[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

És ez miért jobb, mintha a haverok építenének könnyűszerkezetest Szolnokra?

Nem tudom. Lehet azért, hogy ne álljon kihasználatlanul, ha már megvették.
Ha visszaköltöznek a Gripenek Kecskemétre, utána mire használják a mobil hangár rendszert?
A baltikumba nem kell, ott van minden. Izlandra kell? (Hogy viszik oda? C-17?)
Külföldön egy-egy gyakorlat általában egy hétig tart, ennyiért valószínűleg felesleges odavinni.
(60 óra összeszerelni és ugyanennyi szétszerelni is és csak sok teherautóval szállítható jelenleg.)
Lehet vele itthon kitelepülést gyakorolni. (Pápa, Debrecen stb.)
De helikopterek tárolásra/karbantatására jó lehet.
Kb. 2020 közepére lesz 8 db H145M itthon és lesz tele az egyik felújított hangár. 2020 végére tele lesz a második felújított hangár is. De a Mi-8/17/24-eseknek (16 gép), a Zlineknek (4db) is kell hely tárolásra, karbantartásra. Ha jól számolom, egy sátorba 3 Mi8/17/24 férhet be, főrotor nélkül. Karbantartásra jó lehet.
3 év múlva fel kell újítani a mobil hangárt, utána újabb 3 év múlva meg lehet kidobni az orosz helikopterekel együtt ... hacsak a H225M-eket nem akarják használni.
 
Nem tudom. Lehet azért, hogy ne álljon kihasználatlanul, ha már megvették.
Ha visszaköltöznek a Gripenek Kecskemétre, utána mire használják a mobil hangár rendszert?
A baltikumba nem kell, ott van minden. Izlandra kell? (Hogy viszik oda? C-17?)
Külföldön egy-egy gyakorlat általában egy hétig tart, ennyiért valószínűleg felesleges odavinni.
(60 óra összeszerelni és ugyanennyi szétszerelni is és csak sok teherautóval szállítható jelenleg.)
Lehet vele itthon kitelepülést gyakorolni. (Pápa, Debrecen stb.)
De helikopterek tárolásra/karbantatására jó lehet.
Kb. 2020 közepére lesz 8 db H145M itthon és lesz tele az egyik felújított hangár. 2020 végére tele lesz a második felújított hangár is. De a Mi-8/17/24-eseknek (16 gép), a Zlineknek (4db) is kell hely tárolásra, karbantartásra. Ha jól számolom, egy sátorba 3 Mi8/17/24 férhet be, főrotor nélkül. Karbantartásra jó lehet.
3 év múlva fel kell újítani a mobil hangárt, utána újabb 3 év múlva meg lehet kidobni az orosz helikopterekel együtt ... hacsak a H225M-eket nem akarják használni.

Tárolásra meg talán 4-6 MI-8/17/24 is beférhet egy sátorba. Az An-26-os már nem fér be.
 
A mobilhangár alapvetően háborús cucc, majd megy a raktárba. Lényegileg arra van, hogy pótolja a kilőtt fix infrastruktúrát addig, amíg a gépek találnak egy darab valamit, ami alkalmas le és felszállásra. Állandó szükséghangárként használásra kicsit drága lenne. Építsenek fix könnyűszerkezeteseket!
 
Tekintve hogy a Mi-8/17 közel 6 m magas és 18+m hosszú, , jó ha kettő befér egymás mögött ügyesen, kissé ferdén beállítva, a rotorlapátokat leszerelve. Mi-24-ből meg a szárnyak miatt nemigen férhet be több.

Igazad van, a valóság az nem Tetris játék...
 
Milyen jó logikai játékot lehetne készíteni ebből a sátor + minél több szabadon választott jármű behelyezésből :)

Igen :)

Valamelyik cikkben írták, hogy mindenféle katonai járművet is lehet benne tárolni. És persze katasztrófahelyzet esetén irányítási pont is lehet és embereket is lehet benne elszállásolni ideiglenesen.
 
Milyen jó logikai játékot lehetne készíteni ebből a sátor + minél több szabadon választott jármű behelyezésből
Valamelyik cikkben írták, hogy mindenféle katonai járművet is lehet benne tárolni.
Vannak ilyen játékok...;)
aa.jpg

