[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

U.ez a nemzetkozisajtoban

Saab to Deliver Upgrade for Hungarian Gripen Fleet

 
Ez eddig nem valami sok...
az IFF és a Link16 upgrade kvázi kötelező volt.
radarból sem az AESA antennás Mk.5, hanem csak síma blokkcserét jelentő még hagyományos mecha. antennás Mk.4

MAW rendszerről, EW rendszer upgradről meg persze a leg fontosabbról - további gépekről - sajnos szó sincs...:(
Árulják egyáltalán az MK.5 -öt ? nem hisszem
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
Rafael’s RecceLite XR Completes Development of 3rd Generation Model & Successful Live Test

"...Rafael Advanced Defense Systems Ltd. has completed development of its RecceLite XR, the third and latest model of the advanced, state-of-the-art reconnaissance system. This newest version is supported by artificial intelligence (AI) and enhanced sensors which were put to the test in a live test in late 2021..."
"...The third generation RecceLite XR pod builds on its operational predecessor with extended ranges over 80 km, and stand-in and standoff operation. It has an enhanced sensor suite with four different wavelengths: VIS, Near Infrared (NIR), Medium Wavelength Infrared (MWIR), and Short Wavelength Infrared (SWIR). This latest RecceLite XR model also includes enhanced image resolution, real-time video, and advanced Line of Sight stabilization, with extended area coverage, advanced image algorithms, and AI, each enabling Wide Area Persistent Surveillance (WAPS).
During the live demonstration in northern Israel, the third generation RecceLite XR operated with Rafael’s ImiLite Ground Exploitation Station (GES) to perform a full VISINT operational cycle, from live reconnaissance to target generation. At distances over 50 km, the latest version of RecceLite XR successfully identified four different targets and distinguished the hostile target from three nearby decoys. The collaboration of Rafael systems in real-time contributed to the success of the simulation as was seen with the successful operation of the ImiLite GES.
..."
 
Ez eddig nem valami sok...
az IFF és a Link16 upgrade kvázi kötelező volt.
radarból sem az AESA antennás Mk.5, hanem csak síma blokkcserét jelentő még hagyományos mecha. antennás Mk.4

MAW rendszerről, EW rendszer upgradről meg persze a leg fontosabbról - további gépekről - sajnos szó sincs...:(
Gondolom ez már a repülőnap előtt eldőlt, csak a Saabnak valamiért most volt jó nyilvánosságra hozni. Vagy lehet hogy magyar részről a 2022-es költségvetésből lett csak megrendelve és erre vártak? A repülőnapon a Spice volt még kiállítva, akkor az mégsem lesz vagy nem a Gripenhez lesz?
Így a magyar gépek a szoftvermódosítás és a fegyverek beszerzése után szinte azonosak lesznek a jelenlegi svéd Gripenekkel. Mit jelenthet ez?
Azonos szintre kell hozni a svéd és a magyar (és a többi export) gépet, hogy később egységesen egy újabb upgrade-et el lehessen végezni a gépeken?
A svédek még mindig nem jelentették be, hogyan fogják továbbkorszerűsíteni a C/D gépeiket? Lehet hogy sehogy? És ezért nincs MAWS, új radar stb. nekünk sem? Várjuk tovább a svéd bejelentést és reménykedjünk. Mert ez így eddig kevés. Ezeket a fegyvereket már 5 évvel ezelőtt is megvehettük volna a Gripenhez.
 
Gondolom ez már a repülőnap előtt eldőlt, csak a Saabnak valamiért most volt jó nyilvánosságra hozni. Vagy lehet hogy magyar részről a 2022-es költségvetésből lett csak megrendelve és erre vártak? A repülőnapon a Spice volt még kiállítva, akkor az mégsem lesz vagy nem a Gripenhez lesz?
Így a magyar gépek a szoftvermódosítás és a fegyverek beszerzése után szinte azonosak lesznek a jelenlegi svéd Gripenekkel. Mit jelenthet ez?
Azonos szintre kell hozni a svéd és a magyar (és a többi export) gépet, hogy később egységesen egy újabb upgrade-et el lehessen végezni a gépeken?
A svédek még mindig nem jelentették be, hogyan fogják továbbkorszerűsíteni a C/D gépeiket? Lehet hogy sehogy? És ezért nincs MAWS, új radar stb. nekünk sem? Várjuk tovább a svéd bejelentést és reménykedjünk. Mert ez így eddig kevés. Ezeket a fegyvereket már 5 évvel ezelőtt is megvehettük volna a Gripenhez.
A sárkányba integrált MAWS-ról terveket sem láttam soha, mármint marketing anyagot.
A svéd felkínált egy kvázi mini konténert, ami -1 függesztési hely egy olyan gépen, ami eleve -2-vel bír egy F-16-hoz képest...
ESTL POD – Defence Acquisition System (DAS) (dassecure.com)

