[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

Fentieket kiegészítenèm még tanker és AEW+C támogatással, pilótánként évi minimum 200 óra repidővel, rendszeres èleslövészetekkel valamint éves Red Flag hadgyakorlatokkal.
Persze, tudom...ébresztő :(

Mondjuk amekkora a mi légterünk ahhoz nem kell tanker gép...bőven elég lenne a közös NATO tanker flottából üzemidőt venni...

az AEW&C az már egy érdekesebb kérdés...mivel mobil nagy hatótávolságú réskitöltő radarokra amúgy is szükség van (én itt leginkább a Groundmaster-re vagy Giraffe-ra gondolok) ezeket megfelelő helyre telepítve azért elég jól beláthatnak a környező országok légterébe...de hosszabb távon egy AEW&C gép nyilván jobb lenne

mindenesetre én első körben ezeket csináltam volna a Gripenekkel:
- avionika: sisakcélzó, a radarhoz az MK IV-es upgrade, britecloud zavaró
- fegyverek: sdb, iris-t esetleg meteor

megjegyzem amilyen beszerzéseket mostanában bejelentünk, ahhoz képest ezek nem lennének jelentős tételek...főleg ha a Z2026 ténylegesen valami átgondolt koncepció lenne, nem pedig csak beszerzések sorozata: az SDB-vel meg is lehetett volna oldani a rakétás tüzérség kérdést (GLSDB), az iris-t mehetne a nasams-ba, illetve ha vettünk volna Meteor-t, akkor a gripen-ekről felszabaduló amraam szintén mehetne a nasams-ba...

aztán 2025 után jöhetne a következő upgrade package, a PS05 AESA antennával, arexis poddal, illetve lehet akkor még lehetne szemezgetni a felszabaduló svéd készletből további 10-12 darabot...

ahhoz képest, hogy sokan milyen beszerzéseket vízionálnak itt, ezek fejlesztések szinte "filléresek' lennének
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Mondjuk amekkora a mi légterünk ahhoz nem kell tanker gép...bőven elég lenne a közös NATO tanker flottából üzemidőt venni...
Minden fajta légtérhez kell tanker gép..
Izrael fele akkora mint Mo. és pl. nekik is van.
Részletesebben erről itt:
https://forum.htka.hu/threads/szállítógépek-váltása-a-mh-nél.556/page-68#post-463451
A NATO tól / No.tól stb.. bérelt kapacitásokra pedig csak békeidőben lehet számítani.
Groundmaster-re vagy Giraffe-ra gondolok) ezeket megfelelő helyre telepítve azért elég jól beláthatnak a környező országok légterébe..
Hány ilyen megfelelő helyet ismersz pl. a Román határ közelében? :)
De az gegész országban is elég gyorsan össze lehet számolni hány ilyen megfelelő hely van.
Nem beszélve arról hogy egy AEW+C ma már jellemzően nem csak légi célokat derít fel hanem földi célokat is. Egy SAR radar meg egyértelműen csak magasról hatékony.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and ravenlord
És ami mögötte volt

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Még egy videó ugyanerről:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Vagyis ebből is vehetnénk min. kettőt (ugye egy gép nem gép!), még egy újabb típusként a Falcon-nal azonos kategóriában. Nem lenne már kicsit sok a típus-kavalkádból, ami csak drágítaná az üzemeltetést?

Akkor a Falconoknak a seggére kell verni.


Ezt lássa meg egy matektanár!
 
legyen meg itt is mert fontos.
Maróth bejelenti hogy C8-as (más néven: D ) AMRAAM-okat vettünk a Gripenekhez és / vagy NASAMS hoz (meg persze még vettünk AMRAAM SL-t is....:))
https://forum.htka.hu/threads/a-magyar-haderő-lehetséges-fejlesztési-irányai.499/page-4239#post-762975

