[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Status
Not open for further replies.

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 977
14 035
113
.
Korábban elhangzottak magas rangú magyar részről vmi "félmondatok", hogy van magyar kutatás-fejlesztés a SAAB-al közösen.
Volt/Nemvolt/félbemaradt/??? Csak mint hazai hadi-ipar figyelemre méltó lenne. :)
Festékről volt szó. Vagyis bevonatról.

1; Na még egyszer, hátha vki hallott vmit a magyar-svéd radar-keresztmetszet csökkentő fejlesztésről?

2; Boldog-boldogtalan (na jó, az amerikaiak), törzshöz simuló tartályokkal javítanak nem keveset a gépeiken. Csodálom, hogy a svédek meg nem próbálják. Nekünk is segítene az a két felszabadult felfüggesztő hely.

Wake up SAAB!
 
M

molnibalage

Guest
1; Na még egyszer, hátha vki hallott vmit a magyar-svéd radar-keresztmetszet csökkentő fejlesztésről?

2; Boldog-boldogtalan (na jó, az amerikaiak), törzshöz simuló tartályokkal javítanak nem keveset a gépeiken. Csodálom, hogy a svédek meg nem próbálják. Nekünk is segítene az a két felszabadult felfüggesztő hely.

Wake up SAAB!
Ha nincs rá igény, akkor nem dolgozzák ki. Ezen felül az F-16 keresztmetszet növekedése kisebb, a relatív tómegnövekedés is. A Gripen esetén +1,5 tonna keró és a CFT légellenállása elég gyilkos lenne. A lengyel gépeken is azt látni, hogy a CFT ellenére a szárnypótosokról nem mondanak le.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and Rotten878

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 067
26 626
113
A Gripen esetében nem tudom, hova lehetne CFT tartályokat feltenni.
Gripen-CFT.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: endre

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 095
31 036
113
Ha nincs rá igény, akkor nem dolgozzák ki. Ezen felül az F-16 keresztmetszet növekedése kisebb, a relatív tómegnövekedés is. A Gripen esetén +1,5 tonna keró és a CFT légellenállása elég gyilkos lenne. A lengyel gépeken is azt látni, hogy a CFT ellenére a szárnypótosokról nem mondanak le.
A Gripen esetében nem tudom, hova lehetne CFT tartályokat feltenni.
Éppenséggel volt ilen terv,mikor elkezték fejleszteni az E modelt
Gripen-CFT.jpg

És a kis köztársasági kinain is van
5892924661_43a4c9ffaf_b.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 977
14 035
113
A két amerikai (F-15, F-16) esetben a két(-oldali) törzshöz simuló üzemanyagtartály kb. annyit(vagy több üa-ot) jelentett, mintha két legnagyobb ledobható tartályt vinne a gép, de a két törzs-tartály légellenállása kisebb, mint egy nagy ledobható tartály(+a függesztő sín) légellenállása.
... és a két felszabadult hely bármire használható HMMmmm!

Svédek ilyen "magas labdát" nem szoktak kihagyni. Már nem a régiek. :(


F-15

vLxlEA1GsHRQDuB3K5pmG5pq8UNtmY1rgOy9Zasehrtu3-aE3qASO3n9oohBJItU9rQX9FLW2qnGV8aiqxVuf7e31sgC5aYVSNdyXnEkSwGrV4TNB2Lg=w1280


r1xa5e2N5--WX1ypbYYnI7nWHed-UmgXPC5rXiF2mdevGPNt7x9_mzcK7rBMH37XyPtEa_V6fsbVGllx_mv8obFuiI-5HCvDvK3KkKgKGi6BaAzEmCE=w1280



F-16
vzit2_4wWn6xsPjeHfueO1N-HTj4sCXcDO6YTlI1aDR3Ipqmqo0s4snQTTxXjPTdJCnS2JTAYo0X8xwWi_d-sbHgu5fVgDdpGdTiZ3vZg8ZQl32h7OR_=w1280
5638f6f6c03c0e52d4299567.jpg








 
M

molnibalage

Guest
A két amerikai (F-15, F-16) esetben a két(-oldali) törzshöz simuló üzemanyagtartály kb. annyit(vagy több üa-ot) jelentett, mintha két legnagyobb ledobható tartályt vinne a gép, de a két törzs-tartály légellenállása kisebb, mint egy nagy ledobható tartály(+a függesztő sín) légellenállása.
... és a két felszabadult hely bármire használható HMMmmm!

