[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 029
113
Mindenesetre a kevés fotót elnézve nekem úgy tünik, időben rájöttek, hogy mentsék legalább a veszett fejsze (Griffmadár) nyelét, vagyis saját életüket, és időben kattintottak. Ha bent maradtak volna a később leszakadt orr-részben, szerintem nem túl sok esélyük lett volna túlélni.
 

tindalos

Well-Known Member
2011. október 8.
1 627
5 493
113
https://scontent-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-xtf1/v/t1.0-9/1795615_903372203035035_6480239858102303046_n.jpg?oh=20cfaff89411a911a528c0824528ce16&oe=560807E0
 

kaktusz

Well-Known Member
2010. december 7.
2 390
8 597
113
Elővesszük a 29-eseket?
Honnan vennénk elő? Ráadásul arra költeni kellene.. Bölcs honatyáink csak az évente lecserélendő kormányautókra tudnak szánni pénzt. Én nem bánnám ha lenne valami, de az a sejtésem hogy semmi sem fog történni, a feladatokat ellátják a meglévő gépparkkal.
 

zotyek78

Well-Known Member
2013. március 26.
2 618
1 021
113
<blockquote rel="antigonosz">Elővesszük a 29-eseket?

Szerintem kizárt</blockquote>

Hat ha a vegen az fog kiderulni, hogy a ne
<blockquote rel="antigonosz">Elővesszük a 29-eseket?

Szerintem kizárt</blockquote>

Hat en megvarnam, hogy mi lesz a vizsgalat vegeredmenye... Ha a nem megfelelo karbantartas, akkor arra az esetre lenne egy nem eppen szalonkepes megjegyzesem azzal kapcsolatban, hogy mi valo nekunk az elmult 25 ev politikai dontesei utan.
 

szuvorov

Well-Known Member
2014. május 16.
7 444
23 590
113
A 29-esekkel az volt a baj, hogy a NATO (USA) nemtetszését fejezte ki, azért mert 8 orosz mérnöknek kellett állandó jelleggel Kecsón laknia, hogy ha valami komolyabb baj lenne tudják szervizelni a gépet. Ez ugye egy konfliktus esetén némi bonyodalmakat okozhat (földön maradnak a gépek). A valódi ok persze az volt hogy amerikai technikát vegyünk, biztos most is fel lesz ajánlva pár ingyen gép, hihetetlen összegű nagyjavítási összeggel.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 085
82 677
113
16,30 -kor még senki nem volt a helyszínen ....
http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10101491767-studio-ct24/215411058310519
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 029
113
16,30 -kor még senki nem volt a helyszínen ....
http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10101491767-studio-ct24/215411058310519

Vagy már nem voltak. Végetért az "elsősegély"-szintű beavatkozás,
amíg a jogosított és kijelölt kivizsgálók oda nem érnek, addig így is lesz, ezt írják elő a szabályok. Kellenek hozzá a svédek (mint tulajdonos és gyártó), meg a mi képviselőink is, mint üzemeltetők.
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 453
17 976
113
Örülök, hogy a pilótáknak nem esett bajuk. Inkább technikai gond lehetett, nem hiszem, hogy elfelejtettek volna fékezni. Mondjuk ilyenkor jöhetett volna jól az amerikai típusokon kötelező fékezőhorog.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 029
113
A leszakadt és oldalára fordult orrész szerintem ott hever a feltámasztott törzs túlsó oldalén, a fekete terület rajta vagy a kabin, vagy az aljára festett megtévesztő fals-kabin imitáció.
 

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
8 032
23 019
113
Ugrik Csaba dandártábornok mit keresett a gépben? Ő a kecskeméti rep.bázis vezetője. Az irányítás - meg esetleg az oktatás - a dolga. Nem inkább egy fiatalabb pilótának kellett volna a Gróffal repülnie? Ő az egyik legtapasztaltabb pilóta, persze hogy ő repüli a kétülésest. De hogy mit keresett ott a főnök, azt nagyon nem értem. Őt úgysem fogják bevetésre vezényelni soha. Vagy ennyire kevés pilótánk lenne?
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
2 955
8 422
113
Lehet rosszmájúságot is írni, de Ugrik tábornoknak, mint bázisparancsoknak is van ellenőrzési feladata, és gondolom személyesen látogatta meg a gyakorlaton résztvevő magyar kontingenst. Ez szerintem természetes, mint az is, hogy részt vett egy bevetésen. Egyébként a 43-as váltó 42-es kétülésessel repült át a cseh bázisra.