[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

<blockquote rel="emel"><blockquote rel="alfa74">Én nem látok semmilyen féknyomot a betonon!
A beton szinte nem is látszik, csak a beton utáni zöld rész, ahol valamilyen növényzetben hagytak nyomot a futóművek!

Ha Python 20,30-as első képét maxra kinagyítod, még a két orrfutókerék külön nyoma is látszik a főfutókerekek között ahogy ferdén lefutottak a beton végéről, úgyhogy még itt is elég nagy sebességgel rohanhattak. A kacsa-vezérsíkok meg nagy sebességnél fékeznek valamennyire, kisebb sebességnél már kevésbé;meg abban is segítenek, hogy a gépet a betonra nyomják, hogy jobban fogjanak a kerékfékek. Na, azok itt nem valószínű, hogy rendesen működtek, mert akkor szerintem el se jutottak volna a beton végéig.
</blockquote>

Pont azt a képet néztem.Ahol az általad említett keréknyomok látszanak az már nem a beton! Azt valószínűleg a gép súlya nyomta a fűre, vagy mi az a rész.
</blockquote>

Hát, az én monitoromon a sötétebb szürke lejtős betonfelületen is látszanak a guminyomok, mind a négy kerék nyomai. Az igaz, hogy utána a zöld fűben még erősebben látszanak a nagyobb kontraszt miatt.
 
A keresztben felfestett fehér vonalaktól a roncs irányában az a más színű talaj az nem beton.
 
A keresztben felfestett fehér vonalaktól a roncs irányában az a más színű talaj az nem beton.

Jogos, lehet hogy az már aszfaltburkolat, bocsánat. De hogy a fehér csíkokat nem szántóföldre festették, azért az valószínű szerintem, mert az nem lenne dilatációs kockákra osztva.
 
Ugrik Csabáról nekem mindig az jut eszembe amikor meglátom hogy "De hogy fér el a Gripenben???" Ő legalább kétszer akkora mint én, és én is alig fértem el a (cseh) Gripenben.
 
Miért ne lehetne a bázis parancsnoka, ha már nem aktív pilóta? Sőt, szerintem ne is legyen az! Talán készenlétet is ad vagy az csak az alacsonyabb rangban lévőknek kötelező? Ha ő aktív pilóta akkor lenyomja azt a képzést és munkát mint a többi pilóta, és még mellette vezeti is a dandárt(/ezredet)? Foglalkozik a műszakiakkal, tűzoltókkal, a légi-irányítással, az őrzés-védelemmel, a logisztikával stb... Nem hiszem.
A média meg azért foglalkozik olyan sokat vele, mert ő az aki megmondja, hogy ki nyilatkozhat. :)
(Ó, pedig de nem akartam ezt ma leírni: Elképesztő, mennyire nem tud nyilatkozni. "Őőőő...blabla. őőőő...őőőőő..." Ne már! Az első dolog ami eszembe jut a katonákról az az, hogy milyen szépen és értelmesen tudnak beszélni. Számomra ez fontos érték és hiszem, hogy sokan vannak még így ezzel. Hogyan is fogalmazzak?... Őt nem ezért szeretik. :/ )
 
2014 Riat, akkor még egyben volt! :(

17844530836_01be2508d4_k.jpg
</a>
 
Egy érdekes gondolat Zord-blogjáról:

"Nem is ezt várom el, hogy tudják az okot. De ilyenkor megjelenik arccal egy miniszter, vkf, és úgymond hitelesen elmondja, amit lehet tudni. Nem egy közlemény van ott, hanem egy arc. Ez mutatja a felelősségvállalást, az együttérzést az érintettekkel, és bizalmat sugároz.
Bár ha belegondolok, a mieink valszeg éppen ezért nem jelennek meg...képtelenek a felsoroltak bármelyikére a következmények nélküli ország vezetői...

Zord"

É még egy:
".... És ha most nem is a reptechnikai jártasság volt a hibás - sőt, talán annak köszönhető, hogy emberéletben nem esett kár - akkor is szembesülhetnek majd vele a politikusok, hogy 14 gép (ami már csak 13) nem légierő.
A repülés veszélyes üzem - ez egy borzalmas nagy közhely, de ilyenkor közelivé válik az értelme. ..."
 
Ilyenkor (is) tűnik nagyon kevésnek az egy szd. és ez csak egy "egyszerű" baleset volt!
Azért ez a gép az állomány több, mint 7%-a volt. Másrészről pedig a kétülésesek 50%-a!
Mi lenne akkor, ha egy olyan kiképzési baleset történne (ne történjen), mint 95.09.13-án? az már majdnem 15%lenne!
És még mindig béke időszakban történt balesetről van szó.
Egy szónak is száz a vége. Egy ilyen baleset tényleg rámutat, hogy kevés az egy szd.
 
Reméltem, hogy én látom rosszul a dolgot. Az a jobbik eset. A köv. napokban úgyis annyit fognak beszélni erről, hogy kiokosodom majd.
 
Ilyenkor (is) tűnik nagyon kevésnek az egy szd. és ez csak egy "egyszerű" baleset volt!
Azért ez a gép az állomány több, mint 7%-a volt. Másrészről pedig a kétülésesek 50%-a!
Mi lenne akkor, ha egy olyan kiképzési baleset történne (ne történjen), mint 95.09.13-án? az már majdnem 15%lenne!
És még mindig béke időszakban történt balesetről van szó.
Egy szónak is száz a vége. Egy ilyen baleset tényleg rámutat, hogy kevés az egy szd.

Az inkább attól függ, hány gépből áll egy repülőszázad? Voltak már a történelemben 25-30 géppel felszerelt vadász-századok is.
Mindenesetre tényleg egészségesebb lenne egy kiképzőszázad mondjuk 8 kétüléses és 2-3 együléses géppel, és egy komolyabb harci század legalább 14-16 együléses géppel.
Tudom, álmodozás az élet megrontója...
 
Ő is aktív vadászpilóta(ha nem az lenne ne is lehetne a kecskeméti bázis parancsnoka)ebből következik,hogy repülnie kell az aktív státusz megtartásához.Ha saját szórakoztatására repülne vagy visszaélne a rendfokozatával/beosztásával akkor nem két hanem együléses géppel tenné...
Az meg,hogy mindig őt látjuk annak az az oka,hogy a agyar média ingerküszöbét nem üti meg egy őrnagy vagy százados.

Én nem tudok ilyen szabályról, de szerintem Lamos főnök (Szolnok) és Gangler mester (Pápa) sem repül már.
 
Nem tudok szinte semmit, de elég esélyes, hogy a mi hibánkból történt a dolog.

Én feltételezem, hogy a fékkel volt baj és szerintem a műszaki személyzet miatt, - bár ne így legyen - ha így is történt a legnagyobb baj az, hogy a kétüléses gépeinknek a felét elvesztettük, a másik pedig, hogyha a szakik a túlhajszoltság miatt hibáztak, akkor bizony ők lesznek nagyon felhúzva, nem pedig a vezetőség, akit terhel a felelősség. De abban biztos vagyok, hogy jön majd a nagy szájalás a vezetők részéről és majd nem történik semmi...

A másik érzékeny-pont, Szlovénia és a Baltikum..

Főleg, ha utána néznek, hogy hát csapásmérő-képesség az nem lett, a pilótákkal és a műszakiakkal elég nagy gond van, - a megtartásuk, a műszakiaknak a képzése is.. - nem egy bizalomgerjesztő légierő.

Persze!
Biztos a műszakiak.
Gondolkozz már. És böngéssz.
Nem a svédek képezik a műszakiakat??
Egyébként minden ott van a képeken, csak nézegetni kell. Majd a svédek meg elmondják, hogy mi van az adatrögzítőn.
 
A hibának mi köze ahhoz, hogy ki képezte a műszakiakat? Ha fáradt, és elnéz egy csavart, amit nem húz meg rendesen (és pl nincs, aki leváltsa, mert kevesen vannak), akkor ott a hiba. Az Atyaúristen is kiképezhette volna, azt a csavart akkor is el fogja nézni.
 
A svédek vagy nyilvánosan elmondják mi van az adatrögzítőn, vagy nem, kérdés ilyen ügyekről hogy rendelkezik a szerződés. Lehet, hogy csak az üzemeltetőknek adják át a szükséges információkat. Mindenesetre szerintem ne vagdalkozzunk vaktában, néhány távoli fénykép alapján feltételezve valamit és ítéleteket hozva.
 
Nem kis távot tett meg a pályától, ráadásul dombnak felfelé, Caslav ilyen hullámos? a pályából alig látni valamit. Amúgy azt írták, hogy viszik svédekhez a roncsot kivizsgálni. Az orr rész hogyan törhetett le? A vetésen való bukdácsoláskor?
 
A hibának mi köze ahhoz, hogy ki képezte a műszakiakat? Ha fáradt, és elnéz egy csavart, amit nem húz meg rendesen (és pl nincs, aki leváltsa, mert kevesen vannak), akkor ott a hiba. Az Atyaúristen is kiképezhette volna, azt a csavart akkor is el fogja nézni.

Valószínű.
Szerinted hány olyan csavar lehet egy repülő fékrendszerében, amit ha elfelejtesz meghúzni elmegy az összes féked(ha van tartalék rendszered az is)... és ezek közül hányat nem kell a meghúzás után lebiztosítani?? Biztos "elnézős" embereket gépközelbe engednek.
Jaj.