Svédek ilyen "magas labdát" nem szoktak kihagyni. Már nem a régiek. :(


F-15

vLxlEA1GsHRQDuB3K5pmG5pq8UNtmY1rgOy9Zasehrtu3-aE3qASO3n9oohBJItU9rQX9FLW2qnGV8aiqxVuf7e31sgC5aYVSNdyXnEkSwGrV4TNB2Lg=w1280


r1xa5e2N5--WX1ypbYYnI7nWHed-UmgXPC5rXiF2mdevGPNt7x9_mzcK7rBMH37XyPtEa_V6fsbVGllx_mv8obFuiI-5HCvDvK3KkKgKGi6BaAzEmCE=w1280



F-16
vzit2_4wWn6xsPjeHfueO1N-HTj4sCXcDO6YTlI1aDR3Ipqmqo0s4snQTTxXjPTdJCnS2JTAYo0X8xwWi_d-sbHgu5fVgDdpGdTiZ3vZg8ZQl32h7OR_=w1280
5638f6f6c03c0e52d4299567.jpg








Számomra a gép manualja a mérvadó.
F-16CJ supplement.
1528 font keró/CFT. Az 700 kg.
A keró sűrűsége 800 kg/m3, tehát ez 875 liter, ami 231 US Gal.

Az F-16-os 370 US gal póttartályokat visz, a 600 gallonos csak áttelepülésre használható. Tehát állításod nem igaz. Nem szabadul fel. A CFT-t, aki használja a gépek hatósugarának növelése miatt teszi a szárnypótosokat továbbra is használják.


Az F-15-ösök 600 gallonos póttartályokat használnak ott valóban kicsit több keró van egy CFT-ban, mint egy 600 gallonosban.
EOCaHTH.png


A Gripen esetén azok a hatalmas kitüremkedések a gép hullámellenállását úgy ahogy van hazavágják.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
K

kamm

Guest
Nekem ez az egész akadémikus, szerintem szimplán nem éri meg a Gripennél ezzel foglalkozni, amíg nem adnak el belőle szazasaval olyan orszagoknak, aki hosszú expedíciós bevetésekre használnák rendszeresen.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
M

molnibalage

Guest
A Gripennél egy gerinc-tartályt tudnék elképzelni, mint a MiG-21 esetében.
Néhány száz liternél több kerót nem jelentene, ha egyáltalán kivitelezhető a súlypont és egyéb kérdések miatt. Meg ahhoz a gépet teljesen át kéne építeni, mert a bisz-en a gép integráns része volt a tartály. Nem utólag kendácsolták rá.

Gripen-CFT.jpg

Ha a beömlő nyílás felett kezdődik és a függőleges vezérsíknál ér véget, akkor kisebb "puppal" is meg lehet oldani, és a terület-szabály kb. megmarad, kisebb lesz a többlet légellenállás.
A papír és grafika mindent elbír, nem kell figyelembe vennie a fizikát sem...
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 601
6 029
113
Nekem ez az egész akadémikus, szerintem szimplán nem éri meg a Gripennél ezzel foglalkozni, amíg nem adnak el belőle szazasaval olyan orszagoknak, aki hosszú expedíciós bevetésekre használnák rendszeresen.
.
.
A sved koncepcio a vedekezesre epult. A hideghaboru eveiben a sved tarsadalom a rettegesig felt egy szovjet tamadastol, es mindent ennek kivedesere tettek fel. (Meg atomfegyvert is kifejlesztettek, annak közvetlen közeleig eljutottak, hogy a szovjeteket elijesszek.) A vadaszgepeik is igy keszultek, a hosszu bevetes, legi utantoltes kevesse volt szempont, autopalyakbol kialakitott szuksegrepterek, gyors tabori szervizelhetösegre epitettek, hogy onnan ujra felszallva probaljak megallitani a vart szovjet invaziot.
 
  • Tetszik
Reactions: svajcibeka
M

molnibalage

Guest
.
.
A sved koncepcio a vedekezesre epult. A hideghaboru eveiben a sved tarsadalom a rettegesig felt egy szovjet tamadastol, es mindent ennek kivedesere tettek fel. (Meg atomfegyvert is kifejlesztettek, annak közvetlen közeleig eljutottak, hogy a szovjeteket elijesszek.) A vadaszgepeik is igy keszultek, a hosszu bevetes, legi utantoltes kevesse volt szempont, autopalyakbol kialakitott szuksegrepterek, gyors tabori szervizelhetösegre epitettek, hogy onnan ujra felszallva probaljak megallitani a vart szovjet invaziot.
Hosszú bevetést azt biztosan nem. Mert a hajtóművek akkori fogyasztása és gépek üzemanyagkészlete ezt nem tette lehetővé.
 
Status
Not open for further replies.