Nekünk mindenben Izraelt kéne másolni. Persze kicsiben, de nem ennyire kicsiben.
az baszna beMbombe?

Mondjuk mert az semmivel nincs távolabb a keleti hatartol...?Van vagy 5 elhagyott katonai repülőterünk. Hogy ezeket miért nem tartjuk használható állapotban, soha nem értettem. Mondjuk Kunmadarason 14 bunker használható állapotban tartani.
Csak példának hoztam.Mondjuk mert az semmivel nincs távolabb a keleti hatartol...?
Ha valaminek ertelme lenne, az Papat boviteni es odatenni a masodik szazadot. Betonfedezek meg legyen mindket helyen.
Emellett Taszárt (ha még megvan?) még jo karban tartanam, hogy legyen egy olyan, ahova nem bejaratos a NATO sem.
nem példanélküli a gripenek pápáról való üzemeltetése. (haboruba meg ami minket érint csunya lenne ha a nato mondaná meg hogy használhatunk e egy magyar területen lévő részben magyar rendezésű repteret vagy sem.)Pápa NATO tartalék repülőtér, szinte mi is vendégek vagyunk rajta, mint a HAW. A kutató-mentők mellett talán üzemanyag tankolásra alkalmazható. Taszáron több helyen méteres gaz nő a betonból, tehát az nem alkalmas merevszárnyú repülőgépek üzemeltetésére, a futópályát és a gurulóutakat gyakorlatilag újra kéne építeni, max az alap ami maradhatna..
Tudom, hogy nem példa értékű, mert a kecsoi beton felújítása idején is onnan adtak készültséget, 2x voltam közben a bázison. De alapban Pápa nem erről szól. Ez kb. olyan, hogy Mindenhallból is üzemeltethetnének Eurofightert a britek, mert hivatalosan brit repülőtér csak akkor sem teszik. Aviano is olasz reptér, még külön reptérparancsoksága is van olasz. de ennek ellenére nem ez a laprendeltetése.nem példanélküli a gripenek pápáról való üzemeltetése. (haboruba meg ami minket érint csunya lenne ha a nato mondaná meg hogy használhatunk e egy magyar területen lévő részben magyar rendezésű repteret vagy sem.)
Mert a világ összes pénzébe kerülne. Az, hogy ottvan egy 30 éve elhagyott és karban nem tartott pálya nem jelenti, hogy az repülőgépek fogadására alkalmas. Gyakorlatilag az egészet fel kéne szedni és újraépíteni, hogy legyen belőle valami. Ráadásul ennek az egésznek a világon semmi értelme.Van vagy 5 elhagyott katonai repülőterünk. Hogy ezeket miért nem tartjuk használható állapotban, soha nem értettem. Mondjuk Kunmadarason 14 bunker használható állapotban tartani.
Azért írtam pont Kunmadarast, mert jártam ott. Motorversenyeket tartanak kifutón. Csak ki kéne takarítani a bunkereket, és bezárni. Szét vannak fosztogatva.Mert a világ összes pénzébe kerülne. Az, hogy ottvan egy 30 éve elhagyott és karban nem tartott pálya nem jelenti, hogy az repülőgépek fogadására alkalmas. Gyakorlatilag az egészet fel kéne szedni és újraépíteni, hogy legyen belőle valami. Ráadásul ennek az egésznek a világon semmi értelme.
A motorkrékpár a egy csöppnyit könnyebb mint egy feltankolt felfegyverzett Gripen, ami több mint 200km/h sebeséggel vágodik a betonnak leszállásnál... - könnyen lehet hogy azalatt már sérülne a 40-50 éves beton...Azért írtam pont Kunmadarast, mert jártam ott. Motorversenyeket tartanak kifutón. Csak ki kéne takarítani a bunkereket, és bezárni. Szét vannak fosztogatva.
Teljesen hibátlan a beton a futópáyán.Mert a világ összes pénzébe kerülne. Az, hogy ottvan egy 30 éve elhagyott és karban nem tartott pálya nem jelenti, hogy az repülőgépek fogadására alkalmas. Gyakorlatilag az egészet fel kéne szedni és újraépíteni, hogy legyen belőle valami. Ráadásul ennek az egésznek a világon semmi értelme.
Már többször írtam, hogy a kunmadarasi betont a szovjetek szinte közvetlenül a kivonulás előtt cserélték le.könnyen lehet hogy azalatt már sérülne a 40-50 éves beton...
Oké az évek száma akkor kevesebb, de Gripen vagy KC-390 üzemeltetésre attól még nem feltétlen alkalmas...Már többször írtam, hogy a kunmadarasi betont a szovjetek szinte közvetlenül a kivonulás előtt cserélték le.
Post mortem?Esetleg estére majd pm-ben, dolgoznom is kell azértplusz nem akarom az újság üzletét tovább rontani
![]()
Van zsinagógánk, nem is kicsi...Nekünk mindenben Izraelt kéne másolni. Persze kicsiben, de nem ennyire kicsiben.

Mennyivel könnyebb volt a MIG-21-ekkel! Elég volt egy viszonylag egyenletes füves terület.Teljesen hibátlan a beton a futópáyán.

Kár, hogy harcértéke már a '90-es években is kb. nulla volt.Mennyivel könnyebb volt a MIG-21-ekkel! Elég volt egy viszonylag egyenletes füves terület.![]()

Egy reptéri infrastruktúra kicsit többől áll, mint a pálya meg fedezék. Ha ottvoltál, gondolom láttad hogy néz ki gyakorlatilag minden más.Azért írtam pont Kunmadarast, mert jártam ott. Motorversenyeket tartanak kifutón. Csak ki kéne takarítani a bunkereket, és bezárni. Szét vannak fosztogatva.
Ja, 83-ban. Kunmadarason lehet, hogy a csíkkal meg esetleg a fedezékekkel még lehetne valamit kezdeni, de minden mással? Lenne ott hova pénzt temetni. Olyan helyekről mint Klementina meg ne is beszéljünk.Már többször írtam, hogy a kunmadarasi betont a szovjetek szinte közvetlenül a kivonulás előtt cserélték le.
A többi teherautón van. Ott van, ahova viszik. Nem azt mondtam, hogy tartsák fenn az egészet, hanem hogy vész esetére tartsák fenn a fedezékeket.Egy reptéri infrastruktúra kicsit többől áll, mint a pálya meg fedezék. Ha ottvoltál, gondolom láttad hogy néz ki gyakorlatilag minden más.
Ja, 83-ban. Kunmadarason lehet, hogy a csíkkal meg esetleg a fedezékekkel még lehetne valamit kezdeni, de minden mással? Lenne ott hova pénzt temetni. Olyan helyekről mint Klementina meg ne is beszéljünk.
És ismét kérdezem: Minek? Ennyi gépnek ami nekünk van 2-3 modern légibázist fenntartani?
Mert akkor már kb. olyan öregek voltak, mint most a MIG-29-ek. Amik ugye már régen a pálya szélén rohadnak. Nem voltak "igáslovak", de fénykorukban jó vasak voltak! És akkor még volt mennyiség is. A régi szép idők, repülős szemmel!Kár, hogy harcértéke már a '90-es években is kb. nulla volt.![]()
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..