[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
3 839
7 440
113
Ez az óraszám biztos.?Nekem a korábbi hírekből úgy jött le hogy a 32800 óra az húsz évre vonatkozik. Tehát az eredeti 16800 óra mellé még vettünk kb ugyan annyit a második 10 évre is (2026-ig). További hírekből pedig én úgy következtettem hogy a mostani többlet repülési idő a korábbi fel nem használt órákból jön ki. Vagy nem jól tudom?


Én is így emlékszem.

https://www.jetfly.hu/mh-59.-kecskemet/a-valtozasok-eve-ismet-megmutatjuk-mit-tud-a-magyar-gripen

A 32800 az 20 évre van.
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
3 839
7 440
113
Link
De a keret növekedése - a hírek szerint -, a gyakorlatban is jelentkezett tényleges repült idő növekedésében.

Az eddigi 16800 órát emelték a duplájára miután áttárgyalták, hogy 10 év helyett 20 évig lesznek itt a gépek.

Ezzel elvileg 63 milliárdot spórolnak. Ezért 2* annyi repidő plussz kiképzés? Ez elég fura lenne. Még úgy is, hogy a részleteket nem tudjuk.
Gondolom most azért repülnek többet mert van pénz. Hisz volt olyan év amikor alig 1300 órát repültek.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
18 095
31 491
113
Egyrészt amit belinkeltem, az 2012-es szerződésről szól. Azóta volt még 2 módosítás. És mivel az utolsó szerint már nem bérlés van napirenden, hanem tulajdonba kerülés, így ott a nagyjából változatlan éves díjban valószínűleg változott a lízing/repülési költség arány (utóbbi kárára).
Ugrik pedig ezt 2019-ben nyilatkozta.
Másrészt a 32800 20 évre bontva sem 2000óra/év ;)
De azt sem tartom logikusnak, hogy a 2012-es szerződésmódosítás után ekkora melldöngetés lett volna, ha a korábbi 16800-as óraszámot úgy sikerül növelni 32800-ra, hogy közben a 10-ről 20-ra bővítik az "osztót". Miközben ellenzéki részről semmilyen tiltakozás, "tényfeltárás nem történt".
Senki nem tudja pontosan a számokat, mivel nem nyilvános a Gripen szerződés.
Még arra tudok gondolni - alternatívaként -, hogy mivel 12-től 16-ig még 4 év hátra volt. Esetleg ezzel a 4 évvel 4+10 évre (2012-2026-ig) értelmezhető a 32800óra/gép.
Úgy kb. 2340 óra jut évente a 14 gépre, amiből ha csak kiképzési repülésekre 2000-et számolok, akkor az fedi dd. tábornok számát.
 

hollywood

Member
2013. március 30.
39
25
18
Egyrészt amit belinkeltem, az 2012-es szerződésről szól. Azóta volt még 2 módosítás. És mivel az utolsó szerint már nem bérlés van napirenden, hanem tulajdonba kerülés, így ott a nagyjából változatlan éves díjban valószínűleg változott a lízing/repülési költség arány (utóbbi kárára).
Ugrik pedig ezt 2019-ben nyilatkozta.
Másrészt a 32800 20 évre bontva sem 2000óra/év ;)
De azt sem tartom logikusnak, hogy a 2012-es szerződésmódosítás után ekkora melldöngetés lett volna, ha a korábbi 16800-as óraszámot úgy sikerül növelni 32800-ra, hogy közben a 10-ről 20-ra bővítik az "osztót". Miközben ellenzéki részről semmilyen tiltakozás, "tényfeltárás nem történt".
Senki nem tudja pontosan a számokat, mivel nem nyilvános a Gripen szerződés.
Még arra tudok gondolni - alternatívaként -, hogy mivel 12-től 16-ig még 4 év hátra volt. Esetleg ezzel a 4 évvel 4+10 évre (2012-2026-ig) értelmezhető a 32800óra/gép.
Úgy kb. 2340 óra jut évente a 14 gépre, amiből ha csak kiképzési repülésekre 2000-et számolok, akkor az fedi dd. tábornok számát.

