[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 461
18 024
113
Csak egy egyszerűsített példát hoztam. Nem tudni, hogy mi volt a hiba oka. HA, hangsúlyozottan, ha, műszaki volt, előfordulhat hogy valami felett átsiklottak ellenőrzéskor.

Biztos "elnézős" embereket gépközelbe engednek.

Ők is emberek, hibázhatnak, és sajnos hibáznak is. Ahogy hibáznak az amerikaiak, az angolok, németek, oroszok, stb is. És igen, akár odaengednek "elnézős" embereket is, mert nincs más. Nagyon súlyos létszámhiánnyal küzdenek.
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
10 069
18 793
113
Korrekt kivizsgálásra kerül sor. Ebben biztos vagyok.
Oroszos sundám bundám nem lesz.
Alapvető gyártó érdek a hiba okának kederítése.
Gyártó hiba esetén , valamennyi érintett gépen esetleg cserélni kell ugyanis a hibás alkatrészt.
Így működik ez. Még az autógyártásban is, hát még repülőgép esetében...
Nem fogják megvárni egy újabb gép fékhibáját, ha ez alkatrészhiba.
Az esetben gondolom, kapunk új gépet.
Amennyiben a mi sarunk, úgy viselnünk kell a következményeket persze.
 

Panzerfaust

Well-Known Member
2010. április 21.
6 145
5 003
113
Korrekt kivizsgálásra kerül sor. Ebben biztos vagyok.
Oroszos sundám bundám nem lesz.
Alapvető gyártó érdek a hiba okának kederítése.
Gyártó hiba esetén , valamennyi érintett gépen esetleg cserélni kell ugyanis a hibás alkatrészt.
Így működik ez. Még az autógyártásban is, hát még repülőgép esetében...
Nem fogják megvárni egy újabb gép fékhibáját, ha ez alkatrészhiba.
Az esetben gondolom, kapunk új gépet.
Amennyiben a mi sarunk, úgy viselnünk kell a következményeket persze.

Nem is lehet sunyítani, mivel nem a mi gépeink. Jogunk se lenne hozzá, max közreműködők lehetünk egy vizsgálatban, de a döntés joga a svédeké.
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
10 069
18 793
113
Én is erre gondoltam. Csupán itt többen írták, hogy a Svéd fel esetleg nem lesz őszinte. Ebben nem hiszek. Alapvető üzleti érdekük hogy minden tisztán kiderüljön.
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
2 993
8 573
113
Ugrik Csaba tábornok úr nem azért ugrik ki mindig a Gripenből, mert más nem repül, hanem mert médiaesemények esetén, az Ő feladata mint bázispk. bemutatni a gépet a megjelent diplomatáknak, attaséknak. Ő az aki jelent, mint parancsnok stb. És ekkor van ott a média. A műszaki hiba, pedig lehet a mi műszaki csapatunkból valaki(k) hibája, de lehet hogy éppen ténylegesen felmerült műszaki meghibásodás. Nem kell előre ítélkezni. A műszakiak hibája pedig sajnos be van kódolva a rendszerbe képletesen, mert az állománytáblában előírt létszám helyett, sokkal kevesebben kell a ugyanolyan színvonalon ellátni a szolgálatot, az ember, pedig ember és hibázhat.
Az pedig teljesen igaz, hogy ezek az egy egyszázados légierők, a békeidős légtérrendészeti feladat és kiképzési repüléseken túl képesség szempontjából nem használhatóak lehet akár MiG-29-es, de akár X-Wing is náluk. Legalább 2x9, 2x10 gépes, 2 század kellene, 2-2 kétüléses harci-gyakorlóval, hazánknak. Hasonló gazdasági helyzetben lévő országoknak nyugat Európában ez simán megvan - lásd pld. Portugália. De még a csehek a harci ALCA század + Griff század (bár ők bővíteni is fogják a Gripenek számát) szükséges. A bolgárok, Szlovákok és mi vagyunk egyszázados, mivel a Románok, most az egy század 16-os mellett még egy ideig üzemeltetik a LanceR-t, aztán ott is gazdasági kérdés, pedig Románia nagyságához egy század kevés.
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 461
18 024
113
Szerintem korrekt cikk, jól összegyűjti, amit tudni lehet. Egy HTKA hozzászólást is idéz.

http://index.hu/tech/2015/05/20/gripen_baleset_kerdesek/
 

Panzerfaust

Well-Known Member
2010. április 21.
6 145
5 003
113
Szerintem korrekt cikk, jól összegyűjti, amit tudni lehet. Egy HTKA hozzászólást is idéz.

http://index.hu/tech/2015/05/20/gripen_baleset_kerdesek/

Hm. Nem is tudtam, hogy a közbeszerzésekben a gyorsított eljárást "kétségbeesett hangvételűnek" kell hívni. Pedig foglalkoztam pár évig közbesszel.
 

