És ami mögötte volt
Még egy videó ugyanerről:
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
És ami mögötte volt
Vagyis ebből is vehetnénk min. kettőt (ugye egy gép nem gép!), még egy újabb típusként a Falcon-nal azonos kategóriában. Nem lenne már kicsit sok a típus-kavalkádból, ami csak drágítaná az üzemeltetést?
(3 x 12+4 = 48)
Dual pluse? Az mi? Ez különösen azért érdekes megjegyzés, mert én úgy tudom, hogy az AIM-120B dual thrust hajótművéhez képest az AIM-120C visszatért a sima, de alacsonyabb tolóerőjű hajtóműhöz.legyen meg itt is mert fontos.
Maróth bejelenti hogy C8-as (más néven: D ) AMRAAM-okat vettünk a Gripenekhez és / vagy NASAMS hoz (meg persze még vettünk AMRAAM SL-t is....)
https://forum.htka.hu/threads/a-magyar-haderő-lehetséges-fejlesztési-irányai.499/page-4239#post-762975
Mint tudjuk a C8-as (D) az AMRAAM leg korszerűbb változata. Az USA-n kívül eddig csak néhány országnak adták el.
A C8 mindenben felülmúlja az előd C7-est. A hatótávolsága a dul-pulse hajtómű segítségével 50%-kal meghaladja az elődét, így elérheti a 160 km-t. (természetesen A-A üzemmódban)
A fejlesztett elemek listája:
- upgraded radar antenna, receiver & signal processor;
- GPS-aided mid-course navigation;
- improved datalink;
- new software algorithms
The new hardware and software offers improved jamming resistance, better operation in conjunction with modern AESA radars, and an improved high-angle off-boresight “seeker cone,” in order to give the missile a larger no-escape zone. Less-publicized improvements reportedly include a dual-pulse rocket motor, for up to 50% more range and better near-target maneuvering.
Mindenesetre a C8 hatótávolságának a kihasználásához valószínűleg szükség lesz a Gripen radar és software upgradjére.
A Duel-pulse és Dual-Trust között az a különbség hogy a dual-pulse-nál ténylegesen két gyújtás van míg a Dual-Trustnál csak egy.Dual pluse? Az mi?
Hmmmm....A Duel-pulse és Dual-Trust között az a különbség hogy a dual-pulse-nál ténylegesen két gyújtás van míg a Dual-Trustnál csak egy.
A Dual-Pulse nál amikor az első gyorsító fokozat kiég (ami mint írják M4 re gyorsítja föl a rakétát...persze gondolom nem fölközelben ) onnantól a roketta szabadon repül és a cél közelében - hívjuk második fokozatnak - újra gyújtják a hajtóművet amely ad még egy impulzust.
A Dual-Trustnál egy gyújtás van és folyamatos az égés.
A tolóerő az elején nagyobb, majd utána kisebb, de amikor ezek kiégtek akkor nincs tovább tolóerő.
Most csak így gyors keresésre ezt dobta ki:A Duel-pulse és Dual-Trust között az a különbség hogy a dual-pulse-nál ténylegesen két gyújtás van míg a Dual-Trustnál csak egy.
A Dual-Pulse nál amikor az első gyorsító fokozat kiég (ami mint írják M4 re gyorsítja föl a rakétát...persze gondolom nem fölközelben ) onnantól a roketta szabadon repül és a cél közelében - hívjuk második fokozatnak - újra gyújtják a hajtóművet amely ad még egy impulzust.
A Dual-Trustnál egy gyújtás van és folyamatos az égés.
A tolóerő az elején nagyobb, majd utána kisebb, de amikor ezek kiégtek akkor nincs tovább tolóerő.
Érdemes volna...Hmmmm....
Elvileg tudom ilyen tesztet csinálni a BMS4.34-gyel, hogy megnézzem, hogy azonos teljes impulzus így felhasználva mire vezet.
Persze a valóságban sanszosan a második rész begyújtása számolva van, hogy mikor kell. a BMS4-ben annyit tudok tenni, hogy kismagasságon, közepesen és nagy magasságon a rakéta tolerőmodellben eltérő késleltetést állítok majd be. A hajtóművet kikapcsolni asszem nem lehet, tehát a tolóerő modell mondjuk így fog kinézne.Érdemes volna...
Erre nagyon kíváncsi vagyok...Persze a valóságban sanszosan a második rész begyújtása számolva van, hogy mikor kell. a BMS4-ben annyit tudok tenni, hogy kismagasságon, közepesen és nagy magasságon a rakéta tolerőmodellben eltérő késleltetést állítok majd be. A hajtóművet kikapcsolni asszem nem lehet, tehát a tolóerő modell mondjuk így fog kinézne.
0 sec - 0
0.5 sec max tolóerő
6.5 sec max tolóerő
7 sec 1 N tolóerő
27 sec 1N tolóerő
27.5 sec max. tolóerő
31.5 sec max tolóerő
32 sec 2. fokozat kiég.
És ezt össze lehet vetni az eredeti modellel, ahol ugyanaz a teljes imp. az elején működik asszem kb. 10 sec hosszan.
Akkor még igyekszem ma megcsinálni. Nem videóra veszem, hanem Tacview file outputját veszem fel, meg excelbe kiexportálom, azzal bárki megnézheti majd a idő vagy távolság függvényében bármit.Erre nagyon kíváncsi vagyok...
DRDOMost csak így gyors keresésre ezt dobta ki:
Dual-Pulse rakéta motor
vs.
Dual-Thrust rakéta motor
Szerintem a dual-thrustnál csak a hajtóanyag fellületével (üreg alakja, átmérője = égés sebessége, égőtér nyomása) játszanak, de folyamatos az égés.
A dual-pulsnál meg ténylegesen el van választva egymástól a két töltet és külön-külön időpontban lépnek működésbe.
A két szekciót elválasztó fal igazán törpös lehet...
Maróth azt jelentette be hogy C8-ast ÉS ER-t is veszünk!legyen meg itt is mert fontos.
Maróth bejelenti hogy C8-as (más néven: D ) AMRAAM-okat vettünk a Gripenekhez és / vagy NASAMS hoz (meg persze még vettünk AMRAAM SL-t is....)
https://forum.htka.hu/threads/a-magyar-haderő-lehetséges-fejlesztési-irányai.499/page-4239#post-762975
Az AMRAAM SL-lel akart rudi ez ER-re célozni, de igazad van, az úgy nem pontos.Maróth azt jelentette be hogy C8-ast ÉS ER-t is veszünk!
Onnan hogy a C7 hez képest a C8 annyival fejletteb hogy sokan inkább már nem a C széria következő tagjaként hívják, hanem a D széria első tagjának.Egyébként én még mindig nem értem, hogy ez a C8 = D honnan jön?
Maróth azt jelentette be hogy C8-ast ÉS ER-t is veszünk!
Ez szép és jó. De milyen forrás állítja ezeket? Főleg a dual pulse hajtóművet...?Onnan hogy a C7 hez képest a C8 annyival fejletteb hogy sokan inkább már nem a C széria következő tagjaként hívják, hanem a D széria első tagjának.
Ezért van hogy egyes helyeken C8-nak, más helyeken meg D-nek hívják.
Amúgy az evolúció így nézett ki:
1991 - AMRAAM - A
1994 - AMRAAM - B
1996 - AMRRAM - C (C1 - C7)
2014 - AMRAAM - D (C8)
Ettől a vonaltól teljesen független a AMRAAM-ER ami ugyebár az RIM-162 ESSM rakéta motorját kapta és a C7-es AMRAAM harci részét és irányító szekcióját
Képeken..
Ez az ESSM
Ez meg az AMRAAM-ER
Igen, hogy bonyolítsam a dolgot én az AMRAAM ER-t SL-nek (Surface Launch) nak hívom, mert ez a változat nem AA rakéta hanem SAM,
A C8 - D név keveredést nem hiszem hogy nagyon bizonyítani kéne mert gyakorlatilag mindenhol így tüntetik fel ezt a tipus változatot.Ez szép és jó. De milyen forrás állítja ezeket? Főleg a dual pulse hajtóművet...?
Én tudok. Marketing + félreértelmezés.A D (C8) elismert 50% hatótáv növekedésre szintén nem igazán van más magyarázat minthogy valami fejlett dual-pulse hajtóművet alkalmaznak.
Értsd: első fokozat fellövi a francba az AMRAAM-D (C8)-ast ami utána valami loftos (merededek) pályán repül és cél közelében beiindítják a második fokozatot.