Olvastam /hallottam már hivatásos pilótát nyilatkozni arról hogy nekünk elég ez az óraszám, nekünk magyaroknak azért elég ez mert nem kell a gyakorló légtérhez sokat repülni de például az USAF - nak igen illetve hogy a szimulatorunk is van. Szóval óvatos lennék ezzel óraszám dologgal hogy ki mit reklamál ezzel kapcsolatban akár ellenzék oldalaláról is. Illetve az előző posztban is írtam hogy a magasabb óraszám repülést a hosszabbítás után az első 10 év fel nem használt részéből tudják megoldani amiről szintén volt pletyka.
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
3 839
7 440
113
Egyrészt amit belinkeltem, az 2012-es szerződésről szól. Azóta volt még 2 módosítás. És mivel az utolsó szerint már nem bérlés van napirenden, hanem tulajdonba kerülés, így ott a nagyjából változatlan éves díjban valószínűleg változott a lízing/repülési költség arány (utóbbi kárára).
Ugrik pedig ezt 2019-ben nyilatkozta.
Másrészt a 32800 20 évre bontva sem 2000óra/év ;)
De azt sem tartom logikusnak, hogy a 2012-es szerződésmódosítás után ekkora melldöngetés lett volna, ha a korábbi 16800-as óraszámot úgy sikerül növelni 32800-ra, hogy közben a 10-ről 20-ra bővítik az "osztót". Miközben ellenzéki részről semmilyen tiltakozás, "tényfeltárás nem történt".
Senki nem tudja pontosan a számokat, mivel nem nyilvános a Gripen szerződés.
Még arra tudok gondolni - alternatívaként -, hogy mivel 12-től 16-ig még 4 év hátra volt. Esetleg ezzel a 4 évvel 4+10 évre (2012-2026-ig) értelmezhető a 32800óra/gép.
Úgy kb. 2340 óra jut évente a 14 gépre, amiből ha csak kiképzési repülésekre 2000-et számolok, akkor az fedi dd. tábornok számát.


32800 osztva 20-al az tényleg nem 2000. De nem is ez van a cikkben. Mivel nem repültük ki a 16800 órát ezért a svédek voltak olyan rendesek, hogy a le nem repült órákat utólag a második 10 évben lerepülhetjük.
Ha ez így van ez egy jó deal, miért lázadna az ellenzék.

Én arra reagáltam, hogy szereinted 3280 év/óra(ami szerinted majdnem duplája a 2000nek:rolleyes:) ami most már csak 2340 óra. :D

Közelítünk a 2000-hez.;) Aminek amúgy nem örülök de ez sokkal reálisabb sajnos:oops:

Mindezt úgy, hogy nem tudom mi az igazság. :D:D:D
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
5 259
9 951
113
Viktor - B+ -, drága a Trump-telefon díjszabása. Nem lehetett volna inkább Meteor-ost telefonálni. Ahhoz nem kell engedély!!!
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator

exi

Well-Known Member
2018. augusztus 28.
178
357
63

csak hogy pontosak legyunk..

"The State Department has made a determination approving a possible Foreign Military Sale to Hungary of sixty (60) AIM-120C-7/C-8 AMRAAMER missiles, and two (2) spare AIM-120C-7/C-8 AMRAAM-ER guidance sections and related equipment for an estimated cost of $230 million.

The Government of Hungary has requested to buy sixty (60) AIM-120C-7/C-8 AMRAAMER missiles, and two (2) spare AIM-120C-7/C-8 AMRAAM-ER guidance sections. Also included are four (4) AMRAAM-ER training missiles (CATM-120C); missile containers; spare and repair parts; cryptographic and communication security devices; precision navigation equipment; software, site surveys; weapons system equipment and computer software support; publications and technical documentation; common munitions and test equipment; repair and return services and equipment; personnel training and training equipment; integration support and test equipment; and U.S. Government and contractor, engineering, technical and logistics support services; and other related elements of logistical and program support. The total estimated cost is $230 million.

..The sale is in support of Hungary's acquisition of the National Advanced Surface to Air Missile System (NASAMS) air defense system and would provide a full range of protection from imminent hostile cruise missiles, unmanned aerial vehicles, rotary wing and fixed wing threats."

https://www.dsca.mil/major-arms-sal...nge-air-air-missiles-extended-range-amraam-er
 
  • Tetszik
Reactions: endre

nanemaa

Member
2020. május 8.
49
62
18
Ezért mondom, hogy jó dolog a fillérbaszás, csak nem akkor, mikor légierőt akarunk menedzselni.
A légierő az nem 14 gép. Már vázoltam, hogy a kiegyenlített humán és technikai folyamatkontrollhoz nem14 gép, meg alig 20 pilóta kell, hanem ennek minimum a duplája.
És a dupla géphez tripla állomány.
Ez működött korábban, most meg ahogy van, úgy nem működik.
Akkor nyilván a korábbi, magasabb létszámú légierő lesz a megoldás.

Szèp terv lenne mèg egy Gripen szàzad, de ahhoz előbb fel kell futtatni a pilótàk kèpzèsèt (ami talàn elindult, de majd kiderül mi lesz az NFTC-t levàltó iskola&szerződès). Szóval ez nem holnap lesz.

