Festékről volt szó.Szerintem az a mobil hangár volt. Gyakorlatilag nálunk folyt az első rendszer végfázisú tesztelése...
Vagyis bevonatról.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Festékről volt szó.Szerintem az a mobil hangár volt. Gyakorlatilag nálunk folyt az első rendszer végfázisú tesztelése...
Festékről volt szó.
Vagyis bevonatról.
.
Korábban elhangzottak magas rangú magyar részről vmi "félmondatok", hogy van magyar kutatás-fejlesztés a SAAB-al közösen.
Volt/Nemvolt/félbemaradt/??? Csak mint hazai hadi-ipar figyelemre méltó lenne.
Festékről volt szó. Vagyis bevonatról.
Ha nincs rá igény, akkor nem dolgozzák ki. Ezen felül az F-16 keresztmetszet növekedése kisebb, a relatív tómegnövekedés is. A Gripen esetén +1,5 tonna keró és a CFT légellenállása elég gyilkos lenne. A lengyel gépeken is azt látni, hogy a CFT ellenére a szárnypótosokról nem mondanak le.1; Na még egyszer, hátha vki hallott vmit a magyar-svéd radar-keresztmetszet csökkentő fejlesztésről?
2; Boldog-boldogtalan (na jó, az amerikaiak), törzshöz simuló tartályokkal javítanak nem keveset a gépeiken. Csodálom, hogy a svédek meg nem próbálják. Nekünk is segítene az a két felszabadult felfüggesztő hely.
Wake up SAAB!
A Gripen esetében nem tudom, hova lehetne CFT tartályokat feltenni.
Ha nincs rá igény, akkor nem dolgozzák ki. Ezen felül az F-16 keresztmetszet növekedése kisebb, a relatív tómegnövekedés is. A Gripen esetén +1,5 tonna keró és a CFT légellenállása elég gyilkos lenne. A lengyel gépeken is azt látni, hogy a CFT ellenére a szárnypótosokról nem mondanak le.
Éppenséggel volt ilen terv,mikor elkezték fejleszteni az E modeltA Gripen esetében nem tudom, hova lehetne CFT tartályokat feltenni.
A Gripen esetében nem tudom, hova lehetne CFT tartályokat feltenni.
Számomra a gép manualja a mérvadó.A két amerikai (F-15, F-16) esetben a két(-oldali) törzshöz simuló üzemanyagtartály kb. annyit(vagy több üa-ot) jelentett, mintha két legnagyobb ledobható tartályt vinne a gép, de a két törzs-tartály légellenállása kisebb, mint egy nagy ledobható tartály(+a függesztő sín) légellenállása.
... és a két felszabadult hely bármire használható HMMmmm!
Svédek ilyen "magas labdát" nem szoktak kihagyni. Már nem a régiek.
F-15
F-16
Láttad szériagépeken nagy számban? Hát nem. Kettőt találhatsz miért...Ezekböl lett gyakorlatban használt cucc?
Ezekböl lett gyakorlatban használt cucc?
Néhány száz liternél több kerót nem jelentene, ha egyáltalán kivitelezhető a súlypont és egyéb kérdések miatt. Meg ahhoz a gépet teljesen át kéne építeni, mert a bisz-en a gép integráns része volt a tartály. Nem utólag kendácsolták rá.A Gripennél egy gerinc-tartályt tudnék elképzelni, mint a MiG-21 esetében.
A papír és grafika mindent elbír, nem kell figyelembe vennie a fizikát sem...
Ha a beömlő nyílás felett kezdődik és a függőleges vezérsíknál ér véget, akkor kisebb "puppal" is meg lehet oldani, és a terület-szabály kb. megmarad, kisebb lesz a többlet légellenállás.
.Nekem ez az egész akadémikus, szerintem szimplán nem éri meg a Gripennél ezzel foglalkozni, amíg nem adnak el belőle szazasaval olyan orszagoknak, aki hosszú expedíciós bevetésekre használnák rendszeresen.
Hosszú bevetést azt biztosan nem. Mert a hajtóművek akkori fogyasztása és gépek üzemanyagkészlete ezt nem tette lehetővé..
.
A sved koncepcio a vedekezesre epult. A hideghaboru eveiben a sved tarsadalom a rettegesig felt egy szovjet tamadastol, es mindent ennek kivedesere tettek fel. (Meg atomfegyvert is kifejlesztettek, annak közvetlen közeleig eljutottak, hogy a szovjeteket elijesszek.) A vadaszgepeik is igy keszultek, a hosszu bevetes, legi utantoltes kevesse volt szempont, autopalyakbol kialakitott szuksegrepterek, gyors tabori szervizelhetösegre epitettek, hogy onnan ujra felszallva probaljak megallitani a vart szovjet invaziot.