Csak nehogy kényszerleszállás legyen...
A 44es ketuleses gep volt, ha jol lattam.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Csak nehogy kényszerleszállás legyen...
Nem dől össze attól a világ.Csak nehogy kényszerleszállás legyen...
Igen ez rajta van, de nem írnak ott semmiféle nagyjavítást. Nagyjavításnak értelme sem nagyon lenne. A ponyva maga elöregedhet. Ezáltal a különböző előnyös tulajdonságait elveszítheti, mert ugye IR álcázott, radar elnyelő, rejtőszínű (fényöregedés). Az fém részek viszont biztosan több mint 3 évet bírnak...
Ugyanakkor szerintem a teljes komplexum árából, maga a ponyvacsere nem hiszem hogy 30%-nál (tipp) nagyobb összeg lenne. Ráadásul ezek a PVC ponyvák viszonylag egyszerűen javíthatók.
Persze nem ebben kell 8-10 évig tárolni a dolgainkat, ugyanakkor a jelenlegi átmeneti időszakban, amikor viszonylag gyorsan lesz szükség hangárbővítésre, valószínű Szolnokon lesznek hosszútávra felállítva, amíg el nem készülnek a végleges hangárok.
Ha pedig beválnak akkor a SAAB-bal hosszútávú kapcsolat is létrejöhet, mert a SAAB ezen üzletága igen sokféle álcázott, telepíthető, központokat is fejleszt. Legyenek azok egészségügyiek, kommunikációsak, vezetésiek, vagy szimplán csak elhelyezésiek.
De az már most látszik, hogy ez a kapcsolat mindenképpen hosszútávú lesz, mert emlékeim szerint a Leopardjaink is SAAB álcázást fognak kapni. Ha pedig ezekre gondoltak, akkor a beszerzendő többi értékesebb járművünk is megkaphatja a Barracuda rendszert...
Ez a Signiture Management üzletága a SAAB-nak.
Nem dől össze attól a világ.
A 39-es Gripent a májusi óta nem látták. Valószínűleg azon volt a gépágyúcsőrobbanás. A Kecskemétre hazatelepülő gépek között sem volt ott. Azt nyilatkozták, hogy 2 gép van Svédországban karbantartáson. Eddig mindig egyszerre csak egy gép volt kinn karbantartáson. Úgy volt ütemezve hogy kirepültek az egyikkel, otthagyták karbantartásra, a másikkal, aminek akkor készült el a karbantartása, azzal meg hazarepültek.
korrekt. - bár csak átfutottam.
A radarok kapcsán szerintem van egy kis keveredés a cikkben.
Viszont képességnövelést szofveresen kaptak.A radarok kapcsán szerintem van egy kis keveredés a cikkben.
Tudtommal a magyar változatú gépekben a PS-05 Mark 3 radarok vannak még most is és azok nem lettek Mark 4 szintre korszerűsítve.
Az MS-20 software csomag nem jelentett radar korszerűsítést is.
Az Mark 3 - Mark 4 fejlesztés radar blokkok cseréjét jelenti (többek között)
A Mark 4 - Mark 5 fejlesztésnél a radar blokkok maradnak, és a radar antennát cserélik AESA rendszerűre.
Részletesebben ITT.
korrekt. - bár csak átfutottam.
Nem vagyok benne, biztos, hogy jó embert kérdezel...Az éjszaka olvasgatás közben belefutottam abba a mondatba, hogy "2008: Hungary's imports of 18 Missiles and missile launchers from United Kingdom."
Mit vettek az angoloktól a Gripenhez 18 db-ot? Nekem, nem jut eszembe semmi.
Azt igen, de CSAK azt...Viszont képességnövelést szofveresen kaptak.
Máig sincs AESA radarunk?A radarok kapcsán szerintem van egy kis keveredés a cikkben.
Tudtommal a magyar változatú gépekben a PS-05 Mark 3 radarok vannak még most is és azok nem lettek Mark 4 szintre korszerűsítve.
Az MS-20 software csomag nem jelentett radar korszerűsítést is.
Az Mark 3 - Mark 4 fejlesztés radar blokkok cseréjét jelenti (többek között)
A Mark 4 - Mark 5 fejlesztésnél a radar blokkok maradnak, és a radar antennát cserélik AESA rendszerűre.
Részletesebben ITT.
Hogy lenne? Egyetlen Gripen üzemeltetőnek sincs.Máig sincs AESA radarunk?
Mivel még nincs is kész...Nem vette meg senki.
Mivel még nincs is kész...
Nem is dolgoznak rajta. Tudtommal ez egy opció. Kérés esetén leskálázzák a E/F radarját, de még maguk a svédek sem rendeltek belőle tudtommal a saját Gripen flottának.Mivel még nincs is kész...
Itt nem csak egyszerű fel-le skálázásról van szó...Nem is dolgoznak rajta. Tudtommal ez egy opció. Kérés esetén leskálázzák a E/F radarját, de még maguk a svédek sem rendeltek belőle tudtommal a saját Gripen flottának.