[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Firga bácsi

Well-Known Member
2019. december 8.
499
767
93
De örülök, hogy betette Pali! A múltkor felmerült veled egy beszélgetésben, mi lesz a Gripenek sorsa 2026-ban. Ezt a parlamenti választ kerestem. Zárt pénzügyi lízing szerződésünk van, tehát egyértelműen magyar tulajdonba kerül az utolsó részlet fizetésekor!!!

Akkor még előbb el is kell majd adnunk, mielőtt beruházunk az F-35-be. :D
Ez pech.
Lehet Trump beszámítja?
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
41 850
80 326
113
De örülök, hogy betette Pali! A múltkor felmerült veled egy beszélgetésben, mi lesz a Gripenek sorsa 2026-ban. Ezt a parlamenti választ kerestem. Zárt pénzügyi lízing szerződésünk van, tehát egyértelműen magyar tulajdonba kerül az utolsó részlet fizetésekor!!!

Legutóbb 2 hete volt ez téma... igaz, az F-35 topikban. Ott linkelték ezt a dokumentumot is és azt is el lehet olvasni, hogy mi minden történt még 2015 február 9-től napjainkig. Kb.innen kell elkezdeni olvasni a F-35 topikot:

Az elejétől fogva lízing volt, vagy csak az én memóriám hagy ki? Mert, ha nem hagy ki, akkor a lakásbérlés példád rossz.

(A nyílra kell kattintani és akkor odaugrik az idézett helyre.)
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 066
113
De örülök, hogy betette Pali! A múltkor felmerült veled egy beszélgetésben, mi lesz a Gripenek sorsa 2026-ban. Ezt a parlamenti választ kerestem. Zárt pénzügyi lízing szerződésünk van, tehát egyértelműen magyar tulajdonba kerül az utolsó részlet fizetésekor!!!
Ez nem volt kérdés eddig sem.
 
K

kamm

Guest
Hat, 20 ev alatt nagyot fordult a vilag, a brazil Saab avagy akar a sajat Lynx uzletunk ota vilagos, hogy mi szamit ma mar...
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Amúgy az evolúció így nézett ki:
1991 - AMRAAM - A
1994 - AMRAAM - B
1996 - AMRRAM - C (C1 - C7)
2014 - AMRAAM - D (C8)

Apróbb pontosítás....:rolleyes: (@molnibalage figyelem, ez a hozzászlóás nyomokban önkritikát tartalmaz..:))
Ebbe az anyagba most botlottam bele.
http://www.rfpdb.com/view/document/name/AMRAAM-Production-Lots-34_36_FA8675_18_R_0034

Az első három bekezdés az alábbi:
"...This notice serves as a pre-solicitation notice for procurement of the Advanced Medium Range Air-to-Air Missile (AMRAAM) Air Intercept Missile (AIM)-120 Production Lots 34-36. This acquisition is contemplated as sole source to Raytheon Company (1151 E Hermans Road, P.O. Box 11337, Tucson, AZ 85734-1337) under authority of FAR 6.302-1, Only One Responsible Source and No Other Supplies or Services will Satisfy Agency Requirements (10 USC 2304(c)(1)). Subcontracting opportunities should be addressed to Raytheon Company at the above address or phone number (520) 794-1639.

Anticipated delivery for AMRAAM Production Lots 34-36 will be from FY 2022 to FY 2025. Specific requirements for Production Lots 34-36 include, but are not limited to:

Production procurement consists of All-Up-Round missiles (e.g. AMRAAM Air Vehicles (AAV))--currently AIM-120C7/C8 and AIM120-D/D3 variants, Captive Air Training Missiles (CATMs), Special Test Vehicles (STVs) (including Instrumented Measurement Vehicles (IMVs), Integrated Test Vehicles (ITVs), AMRAAM Captive Equipment (ACE) pods), Telemetry Units/Kits, AMRAAM Air Vehicle Instrumented (AAVI), Captive Carry Reliability Vehicles (CCRV), AMRAAM sub-systems and sub-assemblies, spares (e.g. initial depot spares, field spares), warranties/warranty repair, support items, Programmable Advanced System Interface Simulator (PASIS), FMS offset administration costs, software/hardware upgrades to support production and fielded missiles, and any other required associated data
..."