A màsik, hogy mielőtt jönne plusz gèp, először lehet hogy a hozzàjuk való fegyverzet kèrdèsèt kellene komolyabban venni? Mert èrtelmes fegyverzet nèlkül csak dràga sportrepülők.

A jelenlegi gèplètszàm valahol tükrözi a környèkbeli, kategóriànkkal megegyező orszàgokèt. Sőt akadnak kevèsbè èrtelmes döntèsek (sztem) pl. amit a bolgàrok csinàlnak. Legujabb F-16V-ből összesen 8db. Abból majd 2-3 gèp kèszültsègben, 2-3 gèp javítàs alatt...a többiből meg csinàlj rendes jártassàg fenntartàst, meg kikèpzèst arra amire az a gèp kèpes.
 

kamm

Well-Known Member
2019. február 23.
15 643
22 253
113
  • A Gripen radarja a mai formában hardveresen nincs 20 éves sem...
  • Azt a prezentációt ismerem és semmiféle rendkívüli nincs benne. Éppenséggel inkább azt mutatta, hogy eddig mennyire alulteljesített az a radar...
Szerintem erre gondolsz. A dB skála sajátosságai miatt kicsit félrevezető. Direkt nem írták rá, hogy a 4 m2-t mekkora távolságnál tudja...
De mondjuk egy Hornet orrában levő 15+ éves radar a 0 dBsm célt 150 km-től tudja zavarmentes környezetben. Ok, annak nagyobb a radarja, nem annyival. Szóval eddig a Gripen radarja átlagos volt. Tudta, amit tudni kell, de semmi extra.

Pont ezzel a buta ábrával érvel egy gyök2 a quorán. Szegény nem fogta fel, hogy ha 6 dBsm cél ellen +50% az mennyire jelentéktelen, ha a célpont -30 dB.
A stealth célok ellen meg ez is kb. semmit sem ér. Nincs fekete mágia. Pont. Nem Nebo van a vadászgépeken. És nézd meg az mire képes...

DsrfA5nWoAA-YBW.jpg


Meg itt is volt.
https://forum.htka.hu/threads/saab-jas-39-gripen.145/page-93#post-562403

Hogy érthetően fogalmazzak. Ha van egy távcsöved, amivel egy 1,5 méteres embert nem 1 km-ről, hanem 1,5 km-ről látsz meg, az mennyiben segít abban, hogy egy 1,5 cm-es objektumot kiszúrjál?

Kb. ez a probléma nagyságrendje...
Egy ilyen növelés a -30 dB tartományban néhány kb. a 20 km észlelési táv esetén.

Sajnos nem vagyok annyira penge, mint @Hpasp és lendültületből már nem tudnám kiszámolni, de ő remélem megmutatja pontosabb matekkal is.

Mondom, az európai gyártók anti-stealth propija kurva erős...

Nem a regirol van szo, hanem az uj Lenardos AESA radarrol es abban a grafikaban, amit lattam valahol, mar benne volt az E/F, pont azt mutatta, hogy egy kereskedelmi dront (0.1m) kiszur kilometerekrol... ha lesz idom, majd megprobalom megkotorni a browser cache-t.
 

kamm

Well-Known Member
2019. február 23.
15 643
22 253
113
Vagy kéne egy második század Pápára, vagy Kecskemétre a jelenlegi mellé, és/vagy kellene egy második, a jelenlegi lízingszerződéstől független konstrukciójú lízing további 14 gépre, hasonlóan 12 plusz 2 gépes bontásban, de egy további 6-8 gépes, kizárólag kétüléses példányokból álló opcióval.
Elvi síkon kellene tehát egy 12 plusz 2 gép harci század Kecskemétre, egy ugyanilyen 12 plusz 2 gépes harci század Pápára és egy további 6-8 gépes kiképző/vegyes feladatú, csak kétüléses gépekből álló század, mondjuk Kecskemétre. Kiképző-felderítő-csapásmérő feladatkörben és úgy, hogy ennek a századnak a gépei beforgathatók lennének a másik két alakulat gépei közé, hogy csökkentsék az üresjáratot.
Ez 34-36 gép, ami elsőre soknak tűnhet, de ez lenne a normális.

En egy eve szajkozom, hogy a kovetkezo beszerzesnek 20-30 kozotti E/F-nek kellene lennie...