Kulso_54

Well-Known Member
2010. június 14.
2 971
5 943
113
Azért ez aztán a pofátlanság hogy idős vén tokás nagyhatalmú dandártábornok vadászpilótának képzeli magát. Na nekem ne mongya, senki, hogy az ilyen emberek valós harci helyzetben jók lennének harci alkalmazásra a pilótakabinban. Mondom is apámnak, hogy te jelentkezzél már pilótának. Ez aztán a hatalommal való visszaélés. Egyeseknek nem más a honvédség mint a magánvidámparkjuk.
 

Kulso_54

Well-Known Member
2010. június 14.
2 971
5 943
113
Ezt valahogy nem veszi észre a sajtó.
Hogy minimum félistennek kell lenni ha valaki pilótának készül Magyarországon. Vaaagy túlkoros repülőbázisparancsnoknak.
Vicc az ország meg a honvédsége is.
 

czulu

Well-Known Member
2014. február 1.
2 274
95
48
Azért ez aztán a pofátlanság hogy idős vén tokás nagyhatalmú dandártábornok vadászpilótának képzeli magát. Na nekem ne mongya, senki, hogy az ilyen emberek valós harci helyzetben jók lennének harci alkalmazásra a pilótakabinban. Mondom is apámnak, hogy te jelentkezzél már pilótának. Ez aztán a hatalommal való visszaélés. Egyeseknek nem más a honvédség mint a magánvidámparkjuk.

Ha csak fikázni akarod a bázispk.-t, akkor azt megoldhatnád valahol máshol...

Mindig is repültek és repülni fognak az arra alkalmas vezető beosztásúak...
 

Kulso_54

Well-Known Member
2010. június 14.
2 971
5 943
113
A rendszert fikázom.
É igen mindig is repültek és fognak. Pont ez a baj.
Na nekem ne mondja senki, hogy a bázisparancsnok nem tudott volna autóval kimenni a gyakorlatra.
 

czulu

Well-Known Member
2014. február 1.
2 274
95
48
A rendszert fikázom.
É igen mindig is repültek és fognak. Pont ez a baj.
Na nekem ne mondja senki, hogy a bázisparancsnok nem tudott volna autóval kimenni a gyakorlatra.

De mondom. Például ilyenkor részére be lehet iktatni egy kiképzési repülést. Tulajdonképpen olcsóbb, mintha külön repülne...
 

imike

Well-Known Member
2013. január 29.
2 134
7 189
113
Tudom, hogy naív kérdés, de amikor észlelték, hogy nem lassulnak, akkor nem lehetett volna még esélyük egy touch and go-ra? (Gyorsít és felhúzza a gépet).
A Magyar légierőben korábban volt rá példa.
 

Kulso_54

Well-Known Member
2010. június 14.
2 971
5 943
113
Igen. Ezt hívják korrupciónak vagy hatalommal való visszaélésnek.
Komolyan! Kiképzőrepülés az ő korában? Mire képeznék? Esetleg a csipőprotézisre.
 

Lapua

Member
2011. január 7.
61
8
8
<blockquote rel="Kulso_54">Azért ez aztán a pofátlanság hogy idős vén tokás nagyhatalmú dandártábornok vadászpilótának képzeli magát. Na nekem ne mongya, senki, hogy az ilyen emberek valós harci helyzetben jók lennének harci alkalmazásra a pilótakabinban. Mondom is apámnak, hogy te jelentkezzél már pilótának. Ez aztán a hatalommal való visszaélés. Egyeseknek nem más a honvédség mint a magánvidámparkjuk.

Ha csak fikázni akarod a bázispk.-t, akkor azt megoldhatnád valahol máshol...

Mindig is repültek és repülni fognak az arra alkalmas vezető beosztásúak...</blockquote>

Senki sem tett sértő megjegyzést az illetőre -(bázispk.) ,de tényleg ne akarjuk már glóriával a fejünk felett erkölcsbajnokot imitálni!
Díszhuszároknak képzelik magukat! A kijelentésed hogy -alkalmas vezető beosztásúak -erősen bírálható !
 

Kulso_54

Well-Known Member
2010. június 14.
2 971
5 943
113
Tudom, hogy naív kérdés, de amikor észlelték, hogy nem lassulnak, akkor nem lehetett volna még esélyük egy touch and go-ra? (Gyorsít és felhúzza a gépet).
A Magyar légierőben korábban volt rá példa.

Sajnos nem, mert a kabinban egyel több dandártábornok volt ami akkora felelőség, hogy szegény volvo engine nem bírta a ballasztot.