Ehhez képest mi van az F-16-hoz?
Air Force F-16s Are Getting Pylons With Built-In Missile Warning Sensors And Countermeasures (thedrive.com)

Fegyverzetfüggesztőbe integrált plusz kazetta és MAWS.
Ráadásul létezik olyan pod is, aminben ECM van.
pylon-top-3.jpg
 
Ez eddig nem valami sok...
az IFF és a Link16 upgrade kvázi kötelező volt.
radarból sem az AESA antennás Mk.5, hanem csak síma blokkcserét jelentő még hagyományos mecha. antennás Mk.4

MAW rendszerről, EW rendszer upgradről meg persze a leg fontosabbról - további gépekről - sajnos szó sincs...:(
Arról publikus infó talán nem is lesz.
 
A sárkányba integrált MAWS-ról terveket sem láttam soha, mármint marketing anyagot.
A svéd felkínált egy kvázi mini konténert, ami -1 függesztési hely egy olyan gépen, ami eleve -2-vel bír egy F-16-hoz képest...
ESTL POD – Defence Acquisition System (DAS) (dassecure.com)

Ehhez képest mi van az F-16-hoz?
Air Force F-16s Are Getting Pylons With Built-In Missile Warning Sensors And Countermeasures (thedrive.com)

Fegyverzetfüggesztőbe integrált plusz kazetta és MAWS.
Ráadásul létezik olyan pod is, aminben ECM van.
pylon-top-3.jpg

Az E/F-en elég egyszerűen oldották meg:
FAB4100_15.jpg

A hátsó szenzorról most hirtelen nem találok jó képet.
 
Így a magyar gépek a szoftvermódosítás és a fegyverek beszerzése után szinte azonosak lesznek a jelenlegi svéd Gripenekkel. Mit jelenthet ez?
Azonos szintre kell hozni a svéd és a magyar (és a többi export) gépet, hogy később egységesen egy újabb upgrade-et el lehessen végezni a gépeken?
Reméljük ez csak az első lépcsője a korszerűsítésnek.
Azt tudjuk hogy a SAAB dolgozik a C D gépek fejlesztésén (is)
Amit a Svédek megrendelnek a rendszerben maradó C/D gépeikhez, azokat nekünk is meg kellene majd rendelni.
A sárkányba integrált MAWS-ról terveket sem láttam soha, mármint marketing anyagot.
Én sem lattam meg marketing anyagot, de szerintem az E/F MAWS megoldása a C/D nél is alkalmazható lenne
EPdWcRDX0AAUJ_c



Ugyan így az E/F EW rendszerét is szívesen látnám a C/D gepeken egy mélyebb upgrade után:
aa.jpg
 
Reméljük ez csak az első lépcsője a korszerűsítésnek.
Azt tudjuk hogy a SAAB dolgozik a C D gépek fejlesztésén (is)
Amit a Svédek megrendelnek a rendszerben maradó C/D gépeikhez, azokat nekünk is meg kellene majd rendelni.

Én sem lattam meg marketing anyagot, de szerintem az E/F MAWS megoldása a C/D nél is alkalmazható lenne
EPdWcRDX0AAUJ_c



Ugyan így az E/F EW rendszerét is szívesen látnám a C/D gepeken egy mélyebb upgrade után:
aa.jpg
Hát az, hogy azt a pod-ot ajánlgatják a gép sárkányba épített helyett sajnos beszédes.
Ez alapján nem úgy tűnik, hogy svéd C/D gépeken lesz ilyen.

És mivel ma a kötelék nem egymáshoz közeli gépeket jelent sokszor még azt sem lehet mondani, hogy egy ilyen konténer két gépet fedezne...
 
Hát az, hogy azt a pod-ot ajánlgatják a gép sárkányba épített helyett sajnos beszédes.
Ez alapján nem úgy tűnik, hogy svéd C/D gépeken lesz ilyen.

És mivel ma a kötelék nem egymáshoz közeli gépeket jelent sokszor még azt sem lehet mondani, hogy egy ilyen konténer két gépet fedezne...
Meglatjuk...
Egyenlőre a Svédek sem mutatták még meg hogyan korszerűsítik a marado C/D gépeiket