Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Nincs szállítógép.......hiányérzetem van...
....hiányérzetem van...
Nem, a gép szárnyvégi tartójának végét nézd...Nincs szállítógép...
Ilyen formában szállítva át lehet vele repülni külföldi országok felett (nem élesítetett, nem bevethető fegyver)
Mondjuk azt én is, de még minden lehet, akár az eu-s párja is...Sajnálom, hogy ha már kötöttek az amcsikkal üzletet, nem "csaptak" mellé AIM-9X-et is.
???Mondjuk azt én is, de még minden lehet, akár az eu-s párja is...
De a képpel nem erre gondoltam...
A szárnytartó végén lévő érzékelők lekerültek.
Igen, nem jót linkeltem de az EW rendszer szenzoraira gondoltam (nem tudom pontosan mi volt/van a mi gripenjeinken)A szárnytartó végén lévő érzékelők lekerültek.
Olyan sárga végződésű volt mint a képeden, most meg csak sima szürke:Igen, nem jót linkeltem de az EW rendszer szenzoraira gondoltam (nem tudom pontosan mi volt/van a mi gripenjeinken)
Régen pont olyan volt az EWCS egység mint a szemléltető képen. Emlékszem a dél-afrikai gépeken picit más volt. De csak most vettem észre, hogy a cseh és a magyar gépeken eltűnt vagy megváltozott ez a cucc...Ews-39 névre hallgat, itt vannak az elemei:
Lehetett ebben változás, vagy simán csak hiányzik?
Gondolom ha új rendszer lenne podban akkor feleslegessé válhat, de hogy a mieinkről miért került le nem tudom.
Régen pont olyan volt az EWCS egység mint a szemléltető képen. Emlékszem a dél-afrikai gépeken picit más volt. De csak most vettem észre, hogy a cseh és a magyar gépeken eltűnt vagy megváltozott ez a cucc...
Nincs kizárva, hogy időjárás-állóbb megoldást, egy erre alkalmas burkolatot kapott és igy nem látszik semmi belőle...Mi van, ha sapkát cseréltek?
Hétköznapi üzem Kecskeméten...
"A szárnyvégeken lévő rakétaindító síneknek van egyéb funkciója is. A mellső és hátsó részükben helyezték el a besugárzásjelző rendszer antennáit. Ezek detektálják a gépet érő sugárzást, a hozzá tartozó rendszer megállapítja a veszélyforrás jellegét (repülőgép fedélzeti, földi felderítő, vagy tűzvezető radar, stb.). Amikor újak voltak a gépeink, ez még másképpen nézett ki, azóta korszerűsítették a rendszert, amiből külsőre csak annyi látszik, hogy megváltozott az antenna."
Ez az Aranysas komolyan szakmai lapként szerepel a köztudatban?Egy hosszabbb Gripen cikk
Gripen-export: Brazília és Thaiföld - 2. rész
Kővári László
Érdekesség a kínai vs. thai erőfelmérőről. Szu-27 vs. Gripen C
Közeli légiharcban alulmaradtak a Gripenek, de...
"Egy pihenőnap beiktatása után következtek a BVR (Beyond Visual Range) azaz nagy távolságú összecsapások, amelyek során fordult a kocka. A november 19-23 között végrehajtott repülések során a Gripenek 41:9 arányban „győztek”, nem kis részben a jobb fedélzeti radarnak, az adatátviteli rendszernek és az AMRAAM rakétáknak köszönhetően."
Némi magyar vonatkozással.
svédek
"Ha döntés születik, akkor ez érinti a jelenlegi Gripen-flottát, vagyis a C/D verziók egy részének az eredeti elképzeléssel szemben akár 2038-ig szolgálatban kell állniuk. Ez jó lenne a két európai „típustestvér”, a cseh és a magyar légierő számára is, hiszen ha a gyártó országban üzemel még a régebbi verziójú Gripen, az kedvezően hat a logisztikai háttér biztosítására."
....
Nálunk azonban sajnos egyelőre nincs szó a közeli légiharc-fegyverzet igencsak szükséges cseréjéről, a „kőkorszaki” AIM-9L a légi rendészeti feladatoknál erő mutatásán kívül másra csak korlátozottan alkalmas. Eddig a magyar gépek fedélzeti szoftverkészletét folyamatosan frissítették, ennek azonban az MS20-assal állítólag vége szakadt. Ez már biztosítaná egy sor új fegyverfajta alkalmazását, amelyek beszerzéséről nincs szó. Pedig ma már alapvető képesség lenne a felhőzeten keresztül végzett csapásmérés, amihez nincs megfelelő bombánk.
A C/D verziók számára kidolgoztak egy további fontos újdonságot. A jelenlegi mechanikusan mozgatott radarantenna helyére AESA berendezés szerelhető, változatlan többi blokkal és természetesen új szoftverekkel. Mindez nagyságrendekkel jobb képességeket biztosíthatna, de természetesen nem ingyen. Hogy lesz-e rá igény és pénz, nem tudni."
A jó hír hogy a Svéd Gripenen u.olyan a WTU mint a Magyar gépen...Hétköznapi üzem Kecskeméten...
"A szárnyvégeken lévő rakétaindító síneknek van egyéb funkciója is. A mellső és hátsó részükben helyezték el a besugárzásjelző rendszer antennáit. Ezek detektálják a gépet érő sugárzást, a hozzá tartozó rendszer megállapítja a veszélyforrás jellegét (repülőgép fedélzeti, földi felderítő, vagy tűzvezető radar, stb.). Amikor újak voltak a gépeink, ez még másképpen nézett ki, azóta korszerűsítették a rendszert, amiből külsőre csak annyi látszik, hogy megváltozott az antenna."