[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

ksspsta

Member
2013. február 18.
452
0
16
Hát a cikk írója se jelentkezzen képelemzőnek. Meg fizikatanárnak se. Kb akkorra repültek ki az ülések, ahol az orrkerekek nyoma eltűnik, az 80-100 méterre lehet a lámpasortól. Az ülés vízszintes sebessége nem lesz azonnal nulla, mikor elhagyja a gépet.
Hi-hi, aki ismeri az ülés paramétereit(meg szélsebességet, melyik ernyő stb), az ki tudná számolni a gép sebességét, meg hogy hol kezdték el a folyamatot.
A régi üléseknél kellett vízszintes sebesség, hogy belobbanjon az ernyő(k), lefékeződjön, a gép meg kirobogjon a pilóta alól. Az újabbak meg talán oldalirányba is távolodnak, hogy ha áll a gép, akkor ne arra érkezzen vissza a pilóta. De, hogy a pl 150-250 kilométeres sebességgel robogó gépből elinduló ülésnek csak függőleges sebessége legyen, az nem működik. Mivel kétüléses a gép, bőven a betonon húzták meg a kart. ( első ülés eltávolodik, második elindul ) De még 5 másodpercük se volt szvsz.
Egyáltalán volt már katapultálás kétüléses Gripenből??

https://www.youtube.com/watch?v=Z1cnvJO1TF8

Ennyit kellett volna keresni az írónak:

https://www.youtube.com/watch?v=1oKwuZzaBdA
 

pela3

Well-Known Member
2013. október 17.
1 648
951
113
Én a műszakiakkal kapcsolatban, feltételes módban nyilatkoztam, mielőtt bárki azt hinné, hogy biztosan őket vádolnám.

A másik dolog,hogy a svédek furcsa, de korrekt emberek, nem valószínű, hogy hatalmas susmus lesz a kivizsgálásokkal. Ha valami gyári hiba, akkor nekik jobban megéri, az ,hogy nekünk most adnak 1 2 ülésest és a többit "visszahívni", mint megvárni amíg sorra hullanak le... "a negatív reklám is reklám..", de szerintem a SAAB még a marketingeseinél szeretne maradni.

Amúgy látom megérkeztek, az index,origo huszárok, a nagy tudású szakemberek...


Mondjuk engem érdekelne, molni, ambasa ... stb véleménye is, akik kicsit többet tudnak a repülésről.
 

Python

Well-Known Member
2010. augusztus 8.
26 684
7 996
113
http://www.obzorykutnohorska.cz/fotogalerie-na-letisti-21-zaklady-taktickeho-letectva-caslav-havaroval-gripen-snimek-4378#fotogalerie

Az orr szekció egészben letörve ott fekszik a (talán...) búzában a törzs mellett:

id202_4377_full.jpg

id202_4379_full.jpg

id202_4380_full.jpg

id202_4381_full.jpg

id202_4382_full.jpg

id202_4383_full.jpg
 

hiryu

Active Member
2012. december 9.
4 645
9
38
Bár nehéz lehet azon a mezőn gazdálkodni, időnként letapossák a vetést:

322929-top_foto1-oj1ga.jpg



http://www.panoramio.com/photo/5741797
 

ksspsta

Member
2013. február 18.
452
0
16
<blockquote rel="ksspsta">( első ülés eltávolodik, második elindul )

Nem fordítva? ;) (osztott kabintetőnél igen ez a sorrend, de nem az üléseknél)</blockquote>

Az első amelyik kirepül. Időrendileg. Nem tudom melyik az első. Ha csak 1s van a két ülés között, az is 10métereket jelenthet.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
<blockquote rel="ksspsta">( első ülés eltávolodik, második elindul )

Nem fordítva? ;) (osztott kabintetőnél igen ez a sorrend, de nem az üléseknél)</blockquote>

Kabintető-ledobás, hátsó ülés kilövése, mellső ülés kilövése a sorrend (fordítva kellemetlen lenne, mert a mellső ülés rakétahajtóműve miatt "kissé" melege lenne a hátsó kabinban ülőnek.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 637
113
Én is erre gondoltam. Csupán itt többen írták, hogy a Svéd fel esetleg nem lesz őszinte. Ebben nem hiszek. Alapvető üzleti érdekük hogy minden tisztán kiderüljön.