Mint tudjuk a C8-as (D) az AMRAAM leg korszerűbb változata. Az USA-n kívül eddig csak néhány országnak adták el.
A C8 mindenben felülmúlja az előd C7-est. A hatótávolsága a dul-pulse hajtómű segítségével 50%-kal meghaladja az elődét, így elérheti a 160 km-t. (természetesen A-A üzemmódban)
A fejlesztett elemek listája:
- upgraded radar antenna, receiver & signal processor;
- GPS-aided mid-course navigation;
- improved datalink;
- new software algorithms
The new hardware and software offers improved jamming resistance, better operation in conjunction with modern AESA radars, and an improved high-angle off-boresight “seeker cone,” in order to give the missile a larger no-escape zone. Less-publicized improvements reportedly include a dual-pulse rocket motor, for up to 50% more range and better near-target maneuvering.


Mindenesetre a C8 hatótávolságának a kihasználásához valószínűleg szükség lesz a Gripen radar és software upgradjére.
 
legyen meg itt is mert fontos.
Maróth bejelenti hogy C8-as (más néven: D ) AMRAAM-okat vettünk a Gripenekhez és / vagy NASAMS hoz (meg persze még vettünk AMRAAM SL-t is....:))
https://forum.htka.hu/threads/a-magyar-haderő-lehetséges-fejlesztési-irányai.499/page-4239#post-762975

Mint tudjuk a C8-as (D) az AMRAAM leg korszerűbb változata. Az USA-n kívül eddig csak néhány országnak adták el.
A C8 mindenben felülmúlja az előd C7-est. A hatótávolsága a dul-pulse hajtómű segítségével 50%-kal meghaladja az elődét, így elérheti a 160 km-t. (természetesen A-A üzemmódban)
A fejlesztett elemek listája:
- upgraded radar antenna, receiver & signal processor;
- GPS-aided mid-course navigation;
- improved datalink;
- new software algorithms
The new hardware and software offers improved jamming resistance, better operation in conjunction with modern AESA radars, and an improved high-angle off-boresight “seeker cone,” in order to give the missile a larger no-escape zone. Less-publicized improvements reportedly include a dual-pulse rocket motor, for up to 50% more range and better near-target maneuvering.


Mindenesetre a C8 hatótávolságának a kihasználásához valószínűleg szükség lesz a Gripen radar és software upgradjére.
Dual pluse? Az mi? Ez különösen azért érdekes megjegyzés, mert én úgy tudom, hogy az AIM-120B dual thrust hajótművéhez képest az AIM-120C visszatért a sima, de alacsonyabb tolóerőjű hajtóműhöz.

Az 50%+ HMZ meg a mesében igaz. Fizikai képtelenség. De erről is már volt szó.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Dual pluse? Az mi?
A Duel-pulse és Dual-Trust között az a különbség hogy a dual-pulse-nál ténylegesen két gyújtás van míg a Dual-Trustnál csak egy.

A Dual-Pulse nál amikor az első gyorsító fokozat kiég (ami mint írják M4 re gyorsítja föl a rakétát...persze gondolom nem fölközelben :rolleyes:) onnantól a roketta szabadon repül és a cél közelében - hívjuk második fokozatnak - újra gyújtják a hajtóművet amely ad még egy impulzust.
A Dual-Trustnál egy gyújtás van és folyamatos az égés.
A tolóerő az elején nagyobb, majd utána kisebb, de amikor ezek kiégtek akkor nincs tovább tolóerő.
 
A Duel-pulse és Dual-Trust között az a különbség hogy a dual-pulse-nál ténylegesen két gyújtás van míg a Dual-Trustnál csak egy.

A Dual-Pulse nál amikor az első gyorsító fokozat kiég (ami mint írják M4 re gyorsítja föl a rakétát...persze gondolom nem fölközelben :rolleyes:) onnantól a roketta szabadon repül és a cél közelében - hívjuk második fokozatnak - újra gyújtják a hajtóművet amely ad még egy impulzust.
A Dual-Trustnál egy gyújtás van és folyamatos az égés.
A tolóerő az elején nagyobb, majd utána kisebb, de amikor ezek kiégtek akkor nincs tovább tolóerő.
Hmmmm....
Elvileg tudom ilyen tesztet csinálni a BMS4.34-gyel, hogy megnézzem, hogy azonos teljes impulzus így felhasználva mire vezet.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
A Duel-pulse és Dual-Trust között az a különbség hogy a dual-pulse-nál ténylegesen két gyújtás van míg a Dual-Trustnál csak egy.

