyezésből
Valamelyik cikkben írták, hogy mindenféle katonai járművet is lehet benne tárolni.
Vannak ilyen játékok...;)
aa.jpg

bb.jpg
 

hurci10

Well-Known Member
2018. július 1.
488
2 039
93


Nem tudom, hogy miért akkora csoda ez a mobil hangár?
Már a 21-es korszakban is voltak hasonló - csak méregzöld - ponyvahangárok. Szerintem minden vadász reptéren volt, de Taszáron 3 db biztosan.
Arra gyakorlatilag alkalmatlan volt, hogy repülőgépen dolgozzunk benne. Ha lecsuktuk az elejét, zseblámpa kellett, ha meg nyitva hagytuk, ugyan olyan idő volt bent, mint kint. Télen belefagytunk, nyáron megfulladtunk benne. Állítólag volt hozzá valami szellőztető - fűtő szerkezet, de azt csapatnál soha nem láttuk. Szóval már akkor is mérsékelt sikere volt az üzemeltetők között.
Ezért raktárnak, vagy hosszú távra lekonzervált gépek tárolására használtuk. Taszáron egy ilyenben ázott szarrá a Szuhojokhoz drága pénzen vett fegyverzet egy része, mert alá folyt a víz.
A mostani svéd csodákat meg eredetileg azért vették, hogy a pápai áttelepülés idején ezekben álljanak a készültségi gépek. Ezek voltak az első széria példányok, amit eladott a svéd cég, így az általuk küldött "szakértő" sem tudta, hogyan kellene összerakni. Csak amikor - némi szenvedés árán - sikerült összeszerelni, akkor derült ki, hogy nem lehet benne indítani, mert a Griff indító hajtóművecskéjének gázai megolvasztják. Így lett két szép mobil hangárunk, amivel lehet dicsekedni, a készültség meg maradt a csillaghangárban.
Annyira tipikusan magyar!
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 823
47 158
113
Nem tudom, hogy miért akkora csoda ez a mobil hangár?
Már a 21-es korszakban is voltak hasonló - csak méregzöld - ponyvahangárok. Szerintem minden vadász reptéren volt, de Taszáron 3 db biztosan.
Arra gyakorlatilag alkalmatlan volt, hogy repülőgépen dolgozzunk benne. Ha lecsuktuk az elejét, zseblámpa kellett, ha meg nyitva hagytuk, ugyan olyan idő volt bent, mint kint. Télen belefagytunk, nyáron megfulladtunk benne. Állítólag volt hozzá valami szellőztető - fűtő szerkezet, de azt csapatnál soha nem láttuk. Szóval már akkor is mérsékelt sikere volt az üzemeltetők között.
Ezért raktárnak, vagy hosszú távra lekonzervált gépek tárolására használtuk. Taszáron egy ilyenben ázott szarrá a Szuhojokhoz drága pénzen vett fegyverzet egy része, mert alá folyt a víz.
A mostani svéd csodákat meg eredetileg azért vették, hogy a pápai áttelepülés idején ezekben álljanak a készültségi gépek. Ezek voltak az első széria példányok, amit eladott a svéd cég, így az általuk küldött "szakértő" sem tudta, hogyan kellene összerakni. Csak amikor - némi szenvedés árán - sikerült összeszerelni, akkor derült ki, hogy nem lehet benne indítani, mert a Griff indító hajtóművecskéjének gázai megolvasztják. Így lett két szép mobil hangárunk, amivel lehet dicsekedni, a készültség meg maradt a csillaghangárban.
Annyira tipikusan magyar!
Apuka!
Nézzemá' meg rendesen ezeket a rohadt videókat, amik be lettek illesztve.
Úgy tűnik, mint amiben nincs világítás?
Hozzátenném, hogy full légkondícionált az egész.
Ez a hajtóműindítás dolog meg nagyjából egy 50.000 Ft-os állvánnyal megoldható amire felraknak egy 45 fokos szögben hátrafelé álló terelőlapot. Ezt indításkor az indítóhajtóművek felé tolják, és minden meg van oldva.
Készenlétis gépeknél meg már úgy "teszi el" a gépet hogy mellé-mögé állítják ezeket. normális konstrukció esetén el sem kell tolni onnan, mert a gép kiáll alóla.
 

hurci10

Well-Known Member
2018. július 1.
488
2 039
93
Apuka!
Nézzemá' meg rendesen ezeket a rohadt videókat, amik be lettek illesztve.
Úgy tűnik, mint amiben nincs világítás?
Hozzátenném, hogy full légkondícionált az egész.
Ez a hajtóműindítás dolog meg nagyjából egy 50.000 Ft-os állvánnyal megoldható amire felraknak egy 45 fokos szögben hátrafelé álló terelőlapot. Ezt indításkor az indítóhajtóművek felé tolják, és minden meg van oldva.
Készenlétis gépeknél meg már úgy "teszi el" a gépet hogy mellé-mögé állítják ezeket. normális konstrukció esetén el sem kell tolni onnan, mert a gép kiáll alóla.


Akkor, hogy Te is értsd: amire vették, arra alkalmatlan. Kisfiú.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 823
47 158
113
Akkor, hogy Te is értsd: amire vették, arra alkalmatlan. Kisfiú.
És mire is vették?
Mert azt már tudjuk, hogy a "21-es korszakban", az akkori világítás, légkondícionálás nélküli beázó ponyvák mire voltak alkalmasak. De hogy ezekről mi alapján húzod le a keresztvizet, arról fogalmam sincs.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 873
82 446
113
Van olyan karbantartási művelet a Gripennél, amikor be kell indítani az APU-t?
Ha igen, akkor a svédek hibáztak, mert nem végezhető el minden karbantartási művelet a mobil hangárban.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 823
47 158
113
Jani bácsi idejében minden jobb volt! :D :D :D
Nekem is ez jött le. De ha benne volt/van a Gripenek kiszolgáló földi személyzetében, akkor megkövetem. ;)
De az ne legyen már érv, hogy huszon/harminc X éve a füves kifutó mellé letelepített ponyvasátor alatt milyen szar volt dolgozni! Mert azt gondolom, hogy a kettő nem azonos kategória.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz