[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

czulu

Well-Known Member
2014. február 1.
2 242
95
48
<blockquote rel="czulu"><blockquote rel="Kulso_54">Azért ez aztán a pofátlanság hogy idős vén tokás nagyhatalmú dandártábornok vadászpilótának képzeli magát. Na nekem ne mongya, senki, hogy az ilyen emberek valós harci helyzetben jók lennének harci alkalmazásra a pilótakabinban. Mondom is apámnak, hogy te jelentkezzél már pilótának. Ez aztán a hatalommal való visszaélés. Egyeseknek nem más a honvédség mint a magánvidámparkjuk.

Ha csak fikázni akarod a bázispk.-t, akkor azt megoldhatnád valahol máshol...

Mindig is repültek és repülni fognak az arra alkalmas vezető beosztásúak...</blockquote>

Senki sem tett sértő megjegyzést az illetőre -(bázispk.) ,de tényleg ne akarjuk már glóriával a fejünk felett erkölcsbajnokot imitálni!
Díszhuszároknak képzelik magukat! A kijelentésed hogy -alkalmas vezető beosztásúak -erősen bírálható ! </blockquote>

<i>"Mindig is repültek és repülni fognak <del>az arra alkalmas</del> vezető beosztásúak..."</i>

->

"mindig isrepültek és repülni fognak <b>a repülésre alkalmas</b> vezető beosztásúak..."

Remélem így már érthető mit is akartam írni. ;)
 

czulu

Well-Known Member
2014. február 1.
2 242
95
48
Tudom, hogy naív kérdés, de amikor észlelték, hogy nem lassulnak, akkor nem lehetett volna még esélyük egy touch and go-ra? (Gyorsít és felhúzza a gépet).
A Magyar légierőben korábban volt rá példa.

Nem biztos, hogy lett volna még rá lehetőségük.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
A rendszert fikázom.
É igen mindig is repültek és fognak. Pont ez a baj.
Na nekem ne mondja senki, hogy a bázisparancsnok nem tudott volna autóval kimenni a gyakorlatra.

De igen, ki tudott volna autózni, aztán haza is autóval. Másnap vagy egy hét múlva meg beülhetett volna a Griffmadárba, hogy lerepülje pl. az évi kötelező navigációs gyakorlórepülés egy részét, amit így Caslavba repülve végezhetett el. Amíg ugye pilóta a jóember, addig vannak rendszeres kötelező gyakorlatok is a képesség-fenntartás érdekében. Hogy a tegnapi repülésnek a szerencsétlen/szerencsés vége minek a következménye volt, azt majd kideríti a vizsgálat, ne kiabáljuk el előre néhány fotó alapján és érdemi információk nélkül.
 

Kulso_54

Well-Known Member
2010. június 14.
3 014
6 135
113
Igen, a vízfej túl sok többletsúlyt jelenetett.

Én csak azt bánom, hogy van még egy kétüléses amibe a vízfejek bepattanhatnak kedvükre magánvidámparkozni közpénzen.
 

Python

Well-Known Member
2010. augusztus 8.
26 684
7 996
113
Egyébként meg legyünk óvatosak a műszaki hibával is, annak jellegével is. Nyilván való, hogy a HM tegnap azonnal elkezdte torzítani a kommunikációs teret, bár ez képességeik miatt jóformán a hírzárlatra korlátozódott, némi fékhiba bekiabálással. De láthatjuk majd, hogy szépen lassan próbálják a svédekre tolni az egészet, ahogy a hajtóműmeghibásodásos esetben is tették, éppen az újratárgyalás közepette.
Egyébként nézzétek meg a nagy felbontású képeket, a beton látható végén ott van a jól látható négy nyom. Szerintem ez a gép fékezett, mielőtt lerongyolt volna a pályáról. Ez persze nem zár ki hibát, de szerintem a nem volt fék, fékhiba kijelentések egyszerűen nem állják meg a helyüket.

Zord
 

Kulso_54

Well-Known Member
2010. június 14.
3 014
6 135
113
<blockquote rel="Kulso_54">A rendszert fikázom.
É igen mindig is repültek és fognak. Pont ez a baj.
Na nekem ne mondja senki, hogy a bázisparancsnok nem tudott volna autóval kimenni a gyakorlatra.

De igen, ki tudott volna autózni, aztán haza is autóval. Másnap vagy egy hét múlva meg beülhetett volna a Griffmadárba, hogy lerepülje pl. az évi kötelező navigációs gyakorlórepülés egy részét, amit így Caslavba repülve végezhetett el. Amíg ugye pilóta a jóember, addig vannak rendszeres kötelező gyakorlatok is a képesség-fenntartás érdekében. Hogy a tegnapi repülésnek a szerencsétlen/szerencsés vége minek a következménye volt, azt majd kideríti a vizsgálat, ne kiabáljuk el előre néhány fotó alapján és érdemi információk nélkül.</blockquote>

Azzal is egyetértek, hogy pilótaembernek kötelező ez meg az.
De, ne legyen már valaki azért pilóta mert hatalma van. Ugyan hol lenne egy olyan korú emberből fighterjet pilóta.
Még a korei Kimgyerek sem ennyire pofátlan.
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 088
9 042
113
Szégyen, hogy íróasztal huszárok, meg billentyű nyomkodók minősítenek egy olyan embert aki 1992-tól repül hangsebesség feletti típusokkal, végigjárta a tiszti pályát, több bázison szolgált, tanult, több repült órája van, mint sok kommentlőnek autóvezetésből, de tudják a tutit.
A magasabbegység parancsnokoknak igenis hazánkban repülni kell a bázis legalább egy típusát, a MH59-nél inkább vadász, mint szállítórepülőt, bár az egyik volt bázispk helyettes Jenei Barna, 21,23-as után, Jak-52, majd kanadai oktató, utána kabuli reptér vezetése majd AN-26-al repült.
Teljesen rendben van, hogy kiképzősrepülésen vesz részt, mert a szaknyelv így nevezi, ha a pilóta gyakorol, akár ezer óra is van a háta mögött. Az is rendben van, ha kirepül és személyesen ellenőrzi a gyakorlaton résztvevőket, valamint megbeszélést folytat, stb. a többi nemzet parancsnokaival, hajózóival stb. A tábornoki munka, nagyon sok egyeztetést, protokoll feladatot, és különféle katonadiplomáciai feladatot is kíván. Szóval aki szidja Ugrik tábornokot, vagy Gerit (Gróf őrnagy) az szégyelje magát. Szerintem ilyen 5-10 mp-s eseménynél felemelték volna az ujjukat, hogy anyu engedj ki pisilni. Itt meg ennyin életek múltak.
Annyi, még, hogy a pilóták tudták, mit kell csinálni, az átstart, valószínűleg nem segített volna. Ha nem tudsz fékezni, akkor később sem tudsz. Ez nem hollywoodi film, hogy lemászol a futómű aknába és helyére rugdosod...


http://www.mh59.hu/rovatok/hu/bazis/parancsnok/ugrik_csaba/
 

tindalos

Well-Known Member
2011. október 8.
1 643
5 636
113
Alap hogy a pk- hajózók. Ismerniük és repülniük kell a sajat technikát! Pl amikot Orosz tábornok úr lett a pk Szolnokon meg kellett szereznie a Mi-24 szakszót is és rohadtul nem ugy nezett ki mint aki szórakozik...Ha ennyire laikus vagy a témában talán nem kellene hozzá szólnod!
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Igen, a vízfej túl sok többletsúlyt jelenetett.

Én csak azt bánom, hogy van még egy kétüléses amibe a vízfejek bepattanhatnak kedvükre magánvidámparkozni közpénzen.

Igazad van, adjuk el a maradék egyetlen kétüléses gépünket is, aztán fizessünk horribilis pénzeket a svédeknek vagy a cseheknek, hogy a kanadai alapkiképző iskola után képezzék már át a kezdő fiatal pilótáinkat Gripenre. Ja, és amíg megvan az egyszem kétüléses, addig se a profi öreg pilóták képezzék át a fiatal kezdőket, hanem lehetőleg olyan fiatalokat ültessünk a hátsó ülésbe, akiknek alig van több repórájuk, mint a kezdő fiatalnak akit éppen oktat. Így gondoltad?! Brávó.
 

