[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

Lehet hogy már volt ez a cikk, de időszerű újra elolvasni, mert jól összefoglalja magyarul a PS-05/A radar különböző változatait (Mk-3 -> Mk.4 - > Mk.5)
http://real.mtak.hu/115615/1/HT_2020-5_Book_cikk_06.pdf
Talán én még beleírtam voltam hogy miért nagy szám az AESA lokátoros Mk.5 az Mk.4 hez képest (értsd: párhuzamosan tudnak működni a különböző radar funkciók. pl. egy időben széles területen keres, felfedezett célokat követ és mondjuk még térképez is...)
 
Van vagy 5 elhagyott katonai repülőterünk. Hogy ezeket miért nem tartjuk használható állapotban, soha nem értettem. Mondjuk Kunmadarason 14 bunker használható állapotban tartani.
Mondjuk mert az semmivel nincs távolabb a keleti hatartol...?
Ha valaminek ertelme lenne, az Papat boviteni es odatenni a masodik szazadot. Betonfedezek meg legyen mindket helyen.
Emellett Taszárt (ha még megvan?) még jo karban tartanam, hogy legyen egy olyan, ahova nem bejaratos a NATO sem.
 
Mondjuk mert az semmivel nincs távolabb a keleti hatartol...?
Ha valaminek ertelme lenne, az Papat boviteni es odatenni a masodik szazadot. Betonfedezek meg legyen mindket helyen.
Emellett Taszárt (ha még megvan?) még jo karban tartanam, hogy legyen egy olyan, ahova nem bejaratos a NATO sem.
Csak példának hoztam.
 
Pápa NATO tartalék repülőtér, szinte mi is vendégek vagyunk rajta, mint a HAW. A kutató-mentők mellett talán üzemanyag tankolásra alkalmazható. Taszáron több helyen méteres gaz nő a betonból, tehát az nem alkalmas merevszárnyú repülőgépek üzemeltetésére, a futópályát és a gurulóutakat gyakorlatilag újra kéne építeni, max az alap ami maradhatna..
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Pápa NATO tartalék repülőtér, szinte mi is vendégek vagyunk rajta, mint a HAW. A kutató-mentők mellett talán üzemanyag tankolásra alkalmazható. Taszáron több helyen méteres gaz nő a betonból, tehát az nem alkalmas merevszárnyú repülőgépek üzemeltetésére, a futópályát és a gurulóutakat gyakorlatilag újra kéne építeni, max az alap ami maradhatna..
nem példanélküli a gripenek pápáról való üzemeltetése. (haboruba meg ami minket érint csunya lenne ha a nato mondaná meg hogy használhatunk e egy magyar területen lévő részben magyar rendezésű repteret vagy sem.)
 
nem példanélküli a gripenek pápáról való üzemeltetése. (haboruba meg ami minket érint csunya lenne ha a nato mondaná meg hogy használhatunk e egy magyar területen lévő részben magyar rendezésű repteret vagy sem.)
Tudom, hogy nem példa értékű, mert a kecsoi beton felújítása idején is onnan adtak készültséget, 2x voltam közben a bázison. De alapban Pápa nem erről szól. Ez kb. olyan, hogy Mindenhallból is üzemeltethetnének Eurofightert a britek, mert hivatalosan brit repülőtér csak akkor sem teszik. Aviano is olasz reptér, még külön reptérparancsoksága is van olasz. de ennek ellenére nem ez a laprendeltetése.
 
Van vagy 5 elhagyott katonai repülőterünk. Hogy ezeket miért nem tartjuk használható állapotban, soha nem értettem. Mondjuk Kunmadarason 14 bunker használható állapotban tartani.
Mert a világ összes pénzébe kerülne. Az, hogy ottvan egy 30 éve elhagyott és karban nem tartott pálya nem jelenti, hogy az repülőgépek fogadására alkalmas. Gyakorlatilag az egészet fel kéne szedni és újraépíteni, hogy legyen belőle valami. Ráadásul ennek az egésznek a világon semmi értelme.
 
Mert a világ összes pénzébe kerülne. Az, hogy ottvan egy 30 éve elhagyott és karban nem tartott pálya nem jelenti, hogy az repülőgépek fogadására alkalmas. Gyakorlatilag az egészet fel kéne szedni és újraépíteni, hogy legyen belőle valami. Ráadásul ennek az egésznek a világon semmi értelme.
Azért írtam pont Kunmadarast, mert jártam ott. Motorversenyeket tartanak kifutón. Csak ki kéne takarítani a bunkereket, és bezárni. Szét vannak fosztogatva.
 
  • Tetszik
Reactions: bel
Azért írtam pont Kunmadarast, mert jártam ott. Motorversenyeket tartanak kifutón. Csak ki kéne takarítani a bunkereket, és bezárni. Szét vannak fosztogatva.
A motorkrékpár a egy csöppnyit könnyebb mint egy feltankolt felfegyverzett Gripen, ami több mint 200km/h sebeséggel vágodik a betonnak leszállásnál... - könnyen lehet hogy azalatt már sérülne a 40-50 éves beton...
 
Mert a világ összes pénzébe kerülne. Az, hogy ottvan egy 30 éve elhagyott és karban nem tartott pálya nem jelenti, hogy az repülőgépek fogadására alkalmas. Gyakorlatilag az egészet fel kéne szedni és újraépíteni, hogy legyen belőle valami. Ráadásul ennek az egésznek a világon semmi értelme.
Teljesen hibátlan a beton a futópáyán.
 
Azért írtam pont Kunmadarast, mert jártam ott. Motorversenyeket tartanak kifutón. Csak ki kéne takarítani a bunkereket, és bezárni. Szét vannak fosztogatva.
Egy reptéri infrastruktúra kicsit többől áll, mint a pálya meg fedezék. Ha ottvoltál, gondolom láttad hogy néz ki gyakorlatilag minden más.
Már többször írtam, hogy a kunmadarasi betont a szovjetek szinte közvetlenül a kivonulás előtt cserélték le.
Ja, 83-ban. Kunmadarason lehet, hogy a csíkkal meg esetleg a fedezékekkel még lehetne valamit kezdeni, de minden mással? Lenne ott hova pénzt temetni. Olyan helyekről mint Klementina meg ne is beszéljünk.
És ismét kérdezem: Minek? Ennyi gépnek ami nekünk van 2-3 modern légibázist fenntartani?
 
Egy reptéri infrastruktúra kicsit többől áll, mint a pálya meg fedezék. Ha ottvoltál, gondolom láttad hogy néz ki gyakorlatilag minden más.

Ja, 83-ban. Kunmadarason lehet, hogy a csíkkal meg esetleg a fedezékekkel még lehetne valamit kezdeni, de minden mással? Lenne ott hova pénzt temetni. Olyan helyekről mint Klementina meg ne is beszéljünk.
És ismét kérdezem: Minek? Ennyi gépnek ami nekünk van 2-3 modern légibázist fenntartani?
A többi teherautón van. Ott van, ahova viszik. Nem azt mondtam, hogy tartsák fenn az egészet, hanem hogy vész esetére tartsák fenn a fedezékeket.
 
Kár, hogy harcértéke már a '90-es években is kb. nulla volt. :D
Mert akkor már kb. olyan öregek voltak, mint most a MIG-29-ek. Amik ugye már régen a pálya szélén rohadnak. Nem voltak "igáslovak", de fénykorukban jó vasak voltak! És akkor még volt mennyiség is. A régi szép idők, repülős szemmel!