[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

<blockquote rel="zeal">Ugrik Csaba dandártábornok mit keresett a gépben? Ő a kecskeméti rep.bázis vezetője. Az irányítás - meg esetleg az oktatás - a dolga. Nem inkább egy fiatalabb pilótának kellett volna a Gróffal repülnie? Ő az egyik legtapasztaltabb pilóta, persze hogy ő repüli a kétülésest. De hogy mit keresett ott a főnök, azt nagyon nem értem. Őt úgysem fogják bevetésre vezényelni soha. Vagy ennyire kevés pilótánk lenne?

Ugyan már csak nem gondolod hogy egy hadnagyocska fog ilyen nemzetközi eszem iszomra kijutni? Nem csak a kiképzésről szokott szólni az ilyen gyakorlat.</blockquote>

Egy biztos, én ahányszor láttam eddig tv-ben griffet akkor mindig Ugrik ugrik ki belőle... mintha nem is lenne más pilóta. Ez persze szubjektív, de nekem csak ez maradt meg valamiért.
 
Nagyméretű képek:
ELE5b5570_P201505190566901.jpg

ELE5b5571_P201505190569601.jpg

ELE5b5572_P201505190569701.jpg

ELE5b5572_P201505190569801.jpg

ELE5b5573_P201505190601201.jpg
 
<i>Most nem vagyok túl optimista az objektivitást illetően</i>
Tudom, nehéz felfogni, de a svédekenek pont az az érdekük hogy ykiderüljön mi okozta a balesetet. Nehéz elhinni, de a pilótáik is ezen a géptípuson repülnek.
És épp az exportbővítés miatt.

Ne keverjük a két dolgot. Az, hogy a svédek pontosan kiderítik, mi történt, az természetes, ahogy az is, hogy ezt a saját pilótáik miatt(is) teszik. De másik dolog az üzlet, ahol már a felelősök kiléte határozza meg, hogy ki fog majd fizetni és kinek.
A svédeknek érdekük, hogy kiderüljön, mi okozta balesetet, ahogy az is, hogy ez lehetőleg - ha van rá mód - egy izolált üzemeltetői hibaként legyen végül lepapírozva.

Amúgy a képeken jól látszik a beblokkolt féknyom. A két főfutóé is, ahogy az orré egyaránt.
 
489941-original1-iz3g1.jpg


Próbáltam nagyítani a képet, ha az ott a kifutópálya vége, ti láttok ott olyan nyomot, amit a gép hagyhatott?

Mert itt a búzában nagyon látszik?

persz lehet hogy az a rész pont takarásban van.

Éppen ez tűnt fel nekem is. A szárnyak megvannak aránylag egyben,bár azok már gépen biztos nem lesznek. Nem csak a szöveg része ez a túlfutott? Remélem lesz sok fotó a pálya végéről.
 
Végulis 10 év alatt 1 loss ,annyira nem vészes!

Repült órára vetítve?

Megvolt-e a pilótáknak az elegendő gyakorlata, hogy egy ilyen helyzetet megoldjanak, vagy a (nem ugrik be jobb szó) reális képzettség hiánya bosszults meg magát?

Gróf állítólag a legtöbbet repülte a pilóták közül.
 
Ha belegondolok hogy a "seprűs jégtelenítés" miatt anno kukáztunk egy 29-est. Ez meg még esetleg repülhet...
 
Én nem látok semmilyen féknyomot a betonon!
A beton szinte nem is látszik, csak a beton utáni zöld rész, ahol valamilyen növényzetben hagytak nyomot a futóművek!
 
Én nem látok semmilyen féknyomot a betonon!
A beton szinte nem is látszik, csak a beton utáni zöld rész, ahol valamilyen növényzetben hagytak nyomot a futóművek!

Féknyom nem lehet mert nem fogott a fék. Vagy mi. Viszont a kacsa szárnyak tudnak fékezni valamennyit nem? Gyanús ez nekem...
 
