[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

"Simogattál" már Gripent?...számomra tök érdekes volt a festését tapogatni, úgy képzeld el, - lehet hülye példa - mint amikor a nedves tenyér nyomot hagyna rajta, mint ha a nedvességet felszivná a matt felület és sokáig foltot hagy rajta...tök érdekes tapintásra. A képek totál nem adják vissza, milyen is valójában...szerintem. Sima mosástól tuti nem lesz szebb, az olajos/kenőanyagos tipi-tapit rendesen le kell(ene) dörzsölni/oldani róla...
A matt festésű dolgok mind ilyenek. Pont ezért nem fényesek. Nem egy helyre verik vissza a fényt. Viszont ezért “takaríthatatlanok” és minden meglátszik rajtuk. Ez a gond a matt fényezésű autókkal is.
 
Ma már gyakorlatlag minden festék ilyen.Annak idején amikor átfestették a magyar 29-eseket azok is ilyen festéket kaptak és ha jól emlékszem valami 4%-ot csökkentett a a radarkeresztmetszeten.
Ma már gyakorlatlag minden festék ilyen.Annak idején amikor átfestették a magyar 29-eseket azok is ilyen festéket kaptak és ha jól emlékszem valami 4%-ot csökkentett a a radarkeresztmetszeten.
.
Korábban elhangzottak magas rangú magyar részről vmi "félmondatok", hogy van magyar kutatás-fejlesztés a SAAB-al közösen.
Volt/Nemvolt/félbemaradt/??? Csak mint hazai hadi-ipar figyelemre méltó lenne. :)
 
.
Korábban elhangzottak magas rangú magyar részről vmi "félmondatok", hogy van magyar kutatás-fejlesztés a SAAB-al közösen.
Volt/Nemvolt/félbemaradt/??? Csak mint hazai hadi-ipar figyelemre méltó lenne. :)
Szerintem az a mobil hangár volt. Gyakorlatilag nálunk folyt az első rendszer végfázisú tesztelése... ;)
 
.
Korábban elhangzottak magas rangú magyar részről vmi "félmondatok", hogy van magyar kutatás-fejlesztés a SAAB-al közösen.
Volt/Nemvolt/félbemaradt/??? Csak mint hazai hadi-ipar figyelemre méltó lenne. :)
Festékről volt szó. Vagyis bevonatról.

1; Na még egyszer, hátha vki hallott vmit a magyar-svéd radar-keresztmetszet csökkentő fejlesztésről?

2; Boldog-boldogtalan (na jó, az amerikaiak), törzshöz simuló tartályokkal javítanak nem keveset a gépeiken. Csodálom, hogy a svédek meg nem próbálják. Nekünk is segítene az a két felszabadult felfüggesztő hely.

Wake up SAAB!
 
1; Na még egyszer, hátha vki hallott vmit a magyar-svéd radar-keresztmetszet csökkentő fejlesztésről?

2; Boldog-boldogtalan (na jó, az amerikaiak), törzshöz simuló tartályokkal javítanak nem keveset a gépeiken. Csodálom, hogy a svédek meg nem próbálják. Nekünk is segítene az a két felszabadult felfüggesztő hely.

Wake up SAAB!
Ha nincs rá igény, akkor nem dolgozzák ki. Ezen felül az F-16 keresztmetszet növekedése kisebb, a relatív tómegnövekedés is. A Gripen esetén +1,5 tonna keró és a CFT légellenállása elég gyilkos lenne. A lengyel gépeken is azt látni, hogy a CFT ellenére a szárnypótosokról nem mondanak le.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and Rotten878
A Gripen esetében nem tudom, hova lehetne CFT tartályokat feltenni.
Gripen-CFT.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Ha nincs rá igény, akkor nem dolgozzák ki. Ezen felül az F-16 keresztmetszet növekedése kisebb, a relatív tómegnövekedés is. A Gripen esetén +1,5 tonna keró és a CFT légellenállása elég gyilkos lenne. A lengyel gépeken is azt látni, hogy a CFT ellenére a szárnypótosokról nem mondanak le.
A Gripen esetében nem tudom, hova lehetne CFT tartályokat feltenni.
Éppenséggel volt ilen terv,mikor elkezték fejleszteni az E modelt
Gripen-CFT.jpg

És a kis köztársasági kinain is van
5892924661_43a4c9ffaf_b.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
A két amerikai (F-15, F-16) esetben a két(-oldali) törzshöz simuló üzemanyagtartály kb. annyit(vagy több üa-ot) jelentett, mintha két legnagyobb ledobható tartályt vinne a gép, de a két törzs-tartály légellenállása kisebb, mint egy nagy ledobható tartály(+a függesztő sín) légellenállása.
... és a két felszabadult hely bármire használható HMMmmm!

