W
Wilson
Guest
A debreceni repülőtér betonfedezéke 2001-ben....
.
Ha akarnak még repteret, félig-meddig tartaléknak, valamelyik alacsony kihasználtságú, de létező civil repteret kéne kettős rendeltetésűként kihasználni, pl Debrecen??, és nem szétporladt romokat restaurálni. Ott még vannak régi szovjet betonfedezékek is, állóhelyek, stb.
És akkor Pápa, Kecskemét, Debrecen, az ország minden területe fedve van.

Szovjet típusú repülőgép fedezék-hangárok

A volt szovjet befolyási övezet országaiban - az NDK-tól a közel-keleti arab államokon keresztül Mongóliáig - ezrével épültek a harci repülőgépek számára ilyen betonfedezékek. Az építészeti megoldás, illetve a beépített vasbeton és az azt takaró földréteg mennyisége nyújtott védelmet a hagyományos bombatámadással és - a bizonyos távolságon túli - atomrobbanás lökéshullámával szemben.


A kisebb méretű hangárban MiG-21-es vagy MiG-23-as, illetve hasonló méretű, repülőgépek tárolására volt lehetőség.


Az építmény három részből áll: a tulajdonképpeni repülőgép-tárolóból, egy villamosenergia-ellátó és egy fegyverzettároló):
A 220 m2 alapterületű, 5,5 m belmagasságú, boltíves repülőgép-tárolót 30-30 ívelt (negyedkör) betonrekeszből, csavarozással állították össze. Hátul egy L alakú folyosó vezet ki a szabadba (szemből nézve bal oldalon). A repülőgép-tároló felé két irányba széttolható vasajtó zárja le, kifelé nincs ajtaja.

E folyosóról nyílik a villamos kapcsolóhelyiség. A raktárba kívülről lehet bejutni. Az egész szerkezet helyszínen öntött betonból és előre gyártott elemekből épült. A falazat vastagsága helyenként eléri a 80 cm-t. A létesítmény beton részeit 1-3 méteres földréteggel fedték Ie.

- Alapterület: 200 m2
- Belmagasság: 5,5 m
- Teljes magasság: 8 m
- Szélesség: 25 m
- Hossz: 38 m
- Ajtóvastagság: 80 cm
