[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

A svédek vagy nyilvánosan elmondják mi van az adatrögzítőn, vagy nem, kérdés ilyen ügyekről hogy rendelkezik a szerződés. Lehet, hogy csak az üzemeltetőknek adják át a szükséges információkat. Mindenesetre szerintem ne vagdalkozzunk vaktában, néhány távoli fénykép alapján feltételezve valamit és ítéleteket hozva.

Ezt mondom én is.
 
<blockquote rel="arbalest">A hibának mi köze ahhoz, hogy ki képezte a műszakiakat? Ha fáradt, és elnéz egy csavart, amit nem húz meg rendesen (és pl nincs, aki leváltsa, mert kevesen vannak), akkor ott a hiba. Az Atyaúristen is kiképezhette volna, azt a csavart akkor is el fogja nézni.

Valószínű.
Szerinted hány olyan csavar lehet egy repülő fékrendszerében, amit ha elfelejtesz meghúzni elmegy az összes féked(ha van tartalék rendszered az is)... és ezek közül hányat nem kell a meghúzás után lebiztosítani?? Biztos "elnézős" embereket gépközelbe engednek.
Jaj.

</blockquote>

Nem egy gép zuhant már le emberi mulasztás miatt, benne van a pakliban. Viszont, sose fogjuk megtudni, ha esetleg ez történt, maszkirovka lesz....
 
<blockquote rel="arbalest">A hibának mi köze ahhoz, hogy ki képezte a műszakiakat? Ha fáradt, és elnéz egy csavart, amit nem húz meg rendesen (és pl nincs, aki leváltsa, mert kevesen vannak), akkor ott a hiba. Az Atyaúristen is kiképezhette volna, azt a csavart akkor is el fogja nézni.

Valószínű.
Szerinted hány olyan csavar lehet egy repülő fékrendszerében, amit ha elfelejtesz meghúzni elmegy az összes féked(ha van tartalék rendszered az is)... és ezek közül hányat nem kell a meghúzás után lebiztosítani?? Biztos "elnézős" embereket gépközelbe engednek.
Jaj.

</blockquote>

A csavart értsd képletesen!
 
Csak egy egyszerűsített példát hoztam. Nem tudni, hogy mi volt a hiba oka. HA, hangsúlyozottan, ha, műszaki volt, előfordulhat hogy valami felett átsiklottak ellenőrzéskor.

Biztos "elnézős" embereket gépközelbe engednek.

Ők is emberek, hibázhatnak, és sajnos hibáznak is. Ahogy hibáznak az amerikaiak, az angolok, németek, oroszok, stb is. És igen, akár odaengednek "elnézős" embereket is, mert nincs más. Nagyon súlyos létszámhiánnyal küzdenek.
 
Korrekt kivizsgálásra kerül sor. Ebben biztos vagyok.
Oroszos sundám bundám nem lesz.
Alapvető gyártó érdek a hiba okának kederítése.
Gyártó hiba esetén , valamennyi érintett gépen esetleg cserélni kell ugyanis a hibás alkatrészt.
Így működik ez. Még az autógyártásban is, hát még repülőgép esetében...
Nem fogják megvárni egy újabb gép fékhibáját, ha ez alkatrészhiba.
Az esetben gondolom, kapunk új gépet.
Amennyiben a mi sarunk, úgy viselnünk kell a következményeket persze.
 
Korrekt kivizsgálásra kerül sor. Ebben biztos vagyok.
Oroszos sundám bundám nem lesz.
Alapvető gyártó érdek a hiba okának kederítése.
Gyártó hiba esetén , valamennyi érintett gépen esetleg cserélni kell ugyanis a hibás alkatrészt.
Így működik ez. Még az autógyártásban is, hát még repülőgép esetében...
Nem fogják megvárni egy újabb gép fékhibáját, ha ez alkatrészhiba.
Az esetben gondolom, kapunk új gépet.
Amennyiben a mi sarunk, úgy viselnünk kell a következményeket persze.

Nem is lehet sunyítani, mivel nem a mi gépeink. Jogunk se lenne hozzá, max közreműködők lehetünk egy vizsgálatban, de a döntés joga a svédeké.
 
Én is erre gondoltam. Csupán itt többen írták, hogy a Svéd fel esetleg nem lesz őszinte. Ebben nem hiszek. Alapvető üzleti érdekük hogy minden tisztán kiderüljön.
 
Ugrik Csaba tábornok úr nem azért ugrik ki mindig a Gripenből, mert más nem repül, hanem mert médiaesemények esetén, az Ő feladata mint bázispk. bemutatni a gépet a megjelent diplomatáknak, attaséknak. Ő az aki jelent, mint parancsnok stb. És ekkor van ott a média. A műszaki hiba, pedig lehet a mi műszaki csapatunkból valaki(k) hibája, de lehet hogy éppen ténylegesen felmerült műszaki meghibásodás. Nem kell előre ítélkezni. A műszakiak hibája pedig sajnos be van kódolva a rendszerbe képletesen, mert az állománytáblában előírt létszám helyett, sokkal kevesebben kell a ugyanolyan színvonalon ellátni a szolgálatot, az ember, pedig ember és hibázhat.
Az pedig teljesen igaz, hogy ezek az egy egyszázados légierők, a békeidős légtérrendészeti feladat és kiképzési repüléseken túl képesség szempontjából nem használhatóak lehet akár MiG-29-es, de akár X-Wing is náluk. Legalább 2x9, 2x10 gépes, 2 század kellene, 2-2 kétüléses harci-gyakorlóval, hazánknak. Hasonló gazdasági helyzetben lévő országoknak nyugat Európában ez simán megvan - lásd pld. Portugália. De még a csehek a harci ALCA század + Griff század (bár ők bővíteni is fogják a Gripenek számát) szükséges. A bolgárok, Szlovákok és mi vagyunk egyszázados, mivel a Románok, most az egy század 16-os mellett még egy ideig üzemeltetik a LanceR-t, aztán ott is gazdasági kérdés, pedig Románia nagyságához egy század kevés.
 
Szerintem korrekt cikk, jól összegyűjti, amit tudni lehet. Egy HTKA hozzászólást is idéz.

http://index.hu/tech/2015/05/20/gripen_baleset_kerdesek/
 
Szerintem korrekt cikk, jól összegyűjti, amit tudni lehet. Egy HTKA hozzászólást is idéz.

http://index.hu/tech/2015/05/20/gripen_baleset_kerdesek/

Hm. Nem is tudtam, hogy a közbeszerzésekben a gyorsított eljárást "kétségbeesett hangvételűnek" kell hívni. Pedig foglalkoztam pár évig közbesszel.
 
Azért ez aztán a pofátlanság hogy idős vén tokás nagyhatalmú dandártábornok vadászpilótának képzeli magát. Na nekem ne mongya, senki, hogy az ilyen emberek valós harci helyzetben jók lennének harci alkalmazásra a pilótakabinban. Mondom is apámnak, hogy te jelentkezzél már pilótának. Ez aztán a hatalommal való visszaélés. Egyeseknek nem más a honvédség mint a magánvidámparkjuk.
 
Ezt valahogy nem veszi észre a sajtó.
Hogy minimum félistennek kell lenni ha valaki pilótának készül Magyarországon. Vaaagy túlkoros repülőbázisparancsnoknak.
Vicc az ország meg a honvédsége is.
 
Azért ez aztán a pofátlanság hogy idős vén tokás nagyhatalmú dandártábornok vadászpilótának képzeli magát. Na nekem ne mongya, senki, hogy az ilyen emberek valós harci helyzetben jók lennének harci alkalmazásra a pilótakabinban. Mondom is apámnak, hogy te jelentkezzél már pilótának. Ez aztán a hatalommal való visszaélés. Egyeseknek nem más a honvédség mint a magánvidámparkjuk.

Ha csak fikázni akarod a bázispk.-t, akkor azt megoldhatnád valahol máshol...

Mindig is repültek és repülni fognak az arra alkalmas vezető beosztásúak...
 
A rendszert fikázom.
É igen mindig is repültek és fognak. Pont ez a baj.
Na nekem ne mondja senki, hogy a bázisparancsnok nem tudott volna autóval kimenni a gyakorlatra.
 
A rendszert fikázom.
É igen mindig is repültek és fognak. Pont ez a baj.
Na nekem ne mondja senki, hogy a bázisparancsnok nem tudott volna autóval kimenni a gyakorlatra.

De mondom. Például ilyenkor részére be lehet iktatni egy kiképzési repülést. Tulajdonképpen olcsóbb, mintha külön repülne...