[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

A lényeg, hogy a piloták jól vannak, a gépet "könnyű" pótolni.
 
Végulis 10 év alatt 1 loss ,annyira nem vészes!
Lényeg hogy a pilótak jól vannak ,elso az ember ,ami potolhatatlan Gripent még lehet venni!
Úgyis szárnyal a gazdaság!:D
Ha nem akkor meg elokotorjuk a valahonnan a 29-eseket:D
Ha még nem lettek eladva nagy sutyiba...
 
Nekem azért fura,hogy mindegyik kép szinte ugyanabból a szögből van,...jó lenne ápr. tréfának.
Vagy csak nem akarok hinni a szememnek...
 
Ha a kassai műszaki hiba után nem kaptak észhez az illetékesek akkor majd most. Addig szarakodtak a pilótákkal és a műszakiakkal míg be nem ütött a baj. A hm kockáztatott, de elfogyott a szerencséjük.
Simán kinézem azt is belőlük, hogy erre hivatkozva visszamondják a baltikumi küldetést. Ezt meg ráhúzzák valamelyik kisemberre.
(Bocsi, kibukott belőlem.)
 
Hát ez mindig benne van a pakliban... A minden szempontból legjobb amcsi gépekből is zuhant le nem egy...
A mi szempontunkból annyiból gázabb a szitu, hogy a mi nehézkesen fenntartott 14 gépes állományunk jobban megérzi a veszteséget... és látván, hogy ilyen-olyan online újságokba miket írogatnak be, nem lesz politikus, aki egyáltalán hallani akarna arról, hogy újabb gépek vásárlását nyomja le a magyar választók torkán...
De ahogy többen is írták, a pilóták legalább megúszták, ami a legfontosabb.
 
Az a gép így a képek alapján kb 80% -os damage!

Hát igen, úgy néz ki ez már csak akkor fog repülni, ha szállítógépre teszik a roncsot. Törzs kettétörve, futók kiszakadva vagy eltörve a futószárak, ehhez akkora ütközések kellenek, hogy szerkezetileg szerintem vége a gépnek, gazdaságosan nemigen javítható (ha mégis sikerül, akkor leborulok a svédek nagysága előtt).
 
Hát főhet a fejünk, nem csak a baltikumi küldetés miatt.
Nagyon kevés gépünk és pilótánk, műszakink van.
Jó lenne ismerni a szerződés azon részét, ami az esetleges gépveszteség esetén utat mutatna az itteni nagyérdeműnek, mi várható az elvesztett gép esetében.
Új gépet kapunk mert lízing van, vagy még a megsemmisült gépet is ki kell fizetnünk és nem kapunk semmit, hisz feltehetően a mi hibánkból semmisült meg.
Mert nagyjából, a képek alapján gondolható, hogy ez repülni nem fog..
 
Akárhogyanis nézem azt a képet nem jovok rá mi az a fadarab vagy mi ,amivel kitámasztották és miért?

Kétlem hogy az a futomu lenne...
 
Megerősítve, itt vannak a részletek:
http://index.hu/belfold/2015/05/19/lezuhant_egy_magyar_gripen_csehorszagban/

A gép leszállás közben túlfutott a kifutón.
Svéd magyar közös gyakorlat volt.
Tényleg ilyenkor mi a jogi helyzet? A gép lizingelt volt, ad egy másikat a lizingcég?

Ami keveset közöltek a szerződésről, az úgy szól, hogy 12+2 gépet lízingelünk, és a svédek vállalják, hogy a 80%-a folyamatosan bevethető legyen. Ha műszaki hiba okozta a gépveszteséget, akkor szerintem nekik kell pótolni, ha esetleg a pilóták hibáztak valamit, akkor lehet birkózni és/vagy egyezkedni a hogyan továbbról. Persze az ördög mindig a részletekben bujkál, ilyen finom de lényeges részleteket meg nem közöltek a lízingszerződésről.
 
Végulis 10 év alatt 1 loss ,annyira nem vészes!
Lényeg hogy a pilótak jól vannak ,elso az ember ,ami potolhatatlan Gripent még lehet venni!
Úgyis szárnyal a gazdaság!:D
Ha nem akkor meg elokotorjuk a valahonnan a 29-eseket:D
Ha még nem lettek eladva nagy sutyiba...

Nincs egészen 10 év és ez az 1 gép is a teljes állomány közel 10%-a. Nem tudom ezt hogy hozták össze mert jócskán túlfutott, ha pilóta hiba akkor baxhatjuk, fizethetjük tovább a nagy semmit, sőt...
 
Ha a kassai műszaki hiba után nem kaptak észhez az illetékesek akkor majd most. Addig szarakodtak a pilótákkal és a műszakiakkal míg be nem ütött a baj. A hm kockáztatott, de elfogyott a szerencséjük.
Simán kinézem azt is belőlük, hogy erre hivatkozva visszamondják a baltikumi küldetést. Ezt meg ráhúzzák valamelyik kisemberre.
(Bocsi, kibukott belőlem.)

A szöveg az meglesz a népnek az biztos. De kétlem hogy bárki is észbe kap. Ezeknek ott a parlamentben a 4 Mig 29 is bőven elég volt anno.
 
Látom megelőztél.:)
Szerintem:
Kb ugyanaz, mint amikor a lízingelt Mercedes Kamionna a kanyarban kisodródsz az autópályán, és összetöröd.

Ha nem igazolod, hogy a gyártási/tervezési hiba...

adós fizess.
 
A svédeken kívül mi vagyunk az elsők akik lerongyoltak egy gripent?
Mindenesetre a katapultülés előtt le a kalappal.
 
Apropó mi van akkor ha a katapultálás olyan miatt a pilóták többet nem repülhetnek mert egészségügyileg nem felelnek meg már?
Akkor új kiképzés 2 főnek? És ha nem a mi hibánk akkor azt a kiképzést ki fizeti?
 
Egyetlen videó felvétel sem készült a balesetről? Egyetlen spotter sem volt ott? vagy ezek a gyakorlatok így el vannak zárva? Jó lenne látni hogy történt az egész.. Bár lehet holnapra előkerül...
 
Sok a kérdés, amelyekre feltehetően ma nem kapunk választ.
A repülőtér szóvivő szerint, nem fékezett a gép.
Vajon mi lehetett az ok.
Ketten ültek benne, lehetett inkább műszaki meghibásodás ?
Passz.....