[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Status
Not open for further replies.

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Mondjuk mert az semmivel nincs távolabb a keleti hatartol...?
Ha valaminek ertelme lenne, az Papat boviteni es odatenni a masodik szazadot. Betonfedezek meg legyen mindket helyen.
Emellett Taszárt (ha még megvan?) még jo karban tartanam, hogy legyen egy olyan, ahova nem bejaratos a NATO sem.
Csak példának hoztam.
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
2 903
8 192
113
Pápa NATO tartalék repülőtér, szinte mi is vendégek vagyunk rajta, mint a HAW. A kutató-mentők mellett talán üzemanyag tankolásra alkalmazható. Taszáron több helyen méteres gaz nő a betonból, tehát az nem alkalmas merevszárnyú repülőgépek üzemeltetésére, a futópályát és a gurulóutakat gyakorlatilag újra kéne építeni, max az alap ami maradhatna..
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 192
33 577
113
Pápa NATO tartalék repülőtér, szinte mi is vendégek vagyunk rajta, mint a HAW. A kutató-mentők mellett talán üzemanyag tankolásra alkalmazható. Taszáron több helyen méteres gaz nő a betonból, tehát az nem alkalmas merevszárnyú repülőgépek üzemeltetésére, a futópályát és a gurulóutakat gyakorlatilag újra kéne építeni, max az alap ami maradhatna..
nem példanélküli a gripenek pápáról való üzemeltetése. (haboruba meg ami minket érint csunya lenne ha a nato mondaná meg hogy használhatunk e egy magyar területen lévő részben magyar rendezésű repteret vagy sem.)
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
2 903
8 192
113
nem példanélküli a gripenek pápáról való üzemeltetése. (haboruba meg ami minket érint csunya lenne ha a nato mondaná meg hogy használhatunk e egy magyar területen lévő részben magyar rendezésű repteret vagy sem.)
Tudom, hogy nem példa értékű, mert a kecsoi beton felújítása idején is onnan adtak készültséget, 2x voltam közben a bázison. De alapban Pápa nem erről szól. Ez kb. olyan, hogy Mindenhallból is üzemeltethetnének Eurofightert a britek, mert hivatalosan brit repülőtér csak akkor sem teszik. Aviano is olasz reptér, még külön reptérparancsoksága is van olasz. de ennek ellenére nem ez a laprendeltetése.
 

Avtomat

Well-Known Member
2018. október 30.
1 552
4 345
113
Van vagy 5 elhagyott katonai repülőterünk. Hogy ezeket miért nem tartjuk használható állapotban, soha nem értettem. Mondjuk Kunmadarason 14 bunker használható állapotban tartani.
Mert a világ összes pénzébe kerülne. Az, hogy ottvan egy 30 éve elhagyott és karban nem tartott pálya nem jelenti, hogy az repülőgépek fogadására alkalmas. Gyakorlatilag az egészet fel kéne szedni és újraépíteni, hogy legyen belőle valami. Ráadásul ennek az egésznek a világon semmi értelme.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Mert a világ összes pénzébe kerülne. Az, hogy ottvan egy 30 éve elhagyott és karban nem tartott pálya nem jelenti, hogy az repülőgépek fogadására alkalmas. Gyakorlatilag az egészet fel kéne szedni és újraépíteni, hogy legyen belőle valami. Ráadásul ennek az egésznek a világon semmi értelme.
Azért írtam pont Kunmadarast, mert jártam ott. Motorversenyeket tartanak kifutón. Csak ki kéne takarítani a bunkereket, és bezárni. Szét vannak fosztogatva.
 
  • Tetszik
Reactions: bel

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
18 761
35 952
113
Azért írtam pont Kunmadarast, mert jártam ott. Motorversenyeket tartanak kifutón. Csak ki kéne takarítani a bunkereket, és bezárni. Szét vannak fosztogatva.
A motorkrékpár a egy csöppnyit könnyebb mint egy feltankolt felfegyverzett Gripen, ami több mint 200km/h sebeséggel vágodik a betonnak leszállásnál... - könnyen lehet hogy azalatt már sérülne a 40-50 éves beton...
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 179
61 056
113
Mert a világ összes pénzébe kerülne. Az, hogy ottvan egy 30 éve elhagyott és karban nem tartott pálya nem jelenti, hogy az repülőgépek fogadására alkalmas. Gyakorlatilag az egészet fel kéne szedni és újraépíteni, hogy legyen belőle valami. Ráadásul ennek az egésznek a világon semmi értelme.
Teljesen hibátlan a beton a futópáyán.
 