Alapvető érdekük, hogy a gépükről ne az jöjjön le, hogy gyártási / tervezési hibás és emiatt balesetveszélyes, mert egy igen bonyolult és kompetitív piacon még rosszabb helyzetbe kerülnének. A hibát ki fogják deríteni az biztos, mert a saját embereiket nem akarják veszélybe sorolni egy 20 centes műanyag tömítésért, amit neked 10000 euróért adnak el. De hogy elismerik-e ha ők hibáztak vagy ráhúzzák az egészet az üzemeltetőre, hogy ott csesztek el valamit, az más kérdés.
 

Python

Well-Known Member
2010. augusztus 8.
26 684
7 996
113
A magyar szakértők szerda reggel csatlakoztak cseh kollégáikhoz, akik a cáslavi repülőtéren már kedd este óta vizsgálják a magyar vadászgép balesetének helyszínét és magát a gépet - közölte Magdaléna Dvoráková, a cseh hadsereg vezérkari főnökségének szóvivője az MTI érdeklődésére szerdán.
http://www.napigazdasag.hu/cikk/44226/
 

Python

Well-Known Member
2010. augusztus 8.
26 684
7 996
113
Ezen azért elgondolkodtam....!

Javítsatok ki, de reptilalimról senki nem beszélt. Idehaza se, kinn se. Ez is beszédes. Ha műszaki hiba ykár legkisebb gyanúja felmerül, ez márpedig rutin eljárás.

Zord
 

czulu

Well-Known Member
2014. február 1.
2 242
95
48
Ezen azért elgondolkodtam....!

<blockquote>Javítsatok ki, de reptilalimról senki nem beszélt. Idehaza se, kinn se. Ez is beszédes. Ha műszaki hiba ykár legkisebb gyanúja felmerül, ez márpedig rutin eljárás.

Zord
</blockquote>

Lehetséges, hogy még annyi információ sem áll rendelkezésre, ami alapján elrendelnék a reptilalmat. Amennyiben feleslegesen lenne elrendelve az nagyon gáz lenne.
 

Lapua

Member
2011. január 7.
60
8
8
Kisírtad magad végre? Vagy lesz még 40 rinyálós hozzászólásod?

...

Kicsit rakd már össze magad ,és fogadd el ,hogy vannak egyéni vélemények . A mélyenszántó cinizmusodat meg tedd a hátsó sebbe ,ha megkérhetlek ! Nem vagy te oknyomozó sem pedig magánriporter ! Addig amíg nem ütközik a hozzászólás a fórum szabályzatában előírtakkal ,addig úgy nyilvánít véleményt ahogy akar !
/note : csak remélni tudom, hogy pilótahiba okozta a balesetet és majd fejükhöz kapnak ,odafent , hogy hoppá csak kevés az az éves "<b>kötelező repóra</b>" !
/note2: Cégvezetőket céges autó szállít ,bázisparancsnokokat <b>"céges"</b> repülő !
 

Kulso_54

Well-Known Member
2010. június 14.
3 014
6 135
113
Én nem azt mondom, hogy a tábornok úr a hibás a gépveszteségért.
Meg nem fikáztam direktbe a t. urat, eddig...
Azt mondom, hogy korrupt haszonleső mindenki aki magas pocizióban van.
Nehogy azt mondjázok, hogy a tábornok úrnak olyan marha sok tapasztalata van a modern harceljárásokban egy gripennel. Felszállni-leszállni meg alkalmazni azt a 4 féle fegyvert ami van a honvédségnek.
Ha hadiállapt lenne holl lenne a parancsnokúr szerintetek? BMW vel meg a nyugdíjával az ellenkező irányba robogna.
De továbbmegyek...
Szóval azt mondjátok, hogy tokaparancsnok jobb fizikai erőnlétben van mint sok itteni forumozó, és mégis repül.
De tudjátok igazat adok, kell neki repülni hisz pilóta. Aztán ha háború lesz a sorozáson magam elé engedem az idősebbeket. Hisz az itteni veteránok még repültek Spitfire-en, biztos van tapasztalat mrg precedens.
De mivel a véletlrnekben nem hiszek. Nekem gyanús, hogy talán túl sokat repül a t. úr. Pedig mint írtátok egy olyan beosztású ember aztán iszonyatosan elfoglalt. Mégis túl sokat látni a sajtoban ha gripenes sztori bukksn fel, és na mégis mi az esélye, hogy a 14 gripenből 10-igen tíz- év alatt egyetlen gépveszteségből szintén ő "másszon ki"?
 