bb.jpg
 
A videó votmár?
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 


Nem tudom, hogy miért akkora csoda ez a mobil hangár?
Már a 21-es korszakban is voltak hasonló - csak méregzöld - ponyvahangárok. Szerintem minden vadász reptéren volt, de Taszáron 3 db biztosan.
Arra gyakorlatilag alkalmatlan volt, hogy repülőgépen dolgozzunk benne. Ha lecsuktuk az elejét, zseblámpa kellett, ha meg nyitva hagytuk, ugyan olyan idő volt bent, mint kint. Télen belefagytunk, nyáron megfulladtunk benne. Állítólag volt hozzá valami szellőztető - fűtő szerkezet, de azt csapatnál soha nem láttuk. Szóval már akkor is mérsékelt sikere volt az üzemeltetők között.
Ezért raktárnak, vagy hosszú távra lekonzervált gépek tárolására használtuk. Taszáron egy ilyenben ázott szarrá a Szuhojokhoz drága pénzen vett fegyverzet egy része, mert alá folyt a víz.
A mostani svéd csodákat meg eredetileg azért vették, hogy a pápai áttelepülés idején ezekben álljanak a készültségi gépek. Ezek voltak az első széria példányok, amit eladott a svéd cég, így az általuk küldött "szakértő" sem tudta, hogyan kellene összerakni. Csak amikor - némi szenvedés árán - sikerült összeszerelni, akkor derült ki, hogy nem lehet benne indítani, mert a Griff indító hajtóművecskéjének gázai megolvasztják. Így lett két szép mobil hangárunk, amivel lehet dicsekedni, a készültség meg maradt a csillaghangárban.
Annyira tipikusan magyar!
 
Nem tudom, hogy miért akkora csoda ez a mobil hangár?
Már a 21-es korszakban is voltak hasonló - csak méregzöld - ponyvahangárok. Szerintem minden vadász reptéren volt, de Taszáron 3 db biztosan.
Arra gyakorlatilag alkalmatlan volt, hogy repülőgépen dolgozzunk benne. Ha lecsuktuk az elejét, zseblámpa kellett, ha meg nyitva hagytuk, ugyan olyan idő volt bent, mint kint. Télen belefagytunk, nyáron megfulladtunk benne. Állítólag volt hozzá valami szellőztető - fűtő szerkezet, de azt csapatnál soha nem láttuk. Szóval már akkor is mérsékelt sikere volt az üzemeltetők között.
Ezért raktárnak, vagy hosszú távra lekonzervált gépek tárolására használtuk. Taszáron egy ilyenben ázott szarrá a Szuhojokhoz drága pénzen vett fegyverzet egy része, mert alá folyt a víz.
A mostani svéd csodákat meg eredetileg azért vették, hogy a pápai áttelepülés idején ezekben álljanak a készültségi gépek. Ezek voltak az első széria példányok, amit eladott a svéd cég, így az általuk küldött "szakértő" sem tudta, hogyan kellene összerakni. Csak amikor - némi szenvedés árán - sikerült összeszerelni, akkor derült ki, hogy nem lehet benne indítani, mert a Griff indító hajtóművecskéjének gázai megolvasztják. Így lett két szép mobil hangárunk, amivel lehet dicsekedni, a készültség meg maradt a csillaghangárban.
Annyira tipikusan magyar!
Apuka!
Nézzemá' meg rendesen ezeket a rohadt videókat, amik be lettek illesztve.
Úgy tűnik, mint amiben nincs világítás?
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Hozzátenném, hogy full légkondícionált az egész.
Ez a hajtóműindítás dolog meg nagyjából egy 50.000 Ft-os állvánnyal megoldható amire felraknak egy 45 fokos szögben hátrafelé álló terelőlapot. Ezt indításkor az indítóhajtóművek felé tolják, és minden meg van oldva.
Készenlétis gépeknél meg már úgy "teszi el" a gépet hogy mellé-mögé állítják ezeket. normális konstrukció esetén el sem kell tolni onnan, mert a gép kiáll alóla.
 
Apuka!
Nézzemá' meg rendesen ezeket a rohadt videókat, amik be lettek illesztve.
Úgy tűnik, mint amiben nincs világítás?
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Hozzátenném, hogy full légkondícionált az egész.
Ez a hajtóműindítás dolog meg nagyjából egy 50.000 Ft-os állvánnyal megoldható amire felraknak egy 45 fokos szögben hátrafelé álló terelőlapot. Ezt indításkor az indítóhajtóművek felé tolják, és minden meg van oldva.
Készenlétis gépeknél meg már úgy "teszi el" a gépet hogy mellé-mögé állítják ezeket. normális konstrukció esetén el sem kell tolni onnan, mert a gép kiáll alóla.


Akkor, hogy Te is értsd: amire vették, arra alkalmatlan. Kisfiú.
 
Akkor, hogy Te is értsd: amire vették, arra alkalmatlan. Kisfiú.
És mire is vették?
Mert azt már tudjuk, hogy a "21-es korszakban", az akkori világítás, légkondícionálás nélküli beázó ponyvák mire voltak alkalmasak. De hogy ezekről mi alapján húzod le a keresztvizet, arról fogalmam sincs.