Viszont ezen túlmenőleg az simán lehetne vita tárgya, hogy ez a bizonyos kiképző/vegyes feladatú, csak kétüléses állomány esetleg a második kontingens része legyen.
Ebben az esetben maradna a 14-14 gép, ami ugye csak 28, de akkor a második század fordított aránnyal, négy-hat harci és nyolc-tíz kétülésessel operálna. (a 2 harci plusz 12 kétüléses összeállítást nem tartom hatékony beszerzésnek)
A lényeg, hogy a kétüléses gépek arányát jelentősen növelni kell.

Hangsúlyozom, a jelenlegi, 2026-ban lejáró lízingtől mindenképpen független kell legyen a második beszerzés, aminek konstrukciója a jelenlegivel azonos lenne és opcionálisan ugyanúgy egy későbbi dátummal kerülnének magyar tulajdonba a gépek. Így a két század ügymenete el volna szeparálva egymástól, biztos, ami biztos.
A gépek esetében a jelenlegi svéd légierő ki nem használt (vagy annak mondott) állományából vennénk át gépeket. Az, hogy ezekbe belekérjük a még csak tesztelés alatt álló köztes AESA radart, Meteor/IRIS-T miatt integráltatjuk-e a meglévő kontingensre is ezeket a fegyvereket, az külön történet. Igazából a napi operáció szempontjából nem elsődleges fontosság egyik se.

A műszaki állomány ügyében pedig mindenképpen be kell vonni a megfelelően "lekáderezett" civil szakembereket, stratégiai szerződést kötve mondjuk az Aeroplex-el.
A jelenlegi, izolált katonai műszaki életpálya modell nem ad biztos és tartós megélhetést, ezért van az elvándorlás, amit egy országos civil-katonai rotációval lehetne megelőzni, folyamatosan rendszerben tartva az embereket.

Nem latom a ketulesesek megnovekedett jelentoseget hacsak nem EW feladatokra akarunk tobb erot szanni, ahhoz biztosan jol jonnenek.
 

kamm

Well-Known Member
2019. február 23.
15 643
22 253
113
Esetleg a svéd század szervezetet nem lehet átvenni? A gépek mennyiségéből én úgy számoltam hogy 12(C) +4 (D) es felállás van. Ez nekünk is jó lehetne, és ebből lenne 2-3 század?!

A joisten mentsen meg minket meg a sajatunknal is jobban elhasznalt szarok beszerzesetol. Halistennek a HM vilagosan megmondta, hogy csak uj es csucstechnikat kepviselo termekeket fognak venni.
 
M

molnibalage

Guest
Nem a regirol van szo, hanem az uj Lenardos AESA radarrol es abban a grafikaban, amit lattam valahol, mar benne volt az E/F, pont azt mutatta, hogy egy kereskedelmi dront (0.1m) kiszur kilometerekrol... ha lesz idom, majd megprobalom megkotorni a browser cache-t.
Továbbra sem értem mit akarsz vele érvelni. Stealth cél ellen semmit sem ér ez a fejlődés.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
18 095
31 491
113
A joisten mentsen meg minket meg a sajatunknal is jobban elhasznalt szarok beszerzesetol. Halistennek a HM vilagosan megmondta, hogy csak uj es csucstechnikat kepviselo termekeket fognak venni.
Várjál!
Tudom, hogy te az EF híve vagy, de ne felejtsd el, hogy a jelenlegi C/D-ink ugyan arra (vagy minimálisan az alatti) technikai színvonalra hozhatók, mint az E/F-ek.
Ugye az új radar bár minimálisan kisebb antennájú, mint az E/F orrában lévő, de ugyan úgy AESA, és GaN is lesz. Szoftveresen az E/F ugyan azt a szoftvert kapja, mint a legújabb C/D. A kabin meg gyakorlatilag fillérekből ugyanolyanná alakítható, mint az újabb modellekben. A EW képességeket ugyan nem lehet beépíteni, de ezt meg az Arexis-szel meg lehet oldani. Ugyan nem lesz minden gépen ugyan az a képesség, de a D-k második ülése itt is igazán jól jönne, nem csak a kiképzésben. (Elvileg az Arexisbe beletettek mindent ami az E/F-be bekerült)
Ami nem lenne, az a megnövelt teljesítmény és kerozin mennyiség (érzésre állítólag ez a 2 feature viszont ügyesen kiejti egymást;)), + a 2 pilon. Én azt gondolom, hogy ez egy olyan kompromisszum, amivel együtt lehet élni ha azt nézzük, hogy mekkora lehet a pénzügyi különbség (Majd a duplája lenne az E/F a tippem szerint).
És különösen akkor lenne kellemes féláron megszerezni C/D-ket a svédektől, ha sikerülne megcsípni azt a tízenvalahány kizárólag időkitöltőnek legyártott gépet, amik azért jöhettek létre, hogy ne keljen a gyártósoron dolgozó embereket elzavarni, az utolsó C/D-k után, mielőtt beindult az E-k gyártása.
A Svédek C/D gépei viszont a mieinknél jóval fiatalabbak.
Szerintem a felhúzott C/D-s opció egy olyan lehetőség, ami a legnagyobb ár/értékkel kecsegtet. '35-ben meg elkezdjük kivonni a mostani C/D-ket, és jöhetnek helyükre a 6. gen. gépek! És eközben még lóvé is marad a Zrínyi más részeire....
 