A búzán túl a füvön meg semmi nem látszik. Pedig esős az idő és egy 10 tonnás gép semmi sárnyomot nem hagy...
 
Hmmm....

Arra kérdésre, hogy a Saab ad-e új gépet a most elvesztett helyett a magyaroknak, Carlsson kitérő választ adott. „Túl korai erről beszélni. A kérdés eleve a védelmi exportokkal foglalkozó ügynökséghez tartozik, és amúgy sem ez a legfontosabb dolog most, amivel foglalkoznunk kell.”

http://index.hu/tech/2015/05/19/saab_korai_meg_a_gepcsererol_beszelni/
 
Én nem látok semmilyen féknyomot a betonon!
A beton szinte nem is látszik, csak a beton utáni zöld rész, ahol valamilyen növényzetben hagytak nyomot a futóművek!

Ha Python 20,30-as első képét maxra kinagyítod, még a két orrfutókerék külön nyoma is látszik a főfutókerekek között ahogy ferdén lefutottak a beton végéről, úgyhogy még itt is elég nagy sebességgel rohanhattak. A kacsa-vezérsíkok meg nagy sebességnél fékeznek valamennyire, kisebb sebességnél már kevésbé;meg abban is segítenek, hogy a gépet a betonra nyomják, hogy jobban fogjanak a kerékfékek. Na, azok itt nem valószínű, hogy rendesen működtek, mert akkor szerintem el se jutottak volna a beton végéig.
 
hiryu

Nem nem volt megfelelő képzettségük ahhoz,hogy leszálljanak egy Gripennel miután évi 100 óra körül repülnek,de tovább megyek írni és olvasni sem tudnak <b>viszont</b> a bilizés már megy nekik egyedül ha ez számít valamit...

Te gondolkozol az ilyen hülyeségeken vagy csak úgy jönnek belőled?
 
Egy biztos, én ahányszor láttam eddig tv-ben griffet akkor mindig Ugrik ugrik ki belőle... mintha nem is lenne más pilóta. Ez persze szubjektív, de nekem csak ez maradt meg valamiért.
A hadvezér kivette a katonái kezéből a fegyvert és előretört az élvonalban.

Jelen esetben, békeidőben inkább a hatalommal való visszaélés saját szórakozás céljából.
 
<blockquote rel="alfa74">Én nem látok semmilyen féknyomot a betonon!
A beton szinte nem is látszik, csak a beton utáni zöld rész, ahol valamilyen növényzetben hagytak nyomot a futóművek!

Ha Python 20,30-as első képét maxra kinagyítod, még a két orrfutókerék külön nyoma is látszik a főfutókerekek között ahogy ferdén lefutottak a beton végéről, úgyhogy még itt is elég nagy sebességgel rohanhattak. A kacsa-vezérsíkok meg nagy sebességnél fékeznek valamennyire, kisebb sebességnél már kevésbé;meg abban is segítenek, hogy a gépet a betonra nyomják, hogy jobban fogjanak a kerékfékek. Na, azok itt nem valószínű, hogy rendesen működtek, mert akkor szerintem el se jutottak volna a beton végéig.
</blockquote>

Pont azt a képet néztem.Ahol az általad említett keréknyomok látszanak az már nem a beton! Azt valószínűleg a gép súlya nyomta a fűre, vagy mi az a rész.
 
Azért nem olyan könnyű a magyar EBS-HU D gépekt pótolni, hiszen a mi gépeink felszereltsége eléggé egyedi. Ha az FMV rá is állna a dologra, idő, mire egy magyar-kompatibilis példányt összehoznak.
 
Ő is aktív vadászpilóta(ha nem az lenne ne is lehetne a kecskeméti bázis parancsnoka)ebből következik,hogy repülnie kell az aktív státusz megtartásához.Ha saját szórakoztatására repülne vagy visszaélne a rendfokozatával/beosztásával akkor nem két hanem együléses géppel tenné...
Az meg,hogy mindig őt látjuk annak az az oka,hogy a agyar média ingerküszöbét nem üti meg egy őrnagy vagy százados.