ksspsta

Member
2013. február 18.
452
0
16
Szégyen, hogy íróasztal huszárok, meg billentyű nyomkodók minősítenek egy olyan embert aki 1992-tól repül hangsebesség feletti típusokkal, végigjárta a tiszti pályát, több bázison szolgált, tanult, több repült órája van, mint sok kommentlőnek autóvezetésből, de tudják a tutit.
A magasabbegység parancsnokoknak igenis hazánkban repülni kell a bázis legalább egy típusát, a MH59-nél inkább vadász, mint szállítórepülőt, bár az egyik volt bázispk helyettes Jenei Barna, 21,23-as után, Jak-52, majd kanadai oktató, utána kabuli reptér vezetése majd AN-26-al repült.
Teljesen rendben van, hogy kiképzősrepülésen vesz részt, mert a szaknyelv így nevezi, ha a pilóta gyakorol, akár ezer óra is van a háta mögött. Az is rendben van, ha kirepül és személyesen ellenőrzi a gyakorlaton résztvevőket, valamint megbeszélést folytat, stb. a többi nemzet parancsnokaival, hajózóival stb. A tábornoki munka, nagyon sok egyeztetést, protokoll feladatot, és különféle katonadiplomáciai feladatot is kíván. Szóval aki szidja Ugrik tábornokot, vagy Gerit (Gróf őrnagy) az szégyelje magát. Szerintem ilyen 5-10 mp-s eseménynél felemelték volna az ujjukat, hogy anyu engedj ki pisilni. Itt meg ennyin életek múltak.
Annyi, még, hogy a pilóták tudták, mit kell csinálni, az átstart, valószínűleg nem segített volna. Ha nem tudsz fékezni, akkor később sem tudsz. Ez nem hollywoodi film, hogy lemászol a futómű aknába és helyére rugdosod...


http://www.mh59.hu/rovatok/hu/bazis/parancsnok/ugrik_csaba/

Na, ez így korrekt.
Akik meg nulla tudással, ismerettel fikáznak olyan embereket akiknek gyak az egész élete a katonai repülésről szól, azokat sztem nyugodtan lehetne bannolni a vizsgálat eredményének kihirdetéséig. ;)
 

hiryu

Active Member
2012. december 9.
4 645
9
38
http://index.hu/tech/2015/05/20/gripen_baleset_kerdesek/

kép a cikk elején.

Akad közelbbi kép arról, min és hogyan akadt fenn a fékernyő?
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
http://index.hu/tech/2015/05/20/gripen_baleset_kerdesek/

kép a cikk elején.

Akad közelbbi kép arról, min és hogyan akadt fenn a fékernyő?

Fékernyő nem akadhatott fel sehova, ilyen nincs a Gripenen, csak a pilóták mentőernyője.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
http://index.hu/tech/2015/05/20/gripen_baleset_kerdesek/

kép a cikk elején.

Akad közelbbi kép arról, min és hogyan akadt fenn a fékernyő?

hiryu
Az általad tegnap 20,04-kor és Python 20,30-as (nagyítható) képein látszik, hogy a pályavégen lévő antenna és fényrendszeren, vagy annak kerítésén lobogtatja a szél az egyik mentőernyőt. Szóval ha ezt a "talajfogást" sérülés nélkül megúszta ennek az ernyőnek a gazdája, akkor duplán is szerencséje volt.
 

Python

Well-Known Member
2010. augusztus 8.
26 684
7 996
113
<blockquote rel="hiryu">http://index.hu/tech/2015/05/20/gripen_baleset_kerdesek/

kép a cikk elején.

Akad közelbbi kép arról, min és hogyan akadt fenn a fékernyő?

hiryu
Az általad tegnap 20,04-kor és Python 20,30-as (nagyítható) képein látszik, hogy a pályavégen lévő antenna és fényrendszeren, vagy annak kerítésén lobogtatja a szél az egyik mentőernyőt. Szóval ha ezt a "talajfogást" sérülés nélkül megúszta ennek az ernyőnek a gazdája, akkor duplán is szerencséje volt.</blockquote>

Azt az ernyőt a szél is belefújhatta a fényrendszerbe, bár ha a pálya végén klikkeltek, akkor bármi elképzelhető, mert a katapultálás folyamatának beindulása után tétlen "utas" vagy az ülésben, a földet érésig, főleg egy ilyen 0 magasságú, minimális sebességű esetnél.
Kb. gyorsabban lezajlott az egész, mint ahogy ide bepötyögtem a hozzászólásom.
 

Panzerfaust

Well-Known Member
2010. április 21.
6 140
4 998
113
http://www.origo.hu/gazdasag/20150519-lezuhant-gripen-mennyibe-kerult-koltseg.html
Valószínűleg leszállás közben

"nem működött a repülőgép fékrendszere, illetve irányíthatatlanná vált", ezért a két pilótának katapultálnia kellett, mert ilyenkor nagy a veszélye, hogy valamivel összeütköznek, és még nagyobb baj történik - mondta Murguly Gusztáv a köztévé Híradójának.
http://www.origo.hu/itthon/20150519-gripen-magyar-honvedseg-legi-baleset-vadaszgep-csehorszag.html
 

hiryu

Active Member
2012. december 9.
4 645
9
38
http://www.obzorykutnohorska.cz/fotogalerie-na-letisti-21-zaklady-taktickeho-letectva-caslav-havaroval-gripen-snimek-4378#fotogalerie