Svédek ilyen "magas labdát" nem szoktak kihagyni. Már nem a régiek. :(


F-15

vLxlEA1GsHRQDuB3K5pmG5pq8UNtmY1rgOy9Zasehrtu3-aE3qASO3n9oohBJItU9rQX9FLW2qnGV8aiqxVuf7e31sgC5aYVSNdyXnEkSwGrV4TNB2Lg=w1280


r1xa5e2N5--WX1ypbYYnI7nWHed-UmgXPC5rXiF2mdevGPNt7x9_mzcK7rBMH37XyPtEa_V6fsbVGllx_mv8obFuiI-5HCvDvK3KkKgKGi6BaAzEmCE=w1280



F-16
vzit2_4wWn6xsPjeHfueO1N-HTj4sCXcDO6YTlI1aDR3Ipqmqo0s4snQTTxXjPTdJCnS2JTAYo0X8xwWi_d-sbHgu5fVgDdpGdTiZ3vZg8ZQl32h7OR_=w1280
5638f6f6c03c0e52d4299567.jpg








 
A két amerikai (F-15, F-16) esetben a két(-oldali) törzshöz simuló üzemanyagtartály kb. annyit(vagy több üa-ot) jelentett, mintha két legnagyobb ledobható tartályt vinne a gép, de a két törzs-tartály légellenállása kisebb, mint egy nagy ledobható tartály(+a függesztő sín) légellenállása.
... és a két felszabadult hely bármire használható HMMmmm!

Svédek ilyen "magas labdát" nem szoktak kihagyni. Már nem a régiek. :(


F-15

vLxlEA1GsHRQDuB3K5pmG5pq8UNtmY1rgOy9Zasehrtu3-aE3qASO3n9oohBJItU9rQX9FLW2qnGV8aiqxVuf7e31sgC5aYVSNdyXnEkSwGrV4TNB2Lg=w1280


r1xa5e2N5--WX1ypbYYnI7nWHed-UmgXPC5rXiF2mdevGPNt7x9_mzcK7rBMH37XyPtEa_V6fsbVGllx_mv8obFuiI-5HCvDvK3KkKgKGi6BaAzEmCE=w1280



F-16
vzit2_4wWn6xsPjeHfueO1N-HTj4sCXcDO6YTlI1aDR3Ipqmqo0s4snQTTxXjPTdJCnS2JTAYo0X8xwWi_d-sbHgu5fVgDdpGdTiZ3vZg8ZQl32h7OR_=w1280
5638f6f6c03c0e52d4299567.jpg








Számomra a gép manualja a mérvadó.
F-16CJ supplement.
1528 font keró/CFT. Az 700 kg.
A keró sűrűsége 800 kg/m3, tehát ez 875 liter, ami 231 US Gal.

Az F-16-os 370 US gal póttartályokat visz, a 600 gallonos csak áttelepülésre használható. Tehát állításod nem igaz. Nem szabadul fel. A CFT-t, aki használja a gépek hatósugarának növelése miatt teszi a szárnypótosokat továbbra is használják.


Az F-15-ösök 600 gallonos póttartályokat használnak ott valóban kicsit több keró van egy CFT-ban, mint egy 600 gallonosban.
EOCaHTH.png


A Gripen esetén azok a hatalmas kitüremkedések a gép hullámellenállását úgy ahogy van hazavágják.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Nekem ez az egész akadémikus, szerintem szimplán nem éri meg a Gripennél ezzel foglalkozni, amíg nem adnak el belőle szazasaval olyan orszagoknak, aki hosszú expedíciós bevetésekre használnák rendszeresen.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
A Gripennél egy gerinc-tartályt tudnék elképzelni, mint a MiG-21 esetében.
Néhány száz liternél több kerót nem jelentene, ha egyáltalán kivitelezhető a súlypont és egyéb kérdések miatt. Meg ahhoz a gépet teljesen át kéne építeni, mert a bisz-en a gép integráns része volt a tartály. Nem utólag kendácsolták rá.

Gripen-CFT.jpg

Ha a beömlő nyílás felett kezdődik és a függőleges vezérsíknál ér véget, akkor kisebb "puppal" is meg lehet oldani, és a terület-szabály kb. megmarad, kisebb lesz a többlet légellenállás.
A papír és grafika mindent elbír, nem kell figyelembe vennie a fizikát sem...