kamm

Well-Known Member
2019. február 23.
15 643
22 253
113
Továbbra sem értem mit akarsz vele érvelni. Stealth cél ellen semmit sem ér ez a fejlődés.

Vegkepp nem ertem mit nem ertesz.
Mar hogyne erne, ha sokkal erzekenyebb, tavolabbrol erzekel sokkal kisebb RCS stb.
Erthetetlen, mi olyan erthetetlen szamodra ebben a pofonegyszeru fejlodesben, ami raadasul sokkal gyorsabban fejlodik, mint a stealth gepek generacioi jonnek (30+ evente.)
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

kamm

Well-Known Member
2019. február 23.
15 643
22 253
113
Várjál!
Tudom, hogy te az EF híve vagy, de ne felejtsd el, hogy a jelenlegi C/D-ink ugyan arra (vagy minimálisan az alatti) technikai színvonalra hozhatók, mint az E/F-ek.
Ugye az új radar bár minimálisan kisebb antennájú, mint az E/F orrában lévő, de ugyan úgy AESA, és GaN is lesz. Szoftveresen az E/F ugyan azt a szoftvert kapja, mint a legújabb C/D. A kabin meg gyakorlatilag fillérekből ugyanolyanná alakítható, mint az újabb modellekben. A EW képességeket ugyan nem lehet beépíteni, de ezt meg az Arexis-szel meg lehet oldani. Ugyan nem lesz minden gépen ugyan az a képesség, de a D-k második ülése itt is igazán jól jönne, nem csak a kiképzésben. (Elvileg az Arexisbe beletettek mindent ami az E/F-be bekerült)
Ami nem lenne, az a megnövelt teljesítmény és kerozin mennyiség (érzésre állítólag ez a 2 feature viszont ügyesen kiejti egymást;)), + a 2 pilon. Én azt gondolom, hogy ez egy olyan kompromisszum, amivel együtt lehet élni ha azt nézzük, hogy mekkora lehet a pénzügyi különbség (Majd a duplája lenne az E/F a tippem szerint).
És különösen akkor lenne kellemes féláron megszerezni C/D-ket a svédektől, ha sikerülne megcsípni azt a tízenvalahány kizárólag időkitöltőnek legyártott gépet, amik azért jöhettek létre, hogy ne keljen a gyártósoron dolgozó embereket elzavarni, az utolsó C/D-k után, mielőtt beindult az E-k gyártása.
A Svédek C/D gépei viszont a mieinknél jóval fiatalabbak.
Szerintem a felhúzott C/D-s opció egy olyan lehetőség, ami a legnagyobb ár/értékkel kecsegtet. '35-ben meg elkezdjük kivonni a mostani C/D-ket, és jöhetnek helyükre a 6. gen. gépek! És eközben még lóvé is marad a Zrínyi más részeire....

Egyszeru: ROI.
Anyagilag 50-75%-ban jarnank ott, mint egy uj E/F szazaddal, viszont ujabb 10 evnel tobbet nem birnanak tovabb versus az uj E/F gepek 30-35 evevel, sokkal fejlettebb EW, elektronika, erosebb engine, airframe stb alaqpfelszerelesevel.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Egyszeru: ROI.
Anyagilag 50-75%-ban jarnank ott, mint egy uj E/F szazaddal, viszont ujabb 10 evnel tobbet nem birnanak tovabb versus az uj E/F gepek 30-35 evevel, sokkal fejlettebb EW, elektronika, erosebb engine, airframe stb alaqpfelszerelesevel.
- A magyar C/D-k.mèg 50%-násl sem tartanak kirepülhető időben
- az E/F ek Raven.radarja nem GaN technológia. A SaaB / Ericcson radarja ebben korszerűbb
- a C/D k EW rendazerét egy komplex felújítás során E/F szintjére lehet felhozni ès a MAWS rendszer beépítésének sincs akadálya
- Svédeknek a Volvo RM-12 is van korszerűsítési programjuk. 10% ot tudnak tenni a tolóerőre.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed