Hát a cikk írója se jelentkezzen képelemzőnek. Meg fizikatanárnak se. Kb akkorra repültek ki az ülések, ahol az orrkerekek nyoma eltűnik, az 80-100 méterre lehet a lámpasortól. Az ülés vízszintes sebessége nem lesz azonnal nulla, mikor elhagyja a gépet.
Hi-hi, aki ismeri az ülés paramétereit(meg szélsebességet, melyik ernyő stb), az ki tudná számolni a gép sebességét, meg hogy hol kezdték el a folyamatot.
A régi üléseknél kellett vízszintes sebesség, hogy belobbanjon az ernyő(k), lefékeződjön, a gép meg kirobogjon a pilóta alól. Az újabbak meg talán oldalirányba is távolodnak, hogy ha áll a gép, akkor ne arra érkezzen vissza a pilóta. De, hogy a pl 150-250 kilométeres sebességgel robogó gépből elinduló ülésnek csak függőleges sebessége legyen, az nem működik. Mivel kétüléses a gép, bőven a betonon húzták meg a kart. ( első ülés eltávolodik, második elindul ) De még 5 másodpercük se volt szvsz.
Egyáltalán volt már katapultálás kétüléses Gripenből??
https://www.youtube.com/watch?v=Z1cnvJO1TF8
Ennyit kellett volna keresni az írónak:
https://www.youtube.com/watch?v=1oKwuZzaBdA
Hi-hi, aki ismeri az ülés paramétereit(meg szélsebességet, melyik ernyő stb), az ki tudná számolni a gép sebességét, meg hogy hol kezdték el a folyamatot.
A régi üléseknél kellett vízszintes sebesség, hogy belobbanjon az ernyő(k), lefékeződjön, a gép meg kirobogjon a pilóta alól. Az újabbak meg talán oldalirányba is távolodnak, hogy ha áll a gép, akkor ne arra érkezzen vissza a pilóta. De, hogy a pl 150-250 kilométeres sebességgel robogó gépből elinduló ülésnek csak függőleges sebessége legyen, az nem működik. Mivel kétüléses a gép, bőven a betonon húzták meg a kart. ( első ülés eltávolodik, második elindul ) De még 5 másodpercük se volt szvsz.
Egyáltalán volt már katapultálás kétüléses Gripenből??
https://www.youtube.com/watch?v=Z1cnvJO1TF8
Ennyit kellett volna keresni az írónak:
https://www.youtube.com/watch?v=1oKwuZzaBdA