Össze vissza beszélsz.Nem igazán.
Nincs velem baj, és nem én akarok okosabb lenni náluk. A baj az, hogy meggyőződésed, hogy helyes az éppen aktuális divat-hóbortjuk, holott kb. minden légierőnél volt már példa óriási baromságra. Mert ez is csak egy modernista hübrisz.
Értem én, hogy jól műrepülhető, de ezt nem is vitattam. Meg az sem, hogy mit mire lehet integrálni, meg szimulálni.
Egy büdös szóval nem írtam, hogy, HAWK-ról együléses Gripenre tennék bárkit is. Honnan vetted?
A szimulátor nem lehet alternatívája a valódi repülőgépnek. Kiegészítésnek, előszűrésnek, megfelel, de nem valódi.
Motorozni sem úgy tanul az ember, hogy felül egy 250-esre, aztán mambó.

Tehát a spanyolokról 2 vel ezelőtt írtam. Az előbb a franciákról írtam. De beteszem neked a svájci légierőt is, akik direktben képzik az F-18 alá a pilótákat rajta - 2008 óta!!!. Ők a 3. 4. fázist csinálják a PC-21-gyel.
Az ausztrál légierő 42 db Pc-21-et rendelt a teljes training csomaggal. (ők a 2.-3. fázist intézik velük)
Szóval a 2008-óta tartó "divathóbortról" beszélgetünk, amit közben olyan légierők rendeltek meg mint amiket fentebb említettem, és a saját rendszerük szerint használják az oktatás különböző szintjein.
Az a vicces, hogy az angol ETPS is 2 ilyen gépet használ már a Hawk-ok leváltására, és ha jól értelmezem, akkor pont a Gripen D-k alá dolgoznak velük...