A Dual-Pulse nál amikor az első gyorsító fokozat kiég (ami mint írják M4 re gyorsítja föl a rakétát...persze gondolom nem fölközelben :rolleyes:) onnantól a roketta szabadon repül és a cél közelében - hívjuk második fokozatnak - újra gyújtják a hajtóművet amely ad még egy impulzust.
A Dual-Trustnál egy gyújtás van és folyamatos az égés.
A tolóerő az elején nagyobb, majd utána kisebb, de amikor ezek kiégtek akkor nincs tovább tolóerő.
Most csak így gyors keresésre ezt dobta ki:
Dual-Pulse rakéta motor
Schematic-of-a-dual-pulse-rocket-motor.ppm

Typical-thrust-time-history-of-a-dual-pulse-rocket-motor.png

vs.

Dual-Thrust rakéta motor

Schematic-of-dual-thrust-solid-rocket-motor.png

Szerintem a dual-thrustnál csak a hajtóanyag fellületével (üreg alakja, átmérője = égés sebessége, égőtér nyomása) játszanak, de folyamatos az égés.
A dual-pulsnál meg ténylegesen el van választva egymástól a két töltet és külön-külön időpontban lépnek működésbe.
 
Érdemes volna...
Persze a valóságban sanszosan a második rész begyújtása számolva van, hogy mikor kell. a BMS4-ben annyit tudok tenni, hogy kismagasságon, közepesen és nagy magasságon a rakéta tolerőmodellben eltérő késleltetést állítok majd be. A hajtóművet kikapcsolni asszem nem lehet, tehát a tolóerő modell mondjuk így fog kinézne.

0 sec - 0
0.5 sec max tolóerő
6.5 sec max tolóerő
7 sec 1 N tolóerő
27 sec 1N tolóerő
27.5 sec max. tolóerő
31.5 sec max tolóerő
32 sec 2. fokozat kiég.

És ezt össze lehet vetni az eredeti modellel, ahol ugyanaz a teljes imp. az elején működik asszem kb. 10 sec hosszan.
 
Persze a valóságban sanszosan a második rész begyújtása számolva van, hogy mikor kell. a BMS4-ben annyit tudok tenni, hogy kismagasságon, közepesen és nagy magasságon a rakéta tolerőmodellben eltérő késleltetést állítok majd be. A hajtóművet kikapcsolni asszem nem lehet, tehát a tolóerő modell mondjuk így fog kinézne.

0 sec - 0
0.5 sec max tolóerő
6.5 sec max tolóerő
7 sec 1 N tolóerő
27 sec 1N tolóerő
27.5 sec max. tolóerő
31.5 sec max tolóerő
32 sec 2. fokozat kiég.

És ezt össze lehet vetni az eredeti modellel, ahol ugyanaz a teljes imp. az elején működik asszem kb. 10 sec hosszan.
Erre nagyon kíváncsi vagyok...
 
Most csak így gyors keresésre ezt dobta ki:
Dual-Pulse rakéta motor
Schematic-of-a-dual-pulse-rocket-motor.ppm

Typical-thrust-time-history-of-a-dual-pulse-rocket-motor.png

vs.

Dual-Thrust rakéta motor

Schematic-of-dual-thrust-solid-rocket-motor.png

Szerintem a dual-thrustnál csak a hajtóanyag fellületével (üreg alakja, átmérője = égés sebessége, égőtér nyomása) játszanak, de folyamatos az égés.
A dual-pulsnál meg ténylegesen el van választva egymástól a két töltet és külön-külön időpontban lépnek működésbe.
DRDO
609194d1abde65b39a356e0db7127ce7.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag