[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 736
76 814
113
Ugrik Csabáról nekem mindig az jut eszembe amikor meglátom hogy "De hogy fér el a Gripenben???" Ő legalább kétszer akkora mint én, és én is alig fértem el a (cseh) Gripenben.
 

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
8 032
23 019
113
Miért ne lehetne a bázis parancsnoka, ha már nem aktív pilóta? Sőt, szerintem ne is legyen az! Talán készenlétet is ad vagy az csak az alacsonyabb rangban lévőknek kötelező? Ha ő aktív pilóta akkor lenyomja azt a képzést és munkát mint a többi pilóta, és még mellette vezeti is a dandárt(/ezredet)? Foglalkozik a műszakiakkal, tűzoltókkal, a légi-irányítással, az őrzés-védelemmel, a logisztikával stb... Nem hiszem.
A média meg azért foglalkozik olyan sokat vele, mert ő az aki megmondja, hogy ki nyilatkozhat. :)
(Ó, pedig de nem akartam ezt ma leírni: Elképesztő, mennyire nem tud nyilatkozni. "Őőőő...blabla. őőőő...őőőőő..." Ne már! Az első dolog ami eszembe jut a katonákról az az, hogy milyen szépen és értelmesen tudnak beszélni. Számomra ez fontos érték és hiszem, hogy sokan vannak még így ezzel. Hogyan is fogalmazzak?... Őt nem ezért szeretik. :/ )
 

Pocok75

Well-Known Member
2010. április 19.
2 825
2 550
113
2014 Riat, akkor még egyben volt! :(

17844530836_01be2508d4_k.jpg
</a>
 

alfa74

Well-Known Member
2013. március 15.
1 119
153
63
Egy érdekes gondolat Zord-blogjáról:

"Nem is ezt várom el, hogy tudják az okot. De ilyenkor megjelenik arccal egy miniszter, vkf, és úgymond hitelesen elmondja, amit lehet tudni. Nem egy közlemény van ott, hanem egy arc. Ez mutatja a felelősségvállalást, az együttérzést az érintettekkel, és bizalmat sugároz.
Bár ha belegondolok, a mieink valszeg éppen ezért nem jelennek meg...képtelenek a felsoroltak bármelyikére a következmények nélküli ország vezetői...

Zord"

É még egy:
".... És ha most nem is a reptechnikai jártasság volt a hibás - sőt, talán annak köszönhető, hogy emberéletben nem esett kár - akkor is szembesülhetnek majd vele a politikusok, hogy 14 gép (ami már csak 13) nem légierő.
A repülés veszélyes üzem - ez egy borzalmas nagy közhely, de ilyenkor közelivé válik az értelme. ..."
 

alfa74

Well-Known Member
2013. március 15.
1 119
153
63
Ilyenkor (is) tűnik nagyon kevésnek az egy szd. és ez csak egy "egyszerű" baleset volt!
Azért ez a gép az állomány több, mint 7%-a volt. Másrészről pedig a kétülésesek 50%-a!
Mi lenne akkor, ha egy olyan kiképzési baleset történne (ne történjen), mint 95.09.13-án? az már majdnem 15%lenne!
És még mindig béke időszakban történt balesetről van szó.
Egy szónak is száz a vége. Egy ilyen baleset tényleg rámutat, hogy kevés az egy szd.
 

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
8 032
23 019
113
Reméltem, hogy én látom rosszul a dolgot. Az a jobbik eset. A köv. napokban úgyis annyit fognak beszélni erről, hogy kiokosodom majd.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 029
113
Ilyenkor (is) tűnik nagyon kevésnek az egy szd. és ez csak egy "egyszerű" baleset volt!
Azért ez a gép az állomány több, mint 7%-a volt. Másrészről pedig a kétülésesek 50%-a!
Mi lenne akkor, ha egy olyan kiképzési baleset történne (ne történjen), mint 95.09.13-án? az már majdnem 15%lenne!
És még mindig béke időszakban történt balesetről van szó.
Egy szónak is száz a vége. Egy ilyen baleset tényleg rámutat, hogy kevés az egy szd.

Az inkább attól függ, hány gépből áll egy repülőszázad? Voltak már a történelemben 25-30 géppel felszerelt vadász-századok is.
Mindenesetre tényleg egészségesebb lenne egy kiképzőszázad mondjuk 8 kétüléses és 2-3 együléses géppel, és egy komolyabb harci század legalább 14-16 együléses géppel.
Tudom, álmodozás az élet megrontója...
 

gigabiga

Well-Known Member
2011. március 9.
1 122
2 051
113
Ő is aktív vadászpilóta(ha nem az lenne ne is lehetne a kecskeméti bázis parancsnoka)ebből következik,hogy repülnie kell az aktív státusz megtartásához.Ha saját szórakoztatására repülne vagy visszaélne a rendfokozatával/beosztásával akkor nem két hanem együléses géppel tenné...
Az meg,hogy mindig őt látjuk annak az az oka,hogy a agyar média ingerküszöbét nem üti meg egy őrnagy vagy százados.

Én nem tudok ilyen szabályról, de szerintem Lamos főnök (Szolnok) és Gangler mester (Pápa) sem repül már.
 

ksspsta

Member
2013. február 18.
452
0
16
Nem tudok szinte semmit, de elég esélyes, hogy a mi hibánkból történt a dolog.

Én feltételezem, hogy a fékkel volt baj és szerintem a műszaki személyzet miatt, - bár ne így legyen - ha így is történt a legnagyobb baj az, hogy a kétüléses gépeinknek a felét elvesztettük, a másik pedig, hogyha a szakik a túlhajszoltság miatt hibáztak, akkor bizony ők lesznek nagyon felhúzva, nem pedig a vezetőség, akit terhel a felelősség. De abban biztos vagyok, hogy jön majd a nagy szájalás a vezetők részéről és majd nem történik semmi...

A másik érzékeny-pont, Szlovénia és a Baltikum..

Főleg, ha utána néznek, hogy hát csapásmérő-képesség az nem lett, a pilótákkal és a műszakiakkal elég nagy gond van, - a megtartásuk, a műszakiaknak a képzése is.. - nem egy bizalomgerjesztő légierő.

Persze!
Biztos a műszakiak.
Gondolkozz már. És böngéssz.
Nem a svédek képezik a műszakiakat??
Egyébként minden ott van a képeken, csak nézegetni kell. Majd a svédek meg elmondják, hogy mi van az adatrögzítőn.
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 461
18 024
113
A hibának mi köze ahhoz, hogy ki képezte a műszakiakat? Ha fáradt, és elnéz egy csavart, amit nem húz meg rendesen (és pl nincs, aki leváltsa, mert kevesen vannak), akkor ott a hiba. Az Atyaúristen is kiképezhette volna, azt a csavart akkor is el fogja nézni.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 029
113
A svédek vagy nyilvánosan elmondják mi van az adatrögzítőn, vagy nem, kérdés ilyen ügyekről hogy rendelkezik a szerződés. Lehet, hogy csak az üzemeltetőknek adják át a szükséges információkat. Mindenesetre szerintem ne vagdalkozzunk vaktában, néhány távoli fénykép alapján feltételezve valamit és ítéleteket hozva.
 

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 698
5 558
113
Nem kis távot tett meg a pályától, ráadásul dombnak felfelé, Caslav ilyen hullámos? a pályából alig látni valamit. Amúgy azt írták, hogy viszik svédekhez a roncsot kivizsgálni. Az orr rész hogyan törhetett le? A vetésen való bukdácsoláskor?
 

ksspsta

Member
2013. február 18.
452
0
16
A hibának mi köze ahhoz, hogy ki képezte a műszakiakat? Ha fáradt, és elnéz egy csavart, amit nem húz meg rendesen (és pl nincs, aki leváltsa, mert kevesen vannak), akkor ott a hiba. Az Atyaúristen is kiképezhette volna, azt a csavart akkor is el fogja nézni.

Valószínű.
Szerinted hány olyan csavar lehet egy repülő fékrendszerében, amit ha elfelejtesz meghúzni elmegy az összes féked(ha van tartalék rendszered az is)... és ezek közül hányat nem kell a meghúzás után lebiztosítani?? Biztos "elnézős" embereket gépközelbe engednek.
Jaj.
 

ksspsta

Member
2013. február 18.
452
0
16
A svédek vagy nyilvánosan elmondják mi van az adatrögzítőn, vagy nem, kérdés ilyen ügyekről hogy rendelkezik a szerződés. Lehet, hogy csak az üzemeltetőknek adják át a szükséges információkat. Mindenesetre szerintem ne vagdalkozzunk vaktában, néhány távoli fénykép alapján feltételezve valamit és ítéleteket hozva.

Ezt mondom én is.
 

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 698
5 558
113
<blockquote rel="arbalest">A hibának mi köze ahhoz, hogy ki képezte a műszakiakat? Ha fáradt, és elnéz egy csavart, amit nem húz meg rendesen (és pl nincs, aki leváltsa, mert kevesen vannak), akkor ott a hiba. Az Atyaúristen is kiképezhette volna, azt a csavart akkor is el fogja nézni.

Valószínű.
Szerinted hány olyan csavar lehet egy repülő fékrendszerében, amit ha elfelejtesz meghúzni elmegy az összes féked(ha van tartalék rendszered az is)... és ezek közül hányat nem kell a meghúzás után lebiztosítani?? Biztos "elnézős" embereket gépközelbe engednek.
Jaj.

</blockquote>

Nem egy gép zuhant már le emberi mulasztás miatt, benne van a pakliban. Viszont, sose fogjuk megtudni, ha esetleg ez történt, maszkirovka lesz....
 

alfa74

Well-Known Member
2013. március 15.
1 119
153
63
<blockquote rel="arbalest">A hibának mi köze ahhoz, hogy ki képezte a műszakiakat? Ha fáradt, és elnéz egy csavart, amit nem húz meg rendesen (és pl nincs, aki leváltsa, mert kevesen vannak), akkor ott a hiba. Az Atyaúristen is kiképezhette volna, azt a csavart akkor is el fogja nézni.

Valószínű.
Szerinted hány olyan csavar lehet egy repülő fékrendszerében, amit ha elfelejtesz meghúzni elmegy az összes féked(ha van tartalék rendszered az is)... és ezek közül hányat nem kell a meghúzás után lebiztosítani?? Biztos "elnézős" embereket gépközelbe engednek.
Jaj.

</blockquote>

A csavart értsd képletesen!