Avtomat

Well-Known Member
2018. október 30.
1 552
4 345
113
Azért írtam pont Kunmadarast, mert jártam ott. Motorversenyeket tartanak kifutón. Csak ki kéne takarítani a bunkereket, és bezárni. Szét vannak fosztogatva.
Egy reptéri infrastruktúra kicsit többől áll, mint a pálya meg fedezék. Ha ottvoltál, gondolom láttad hogy néz ki gyakorlatilag minden más.
Már többször írtam, hogy a kunmadarasi betont a szovjetek szinte közvetlenül a kivonulás előtt cserélték le.
Ja, 83-ban. Kunmadarason lehet, hogy a csíkkal meg esetleg a fedezékekkel még lehetne valamit kezdeni, de minden mással? Lenne ott hova pénzt temetni. Olyan helyekről mint Klementina meg ne is beszéljünk.
És ismét kérdezem: Minek? Ennyi gépnek ami nekünk van 2-3 modern légibázist fenntartani?
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Egy reptéri infrastruktúra kicsit többől áll, mint a pálya meg fedezék. Ha ottvoltál, gondolom láttad hogy néz ki gyakorlatilag minden más.

Ja, 83-ban. Kunmadarason lehet, hogy a csíkkal meg esetleg a fedezékekkel még lehetne valamit kezdeni, de minden mással? Lenne ott hova pénzt temetni. Olyan helyekről mint Klementina meg ne is beszéljünk.
És ismét kérdezem: Minek? Ennyi gépnek ami nekünk van 2-3 modern légibázist fenntartani?
A többi teherautón van. Ott van, ahova viszik. Nem azt mondtam, hogy tartsák fenn az egészet, hanem hogy vész esetére tartsák fenn a fedezékeket.
 

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
2 056
4 006
113
Kár, hogy harcértéke már a '90-es években is kb. nulla volt. :D
Mert akkor már kb. olyan öregek voltak, mint most a MIG-29-ek. Amik ugye már régen a pálya szélén rohadnak. Nem voltak "igáslovak", de fénykorukban jó vasak voltak! És akkor még volt mennyiség is. A régi szép idők, repülős szemmel!
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 174
6 712
113
Most tényleg a MIG-ekről akartok beszélni a Gripen topicban?
Értem én, hogy kell ahhoz, hogy átbeszéljétek a reptér alkalmasságát, de egyszer kéne eldönteni, hogy a Gripen alkalms-e megerősített autópályaszakaszokon leszállni ideiglenes légibázisokon, mert úgy alakították ki -és akkor egy jó állapotú betoncsík és bunkerek alkalmasak vészhelyzeti légikikötőnek- vagy az egész mese-mese-mátka.
Kicsit idegesítő már, hogy egyik nap még jó ötletnek tart nagyon sok mindenki olyat, hogy autópályát 24 órán belül átalakítunk, meg megy a vita arról, hogy Svédországban azok jobb alapozással rendelkeznek-e... Utána eltelik egy nap és már a régi reptér versenypálya címen karbantartott kifutója is hirtelen nem lesz alkalmas.

Nekem annyi jött át, ha diszlokálni akarjuk a háború első napján a gépeinket és erre akkor megvesszük a szükséges mobil kiszolgáló kapacitást, akkor már tényleg inkább egy vastagon lefektetett szovjet reptér legyen, mint egy random autópályaszakasz.

Ha nem akarjuk széttelepíteni, akkor meg miért beszélünk róla?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 179
61 056
113
Háború esetén, ha szét kéne dobálni a szerény, 14 darabos flottánkat, akkor megoldható, de amúgy maximum az aktívan üzemelő ex-szovjet reptereket kellene felvenni az éves kiképzési tervbe, mint kitelepülési tartalék reptér.
Ez Sármellék, Debrecen, Kiskunlacháza és Tököl.
Épp elég.

A többi ex-magyar, vagy ex-szovet reptér, mint Kunmadaras, Taszár, Kalocsa, Mezőkövesd sajnos már nem éri meg, hogy újra aktívvá tegye őket az állam.
E négyből jelenleg Kalocsán és Kunmadarason van kisgépes repüzem, de az utóbbinál már hír van róla, hogy ez is meg fog szűnni.
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 601
6 029
113
Egy reptéri infrastruktúra kicsit többől áll, mint a pálya meg fedezék. Ha ottvoltál, gondolom láttad hogy néz ki gyakorlatilag minden más.

Ja, 83-ban. Kunmadarason lehet, hogy a csíkkal meg esetleg a fedezékekkel még lehetne valamit kezdeni, de minden mással? Lenne ott hova pénzt temetni. Olyan helyekről mint Klementina meg ne is beszéljünk.
És ismét kérdezem: Minek? Ennyi gépnek ami nekünk van 2-3 modern légibázist fenntartani?
.
.
Ha akarnak még repteret, félig-meddig tartaléknak, valamelyik alacsony kihasználtságú, de létező civil repteret kéne kettős rendeltetésűként kihasználni, pl Debrecen??, és nem szétporladt romokat restaurálni. Ott még vannak régi szovjet betonfedezékek is, állóhelyek, stb.
És akkor Pápa, Kecskemét, Debrecen, az ország minden területe fedve van.
 
  • Tetszik
Reactions: Vogon
Status
Not open for further replies.