[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

Tudom, hogy naív kérdés, de amikor észlelték, hogy nem lassulnak, akkor nem lehetett volna még esélyük egy touch and go-ra? (Gyorsít és felhúzza a gépet).
A Magyar légierőben korábban volt rá példa.
 
Igen. Ezt hívják korrupciónak vagy hatalommal való visszaélésnek.
Komolyan! Kiképzőrepülés az ő korában? Mire képeznék? Esetleg a csipőprotézisre.
 
<blockquote rel="Kulso_54">Azért ez aztán a pofátlanság hogy idős vén tokás nagyhatalmú dandártábornok vadászpilótának képzeli magát. Na nekem ne mongya, senki, hogy az ilyen emberek valós harci helyzetben jók lennének harci alkalmazásra a pilótakabinban. Mondom is apámnak, hogy te jelentkezzél már pilótának. Ez aztán a hatalommal való visszaélés. Egyeseknek nem más a honvédség mint a magánvidámparkjuk.

Ha csak fikázni akarod a bázispk.-t, akkor azt megoldhatnád valahol máshol...

Mindig is repültek és repülni fognak az arra alkalmas vezető beosztásúak...</blockquote>

Senki sem tett sértő megjegyzést az illetőre -(bázispk.) ,de tényleg ne akarjuk már glóriával a fejünk felett erkölcsbajnokot imitálni!
Díszhuszároknak képzelik magukat! A kijelentésed hogy -alkalmas vezető beosztásúak -erősen bírálható !
 
Tudom, hogy naív kérdés, de amikor észlelték, hogy nem lassulnak, akkor nem lehetett volna még esélyük egy touch and go-ra? (Gyorsít és felhúzza a gépet).
A Magyar légierőben korábban volt rá példa.

Sajnos nem, mert a kabinban egyel több dandártábornok volt ami akkora felelőség, hogy szegény volvo engine nem bírta a ballasztot.
 
<blockquote rel="czulu"><blockquote rel="Kulso_54">Azért ez aztán a pofátlanság hogy idős vén tokás nagyhatalmú dandártábornok vadászpilótának képzeli magát. Na nekem ne mongya, senki, hogy az ilyen emberek valós harci helyzetben jók lennének harci alkalmazásra a pilótakabinban. Mondom is apámnak, hogy te jelentkezzél már pilótának. Ez aztán a hatalommal való visszaélés. Egyeseknek nem más a honvédség mint a magánvidámparkjuk.

Ha csak fikázni akarod a bázispk.-t, akkor azt megoldhatnád valahol máshol...

Mindig is repültek és repülni fognak az arra alkalmas vezető beosztásúak...</blockquote>

Senki sem tett sértő megjegyzést az illetőre -(bázispk.) ,de tényleg ne akarjuk már glóriával a fejünk felett erkölcsbajnokot imitálni!
Díszhuszároknak képzelik magukat! A kijelentésed hogy -alkalmas vezető beosztásúak -erősen bírálható ! </blockquote>

<i>"Mindig is repültek és repülni fognak <del>az arra alkalmas</del> vezető beosztásúak..."</i>

->

"mindig isrepültek és repülni fognak <b>a repülésre alkalmas</b> vezető beosztásúak..."

Remélem így már érthető mit is akartam írni. ;)
 
Tudom, hogy naív kérdés, de amikor észlelték, hogy nem lassulnak, akkor nem lehetett volna még esélyük egy touch and go-ra? (Gyorsít és felhúzza a gépet).
A Magyar légierőben korábban volt rá példa.

Nem biztos, hogy lett volna még rá lehetőségük.
 
A rendszert fikázom.
É igen mindig is repültek és fognak. Pont ez a baj.
Na nekem ne mondja senki, hogy a bázisparancsnok nem tudott volna autóval kimenni a gyakorlatra.

De igen, ki tudott volna autózni, aztán haza is autóval. Másnap vagy egy hét múlva meg beülhetett volna a Griffmadárba, hogy lerepülje pl. az évi kötelező navigációs gyakorlórepülés egy részét, amit így Caslavba repülve végezhetett el. Amíg ugye pilóta a jóember, addig vannak rendszeres kötelező gyakorlatok is a képesség-fenntartás érdekében. Hogy a tegnapi repülésnek a szerencsétlen/szerencsés vége minek a következménye volt, azt majd kideríti a vizsgálat, ne kiabáljuk el előre néhány fotó alapján és érdemi információk nélkül.
 
Igen, a vízfej túl sok többletsúlyt jelenetett.

Én csak azt bánom, hogy van még egy kétüléses amibe a vízfejek bepattanhatnak kedvükre magánvidámparkozni közpénzen.
 
Egyébként meg legyünk óvatosak a műszaki hibával is, annak jellegével is. Nyilván való, hogy a HM tegnap azonnal elkezdte torzítani a kommunikációs teret, bár ez képességeik miatt jóformán a hírzárlatra korlátozódott, némi fékhiba bekiabálással. De láthatjuk majd, hogy szépen lassan próbálják a svédekre tolni az egészet, ahogy a hajtóműmeghibásodásos esetben is tették, éppen az újratárgyalás közepette.
Egyébként nézzétek meg a nagy felbontású képeket, a beton látható végén ott van a jól látható négy nyom. Szerintem ez a gép fékezett, mielőtt lerongyolt volna a pályáról. Ez persze nem zár ki hibát, de szerintem a nem volt fék, fékhiba kijelentések egyszerűen nem állják meg a helyüket.

Zord
 
<blockquote rel="Kulso_54">A rendszert fikázom.
É igen mindig is repültek és fognak. Pont ez a baj.
Na nekem ne mondja senki, hogy a bázisparancsnok nem tudott volna autóval kimenni a gyakorlatra.

De igen, ki tudott volna autózni, aztán haza is autóval. Másnap vagy egy hét múlva meg beülhetett volna a Griffmadárba, hogy lerepülje pl. az évi kötelező navigációs gyakorlórepülés egy részét, amit így Caslavba repülve végezhetett el. Amíg ugye pilóta a jóember, addig vannak rendszeres kötelező gyakorlatok is a képesség-fenntartás érdekében. Hogy a tegnapi repülésnek a szerencsétlen/szerencsés vége minek a következménye volt, azt majd kideríti a vizsgálat, ne kiabáljuk el előre néhány fotó alapján és érdemi információk nélkül.</blockquote>

Azzal is egyetértek, hogy pilótaembernek kötelező ez meg az.
De, ne legyen már valaki azért pilóta mert hatalma van. Ugyan hol lenne egy olyan korú emberből fighterjet pilóta.
Még a korei Kimgyerek sem ennyire pofátlan.
 
Szégyen, hogy íróasztal huszárok, meg billentyű nyomkodók minősítenek egy olyan embert aki 1992-tól repül hangsebesség feletti típusokkal, végigjárta a tiszti pályát, több bázison szolgált, tanult, több repült órája van, mint sok kommentlőnek autóvezetésből, de tudják a tutit.
A magasabbegység parancsnokoknak igenis hazánkban repülni kell a bázis legalább egy típusát, a MH59-nél inkább vadász, mint szállítórepülőt, bár az egyik volt bázispk helyettes Jenei Barna, 21,23-as után, Jak-52, majd kanadai oktató, utána kabuli reptér vezetése majd AN-26-al repült.
Teljesen rendben van, hogy kiképzősrepülésen vesz részt, mert a szaknyelv így nevezi, ha a pilóta gyakorol, akár ezer óra is van a háta mögött. Az is rendben van, ha kirepül és személyesen ellenőrzi a gyakorlaton résztvevőket, valamint megbeszélést folytat, stb. a többi nemzet parancsnokaival, hajózóival stb. A tábornoki munka, nagyon sok egyeztetést, protokoll feladatot, és különféle katonadiplomáciai feladatot is kíván. Szóval aki szidja Ugrik tábornokot, vagy Gerit (Gróf őrnagy) az szégyelje magát. Szerintem ilyen 5-10 mp-s eseménynél felemelték volna az ujjukat, hogy anyu engedj ki pisilni. Itt meg ennyin életek múltak.
Annyi, még, hogy a pilóták tudták, mit kell csinálni, az átstart, valószínűleg nem segített volna. Ha nem tudsz fékezni, akkor később sem tudsz. Ez nem hollywoodi film, hogy lemászol a futómű aknába és helyére rugdosod...


http://www.mh59.hu/rovatok/hu/bazis/parancsnok/ugrik_csaba/
 
Alap hogy a pk- hajózók. Ismerniük és repülniük kell a sajat technikát! Pl amikot Orosz tábornok úr lett a pk Szolnokon meg kellett szereznie a Mi-24 szakszót is és rohadtul nem ugy nezett ki mint aki szórakozik...Ha ennyire laikus vagy a témában talán nem kellene hozzá szólnod!
 
Igen, a vízfej túl sok többletsúlyt jelenetett.

Én csak azt bánom, hogy van még egy kétüléses amibe a vízfejek bepattanhatnak kedvükre magánvidámparkozni közpénzen.

Igazad van, adjuk el a maradék egyetlen kétüléses gépünket is, aztán fizessünk horribilis pénzeket a svédeknek vagy a cseheknek, hogy a kanadai alapkiképző iskola után képezzék már át a kezdő fiatal pilótáinkat Gripenre. Ja, és amíg megvan az egyszem kétüléses, addig se a profi öreg pilóták képezzék át a fiatal kezdőket, hanem lehetőleg olyan fiatalokat ültessünk a hátsó ülésbe, akiknek alig van több repórájuk, mint a kezdő fiatalnak akit éppen oktat. Így gondoltad?! Brávó.
 
Szégyen, hogy íróasztal huszárok, meg billentyű nyomkodók minősítenek egy olyan embert aki 1992-tól repül hangsebesség feletti típusokkal, végigjárta a tiszti pályát, több bázison szolgált, tanult, több repült órája van, mint sok kommentlőnek autóvezetésből, de tudják a tutit.
A magasabbegység parancsnokoknak igenis hazánkban repülni kell a bázis legalább egy típusát, a MH59-nél inkább vadász, mint szállítórepülőt, bár az egyik volt bázispk helyettes Jenei Barna, 21,23-as után, Jak-52, majd kanadai oktató, utána kabuli reptér vezetése majd AN-26-al repült.
Teljesen rendben van, hogy kiképzősrepülésen vesz részt, mert a szaknyelv így nevezi, ha a pilóta gyakorol, akár ezer óra is van a háta mögött. Az is rendben van, ha kirepül és személyesen ellenőrzi a gyakorlaton résztvevőket, valamint megbeszélést folytat, stb. a többi nemzet parancsnokaival, hajózóival stb. A tábornoki munka, nagyon sok egyeztetést, protokoll feladatot, és különféle katonadiplomáciai feladatot is kíván. Szóval aki szidja Ugrik tábornokot, vagy Gerit (Gróf őrnagy) az szégyelje magát. Szerintem ilyen 5-10 mp-s eseménynél felemelték volna az ujjukat, hogy anyu engedj ki pisilni. Itt meg ennyin életek múltak.
Annyi, még, hogy a pilóták tudták, mit kell csinálni, az átstart, valószínűleg nem segített volna. Ha nem tudsz fékezni, akkor később sem tudsz. Ez nem hollywoodi film, hogy lemászol a futómű aknába és helyére rugdosod...


http://www.mh59.hu/rovatok/hu/bazis/parancsnok/ugrik_csaba/

Na, ez így korrekt.
Akik meg nulla tudással, ismerettel fikáznak olyan embereket akiknek gyak az egész élete a katonai repülésről szól, azokat sztem nyugodtan lehetne bannolni a vizsgálat eredményének kihirdetéséig. ;)
 
http://index.hu/tech/2015/05/20/gripen_baleset_kerdesek/

kép a cikk elején.

Akad közelbbi kép arról, min és hogyan akadt fenn a fékernyő?
 
http://index.hu/tech/2015/05/20/gripen_baleset_kerdesek/

kép a cikk elején.

Akad közelbbi kép arról, min és hogyan akadt fenn a fékernyő?

Fékernyő nem akadhatott fel sehova, ilyen nincs a Gripenen, csak a pilóták mentőernyője.
 
http://index.hu/tech/2015/05/20/gripen_baleset_kerdesek/

kép a cikk elején.

Akad közelbbi kép arról, min és hogyan akadt fenn a fékernyő?

hiryu
Az általad tegnap 20,04-kor és Python 20,30-as (nagyítható) képein látszik, hogy a pályavégen lévő antenna és fényrendszeren, vagy annak kerítésén lobogtatja a szél az egyik mentőernyőt. Szóval ha ezt a "talajfogást" sérülés nélkül megúszta ennek az ernyőnek a gazdája, akkor duplán is szerencséje volt.