K
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
@wolfram a 2018-as videot be is linkelhetted volna a Saabtol (khm, brazil videot linkelt a magyar Gripenekrol a sved Saab):
Szimulált indítást, bombaoldást csinálnak, az elektronika mindent lemodellez, az együttműködést tudják gyakorolni a JTAC személyzettel. Hogy a fizikai megvalósítása miért nem törtnénik meg, jó kérdés.Annak egyébként mi az oka hogy itthon még nem dobtak (legalábbis nem találtam róla semmit), Mavericket meg GBU-12-őt? Meg Mk-82-őt is alig.
A lőtérszabályzó miatt? Vagy nincs elég? Vagy valami engedély hiányzik?
Kicsit vicc, hogy itt a gép, a fegyver, a a kiképzett pilóta és JTAC, és nincs használva a fegyver.
Nem kell éles bombavetés a JTAC-ek fenntartásához?
Éles fegyverhasználat az kell, de megoldják gépágyúval, már régóta így csinálják. Amúgy tényszerűen lehetne dobni éles bombát is, hiszen volt rá példa.Annak egyébként mi az oka hogy itthon még nem dobtak (legalábbis nem találtam róla semmit), Mavericket meg GBU-12-őt? Meg Mk-82-őt is alig.
A lőtérszabályzó miatt? Vagy nincs elég? Vagy valami engedély hiányzik?
Kicsit vicc, hogy itt a gép, a fegyver, a a kiképzett pilóta és JTAC, és nincs használva a fegyver.
Nem kell éles bombavetés a JTAC-ek fenntartásához?
https://honvedelem.hu/hirek/benko-tibor-mar-vannak-magyar-fejlesztesek-is.html
Benkő az interjúban úgy nyilatkozik 4:30 körül, hogy nem tettek le a Grippenről, de hogy nem ezzel a típussal gondlolják tovább az biztos...a piackutatások még folyamatban vannak.
Amik ott vannak azok remélhetőleg a beton zsugorodásából származó repedések. Bizonyos mértékig nem számít hibának, ez a betonnal jár, javítható.Ki vannak javítva a repedések. Ha az altalaj mozog, akkor normális, hogy megrepedezik.
Ez magyar szempontból is érdekes lehet, úgyhogy legyen meg itt is meg magyarul is.
Ez magyar szempontból is érdekes lehet, úgyhogy legyen meg itt is meg magyarul is.
"...2020. december 22. - A Saab megkapta a Svéd Védelmi Anyagigazgatóság (FMV) megrendelését, hogy meghatározza, mi szükséges ahhoz hogy megfeleljenek a Svéd Légierő követelményeinek ami nem màs mint a Gripen C / D folyamatos, hatékony működtetése és üzemben tartása 2035-ig. A megrendelés értéke 185 MSEK.
A munka 2020 decemberétől 2021 decemberéig tart.
A Gripen C / D a Svéd Légierő gerince, és még sok éven át az is marad..."
Megjegyzés tőlem: mivel nem valószínű 2026 ban kidobnánk / eladnánk a tulajdonunkba kerülő Gripeneket a most kidolgozásra kerülő üzemeltetési és jó eséllyel korszerűsítési program nekünk is fontos lesz.
Azért raktam át ide ezt (Benkő papa 2019-bizottsági évértékelője), mert ez nekem furcsa. Tudtommal maga a szoftver upgrade már lement.További képességfejlesztési programok előkészítése történt meg 2019-ben, többek között a földi telepítésű légvédelmi rakétarendszer, a NASAMS;katonai radarrendszer-fejlesztés, a közepes szállítógép beszerzése, a H225 közepes helikoptergyártás előkészítésének egyeztetése, a Gripen harci repülők MS20-as képességfejlesztésének előkészítése és az infrastrukturális fejlesztések folytatása
JAS-39C többfeladatú harci repülőgép, a magyar Légi haderőnem harci típusa. A közelharc rakéták azonban elavultak, ezért a közeljövőben modernebb fegyverrel cserélik le. Gyakorlatilag egyetlen fegyver jön számításba az IRIS-T, amely már Svédországban is rendszeresítve van. Ez a rakétatípus többek között a Német Eurofighterek közelharc fegyverzete. A PS-05 doppler-impulzus lokátor Mk5-ös AESA változata komoly előrelépést jelenthet hatótávolság, és alacsonyabb észlelhetőségű légi célok felderíthetősége területén. Távolharc fegyverzet beszerzése esetlegesen lehetséges? MDBA Meteor...? Légi csapásmérő képesség SBD (Small Diameter Bomb)??Azért raktam át ide ezt (Benkő papa 2019-bizottsági évértékelője), mert ez nekem furcsa. Tudtommal maga a szoftver upgrade már lement.
Meglátásom szerint itt konkrétan az MS20 által elérhetővé tett fegyverek, érzékelők beszerzésének tervezését értette Benkő....
Az AIM-9X szerintem u.úgy szóba jöhet......Gyakorlatilag egyetlen fegyver jön számításba az IRIS-T,..
ja ezt énsem értem, ott a sidewinder x-változata,az elég baró és még kapcsolgatni sem tudják a távolbólAz AIM-9X szerintem u.úgy szóba jöhet...
ja ezt énsem értem, ott a sidewinder x-változata,az elég baró és még kapcsolgatni sem tudják a távolból
Az AIM-9X szerintem u.úgy szóba jöhet...
Ilyenkor érdemes azért egy pár pillantást vetni az AIM-9X-re is:Szerintem azért mondják többen, hogy csak az IRIS-T jöhet szóba a Gripen esetében, mert a Sidewinder-ekkel az alábbi probléma volt:
"A Sidewinder rakéták függeszésénél komoly probléma, hogy a rakéták szárnyain lévő rolleronok a szárny túl kis csavarási szilárdsága miatt flattering jelenséget okoznak, ami a szárnyszerkezet idő előtti, fáradásos tönkremenetelét okozhatja. Emiatt 200 repült óránként szerelési-javítási munka lenne szükséges.
A gyakorlatban a Gripen üzemeltetői a törővégi indítósíneken csak olyan rakétát hordoznak, amelyeken nincsen rolleron (így a rakéta használhatatlan). A probléma véglegesen valószínűleg csak a Sidewindernél korszerűbb IRIS–T vagy AIM–132 ASRAAM rakéták rendszerbe állításával fog megoldódni (ezeken a rakétákon nincsen rolleron), addig a repülőgépek ezen csomópontjaira éles Sidewinder rakétát valószínűleg csak harci helyzetekben függesztenek, amikor a kicsit gyorsabb anyagfáradás érdektelen."