Vagyis az alábbiak szerint módosult a véleményem az AMRAAM evolúciójáról:
1991 - AMRAAM - A
1994 - AMRAAM - B
1996 - AMRRAM - C (C1 - C8) single pulse, dual thrust hajtómű - 100 km körüli hatótáv (nagy magasságan, nagy sebességnél indítva)
2014 - AMRAAM - D (D1-D3) dual pulse hajtómű - 160 km körüli hatótáv (nagy magasságan, nagy sebességnél indítva - de mostmár óvatos leszek és azt mondom hogy ez további forrásokat igényel)
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
41 850
80 326
113
122791703_3565924850113077_924736577366120940_o.jpg


"LHKE, 2020. 10. 27. - A tegnapi napon is folytatódott a Gripenek lövészetes gyakorlata a Bakonyban: a 41-es és 38-as oldalszámú JAS 39C a gépágyús lövészet mellett 1-1 inert Mk 82-es gyakorló bombát is dobott: a felvételen a Kecskeméti Repülőbázisról feladatára induló 38-as oldalszámú Gripen látható az említett függesztménnyel."
 

Crusader

Well-Known Member
2018. november 27.
854
2 390
93
Mennyi mostanság az átlagos repült óraszám egy Gripen pilótának? Keresgéltem, de nem találtam az infót.
 

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
2 702
4 944
113
https://jetplanes.blog.hu/2017/10/25/vegre_lezerbombak_a_gripenen
Biztos volt már ez a cikk fent anno, de lenne néhány kérdésem, mivel eltetl azóta már egy kis idő.
2015-től szállították nekünk a GBU-12 bombákat - amivel kiválthattuk az amúgy is korlátozott számú AGM-65 Maverick rakétáinkat ellövöldözését (csak nehogy aztán elrozsdásodjanak;)). Ezzel elviekben végre megtörtént a CAS képességünk rendbetétele. Érdekesség azonban, hogy csak két évvel később kezdhettek el gyakorolni a pilótáink. Ennek mi lehetett az oka...gondolom azóta sem publikus?
Ez azt jelenti, hogy durván 3 éve használjuk a gyakorló bombákat. Ez idő alatt már megszerezhető a CAS képesség elsajátításához szükséges plusz repült óra? Emiatt az új képesség miatt nőtt esetleg a repülhető óra nagysága?
Valamint ha jól emlékszem a magyar JTAC képesség is csak idén tavaszal vagy nyáron lett hivatalosan megszerezve. Ez azt jelenti, hogy eddig csak jó időjárási körülmények között használhattuk az 5db Rafael/Zeiss Litening 3 ultramodern lézeres célmegjelölő konténerünket?
Természetesen jó, hogy már van lézer vezérlésű bombánk, de nem kellene már beszerezni lassan lézer- és GPS vezérlésű bombákat is mint amilyenekkel pl. a Luftwaffe Typhoon-jai repkednek (GBU-48). Tudom, hogy drágább, de lézer vezérlésű bombákkal felhőzet vagy harctéri füst esetén sem a fronton főleg nem az ellenséges hátországban nem igazán tudnak hatékonyan bombázni ha nincs jelen JTAC egység.
Vagy azzal, hogy korábban a V4 EUBG CAS képességet hazánk vállalta magára - Magyarra fordítva ez a Visegrádi Négyek úniós közös harccsoportjának közvetlen légi támogatási képességét jelenti. - dedikáltan csak a fronton bombázgatunk és nem repülünk beljebb így igazán nincs is miért rendszeresíteni, jó az ami van?
Plusz a földi cél jobb felderítését a JTAC előretolt földi megfigyelő a Rover termináljával jobban segíthetné képi azonosítással, azonban ehhez viszon szükség lenne egy kiegészítő elekronikus egységre a Litening konténeren...beszerzésre került esetleg már ilyen egység a cikk írása óta (2017.10.)?