1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

Diskurzus a(z) 'Vadász-/csapásmérő/kiképző repülőgépek' témában - Nightstalker által indítva @ 2011. április 4..

  1. tindalos

    tindalos Well-Known Member

  2. Parapitecus

    Parapitecus Member

    Melyik típusra tetszett gondolni 10 km feleti hatótávval?
     
  3. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Nyugaton ez nem túl variációs lehetőség. Patriot, SAMP/T a nagyobb Aster rakétával, ami kb. eszembe jut így nagyhirtelen.
     
  4. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  5. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    A két kép közt 23 év telt el. A Gripen-t ábrázolót nem én csináltam.
    [​IMG]

    [​IMG]

    Azért jó látni, hogy - még ha csak egy időre is - de visszatért az élet Pápára.
     
    borisz, fishbed, fulcrum11 and 7 others like this.
  6. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    További összevetéseim a Kerozingőzös fotóival:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
    [​IMG]

    [​IMG]
    [​IMG]
     
    vilmoci, borisz, fishbed and 8 others like this.
  7. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

  8. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Az utolsó képen a Gripenek ha jól látom, pontosan ott állnak, ahol az én fotóimon a MiG-ek és a Szuhojok.
    A különbség csak annyi, hogy ma már a fogadó és az indító zóna ugyanaz. És ehhez a reptér is átalakult. Ezt a módit - mondhatni - Kecskemétről hozták magukkal, mert ha jól emlékszem, a 2000-es bázisbezárásig Pápa a régi módszer szerint dolgozott. De lehet, hogy tévedek.
    Ugyanis 1996-ban még biztosan a régi módszer volt a reptérrend, pont mint Kecskeméten az 1995-ös átépítésig, vagy Taszáron a szintén 95-ös kiürítésig.
    Azaz, a visszatérő gépek a pályáról legurulást követően a fogadó zónáig gurultak csak el, párhuzamosan állva meg a gurulóval és itt tankolták meg őket. Ahogy a képeimen is látszik, földi üzemanyag kutakról. Aki emlékszik még, hogy milyen volt a régi reptér Kecskeméten 95 előtt, az még láthatott így tankolni 29-eseket is. Taszáron ugyanígy.

    Ugyanis valami nagyokos kitalálta, hogy éves szinten a Néphadsereg repülőcsapatai mennyi kerozint meg tudnak takarítani, ha a gépek a leszállás után nem gurulnak el az 1-es zónába, hanem majd az Ural-ok hurcibálják őket a fél reptéren át.
    A műszaki meg úgyis katona, az meg gyalogoljon, ide-oda, mert az a dolga.
    Aztán kiderült, hogy az Uralok legalább annyi gázolajat megettek, mintha a gépek alapjáraton saját maguk elgurultak volna a helyükre.
    Nem beszélve arról, hogy ehhez külön tankoló rendszert is ki kellett építeni.
    Érdekes, hogy ezt a szovjetek se így csinálták.
    Később Pápán előkerült a piros Zetor is, mint olcsósított vontató, ami egész helyre kis vidéki sportreptér fílinget kölcsönzött a dolognak :)

     
    borisz, fishbed, fulcrum11 and 6 others like this.
  9. fenntartható fejlövés

    fenntartható fejlövés Active Member

    Volt 20-as oldalszámú Mig-23-asunk? Valami utólag beszerzett vas a lezuhant UB pótlására?
     
  10. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Te mikor jöttél erre a bolygóra? :)
     
    vilmoci likes this.
  11. fenntartható fejlövés

    fenntartható fejlövés Active Member

    Kérlek?
    A 23-as szamozasa 01-től indult talan 16-ig. A 20-as meg nem lattam, de hagyjuk.
    Jok a kepek.
     
  12. emel

    emel Well-Known Member

    Igen, Sármellékről kaptuk Szergejéktől 91-ben. Mivel a 23-asok 01-16-ig voltak számozva, és 17-18-19-es már volt MiG-21, így lett az "új" 23UB 20-as. Ennek volt a beceneve a "Rettegett Iván", egy ideig fel is volt festve a gép orrára, csak a főnökség nem értette/szerette a viccet és át kellett mázolni. A 20-as most Kecelen van kiállítva, a lekopó átfestés miatt valamennyire látszik is a Rettegett Iván felirat (ha még látszik, vagy 10 éve jártam ott ...).
     
    vilmoci, fishbed, jOkA and 5 others like this.
  13. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  14. arcas

    arcas Well-Known Member

  15. fenntartható fejlövés

    fenntartható fejlövés Active Member

    Köszönöm! Ez egy korrekt válasz volt :)
     
  16. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  17. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Nézd, én szenttül meg voltam győződve arról, hogy a 20-as sztorija már eléggé közismert volt idáig a magyar repülésrajongóknak.
    De bocs.
    Mindazonáltal javaslom böngészésre a hunavia.hu fotóit, ott oldalszám szerint tudsz képeket nézni.
    És még annyit, hogy a 20-ast Lacházáról kaptuk, a 16-os pótlására.
     
  18. tindalos

    tindalos Well-Known Member

    Repülőnapon biztos lesz, Budaörsön már meg volt hozzá az alap.
     
    borisz likes this.
  19. alba

    alba Active Member


    Éppenséggel a SAMP-T Aster30 rakétákkal
     
  20. T.Tom

    T.Tom Active Member

Ezen oldal megosztása