Kulso_54

Well-Known Member
2010. június 14.
3 014
6 135
113
Azt is le merem fogadni, hogy a stadionavatón vagy mi a frász volt szintén ő repült. Biztos egyszerű volt neki elitézni a kötelező tréninget.
 

hiryu

Active Member
2012. december 9.
4 645
9
38
Gonosz leszek, de semmi pánik, a haderő attól még ultramodern, hiszen még mindig több a vadászgép. mint a tank.
 

szuvorov

Well-Known Member
2014. május 16.
7 489
23 999
113
Gonosz leszek, de semmi pánik, a haderő attól még ultramodern, hiszen még mindig több a vadászgép. mint a tank.

Pont ezt akartam írni én is!
Ha a rendszerváltáskor nekem valaki azt mondja hogy több harcigépünk lesz mint harckocsink, egészen biztos nem ezekre az áldatlan állapotokra gondoltam volna.
De a magyar foci is jó, hiszen nem kaptunk gólt a világbajnokságon '86 óta.
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
10 400
19 814
113
<blockquote rel="honved">Én is erre gondoltam. Csupán itt többen írták, hogy a Svéd fel esetleg nem lesz őszinte. Ebben nem hiszek. Alapvető üzleti érdekük hogy minden tisztán kiderüljön.

Alapvető érdekük, hogy a gépükről ne az jöjjön le, hogy gyártási / tervezési hibás és emiatt balesetveszélyes, mert egy igen bonyolult és kompetitív piacon még rosszabb helyzetbe kerülnének. A hibát ki fogják deríteni az biztos, mert a saját embereiket nem akarják veszélybe sorolni egy 20 centes műanyag tömítésért, amit neked 10000 euróért adnak el. De hogy elismerik-e ha ők hibáztak vagy ráhúzzák az egészet az üzemeltetőre, hogy ott csesztek el valamit, az más kérdés.</blockquote>

Nem hinném hogy jó úton jársz a probléma megközelítésekor.
Egy SAAB nem egy sarki ktsz.
Olyan terméket ad a Gripennel, amiben ha valami nem stimmel, elképesztő összegeket lehet rajta bukni a cégnek.
Mert elveszítheti vevőit, pláne ekkora konkurencia harcban.
A balesetet, amennyiben gyártás-technológiai, hibás alkatrész, stb, okok miatt történt, akkor nem eltussolják, hanem azonnal lépnek, hogy további gépveszteségek ebből fakadóan ne ismétlődjenek meg.
Vagyis gyártó hiba esetén, minden gépnél a lehető leghamarabb elvégzik a korrekciókat.
Nagy káruk lenne, ha mondjuk holnap egy Cseh, holnapután egy Dél Afrikai gép futna túl a betonon, ugyanabból a hibából eredően és később derül ki hogy a gyártó a felelős.
Talán így érthetőbb volt.
Mindenesetre, várjuk meg a hivatalos vizsgálat eredményét.
Hamarosan többet tudunk.
 

hiryu

Active Member
2012. december 9.
4 645
9
38
Apropó. Még egy kis gonoszság. IAF: vadászok: harci alakulat/bázis parnancsnok, "teljes értékű" pilóta kell hogy legyen. (Egyébként fel sem kerülhetne a vadászgépre)

Ehehz képest mik a szabályok a Magyar Honvédségnél?